Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een goede tondeuse en waterblazer

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

branco
Vaste gebruiker

een goede tondeuse en waterblazer

Ongelezen bericht door branco »

Ik wil onze bouvier zelf gaan trimmen. Aangezien ze een stugge vacht met ondervacht heeft ben ik op zoek naar een goede krachtige tondeuse. De Aesculap schijnt DE tondeuse te zijn maar daar hangt ook een behoorlijk prijskaartje aan. Wie heeft goede ervaringen met een ander (goedkoper) merk? Ik zit zelf te denken aan €150,00 tot € 200,00. En welke scheerkoppen raden jullie mij aan?
Een waterblazer lijkt me ook ideaal, bij nat weer duurt het heel lang voordat de vacht droog is waardoor het gaat stinken. Een fohn is geen optie dat duurt veel te lang.
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: een goede tondeuse en waterblazer

Ongelezen bericht door Judith »

Stuur een berichtje naar bouvierpoedel, hij fokt poedels en bouviers en is trimmer
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

De Heiniger zijn ook fijne tondeuses.
en dan de 7 of 9 mm is een praktische lengte, maar ik weet niet wat je wilt qua lengte en model
branco
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties. Deze waterblazer is eigenlijk precies wat ik zoek. Ook qua prijs. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de vacht droog is vooral ook doordat de bouvier een ondervacht heeft.
Van De Heiniger tondeuses had ik nog nooit gehoord. Ik heb even op de site gekeken. Welke heb jij in gebruik? Wat de lengte van het haar betreft, ik wil gewoon een hele korte vacht. Kan ik met dezelfde scheerkop ook de poten en kop scheren?
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik zou voor een draadloze Heiniger gaan, die ben je zo weer kwijt als je er vanaf moet ook. Wij gebruiken er zelf de scheerkoppen van Andis op, scheelt een hoop in prijs met die van Heiniger en werken prima.
Lengte is altijd zo lastig inschatten voor een ander en uiteraard kun je je hele hond op een lengte doen maar ook dat is nogal persoonlijk of je dat mooi vindt of niet. 6,3mm of 9,5mm is praktisch kort iig.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

branco schreef:Bedankt voor jullie reacties. Deze waterblazer is eigenlijk precies wat ik zoek. Ook qua prijs. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de vacht droog is vooral ook doordat de bouvier een ondervacht heeft.
Van De Heiniger tondeuses had ik nog nooit gehoord. Ik heb even op de site gekeken. Welke heb jij in gebruik? Wat de lengte van het haar betreft, ik wil gewoon een hele korte vacht. Kan ik met dezelfde scheerkop ook de poten en kop scheren?

Waarom niet plukken?
branco
Vaste gebruiker

Ik ben geen trimster, plukken lijkt me echt een werkje voor iemand die een opleiding voor het trimmen heeft gevolgd.

Yvette, welk type heiniger gebruik jij? En wat voor honden scheer jij ermee?
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

We hebben drie Saphirs. http://www.okdv.nl/heiniger-saphir-style.html Scheren alles ermee wat er geschoren moet worden alleen een heel enkel keertje pakt een collega nog een oude Aesculap als die scheerkop bepaald haar beter pakt. Gewoon standaard salonwerk dus.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
branco
Vaste gebruiker

Dank je Yvette. Dan ga ik voor De Heiniger, scheelt toch € 100,00 in vergelijking met de aesculap. Ook goed te horen dat je dus de Andis scheerkoppen op de Heiniger kunt gebruiken.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ik werk persoonlijk weer prettiger met de heiniger scheerkoppen, ik zit er zelfs aan te denken om er aesculaap scheerkoppen op te kopen. Die vind ik wat netter afwerken. Maar dat moet je gewoon kijken wat je bevalt
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

branco schreef:Ik ben geen trimster, plukken lijkt me echt een werkje voor iemand die een opleiding voor het trimmen heeft gevolgd.

