Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kuitenbijten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Kuitenbijten

Ongelezen bericht door Gollum »

Rani heeft sinds vandaag bedacht dat het wel leuk is om in onze kuiten te bijten wanneer we buiten een stok/ speeltje willen gooien :80:
Ik snap niet zo goed wat dat gedrag betekent en hoe we daarmee om moeten gaan, is het drift, enthousiasme?
Het ging ook zo snel dat ik alleen AUW! zei en alsnog de stok gooide. Mijn vriend had precies hetzelfde toen hij wat wilde gooien voor Rani.

Ze hapt ook naar de poten van andere honden wanneer ze wil spelen maar dit is de eerste keer dat ze in onze kuiten hing en het deed best zeer :LOL:
Dus ik hoop dat jullie tips hebben om het gedrag te voorkomen en te begrijpen!
Gollum
Zeer actief

Re: Kuitenbijten

Nanna schreef:Je moet eens wat sneller gooien :LOL: Met je trage gedoe.
hahaha! Sneller gooien dus :LOL:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Gollum schreef:
Tot je niet sneller kan, dan wordt het de can can dansen :mrgreen:

Het is wel een portret, die Rani :wink: Ik zou zelf toch mooi niet die stok gooien als mevrouw mij zo gaat opjutten/drijven/sturen. Tanden bij je houden anders blijft de stok in mijn handen.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:
Gollum schreef:
Ja. Als je op de zaak niet hard genoeg werkt zegt de baas er toch ook iets van? Nou dan.
Dit is precies hetzelfde :lol1:
Ik wilde wat dichter naar het water toe dus ik liep inderdaad wat langer met het speeltje. Maar ik vind het wel brutaal hoor! Beetje in de kuiten van de baas bijten.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Er alert op zijn en als ze naar je kuiten gaat je vliegensvlug omdraaien en een flinke brul geven. Bendenouhelegaarbesodemieterd :pffff: Ben bang dat Izzy dat maar 1x zou flikken.
Gollum
Zeer actief

pioenroos schreef:
Gollum schreef:
Tot je niet sneller kan, dan wordt het de can can dansen :mrgreen:

Het is wel een portret, die Rani :wink: Ik zou zelf toch mooi niet die stok gooien als mevrouw mij zo gaat opjutten/drijven/sturen. Tanden bij je houden anders blijft de stok in mijn handen.
haha nou! Af en toe weet ik niet of ik nou boos moet worden of moet lachen om dat beest :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

Lemuria schreef:Er alert op zijn en als ze naar je kuiten gaat je vliegensvlug omdraaien en een flinke brul geven. Bendenouhelegaarbesodemieterd :pffff: Ben bang dat Izzy dat maar 1x zou flikken.
Ik heb nog nooit een hond meegemaakt die dat deed dus ik was er me niet op bedacht. Onbewust heb ik haar dus fijn beloond voor het gedrag :schrik:
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:
Gollum schreef: Ik wilde wat dichter naar het water toe dus ik liep inderdaad wat langer met het speeltje.
Apen uit mouwen. Ik léés dat beest :LOL: En ik had in haar plaats exact hetzelfde gedaan. :pffff: :cool2:
:LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Net zo iets als een veeg om je harses krijgen als je het vreten niet op tijd klaar hebt . En wat heb je nu geleerd .? :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik las de titel icm je naam en dacht "Dat zal Rani wel zijn." :LOL: .
Gollum schreef:
Nanna schreef:
Gollum schreef:
Ja. Als je op de zaak niet hard genoeg werkt zegt de baas er toch ook iets van? Nou dan.
Dit is precies hetzelfde :lol1:
Ik wilde wat dichter naar het water toe dus ik liep inderdaad wat langer met het speeltje. Maar ik vind het wel brutaal hoor! Beetje in de kuiten van de baas bijten.
Het is duidelijk dat je nog niet goed begrijpt hoe de verhoudingen liggen :hmmm: . Rani gaf haar personeel een uitbrander omdat het niet luisterde naar de baas :pffff: .

Maarreh, nu je erop bedacht bent kun je er anders op reageren :engel: . Bijvoorbeeld wat Lemuria zegt: omdraaien en zelf een uitbrander geven. Je kunt het natuurlijk ook bewust oefenen ipv afwachten (kort en rustig met stok/speeltje zwaaien en niet gooien, stoppen met zwaaien en belonen, zwaaien steeds wat meer uitbouwen qua beweging en duur en zo leren dat er NIET in de kuiten van het personeel gebeten wordt :tongue: ).
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Zamunda schreef:Het is duidelijk dat je nog niet goed begrijpt hoe de verhoudingen liggen :hmmm: . Rani gaf haar personeel een uitbrander omdat het niet luisterde naar de baas :pffff: .

Maarreh, nu je erop bedacht bent kun je er anders op reageren :engel: . Bijvoorbeeld wat Lemuria zegt: omdraaien en zelf een uitbrander geven. Je kunt het natuurlijk ook bewust oefenen ipv afwachten (kort en rustig met stok/speeltje zwaaien en niet gooien, stoppen met zwaaien en belonen, zwaaien steeds wat meer uitbouwen qua beweging en duur en zo leren dat er NIET in de kuiten van het personeel gebeten wordt :tongue: ).
Dit dus , ik zou bij bijten me omdraaien en zo een brul geven dat de haren ervan naar achter vliegen.
En verder zou ik inderdaad gaan oefenen met uitbouwen zodat de kuiten gespaard blijven :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zamunda schreef:Ik las de titel icm je naam en dacht "Dat zal Rani wel zijn." :LOL: .
Inderdaad, ik ook :lol1: Never a dull moment ... :mrgreen:

Ik sluit me aan bij wat hierboven al staat. De volgende keer héél goed duidelijk maken dat dat níet de bedoeling is en zeker niet alsnog het speeltje weggooien als ze in je kuiten hapt ;-) En wat zelfbeheersingsoefeningen met haar gaan doen, zodat ze leert dat ze niets af te dwingen heeft en het speeltje of voertje alleen krijgt als ze rustig is.
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:
Zamunda schreef:Ik las de titel icm je naam en dacht "Dat zal Rani wel zijn." :LOL: .
Inderdaad, ik ook :lol1: Never a dull moment ... :mrgreen:

Ik sluit me aan bij wat hierboven al staat. De volgende keer héél goed duidelijk maken dat dat níet de bedoeling is en zeker niet alsnog het speeltje weggooien als ze in je kuiten hapt ;-) En wat zelfbeheersingsoefeningen met haar gaan doen, zodat ze leert dat ze niets af te dwingen heeft en het speeltje of voertje alleen krijgt als ze rustig is.
haha het zou wat zijn als het ineens over Gollum ging :mrgreen:

Maar oei, zelfbeheersing, daar zeg je me wat. Rani vind het zo leuk om met ons te spelen dat ze er heel wild van word. Blaffen, tandjes klakken in de lucht en nu dus ook kuitenbijten. Met voertjes doet ze dat niet, dan gaat ze netjes zitten.

Aan de ene kant is dat handig omdat ze door haar enthousiasme nu al een paar slagen durft te zwemmen maar ze moet het niet overdrijven natuurlijk.

Ik denk dat we maar op cursus moeten.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”