Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gecastreerde hond probeert te dekken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Cockermans
Vaste gebruiker

Gecastreerde hond probeert te dekken

Ongelezen bericht door Cockermans »

Vanmiddag in het bos werd één van mijn teefjes (derde week loops) aangerand door een gecastreerde reu. De bazin van de hond stond gezellig te keuvelen en keek niet om naar haar hond. Er zat mij niets anders op dan de hond te proberen met mijn voet weg te duwen terwijl ik mijn teefje aan de riem had. Ineens kwam die vrouw naar mij toe dat ik het niet moest wagen haar hond nog eens te stampen. Ho, het was wel mijn teefje dat jankte van de schrik. Ik heb haar dan toch maar even duidelijk gemaakt dat ze haar hond bij zich moet houden en zeker als hij zo slecht luistert. Daar had ze niets op te zeggen en ze liep verder, haar reu dan toch aan de riem.
Wat mij dus echt verbaasde: een gecastreerde reu die zo fel reageert op een teefje en haar echt probeert te dekken.
Nu zijn er misschien mensen die vinden dat ik met een loops teefje niet naar het bos moet gaan, maar ik was al speciaal op het middaguur gegaan omdat ik dan zelden of nooit iemand tegenkom. En een loops teefje mag toch ook de pootjes strekken zou ik denken.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Re: Gecastreerde hond probeert te dekken

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Nou, mijn gecastreerde reu dekt ook echt. Had een hondje om op te passen en ze was loops. Ik dacht dat het geen probleem zou zijn, want Ches is toch gecastreerd. Ik was even weg en toen ik terug kwam zag ik net koppeling plaatsvinden. Met overstappen en al. Wist niet wat ik zag. Gelukkig geen paniek en na 10 min waren ze weer los. Maar ik pas niet meer op loopse teven.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

Saschesfloor schreef:Nou, mijn gecastreerde reu dekt ook echt. Had een hondje om op te passen en ze was loops. Ik dacht dat het geen probleem zou zijn, want Ches is toch gecastreerd. Ik was even weg en toen ik terug kwam zag ik net koppeling plaatsvinden. Met overstappen en al. Wist niet wat ik zag. Gelukkig geen paniek en na 10 min waren ze weer los. Maar ik pas niet meer op loopse teven.
Dat hadden wij met Loki dus ook een keer omdat de eigenaresse van het teefje pas nadat ze vast stonden zei "oh ja ze is loops".. Dat was ook niet echt de bedoeling maar gelukkig is hij gecastreerd.
Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cockermans schreef: Wat mij dus echt verbaasde: een gecastreerde reu die zo fel reageert op een teefje en haar echt probeert te dekken.
Nu zijn er misschien mensen die vinden dat ik met een loops teefje niet naar het bos moet gaan, maar ik was al speciaal op het middaguur gegaan omdat ik dan zelden of nooit iemand tegenkom. En een loops teefje mag toch ook de pootjes strekken zou ik denken.

Ligt er aan hoe loops, een paar dagen rond dat ze dekrijp is, is dat niet erg handig.
En ja, hier hebben de castraten dolle boel wanneer mijn teef loops is.
Versieren, spelen, schoonhouden, dekken.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb ook een gecastreerde reu die teven dekt en ik loop ook met een loopse teef buiten maar aangelijnd in de hoogtijdagen maar niet in losloopgebied.
Castratie helpt dus niet om ongewenst dekken tegen te gaan :wink:

ellen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Cockermans schreef:Vanmiddag in het bos werd één van mijn teefjes (derde week loops) aangerand door een gecastreerde reu. De bazin van de hond stond gezellig te keuvelen en keek niet om naar haar hond. Er zat mij niets anders op dan de hond te proberen met mijn voet weg te duwen terwijl ik mijn teefje aan de riem had. Ineens kwam die vrouw naar mij toe dat ik het niet moest wagen haar hond nog eens te stampen. Ho, het was wel mijn teefje dat jankte van de schrik. Ik heb haar dan toch maar even duidelijk gemaakt dat ze haar hond bij zich moet houden en zeker als hij zo slecht luistert. Daar had ze niets op te zeggen en ze liep verder, haar reu dan toch aan de riem.
Wat mij dus echt verbaasde: een gecastreerde reu die zo fel reageert op een teefje en haar echt probeert te dekken.
Natuurlijk mag ze dat.
Maar realiseer je wel dat jouw teefje 3 weken loops is en daarna weer een ander teefje en wéér een ander teefje en dan wéér een.
Dus als iedereen zo denkt kan er geen reu meer loslopen in het losloopbos (bij wijze van spreken dan :tongue: )

Ik heb vroeger (volle) reuen gehad dus ik weet hoe moeizaam dat kan zijn.
Daarom met mijn loopse teef niet naar een losloopgebied.

