Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Constant snuffelen buiten, niks meer horen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Niekie
Zeer actief

Constant snuffelen buiten, niks meer horen

Ongelezen bericht door Niekie »

Sinds een maand zijn Doerak zijn hormonen volledig op hol geslagen buiten....
Hij zit constant met zijn neus op de grond, van het ene spoor naar het andere, heeft niet eens door dat ik ook nog ergens aan de andere kant van de riem hang :?
Hij hoort niks meer, niet eens koekje, balletje....zelfs de bromfietsers waar hij normaal altijd naar uitvalt ontgaan hem volledig (da's op zich niet zo erg, maar het geeft wel aan hoe gefocused hij is op die geurtjes).
Ik vind het behoorlijk irritant, hij mag van mij genoeg snuffelen, maar ik doe nu ongeveer een kwartier over een meter.....

Heeft het met zijn leeftijd te maken (anderhalf) en gaat dit gedrag vanzelf over of blijft dit zo als ik er niks aan doe? En wat kan ik er het beste aan doen?? Hij is normaal gesproken dol op Frolic of een balletje, maar ik kan er nu zijn aandacht totaal niet mee vangen.....
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Het wordt lente, heb ik ook last van :U
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

een kwartier over een meter :p: dat is ongeveer de zelfde tijd die mijn moeder er over doet als ze ozzy uitlaat...ik sleep hem gewoon mee, als ik vind dat het tijd is om weer verder te gaan. of ik dreig door te zeggen "moet ik je dragen" wil hij niet (is ook bijna niet te doen) dus dan gaatie uiteindelijk weer een "metertje" verder.
natuur, wat is ie toch mooi he.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hugo schreef:Het wordt lente, heb ik ook last van :U
Loop jij dan ook met je neus over de grond?!? b :roll:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Diesel doet hetzelfde.
En is ongeveer van dezelfde leeftijd als doerak.
En hier leek het ook op een plotselinge gedragsverandering.
Dat 'hysterisch' ruiken.
Of verliefderig aan een grasspriet gaan ligggen likken.
En helemaal vol met die snuit in een polletje gras.
En niet mee willen lopen.
Dat trekken wat hij doet is ook niet van hup vooruit, maar naar links en rechts en weer naar achteren en naar voren.

Maar het wordt al weer minder.
Ook richt hij zich tijdens het wandelen weer meer op mij.
Ik heb toch wel een maand of 2 lopen 'emmeren' of eigenlijk deed hij dat.
Ik ben weer terug naar de basis gegaan.
Dus wederom zakken vol lekkers, ipv een paar frolicjes, speeltje weer mee , etc.
Ik weet dat als hij een andere hond in de verte ziet, ik hem kwijt ben.
Hij mag nu alleen los tijdens de late avondwandeling wat een speelwandeling is geworden. En overdag los als ik zelf kan zien wie die andere hond is, en wie het baasje.
Hij komt ook weer HIER...
En gaat niet alleen zijn neus meer achterna. Allebei een stapje terug , en nu weer vooruit.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik doe elke dag met Jack 's ochtends een 'snuffelrondje', dan mag hij duizend plassen doen en desnoods vijf minuten op 1 plek blijven snuffelen. Nadeel is wel dat we er soms 20 minuten over doen en soms een uur. :roll: De rest van de dag snuffelt hij uiteraard ook wel, maar niet zo extreem als 's ochtends. Misschien is dat een tip, een vaste snuffelronde instellen?

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Hanneke2 schreef:Ik doe elke dag met Jack 's ochtends een 'snuffelrondje', dan mag hij duizend plassen doen en desnoods vijf minuten op 1 plek blijven snuffelen. Nadeel is wel dat we er soms 20 minuten over doen en soms een uur. :roll: De rest van de dag snuffelt hij uiteraard ook wel, maar niet zo extreem als 's ochtends. Misschien is dat een tip, een vaste snuffelronde instellen?

Hanneke
Die heb ik dus ook :mrgreen: Zo'n ruikronde..
En daar gebruik ik nu die rollijn voor.
Heel apart, want we zijn heel lang weg, maar lopen het kortste rondje.
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Daan schreef:Diesel doet hetzelfde.
En is ongeveer van dezelfde leeftijd als doerak.
En hier leek het ook op een plotselinge gedragsverandering.
Dat 'hysterisch' ruiken.
Of verliefderig aan een grasspriet gaan ligggen likken.
En helemaal vol met die snuit in een polletje gras.
En niet mee willen lopen.
Dat trekken wat hij doet is ook niet van hup vooruit, maar naar links en rechts en weer naar achteren en naar voren.
Dit is precies het gedrag dat Doerak vertoont.....inderdaad verliefderig aan grassprieten likken en trekken van links naar rechts en van achteren naar voren....hysterisch ruiken.
Fijn dat het alweer iets minder is bij jullie....ik ga mijn best doen om zijn aandacht te krijgen, maar zelfs speeltjes waar hij normaal dol op is hoeft hij niet :?

Een snuffelrondje is misschien ook een idee...
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
linlin

Re: Constant snuffelen buiten, niks meer horen

Ongelezen bericht door linlin »

Niekie schreef:Sinds een maand zijn Doerak zijn hormonen volledig op hol geslagen buiten....
Hij zit constant met zijn neus op de grond, van het ene spoor naar het andere, heeft niet eens door dat ik ook nog ergens aan de andere kant van de riem hang :?
Hij hoort niks meer, niet eens koekje, balletje....zelfs de bromfietsers waar hij normaal altijd naar uitvalt ontgaan hem volledig (da's op zich niet zo erg, maar het geeft wel aan hoe gefocused hij is op die geurtjes).
Ik vind het behoorlijk irritant, hij mag van mij genoeg snuffelen, maar ik doe nu ongeveer een kwartier over een meter.....

Heeft het met zijn leeftijd te maken (anderhalf) en gaat dit gedrag vanzelf over of blijft dit zo als ik er niks aan doe? En wat kan ik er het beste aan doen?? Hij is normaal gesproken dol op Frolic of een balletje, maar ik kan er nu zijn aandacht totaal niet mee vangen.....
maar er zijn toch ook ontzettend lekkere luchtjes overal!! het is weer een beetje loopse teefjestijd en meneertje doerak is met zijn anderhalf jaar uitzonderlijk in de stemming om zich daar 'ns goed mee te bemoeien.

meneertje kakaboeboe mag een paar keer per dag uitgebreid de buurtkrant lezen en er zelf een paar artikeltjes aan toevoegen :mrgreen: . als het echt dwars gedrag wordt en hij wel heel ernstig de leiding over wil nemen, krijgt hij een snauw en eventueel een reetschuivertje van mij. en volgt daar braaf meelopen op, dan lieve woordjes.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qyan had hier een tijdje terug ook een handje van en begint nu de laatste week ook weer.
logisch, lopen hier 2 loopse teven op het moment :mrgreen:
qyan loopt aan de riem, dus ik bepaal hoeveel en hoelang er gesnuffeld wordt.
ik laat hem ook nooit tegen iedere boom die op zijn pad komt een spoor uitzetten.
als hij losloopt gata ie zijn gang maar, maar aan de lijn bepaal ik.
zie al dat ik 15 minuten over 1 meter moet doen :twisted: :mrgreen:
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Scooby schreef:
Hugo schreef:Het wordt lente, heb ik ook last van :U
Loop jij dan ook met je neus over de grond?!? b :roll:
Afbeelding
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”