Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste les gehad met Rimpel op de hondenschool van M.Wibier!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Eerste les gehad met Rimpel op de hondenschool van M.Wibier!

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de eerste les met Rimpel gehad! :-D Geslaagde middag! :ok: :mrgreen:
De andere twee honden uit het groepje waren er vandaag niet (bordeuax dog getraumatiseerd door auto ongeluk; was op vakantie en een vlinderhondje dat na 3 weken weer bij de fokker terrecht kwam en allerlei angsten had; mevrouw kon niet) dus we waren alleen...wel net zo lekker vonden we alle drie! :shoot:

Konden we lekker rustig beginnen.
Ik heb stukken met hem gelopen door de hal.
De bedoeling is om eerst aan de angst te gaan werken, de kans is groot dat als hij het vertrouwen in ons groeit en hij niet meer zo angstig doet, hij ook gehoorzamer zal worden. want het trekken (lees; sjorren en roppen) aan de riem is een grote irritatie factor voor ons allemaal!
Ik ben dus met hem aan de wandel geweest en probeer nu continue zijn aandacht te trekken als hij begint te trekken en afwijkt van het wandelpatroon...als ik de aandacht heb doordat hij naar me kijkt dan beloon ik hem met mijn stem...en evt. wat lekkers! ik ga hem niet over zijn kop lopen aaien,. want daar schrikt hij alleen maar van. Dus belonen met de stem!
bij trekken naar links trek ik rustig aan de riem om hem bij me te houden en de aandacht te krijgen. en bij bochtjes telkens het linker been voor hem zetten/voor zijn borst langszwaaien zeg maar. Dit is goed voor gestresste en bange honden.

Kortom...aandacht vragen en hem duidelijk laten merken dat ik hem leid...Mark heeft me ook nog een handoplegging geleerd vanuit de reiki...1 hand op de rug, bij de schouderbladen en de andere hand onder zijn borst door bij zijn hart en dan gewoon laten liggen totdat je handen gaan tintelen...dit werkt rustegevend en geloof me....Rimpel was rustig terwijl er genoeg te zien was in de hal en genoeg te ruiken...geweldig om te zien! Ik ben nooit zo'n reiki/yoga/alternatief mens geweest maar begin nu toch wel te geloven dat dingen uit de natuur echt heel erg goed zijn voor zowel mens als dier!
Wel grappig, want mensen die me kennen vinden me altijd zo'n figuur dat juist daar niet in gelooft terwijl ik er best wel open voor sta hoor...ik keur niets af, maar geloofde er ook niet zo in...maar ja, als je het zelf ziet.hihiihihih :V

We zijn maar een half uur bezig geweest voor de eerste keer en Rimpel was munt in de auto... :sleep: het vergt enorm veel energie van hem zegt Mark, hij probeert ook telkens zijn aandacht te richten op mij EN op alle andere dingen die interessant zijn...IK wil die aandacht dus staat Rimpel de hele tijd in dubio wat te doen...uiteindelijk kiest hij wel voor mij hoor, zal hij ook wel moeten natuurlijk hihihihi maar dat kost enorm veel energie en concentratie he?
Dus na een half uur was het ook wel gebeurd voor de eerste keer!

Rimpel ligt nu ook weer zalig te snurken! :R :sleep:

AL met al dus een positieve ervaring voor vandaag! geweldig!
Ik hoop dat we iedere les voortaan vooruitgang zullen blijven zien! en thuis oefenen he? :-D

Ook moeten we af en toe een vlakke hand uitsteken naar hem en rustig naar hem toebrengen (zijn kop voornamelijk) als hij dan niet schrikt is ie braaaaaafffff! ihihihih! :mrgreen:

Nou...voor een ieder die meer wil weten...ik hoor het wel! :zwaai:

Groetjes Hilje en Rimpel (een hele rustige Rimpel hihihih)
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

:ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Leuk dat het zo goed gegaan is. Ik ken hem en train er ook ;)
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Hutsje schreef:Leuk dat het zo goed gegaan is. Ik ken hem en train er ook ;)
Wat leuk dat jij er ook traint!

