Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Onze tuin is nog niet afgezet. Als we spelen blijft hij altijd wel bij ons. Nu is het weer weer dat de tuindeuren open kunnen staan. Ik wil hem graag vastleggen buiten zodat hij er niet vandoor kan gaan als hij een hond voorbij ziet komen. Nu heb ik een stuk touw aan zijn riem vastgemaakt en ligt heerlijk buiten. Maar is dus niet handig want dan moet ik iedere keer dat touw weer van zijn riem zien los te knopen. Het gaat maar om een meter of 3 wat hij op zo'n moment ruimte moet hebben.
Op internet zie ik wel van die flexlijnen maar dat is meer voor uitlaten toch? En het moet ook nog eens goed stevig zijn want hond is best sterk (weegt 45 kilo)
Wie heeft een tip?
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Knaagt hij echt nooit op de riem? Dan kan je gewoon een karabijnhaak aan je stuk touw knopen. Qua SWL (safe weighing load) zou ik altijd 4x gewicht van de hond doen, dus in jouw geval minimaal 180kg.
Anders zou ik een stuk ketting (verkrijgbaar bij een goede doe het zelf zaak en mogelijk ook bij de welkoop) gebruiken en daar een karabijnhaak aan doen. Let erop dat ook je aanhechtpunt sterk genoeg is.
O ja, uiteraard aan een tuig met extra band achter de ribbenkast of met een extra touwtje bevestigd aan de halsband, om te voorkomen dat hij uit zijn tuig kan schieten.
Als ik een hond vastleg aan een lijn omdat ze bv niet de kat des huizes mogen pesten of de tuin uit als ik ergens op bezoek ben, doe ik dit bij voorkeur aan een tuigje. Vind ik een veiliger idee ivm vast komen te zitten of toch hard achter de kat aan gaan, ondanks dat ik er goed oplet.
Er zijn lange lijnen met musketons en een handvat voor honden in allerlei maten en materialen te krijgen. Eventueel in combinatie met en karabijnhaak om het nog makkelijker te maken? Je ook een longeerlijn voor paarden gebruiken, vaak wat goedkoper als je een sterkte lijn zoekt. Als je googlet op 'lange hondenlijn' kom je al een eind.
Flexlijnen zou ik inderdaad niet doen, dat lijkt mij een recept voor een hond die ingewikkeld in de knoop zit
Hier lag ze altijd aan een stalen ketting. En een enorme pin in de grond.
En een wartel aan het einde van de ketting en een wartel aan haar halsband.
Zo kan de ketting nooit opdraaien. Maar nu ligt ze lekker in een kennel...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Een ketting gaat het niet worden. Is de bedoeling dat Spike ook binnen kan gaan liggen als hij dat wil. En dan zo'n ratelende ketting over de vloer heen is niet zo'n goed idee.
De andere lijnen ga ik even bekijken of dat iets is. Er komt dan gewoon een haak in de gevel. Die trekt ie er hopelijk niet uit.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Bumper69 schreef:......... Er komt dan gewoon een haak in de gevel. Die trekt ie er hopelijk niet uit.
Vergis je daar niet in. Als hij een keer enthousiast springt in het einde van de lijn kan dat maar zo. Niet de eerste keer waarschijnlijk, maar toch.
Koop een degelijk ring met een lange bout en dan met een passende plug.
Ik ga straks even naar de paardenzaak hier in de buurt om een longeerlijn te halen. Het is nu zo lekker weer en hij is dan graag buiten.
Tuin afzetten met schrikdraad wordt me toch ook wel veel aangeraden. Ga ik ook even naar kijken. Koop je dan echt een systeem speciaal voor de hond of kun je gewoon bij de Welkoop een systeem halen? Ik zie allerlei verschillende prijzen en zie door de bomen het bos al niet meer. Ik zie ze ook dat hond een halsband krijgt en een toon hoort waardoor hij niet dichterbij komt. Dat lijkt me minder dan gewoon schrikdraad..
ik heb zo'n zelfde (ook 50 meter) bij de welkoop gehaald voor 100 euro, gebruik deze met trainen om iets af te zetten bv
Om de hele tuin af te zetten (en dat wil ik graag) hebben we nogal wat nodig. Komt bij elkaar toch wel uit op 200 a 250 meter.
Maar we bedachten ook dat poezen dan ook niet meer de tuin uit kunnen? Die struinen graag wat rond in het weiland en bij het kanaal..
Bumper69 schreef:
Maar we bedachten ook dat poezen dan ook niet meer de tuin uit kunnen? Die struinen graag wat rond in het weiland en bij het kanaal..
Dat zal best, maar daar hebben ze niks te zoeken.
Dat maar ook nog dat de gemiddelde kat zich echt niet door een hekje of stroomdraadje tegen laat houden
Bumper69 schreef:
Dat zal best, maar daar hebben ze niks te zoeken.
Cultuurverschilletje zeker. Plattelandskatten horen te kunnen struinen, vind ik
Maar die laten zich niet tegen houden door een stroomdraadje. Sommige honden ook niet trouwens ( Mayke bijvoorbeeld )