Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goede roedels, slechte roedels

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Goede roedels, slechte roedels

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marjoleine schreef:
lieke schreef:Volgens mij vind Abby het te onbelangrijk en Maggie heeft veel steun aan Abby. Maar aan de andere kant, als Maggie iets bedreigends ziet, staat ze wel klaar en Abby laat zich dat weer aanleunen.
Dan is Maggie toch meer een soldaatje denk ik?
Ik heb nog nooit een knokkende leider gezien. Alleen leiders die dat juist afkappen en de orde herstellen.

Nou ja, leiderschap en kort lontje zitten bij charlie beiden in haar bloed, maar dat zal het ras zijn.
Dat lontje is aanmerkelijk langer in een stabiele roedel, maar door hormoonschommelingen en honden die subtiele waarschuwingen negeren is het wel eens uit de hand gelopen.
Al een paar jaar niet meer gelukkig.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Goede roedels, slechte roedels

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier is ook nog nooit gevochten en dat kan ik me ook echt niet voorstellen bij mijn huidige roedel.
Maar als er een echt rangordeconflict tussen honden is, bijvoorbeeld omdat twee honden qua rangorde dicht bij elkaar zitten en het leiderschap van één van de twee wordt niet zonder slag of stoot geaccepteerd, kan ik me zeker voorstellen dat dat tot knokken kan leiden.
Buitenshuis net zo goed. Een kennis van mij heeft een roedel met aan de leiding een behoorlijk pittige MH reu, die buitenshuis een potje knokken met andere reuen niet uit de weg gaat (waarop de hele roedel meehelpt, maar hij is echt degene die het voortouw neemt).
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”