Zo moet je het niet zien hoor! Sta altijd open voor feedbackLieske_1977 schreef:Zie, aan mijn commentaar heb je als gevorderd fotograaf niets![]()
Beterschap, Eefsel!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Picture of the week - Animo?
Moderator: moderatorteam
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: Picture of the week - Animo?
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

-
S@ndr@
- Zeer actief
Misschien was het qua compositie beter geweest om de rails die voorlangs loot achter langs te hebben- dat ze mooi naar het onder werp kunnen leiden ben ik met je eens. en misschien wat het niet mogelijk hoor 
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee hoor. Jij noemt het loze ruimte. Dat geeft aan dat je het op de een of andere manier wat storend vindt. De reden dat het stoort had je nog niet te pakken, maar dat leer je nog wel te herkennen. Niet iedereen gaat op zo'n moment meteen analyseren. Blijf alsjeblieft zulke opmerkingen maken. Dat helpt mij om te analyseren waarom een foto mij niet aanspreekt. Ik ben vaak te moe om die eerste stap te kunnen zetten, namelijk te ontdekken dat iets me soort. Zodra ik dat helder heb, kan ik vaak ook analyseren wat het dan door komt. Maar dat lukt mij dus niet als ik blijf steken in 'mooi' of 'mwah', wat helaas vaak gebeurt als ik me niet echt fit voelLieske_1977 schreef:Zie, aan mijn commentaar heb je als gevorderd fotograaf niets![]()
Beterschap, Eefsel!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Fotogravinnetje schreef:Ja, die diepte vind ik ook mooi. Maar met een stuk of vier lijnen de diepte in (2 rails, weg en berm) zonder 'lijntje terug' leidt het mij te veel van het onderwerp af. En dat vind ik dus echt jammer bij een verder erg mooie foto. Op zich is 'loze ruimte' niet erg, maar je aandacht moet daar niet in weggetrokken worden.
Ga ik vanaf het dode punt naar boven, dan leidt de lijn van de boomtoppen op zich wel weer terug naar je onderwerp, maar de schakel naar die lijn ontbreekt dus wat mij betreft
Het is juist knap dat ze ondanks die lijnen het onderwerp scherp heeft en het is een andere compo zo, dat vind ik altijd interessant en die lijnen storen mij niet, ze geven juist ieets extra's, smaak kan absoluut verschillen
Maar ik vind het wel degelijk een leuke en goede foto. En omdat hij wat gewaagder is nog eens heel leuk om dat te zien.
Eefsel heeft zich in korte tijd wat allround ontwikkeld, een jonge meid die erg goed op weg is als je het mij vraagt!
En eefsel wat voor body heb je op het oog??
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Wel heel leerzaam dit, het leert me zelf beter en kritischer kijken 
- Eefsel
- Zeer actief
Oké mijn feedback, ik begin van achter naar voren en zie wel waar ik het zat ben haha
Vat mijn feedback niet te persoonlijk op, het is gewoon hoe ik kijk naar foto's en zo heeft iedereen een andere mening en daarom ook een andere stijl van fotografie. Doe je iets met de feedback, prima, zo niet? Even goede vrienden
Van een aantal foto's weet ik ff niet of het voorbeeldfoto's of POTW foto's zijn dus ik geef alleen feedback waar Week .. bij staat 
Kaiou
week 15: Gave foto, de hond heeft duidelijk plezier in het flyballen
Het ene pootje is iets bewogen, maar bij deze foto vind ik het juist wel wat hebben omdat het ook de snelheid weergeeft 
week 14: Gaaf!
week 13: Kaiou ziet er ook duidelijk betrapt uit haha, maar hele toffe foto! De takken geven een soort natuurlijke 'fotolijst' en dat vind ik wel leuk!
week 12: Ben niet echt thuis in dit soort fotografie haha, maar ik vind het wel een boeiende foto ook met het reuzenrad op de achtergrond. En Rotterdam is altijd goed
Fotogravinnetje
week 15: Tof zeg die reiger! Hij is voor mijn gevoel alleen bij het lijf scherper dan bij de kop. Verder echt een leuke foto
week 14: Ik vind een niet zo'n standaard compositie leuker om naar te kijken dan het onderwerp wat altijd maar in het midden staat
Mooie foto, al lijkt ook bij deze de kop iets onscherp te zijn tov het lijf.
week 13: Mooie scherpte, ik vind het jammer dat de ooievaar echt precies in het midden zit, andere compositie had voor mij de foto boeiender gemaakt
week 12: Mooie vlinder, mooie kleuren! Compositie had ik ook hier graag anders gezien
Heavy
week 13: Mooie foto, maar voor mijn gevoel is de horizon niet helemaal recht.
week 12: Lammetjes!
Een gewoon leuke foto, zou hem (wat Nicole ook zei) ook croppen om zo wat meer de aandacht te vestigen op het lammetje, zou dan het lammetje wel op 1/3 van de foto laten maar dan aan de onderkant er een stukje af 
week 11: Ik zou hem niet de prullenbak in doen als het lam goed scherp was geweest, dan had ik hem wel gecropt, maar juist doordat het eens wat anders is vind ik het wel een leuke foto!
Tycha
week 13: Gave foto! Had misschien liever wat meer ruimte gezien aan de kant waar de eend naartoe vliegt
week 12: Mooi weer, al had ik ook hier graag wat meer ruimte gezien
Lieske1977
week 14: Jammer dat de foto niet helemaal scherp is,het is namelijk wel een mooie foto! Ook qua kleur vind ik m mooi
week 13: Mooi!! Gave kleuren!
Toots
week 14: Wauw, dit vind ik een hele mooie foto!
week 13: Ik vind de foto qua kleuren erg mooi, jammer dat het onderwerp echt precies in het midden zit
Maar qua kleuren en scherpte een mooie foto!
week 12: Mooie foto! En wat een gave hond
S@ndr@
week 14: wat een plezier heeft de hond zeg! Jammer dat net het puntje van het oortje er niet op staat, maar vind dat hier niet heel storend
week 13: Zowel op deze week als week 12 weinig op aan te merken, mooie foto's', mooie kleuren en mooie scherpte
week 12: Zie week 13
Shiloh
week 13: Wat een bijzondere foto, mooi scherp en vind het een leuk gehaakt poppetje!
week 12: Mooie foto, doordat de hond aan de zijkant zit en aan de andere kant een weg loopt krijg je mooie diepte in je foto. Mooie kleuren, vind het een fijne foto om naar te kijken
Kaiou
week 15: Gave foto, de hond heeft duidelijk plezier in het flyballen
week 14: Gaaf!
week 13: Kaiou ziet er ook duidelijk betrapt uit haha, maar hele toffe foto! De takken geven een soort natuurlijke 'fotolijst' en dat vind ik wel leuk!
week 12: Ben niet echt thuis in dit soort fotografie haha, maar ik vind het wel een boeiende foto ook met het reuzenrad op de achtergrond. En Rotterdam is altijd goed
Fotogravinnetje
week 15: Tof zeg die reiger! Hij is voor mijn gevoel alleen bij het lijf scherper dan bij de kop. Verder echt een leuke foto
week 14: Ik vind een niet zo'n standaard compositie leuker om naar te kijken dan het onderwerp wat altijd maar in het midden staat
week 13: Mooie scherpte, ik vind het jammer dat de ooievaar echt precies in het midden zit, andere compositie had voor mij de foto boeiender gemaakt
week 12: Mooie vlinder, mooie kleuren! Compositie had ik ook hier graag anders gezien
Heavy
week 13: Mooie foto, maar voor mijn gevoel is de horizon niet helemaal recht.
week 12: Lammetjes!
week 11: Ik zou hem niet de prullenbak in doen als het lam goed scherp was geweest, dan had ik hem wel gecropt, maar juist doordat het eens wat anders is vind ik het wel een leuke foto!
Tycha
week 13: Gave foto! Had misschien liever wat meer ruimte gezien aan de kant waar de eend naartoe vliegt
week 12: Mooi weer, al had ik ook hier graag wat meer ruimte gezien
Lieske1977
week 14: Jammer dat de foto niet helemaal scherp is,het is namelijk wel een mooie foto! Ook qua kleur vind ik m mooi
week 13: Mooi!! Gave kleuren!
Toots
week 14: Wauw, dit vind ik een hele mooie foto!
week 13: Ik vind de foto qua kleuren erg mooi, jammer dat het onderwerp echt precies in het midden zit
week 12: Mooie foto! En wat een gave hond
S@ndr@
week 14: wat een plezier heeft de hond zeg! Jammer dat net het puntje van het oortje er niet op staat, maar vind dat hier niet heel storend
week 13: Zowel op deze week als week 12 weinig op aan te merken, mooie foto's', mooie kleuren en mooie scherpte
week 12: Zie week 13
Shiloh
week 13: Wat een bijzondere foto, mooi scherp en vind het een leuk gehaakt poppetje!
week 12: Mooie foto, doordat de hond aan de zijkant zit en aan de andere kant een weg loopt krijg je mooie diepte in je foto. Mooie kleuren, vind het een fijne foto om naar te kijken
Evelien en Joep