Een gecastreerde reu kan nog best dekken.
Er komen alleen geen kindertjes van.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tuurlijk mag jouw hond de pootjes strekken, maar dan is de overlast toch echt jullie 'probleem'. Dan bind je de kat op het spek. Je moet er niet van uit gaan dat iedereen z'n hond onder controle heeft, en ook al heb je nog zo'n goede controle over je hond, hormonen doen veel met reuen - gecastreerd of niet. Derde weeks is richting hoogtijdagen van vruchtbaarheid, dan is het niet gek dat ze veel aandacht krijgt.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Zorro is ook gecastreerd maar die dekt ook als hij de kans krijgt. Ik heb dat liever niet dus hou ze dan wel apart. Ik zou met je loopse hond even een poosje een plekje opzoeken waar geen tot weinig andere honden komen. Want die overlast hou je toch anders wel.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn teven liepen gewoon los als ze loops waren maar niet daar waar andere honden waren.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Inge schreef:Mijn teven liepen gewoon los als ze loops waren maar niet daar waar andere honden waren.
Idem, dat is voor iedereen een stuk prettiger.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

marian* schreef:
Inge schreef:Mijn teven liepen gewoon los als ze loops waren maar niet daar waar andere honden waren.
Nou, hier zijn de bossen alleen maar losloopgebied. En in de wijk laten mensen hun honden ook loslopen, dus ik ga gewoon met mijn honden naar het losloopgebied, hou ze alleen in de hoogtijdagen aan de lijn en als een reu achter Nikkie aan komt als ze loops is dan wacht ik gewoon op de eigenaar.

In de wijk lopen nog meer honden dan in het bos. Dan zou ik nergens kunnen lopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

gonnie schreef:
marian* schreef:
Nou, hier zijn de bossen alleen maar losloopgebied. En in de wijk laten mensen hun honden ook loslopen, dus ik ga gewoon met mijn honden naar het losloopgebied, hou ze alleen in de hoogtijdagen aan de lijn en als een reu achter Nikkie aan komt als ze loops is dan wacht ik gewoon op de eigenaar.

In de wijk lopen nog meer honden dan in het bos. Dan zou ik nergens kunnen lopen.
Wij hebben er hier veel dus we kunnen kiezen. Ik denk er gewoon nooit aan dat een deel van NL dat niet heeft.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja het blijven mannen. En jeetje aangerand worden? Hallo? Doe ff. Castreren is dus handig omdat ze geen nageslacht meer kunnen maken, mensen voeden nog steeds hun hond niet op. Misschien moet je nog wel meer van de gemiddelde castraat verwachten dan van de gemiddelde volle reu die je tegen komt. Het is jou keuze om je teef compleet te laten. Dus ook jou verantwoording dat jij je teef risico laat lopen. Er zijn altijd van dit soort gevallen die even niet opletten, aan de aandacht van de baas ontsnappen of even niet luisteren. Waarom moet het overigens met je voet. Kon je hem niet gewoon even met de hand wegduwen, eventueel halsband beet pakken en even luid en duidelijk de baas attenderen op het gedrag en of ze de hond onmiddellijk wil komen halen? Duidelijke en heldere (doch vriendelijk maar dwingend) communicatie scheelt al zoveel.
Laatst gewijzigd door gyanty op 17 apr 2016 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier ook op dit moment twee gecastreerde reuen die maar al te graag mijn hoogloopse Mila willen dekken. Ze zijn ook beide hevig geïnteresseerd en de hormonen gieren hier dus door het huis, want Mila begint ze nu ook actief op te zoeken en uit te dagen.

Ik wandel met Mila op rustige plekken op de hoogtijdagen, maar laat haar wel los, bijvoorbeeld 's ochtends vroeg in het bos - dan kom ik hoogst zelden iemand tegen. Ze luistert gelukkig gewoon prima (al moet ik wel soms iets meer druk zetten als ze denkt een leuke reu te ontwaren) en ik roep haar direct bij me als ik een andere hond in het vizier krijg en dan slaan we even een ander pad in.
Amy laat ik niet loslopen op die dagen, omdat ze daarvoor niet goed genoeg onder appel staat.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”