Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
krantzindelijkheid
Moderator: moderatorteam
- Belli
- geregistreerd lid
krantzindelijkheid
hoi
mijn teefje begint mooi zindelijk te worden,elke keer als ik er mee buiten ga dan doet ze mooi haar plasje maar ook in huis doet ze het mooi op de kranten die hier en daar verspreid liggen, is dit nu een goede methode want met zo een weer als nu (het stormt hier in Belgie) wil ze niet buiten en als ik ze buiten doe doet ze toch niks dan komt ze binnen en doet ze het op de krant
is het best dat ik die kranten gewoon laat liggen en na een tijdje ze meer en meer opschuif naar de deur?
mijn teefje begint mooi zindelijk te worden,elke keer als ik er mee buiten ga dan doet ze mooi haar plasje maar ook in huis doet ze het mooi op de kranten die hier en daar verspreid liggen, is dit nu een goede methode want met zo een weer als nu (het stormt hier in Belgie) wil ze niet buiten en als ik ze buiten doe doet ze toch niks dan komt ze binnen en doet ze het op de krant
is het best dat ik die kranten gewoon laat liggen en na een tijdje ze meer en meer opschuif naar de deur?
groetjes Belli
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik ben persoonlijk geen kranten-fan, aangezien je na verloop van tijd, als je eens een krant laat slingeren er vanzelf weer een plas of poep op vind, je hond weet immers niet dat het dan ineens niet meer mag
En je hond zal er straks als het vies weer is , ook uit moeten, of ga je bij iedere windje de kranten in de kamer leggen???
Gewoon naar buiten met je hond, en dus gewoon wachten tot ze wel wat gedaan heeft, uitbundig belonen, en zo doorgaan

En je hond zal er straks als het vies weer is , ook uit moeten, of ga je bij iedere windje de kranten in de kamer leggen???
Gewoon naar buiten met je hond, en dus gewoon wachten tot ze wel wat gedaan heeft, uitbundig belonen, en zo doorgaan

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
ik ben ook niet voor gebruik van kranten.
gewoon vaak met je hondje naar buiten gaan en opletten in huis, zodra je hondje plas optillen en naar buiten.
eerst je hond krantzindelijk maken en daarna pas huiszindelijk duurt vaak ook langer, want eerst maak je haar zindelijk op de krant, maar ze moet juist leren dat ze niet binnen mag plassen. het niet binnen leren plassen begin je dus veel later mee terwijl het eigenlijk niet nodig had geweest.
huiszindelijk en krantzindelijk zijn 2 vrschillende dingen.
dat je hondje niet naar buiten wil met dit weer, tja, ze heeft niets te willen
gewoon buiten plassen, kranten uit huis halen en als ze binnen wil plassen meteen optillen en alsnog naar buiten en plast ze verder, belonen.
maar goed, dit is mijn mening en ieder moet het doen op zijn manier
gewoon vaak met je hondje naar buiten gaan en opletten in huis, zodra je hondje plas optillen en naar buiten.
eerst je hond krantzindelijk maken en daarna pas huiszindelijk duurt vaak ook langer, want eerst maak je haar zindelijk op de krant, maar ze moet juist leren dat ze niet binnen mag plassen. het niet binnen leren plassen begin je dus veel later mee terwijl het eigenlijk niet nodig had geweest.
huiszindelijk en krantzindelijk zijn 2 vrschillende dingen.
dat je hondje niet naar buiten wil met dit weer, tja, ze heeft niets te willen

maar goed, dit is mijn mening en ieder moet het doen op zijn manier

- Rossi
- Zeer actief
Daarentegen hebben wij wel goede ervaringen met de krant. Eerst meer kranten, later minder en op laatst maar een en toen naar buiten. Natuurlijk gingen we onderhand ook met Rossi naar buiten. Na elk slaapje, spelen, eten enzovoort. Bij ons was eigenlijk de klus in no time geklaard en later ook geen enkel probleem meer mee gehad. Maar ja, zoals alles zal dat natuurlijk ook per hond verschillen.
Maar ik ben het met de rest eens. Ook bij raar weer gewoon naar buiten blijven gaan!
Maar ik ben het met de rest eens. Ook bij raar weer gewoon naar buiten blijven gaan!
Groeten van Angel en Rossi.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb ben ook geen krantenfan... gewoon naar buiten...mooi of slecht weer... regent het, jammer dan... eerst plassen dan weer naar binnen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Yari
- Zeer actief
Volkomen mee eensDingo schreef:Ik ben persoonlijk geen kranten-fan, aangezien je na verloop van tijd, als je eens een krant laat slingeren er vanzelf weer een plas of poep op vind, je hond weet immers niet dat het dan ineens niet meer mag![]()

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
- Belli
- geregistreerd lid
hoi
we zijn nu drie weken verder en mijn hondje is al mooi krantzindelijk het probleem is nu wel dat ze buiten niks meer wil doen, tja ik had het wel gedacht ik laat ze een tijdje buiten maar ze doet niks hooguit een plasje, als ze dan weer binnen komt doet ze het op de krant, ik wou gewoon eens laten weten hoe het nu is
groetjes
we zijn nu drie weken verder en mijn hondje is al mooi krantzindelijk het probleem is nu wel dat ze buiten niks meer wil doen, tja ik had het wel gedacht ik laat ze een tijdje buiten maar ze doet niks hooguit een plasje, als ze dan weer binnen komt doet ze het op de krant, ik wou gewoon eens laten weten hoe het nu is
groetjes
groetjes Belli
-
- Actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Inderdaad, dus gewoon naar buiten en kranten wegBelli schreef:hoi
groetjes

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoe balen ook, maar ook ik schiet even in de lachMartijn schreef:Hahahaha... Ja , dat krijg je dan.Belli schreef:hoi
groetjes
Helaas voor jou moet je nu zorgen dat er geen kranten meer liggen en haar nog een keer zindelijk gaan maken maar dan buiten.

Je hondje begrijpt nu dat hij het op de krant moet doen, maar niet dat hij het buiten moet doen...... dat is dus krantzindelijkheid: 2 keer zindelijk maken.
Sterkte!