-
&nicole
- Zeer actief
Whieeeeh! Week 15
Zal vanavond eens kijken of ik wat van de vorige weken terug kan toveren, heel veel mensen gefotografeerd! Erg leuk! Maar weet niet of die mensen het leuk vinden om hier op het forum te staan
Bij deze foto zou ik wel eens willen discussieren over de kleuren. Ik vind ze op mijn ene beeldscherm erg mooi, op mijn andere erg lelijk, en op mijn telefoon zijn ze oké...
catootje by /NsArt, on Flickr
Misschien heeft iemand ervaring met een niet al te duur calibratie-iets?
Zal vanavond eens kijken of ik wat van de vorige weken terug kan toveren, heel veel mensen gefotografeerd! Erg leuk! Maar weet niet of die mensen het leuk vinden om hier op het forum te staan
Bij deze foto zou ik wel eens willen discussieren over de kleuren. Ik vind ze op mijn ene beeldscherm erg mooi, op mijn andere erg lelijk, en op mijn telefoon zijn ze oké...
catootje by /NsArt, on FlickrMisschien heeft iemand ervaring met een niet al te duur calibratie-iets?
- Lieske_1977
- Zeer actief
@Nicole, op mijn ipad vind ik de kleuren mooi, beetje pastelachtig. Daar hou ik wel van
Als ik de foto op mijn telefoon bekijk, lijken de kleuren een stuk grauwer en somberder. Echt een bizar verschil!
-
&nicole
- Zeer actief
Ja wreed hè?! Op de ipad van mijn moeder vind ik ze mooi trouwens, dus denk dat je ze op je ipad ongeveer ziet zoals ik ze bedoeld had 
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Je zou zeggen dat een foto genomen in de Keukenhof een tulp moet zijn.
Nee dus, dit is een anemoon
Mijn week 16
week 16 by Kaiou2016, on Flickr
Nee dus, dit is een anemoon
Mijn week 16
week 16 by Kaiou2016, on Flickr
- Eefsel
- Zeer actief
Mijn week 16 
POTW 16 by Evelien Kruis, on Flickr
Jammer van het zadel, maar daar kon ik helaas weinig aan doen
POTW 16 by Evelien Kruis, on FlickrJammer van het zadel, maar daar kon ik helaas weinig aan doen
Evelien en Joep

