Bij een woning in de gemeente Heerlen zijn op woensdag 13 april door de politie en Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) 32 honden aangetroffen. De dieren zaten in donkere hokken en werden slecht verzorgd. De honden zijn in bewaring genomen en RVO* onderzoekt welke gevolgen dit verder voor de eigenaren gaat hebben.
Onze LID-inspecteur werd door de politie gebeld met het verzoek om te komen kijken op het adres. Er was twijfel over verzorging en huisvesting van de honden. Daar aangekomen bleken er rond de woning hokken te staan met op het oog zo'n 15 honden, bij nader onderzoek bleken er maar liefst 32 honden van verschillende rassen te zitten. Omdat de dieren permanent in het donker zaten en er slecht uitzagen werd er een dierenarts bijgehaald. Deze stelde al snel vast dat de honden ondervoed en verwaarloosd waren en direct medische zorg nodig hadden.
Uiteindelijk zijn er 23 volwassen en 9 pups, uiteenlopend van herders tot Chihuahua's, meegenomen.
Honden in bewaring genomen
In overleg met RVO werd besloten dat de dieren in bewaring genomen moesten worden. De inschatting was dat de eigenaren zelf niet voor goede verzorging en huisvesting konden zorgen en een traject van verbetering geen zin had. Tijdens het 'inladen' van de dieren bleken deze niet aan omgang met mensen gewend te zijn, ze reageerden zeer angstig en schrokken van het licht en elk geluid buiten. Uiteindelijk zijn er 23 volwassen en 9 pups, uiteenlopend van herders tot Chihuahua's, meegenomen. De dieren zijn ondergebracht op een opvangadres waar ze de nodige medische zorg en aandacht krijgen.
Bron: https://www.dierenbescherming.nl/wat-wi ... nden-gered
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
32 verwaarloosde honden in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
- Aantal honden: 1
32 verwaarloosde honden in beslag genomen

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
- Ptje