Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cursus reactieve honden met Xavi *update 1e ontmoeting

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Cursus reactieve honden met Xavi *De laatste les alweer

Ongelezen bericht door Hylos »

ranetje schreef:Wat leuk die planken :ok:

Goed om samen te trainen.
Alleen niet overmoedig worden hoor :lol1:
Hou er rekening mee dat er geen trainster is die haar wakend oog over de "kudde" laat gaan :tongue:
Nee dat is helemaal waar hoor, maar dat doen we ook niet.
We gaan geen ingewikkelde dingen doen. Gewoon elkaar ontmoeten op een ruime plek en wat heen en weer lopen, simpele commando's. Voor de goede ervaring eigenlijk. Dan hebben ze elke week positief hond contact. :D

Maandag was de eerste keer. Het ging echt heel goed. Ik zei al, nog even en ze zijn vriendjes. Xavi kwispelde zelfs toen hij hem zag. :mrgreen:
We hebben een nieuwe record qua afstand. Zoals je ziet op de foto is er weinig reactiefs te vinden bij beide honden. :lol1:

Afbeelding

Eerder deden we wat oefeningetjes en hebben we veel gewoon heen en weer gelopen. Zo nu en dan de honden even in de auto voor een korte time out.
Afbeelding

Lekker relaxt en de honden vonden het leuk en waren toch ook moe nadien. :)
Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Cursus reactieve honden met Xavi *update 1e ontmoeting

Ongelezen bericht door DeDiana »

Goed zeg dat je meteen zo doorpakt en verdergaat waar jullie zijn gebleven! Alleen al het samen ontspannen bezig kunnen zijn met een andere hond in het gezichtsveld zal voor jullie al een hele overwinnig zijn :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat leuk zoals jullie dat opgepakt hebben :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Leuk om te lezen! Dit is precies wat ik ook met Spike doe. Maar dan op het moment dat we een hond tegenkomen. Is wel lastig want die andere hond loopt natuurlijk gewoon door en dan is Spike soms nog niet voldoende gekalmeerd om de andere hond rustig te passeren.
Tijdens ons rondje loop ik dan het liefste ook achter iemand aan met een hond. Dan kalmeert hij vrij snel (na voertjes) en is niet meer zo gefixeerd op de andere hond.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Erg leuk om te volgen en super dat je doorgaat. :ok:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Leuk die foto's van jullie training samen :ok: .
Hylos
Zeer actief

DeDiana schreef:Goed zeg dat je meteen zo doorpakt en verdergaat waar jullie zijn gebleven! Alleen al het samen ontspannen bezig kunnen zijn met een andere hond in het gezichtsveld zal voor jullie al een hele overwinnig zijn :ok:
Dankje! Het begint nu te wennen maar dat was inderdaad een hele overwinning!
ranetje schreef:Wat leuk zoals jullie dat opgepakt hebben :ok:
Bedankt. :D
Bumper69 schreef:Leuk om te lezen! Dit is precies wat ik ook met Spike doe. Maar dan op het moment dat we een hond tegenkomen. Is wel lastig want die andere hond loopt natuurlijk gewoon door en dan is Spike soms nog niet voldoende gekalmeerd om de andere hond rustig te passeren.
Tijdens ons rondje loop ik dan het liefste ook achter iemand aan met een hond. Dan kalmeert hij vrij snel (na voertjes) en is niet meer zo gefixeerd op de andere hond.
Ja, dit toepassen als je gewoon aan het lopen bent is erg lastig ben ik helemaal met je eens.
Ik doe dat dus ook niet. Ik loop weg/draai om of we lopen maar gewoon even door. Als je overal altijd maar rekening met de hond zijn gevoelens moet houden heb je echt geen leven meer.
Dus daar pas ik voor. Ik zoek het liever 1 x per week bewust op en ga dan lekker aan de slag.
Wie weet kunnen we samen eens een priveles doen bij Esther, met het oog op deze training. :mrgreen:
Bishy schreef:Erg leuk om te volgen en super dat je doorgaat. :ok:
Dankjewel!
Zamunda schreef:Leuk die foto's van jullie training samen :ok: .
Dankje!
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Gister hebben we weer afgesproken. Zij hadden hun andere hond, een teefje, ook meegenomen om eens te kijken hoe het dan ging. Dus met 3 honden tegelijk.
Teefjes zijn leuk volgens Xavi dus niks reactiefs te merken en hij had heel goed aandacht bij mij.
Xavi en de Aussie stonden zelfs bijna neus aan neus. :mrgreen:

Het is leuk om elke week zo te trainen. Ik denk dat ik er binnenkort wel weer wat meer uitdaging in wil. Ze kennen elkaar nu zo goed en reageren dus niet meer (negatief) op elkaar.
Dat is perfect om goede ervaringen op te doen en lekker even bezig te zijn. Om weer een stap verder te komen zou je denk ik toch vaker op zo'n manier met onbekende honden moeten trainen.
Dan natuurlijk wel onder begeleiding. :)
Afbeelding
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Is misschien niet zo'n slecht idee. Stel het maar voor aan Esther. Het is de bedoeling dat we binnenkort wel met groepslessen gaan beginnen maar ik wil ook wel graag dat Esther ziet hoe hij reageert op andere reuen. Ik kan bijna altijd dus stuur me maar een pb of Esther dit wil en wanneer ze zou kunnen.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”