- Eefsel
- Zeer actief
Week 17 
POTW 17 by Evelien Kruis, on Flickr
Gemaakt in de tuin van mn zus haar nieuwe huis. Prachtige boom en sinds ze de sleutel hebben zeg ik steeds dat ik foto's wil maken van de bloesem
POTW 17 by Evelien Kruis, on FlickrGemaakt in de tuin van mn zus haar nieuwe huis. Prachtige boom en sinds ze de sleutel hebben zeg ik steeds dat ik foto's wil maken van de bloesem
Evelien en Joep

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ook even proberen wat feedback te geven.
@Lieske_1977, week 16: Zelfde probleem als bij veel van mijn foto's: weinig boeiende compositie. Ik zou de molen graag wat minder centraal gezien hebben. Wel mooie kleuren!
@Kaiou, week 16: Waarschijnlijk lastig, maar ik had hem nog mooier gevonden als alle paarse blaadjes scherp waren geweest. Wel bijzonder plaatje geworden zo!
@Eefsel, week 16: Inderdaad jammer van het zadel. Maar ook jammer van dat bruin onderaan. Ik word er door afgeleid (mogelijk mede doordat het paard er juist naar lijkt te kijken en je dus daardoor er naar toe geleid wordt)
@Eefsel, week 17: Mooie bloesems. Ik vind het beeld alleen erg onrustig. De tros bloesems op de voorgrond had van mij wat meer eruit mogen springen, en dus die tak met bloesems erachter wat vager. Hommel erbij is wat mij betreft wel echt een toegevoegde waarde
@Lieske_1977, week 16: Zelfde probleem als bij veel van mijn foto's: weinig boeiende compositie. Ik zou de molen graag wat minder centraal gezien hebben. Wel mooie kleuren!
@Kaiou, week 16: Waarschijnlijk lastig, maar ik had hem nog mooier gevonden als alle paarse blaadjes scherp waren geweest. Wel bijzonder plaatje geworden zo!
@Eefsel, week 16: Inderdaad jammer van het zadel. Maar ook jammer van dat bruin onderaan. Ik word er door afgeleid (mogelijk mede doordat het paard er juist naar lijkt te kijken en je dus daardoor er naar toe geleid wordt)
@Eefsel, week 17: Mooie bloesems. Ik vind het beeld alleen erg onrustig. De tros bloesems op de voorgrond had van mij wat meer eruit mogen springen, en dus die tak met bloesems erachter wat vager. Hommel erbij is wat mij betreft wel echt een toegevoegde waarde
- Lieske_1977
- Zeer actief
Thnx voor je feedback, Fotogravinnetje. Molen staat idd behoorlijk centraal, maar ik wilde 'iets' op de voorgrond (takken) en de eenzame wandelaar links wandelt uit beeld als ik daar wat afsnijd. Vandaar 
Ik zal morgen proberen feedback te geven op jullie foto's, de koek is hier nu op.
Mijn week 17:

Ik zal morgen proberen feedback te geven op jullie foto's, de koek is hier nu op.
Mijn week 17:

- Kaiou
- Zeer actief
- Eefsel
- Zeer actief
Evelien en Joep

- Lieske_1977
- Zeer actief
En ook mijn week 18. Heb weer met macro's geoefend, het gaat iets beter.