Yvette, welk type heiniger gebruik jij? En wat voor honden scheer jij ermee?
Als jou bouvier een plukvacht heeft dan lijkt me niet zo goed voor de vacht als je deze gaat scheren. En plukken is echt niet zo moeilijk hoor, op youtube staat filmpjes hoe je moet plukken. En al doende leert men :mrgreen:
Afbeelding
Remco v/d Sanden
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Koningspoedel
West Highland White Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco v/d Sanden »

Wij hebben voor onze bouviers na veel omzwervingen bij goedkopere merken uiteindelijk toch gekozen voor een Aesculap Favorite II. De rest van de tondeuses werden te snel te warm of kwamen niet goed door de vacht heen. Ja ze zijn duur maar imo zijn het de best geschikte voor de Bouviervacht. Het geld meer dan waard, en met een paar trimbeurten heb je hem er al uit tov wegbrengen naar een trimsalon.
Als er iets op de foto moet:
http://www.remcovandesanden.nl

1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
branco
Vaste gebruiker

Je brengt me helemaal weer aan het twijfelen wat betreft de Aesulap Remco, vooral ook omdat jullie zelf bouviers hebben. Ik heb inderdaad ook gelezen dat verschillende merken tondeuses heel snel warm worden en vooral een bouviervacht vergt heel veel energie.Misschien dan toch maar wat meer geld uitgeven.
Wij krijgen er volgende week een bouvierpup bij, ik wil toch even op you tube kijken hoe dat plukken gaat voordat ik begin te scheren (als ze daar aan toe is).
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Bouviers worden al jaren niet meer geplukt en dat heeft geen invloed op de vacht het is geen terriervacht die je naar de kloten helpt..
Ken eigenlijk ook geen 1 fokker die nog plukt en alles wat op show komt dat heeft alleen de schaar of tondeuse gezien.
Ik knip en scheer mijn bouviers al jaren en zie geen verschil in geplukt.
En heb er al heel wat getrimd door de jaren heen als fokker en trimmer.

Koop een goede esculaap ,zijn toch de beste voor de wat zwaardere vachten en eerst wassen voordat je aan het scheren en knippen slaat, beter voor je tondeuse, scheerkoppen en schaar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:Hebben bouviers nog wel een plukvacht?
Heel veel wel maar bij goed onderhoud is er niet veel mis om ze gewoon te knippen of scheren. Heb er nog 2 lopen en beide goed te plukken ondanks dat ze geschoren, geknipt zijn. Goede vacht moet in de genen zitten en bij een boef verneuk je die niet om ze niet te plukken.
Door goed te borstelen en kammen en eens met de herderhark of coatking erdoor te gaan haal je ook een boel dood haar weg.
Lizzie.
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Bouviers worden al jaren niet meer geplukt en dat heeft geen invloed op de vacht het is geen terriervacht die je naar de kloten helpt..
Ken eigenlijk ook geen 1 fokker die nog plukt en alles wat op show komt dat heeft alleen de schaar of tondeuse gezien.
.
Weer wat geleerd, was in de veronderstelling dat alle plukvachten verknald werden als ze geschoren worden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Lizzie. schreef:
bouvierpoedel schreef:Bouviers worden al jaren niet meer geplukt en dat heeft geen invloed op de vacht het is geen terriervacht die je naar de kloten helpt..
.
Weer wat geleerd, was in de veronderstelling dat alle plukvachten verknald werden als ze geschoren worden.
Die ouderwetse vachten van vroeger wat meer op een kokosmat leek , weing poot en kopbeharing die hebben wel te lijden onder knippen en scheren.
Maar dat soort vachten zie je eigenlijk zowat niet meer.
Lizzie.
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Lizzie. schreef:
.
Die ouderwetse vachten van vroeger wat meer op een kokosmat leek , weing poot en kopbeharing die hebben wel te lijden onder knippen en scheren.
tja vroeger was alles beter :pffff: ook de vachten :F:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Lizzie. schreef:
bouvierpoedel schreef:
Lizzie. schreef:
.
tja vroeger was alles beter :pffff: ook de vachten :F:
Ja toen ging je nog gewoon op tijd dood aan de honger en slechte omstandigheden en niet aan de kanker zoals tegenwoordig. :zweep:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef: Die ouderwetse vachten van vroeger wat meer op een kokosmat leek , weing poot en kopbeharing die hebben wel te lijden onder knippen en scheren.

Mijn buurman heeft er één. Ik vind het een prachtbeest, hij vindt t een lelijk ding :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef: Die ouderwetse vachten van vroeger wat meer op een kokosmat leek , weing poot en kopbeharing die hebben wel te lijden onder knippen en scheren.

Mijn buurman heeft er één. Ik vind het een prachtbeest, hij vindt t een lelijk ding :mrgreen:
Doe eens een foto.?
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik heb deze waterblazer voor mijn russische terrier. Bevalt uitstekend en niet duur. :ok:

https://www.bol.com/nl/p/vidaxl-dierenb ... 022193067/
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”