Heeft je BD gedragsproblemen dan? Of doe je er gewone gehoorzaamheid/behendigheidstraining mee?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Fijn dat het zo lekker ging op de training.
Apart, dat reikhi he? Leuk dat je daar toch direct effect van zag. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
mytwodogs
Actief

Ongelezen bericht door mytwodogs »

Is dat in Drogteropslagen?
Zie net dat ze daar ook doggydance geven......Echt iets voor mij!!

Groetjes Angela
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

mytwodogs schreef:Is dat in Drogteropslagen?
Zie net dat ze daar ook doggydance geven......Echt iets voor mij!!

Groetjes Angela
Nee, in Schoonebeek, dat is hier zo'n 30 kim vandaan, Drogteropslagen is hier een kilometer of 8 vandaan...ook wel in de buurt dus hihihi!

Groetjes Hilje

P.s. Ik heb geen idee of er in Drogteropslagen doggydance gegeven wordt...nog nooit iets over gehoord, maar Drogteropslagen is ook meer gericht op Dedemsvaart dan Hardenberg
Hutsje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Hutsje schreef:Leuk dat het zo goed gegaan is. Ik ken hem en train er ook ;)
Wat leuk dat jij er ook traint!

Heeft je BD gedragsproblemen dan? Of doe je er gewone gehoorzaamheid/behendigheidstraining mee?
Ik heb 3 Bullmastiffs ;) . Em met de jongste train ik gg daar en volg de ringtraining. Met mijn onlangs overleden reu heb ik ook in het "probleemklasje" op de vrijdagmiddag gezeten. Ik heb ook in Hardenberg bij de KC getraind, kan het zijn dat ik jullie daar wel eens gezien heb? Heb je een vriend met donker haar?
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

HE! Wacht eens even....trainde jij samen met je moeder? Met 2 BM?

Dan weet ik alweer wie je bent! hihihi! Jij droeg toch een bril? Of heb ik dat nou verkeerd!

HIHIHIHIIH! Grappig dat we elkaar hier weer tegenkomen!

Groetjes Hilje
Hutsje
Zeer actief

Hahahahaha, ja, dat klopt. We trainden daar samen, mijn moeder met Bo en ik met Bolletje, die inmiddels is overleden. Daarna kreeg ik een reu, die niet helemaal spoorde en daar heb ik even mee in Hardenberg getraind en later ben ik daar bij Mark gaan trainen.
Grappig he? Ik zag Hardenberg staan en ik dacht, dat kan haast niet missen!
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Ja, inderdaad, wat grappig!

Ik zag je moeder vandaag lopen!!!!! HIHIHI! Hoezo toevallig! Woont zij hier in Hardenberg? Ik zag haar lopen bij het politiebureau!

Is Bolletje overleden joh? Wat erg voor je!
En hoe gaat de training bij Mark? Kom je ook op de vrijdag?
Vrijdag is 'problemen' dag he? hihihi!
Mijn zusje en haar vriend + mechelaar komen op vrijdagochtend (mechelaar is kapot gemaakt en spoort ook voor geen meter). Met Rimpel gaat alles prima!
De krammetjes van het bijtincident met de mechelaar hier uit de buurt zijn er net uitgehaald en het ziet er aardig goed uit!

Ik spreek je nog wel weer!

Groetjes Hilje
mercedes2803
Zeer actief

Wij zaten ja in dezelfde groep, weet je dat nog? Bij de vervolgcursus was dat. Rimpel is daar voor gezakt, puur op het 'kom voor' jammer hoor!

Ik heb bij Mark een heel goed gevoel! Hij is goed met honden en goed met mensen, heel rustig en prettig in de omgang!
Nu dat ik weet dat ie reiki doet snap ik waar die rust vandaan komt hihihihi! Ik hoop dat we er veel plezier mogen beleven met Rimpel zonder dat ie in de klins komt te liggen met andere honden!

Groetjes
Hutsje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Ja, inderdaad, wat grappig!

Ik zag je moeder vandaag lopen!!!!! HIHIHI! Hoezo toevallig! Woont zij hier in Hardenberg? Ik zag haar lopen bij het politiebureau!

Is Bolletje overleden joh? Wat erg voor je!
En hoe gaat de training bij Mark? Kom je ook op de vrijdag?
Vrijdag is 'problemen' dag he? hihihi!
Mijn zusje en haar vriend + mechelaar komen op vrijdagochtend (mechelaar is kapot gemaakt en spoort ook voor geen meter). Met Rimpel gaat alles prima!
De krammetjes van het bijtincident met de mechelaar hier uit de buurt zijn er net uitgehaald en het ziet er aardig goed uit!