- Lieske_1977
- Zeer actief
En wat feedback van deze beginneling
Ik scroll even naar boven vanaf het reactiescherm, dus begin met de meest recnt geposte foto's.
@Eefsel
Week 18: Mooi vastgelegd. Door de wapperende manen en staart 'zie' je de beweging.
Week 17: Heerlijk lenteplaatje in mooie, zachte kleuren. Ik hou ervan!
Week 16: Krachtig beeld, wat een mooi gespierd paard! Het wazige bruin op de voorgrond stoort me niet; juist doordat het wazig is, viel het mij in eerste instantie helemaal niet op (oog werd meteen naar paard getrokken). Voor mij geeft het juist ook diepte -want extra laag- in de foto.
@Kaiou
Week 17: Ik vind hem ook wat hebben, vooral door de witte rand aan de buitenkant van de vleugels en de witte staart. Die doorbreken de grijstinten. Misschien is hij in zwartwit nog mooier?
Ik ben wel nieuwsgierig waarom jij hem eigenlijk mislukt vindt
Week 16: Dit vind ik een lastige. Hij spreekt me niet meteen heel erg aan qua beeld, maar wat ik wel bijzonder vind is de illusie van beweging (tenminste, die zie ik erin) door de vorm van de bloem en de toegepaste scherptediepte.
@Fotogravinnetje
Week 17: Wow! Wat een intense blik. Mooi van scherpte.
Week 16: Mooi scherp, niet-standaard plaatje en de zwaan 'springt' er door het kleurverschil met de achtergrond mooi uit. Wel is de foto naar mijn smaak te krap gekaderd.
@Eefsel
Week 18: Mooi vastgelegd. Door de wapperende manen en staart 'zie' je de beweging.
Week 17: Heerlijk lenteplaatje in mooie, zachte kleuren. Ik hou ervan!
Week 16: Krachtig beeld, wat een mooi gespierd paard! Het wazige bruin op de voorgrond stoort me niet; juist doordat het wazig is, viel het mij in eerste instantie helemaal niet op (oog werd meteen naar paard getrokken). Voor mij geeft het juist ook diepte -want extra laag- in de foto.
@Kaiou
Week 17: Ik vind hem ook wat hebben, vooral door de witte rand aan de buitenkant van de vleugels en de witte staart. Die doorbreken de grijstinten. Misschien is hij in zwartwit nog mooier?
Week 16: Dit vind ik een lastige. Hij spreekt me niet meteen heel erg aan qua beeld, maar wat ik wel bijzonder vind is de illusie van beweging (tenminste, die zie ik erin) door de vorm van de bloem en de toegepaste scherptediepte.
@Fotogravinnetje
Week 17: Wow! Wat een intense blik. Mooi van scherpte.
Week 16: Mooi scherp, niet-standaard plaatje en de zwaan 'springt' er door het kleurverschil met de achtergrond mooi uit. Wel is de foto naar mijn smaak te krap gekaderd.
- Kaiou
- Zeer actief
De vogel staat er niet op zoals ik eigenlijk in gedachte had en het wit in de staart is volkomen overbelicht.Lieske_1977 schreef:@Kaiou
En mijn week 18.
Voor het eerst naar de windhondenrenbaan in Rotterdam geweest, daar was op Hemelvaartsdag het Zandbaan Kampioenschap.
week 18 by Kaiou2016, on Flickr
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ik ben over geen enkele foto van deze week echt heel erg tevreden. Maar ja, moet er toch eentje uitkiezen
Heb wel lekker geoefend deze week met vliegende onderwerpen en heb wat grappige situaties vastgelegd, maar vaak net niet scherp.
Mijn week 18

Mijn week 18

- Eefsel
- Zeer actief
Evelien en Joep

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
- Kaiou
- Zeer actief
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
- Eefsel
- Zeer actief
Wat stom, hier helemaal vergeten mijn week 20 te plaatsen. Bij deze alsnog 
POTW 20 by Evelien Kruis, on Flickr
En mijn week 21:
POTW 21 by Evelien Kruis, on Flickr
POTW 20 by Evelien Kruis, on FlickrEn mijn week 21:
POTW 21 by Evelien Kruis, on FlickrEvelien en Joep

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Mijn week 21 laat even op zich wachten. Heb vanaf maandagmiddag m'n computer weer en dan kan ik m'n foto's van gisteren en vandaag uitzoeken
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer: