Hoi Mickie,
ik vond je vraag heel duidelijk hoor. Je wilt weten hoe het is om twee honden te hebben i.p.v. 1 toch?
Nou heel leuk dus
Ik heb er twee, een reu en een teef en dat gaat echt heel goed.
Scooby (reu) is erbij gekomen toen Roma (teef) ruim 2 jaar was. Hij was toen ook 2. Ze hebben in het begin heel even ruzie gemaakt, vooral om de aandacht, maar dat was al snel over. We hebben trouwens niet eens bewust voor een reu gekozen, maar kwamen gewoon op het juiste moment Scooby tegen. Het was liefde op het eerste gezicht. Maar we hadden net zo goed met een teef kunnen thuiskomen. Met Roma zou dat wel goed zijn gegaan. Er blijft nu ook nog regelmatig een teefje hier logeren en dat geeft ook geen problemen. Toch zou ik nu (als ik het over moest doen) dus weer voor de combi reu/teef kiezen. Dat is gewoon de beste combinatie.
Echt veel hebben ze niet aan elkaar volgens mij. Ja in het begin wel, maar nu spelen ze eigenlijk nauwlijks meer met elkaar. Ze zijn ook al bijna 9 jaar dus daar zal het wel aan liggen

. Als ze alleen zijn, gaat Scooby altijd naar boven en Roma ligt dan beneden in haar mand.
Roma is gewoon dezelfde gebleven, misschien iets minder aanhankelijk en nog ietsiepietsie eigenwijzer
Scooby hangt vreselijk aan mij (dus het hoeft absoluut niet dat de tweede hond meer aan de eerste hond hangt dan aan jou) hij volgt me overal als het kan en vraagt zeer veel aandacht.
Roma kan prima alleen blijven (dus ook zonder Scooby), Scooby daarentegen kan niet zonder Roma alleen blijven, dan gaat hij janken/huilen/blaffen en zielig voor de deur zitten. Met Roma samen gaat het wel goed.
Wat betreft het meenemen. Ik neem twee honden wat minder makkelijk overal mee naar toe, maar ik probeer het wel zoveel mogelijk en anders blijven ze samen thuis. Roma ging voordat we Scooby hadden echt overal en altijd mee als we weggingen, nu dus niet meer.
Als ik een oppas nodig heb (en dat is zelden) dan gaat Scooby naar m'n ex (waar hij ook in de weekenden is) en Roma blijft bij m'n ouders. M'n moeder durft Scooby niet uit te laten dus vandaar dat we het op deze manier doen. En dat gaat prima zo.
Voor mij altijd twee honden, is veel leuker