Ik spreek je nog wel weer!

Groetjes Hilje
Ja, ze woont tegenover de molen. Ze loopt altijd in de velden langs de Vecht. Ja, Bolletje had kanker. Haar halve bovenkaak was al weggevreten. Dat is ontdekt de maandag na de Clubmatch in de evenementenhal, waar ze nog BOB is geworden. 2 weken later was het over. Daarna heb ik haar broertje teruggekregen en die was ontspoord, eb heeft iemnad heel erg gebeten. Dus die hebben we 2 maanden later ook in moeten laten slapen. Ze staan in mijn Avatar. Dus nu trian ik niet maar op de vrijdag, maar op de dinsdagavond en de vrijdagavond op de ringtraining. Bo is laatst ook vreselijk gebeten door een herder, gelukkig alleen maar een paar gaten. Als Bo los was had die herder echt een probleem gehad. Gelukkig ziet het er bij Rimpel goed uit.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Wij zaten ja in dezelfde groep, weet je dat nog? Bij de vervolgcursus was dat. Rimpel is daar voor gezakt, puur op het 'kom voor' jammer hoor!

Ik heb bij Mark een heel goed gevoel! Hij is goed met honden en goed met mensen, heel rustig en prettig in de omgang!
Nu dat ik weet dat ie reiki doet snap ik waar die rust vandaan komt hihihihi! Ik hoop dat we er veel plezier mogen beleven met Rimpel zonder dat ie in de klins komt te liggen met andere honden!

Groetjes
Ja, dat wet ik nog :-D . Bolletje en Bo zijn beide wel geslaagd, met 86 punten dacht ik.
Ik denk dat je bij Mark wel goed zit.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Jeetje, daar zul je wel flink beroerd van zijn geweest dat Bolletje zo snel overleden is! Hij was toch nog jong?
Hij zag er ook altijd gezond uit! Zit kanker in het BM ras?

Gossie en zijn broertje dat wilde dus helemaal niet lukken? Wat rot dat hij iemand gebeten heeft!

Dus Bo was ook al de pisang? Ja het is wat met al die loslopende honden he? Je zou er bijna toekomen om hem dan ookmaar los te doen..maar ja, je weet wel dat BM en Sharpei's behoorlijk wat schade aan kunnen richten als ze echt over de zeik gaan...en daarbij, Onze Rimpel luistert niet als hij losloopt...

Groetjes Hilje
reja
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door reja »

Ik denk dat je heel goed zit bij Mark. 8)
Het is een aardige vent, ik ken hem van zijn hollandse herders.
Jammer trouwens dat hij stopt met het fokken van de hollander. :?
Veel succes met het trainen van Rimpel, het komt vast wel goed.

Groetjes, Joyce
Hutsje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Jeetje, daar zul je wel flink beroerd van zijn geweest dat Bolletje zo snel overleden is! Hij was toch nog jong?
Hij zag er ook altijd gezond uit! Zit kanker in het BM ras?

Gossie en zijn broertje dat wilde dus helemaal niet lukken? Wat rot dat hij iemand gebeten heeft!

Dus Bo was ook al de pisang? Ja het is wat met al die loslopende honden he? Je zou er bijna toekomen om hem dan ookmaar los te doen..maar ja, je weet wel dat BM en Sharpei's behoorlijk wat schade aan kunnen richten als ze echt over de zeik gaan...en daarbij, Onze Rimpel luistert niet als hij losloopt...

Groetjes Hilje
Bolletje was een zij ;) . En ja, zo sterk als een paard en zo gezond als een vis. Daarom hebben we het ook niet eerder gemerkt. Maar dan nog, het was zo'n agressieve vorm dat er niets meer aan te doen was. Er was nog de optie de halve bovenkaar incl. oog en neus eraf te zagen, maar dar was het te agressief voor en dan heb je het echt over verminking. Dus hadden we maar 1 keus......
Met haar broertje, tja, dat ging bij de vorige eigenaren al niet goed, maar we wilden hem nog een kans geven.
Bo was wel heel kwaad ja, maar we hebben haar niet los gelaten. De herder is kwestie liep nooit los, maar was losgebroken :? .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”