Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
baby doodgemaakt door amstaff x deense dog
Moderator: moderatorteam
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
baby doodgemaakt door amstaff x deense dog
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2565 ... ood__.html
SAN DIEGO - Een verschrikkelijk drama in de Amerikaanse stad San Diego. Een drie dagen oud jongetje is in het huis van zijn ouders doodgebeten door de hond van het gezin.
De ouders lagen donderdag samen met het kindje in bed televisie te kijken toen de moeder ineens moest hoesten. Hun hond Polo, een kruising tussen Deense dog en een American Staffordshire terriër, schrok daar zo van, dat hij opsprong en het kindje begon te bijten, meldt de poltie aan lokaal tv-station CBS8.
De ouders brachten de zwaargewonde zuigeling naar het ziekenhuis, maar daar bleken de artsen niets meer voor de baby te kunnen doen.
ook voor het eerst dat ik hoor, dat iemand moest hoesten, en dat de hond moordneigingen krijgt ervan.
SAN DIEGO - Een verschrikkelijk drama in de Amerikaanse stad San Diego. Een drie dagen oud jongetje is in het huis van zijn ouders doodgebeten door de hond van het gezin.
De ouders lagen donderdag samen met het kindje in bed televisie te kijken toen de moeder ineens moest hoesten. Hun hond Polo, een kruising tussen Deense dog en een American Staffordshire terriër, schrok daar zo van, dat hij opsprong en het kindje begon te bijten, meldt de poltie aan lokaal tv-station CBS8.
De ouders brachten de zwaargewonde zuigeling naar het ziekenhuis, maar daar bleken de artsen niets meer voor de baby te kunnen doen.
ook voor het eerst dat ik hoor, dat iemand moest hoesten, en dat de hond moordneigingen krijgt ervan.
Re: baby doodgemaakt door amstaff x deense dog
We waren er niet bij, wie weet wat er gebeurt is?
- dagmar88
- Zeer actief
Lemuria schreef:We waren er niet bij, wie weet wat er gebeurt is?
Marco weet dat.
Verder niets, maar dát wel.
Van schubbekuttenveen tot timboektoe.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp er in ieder geval uit dat een baby door een hond is gebeten en de baby overleden is.Lemuria schreef:We waren er niet bij, wie weet wat er gebeurt is?
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
jeetje wat een verhaal, triest
Maar AmstaffXDD wat moet ik me daar bij voorstellen? een +/- 80 Kg hond met enorme (klap)kaken.....

Maar AmstaffXDD wat moet ik me daar bij voorstellen? een +/- 80 Kg hond met enorme (klap)kaken.....

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nu maar hopen dat ze Polo mogen houden en niet in beslag genomen en ingeslapen word.Nanna schreef:Afschuwelijk, het zal je gebeuren.
Zeggen ze altijd dat je je hond niet met je kind moet achterlaten, en hier trekt ie het gewoon tussen de ouders uit 'omdat de moeder hoestte'
Raar verhaal.
Maar voorlopig is dat kindje dood en hebben die ouders de zwaarste straf te pakken die ze konden krijgen

Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef: Nu maar hopen dat ze Polo mogen houden en niet in beslag genomen en ingeslapen word.
Dat mag als hij geen rabiës heeft.

Hij zou door een schrikreactie de baby hebben verwond, de ouders zijn er zelf mee naar het ziekenhuis gereden.
When the mother suddenly coughed, "the dog made contact with the baby leading to traumatic injuries," Nguyen said.
Inmiddels ook al weer overgoten met een lekker sensatiesausje door het kwaliteitsnieuws aldaar...
- dagmar88
- Zeer actief
mosquito1980 schreef:jeetje wat een verhaal, triest![]()
Best een mooi dier.
http://www.nbcsandiego.com/news/local/S ... 58441.html
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef: Nu maar hopen dat ze Polo mogen houden en niet in beslag genomen en ingeslapen word.
Dat mag als hij geen rabiës heeft.
Echt weer televaag niveau; er is helemaal niet gezegd dat de hond gebeten heeft.
Hij zou door een schrikreactie de baby hebben verwond, de ouders zijn er zelf mee naar het ziekenhuis gereden.
When the mother suddenly coughed, "the dog made contact with the baby leading to traumatic injuries," Nguyen said.
Inmiddels ook al weer overgoten met een lekker sensatiesausje door het kwaliteitsnieuws aldaar...
Precies ja.
Voor hetzelfde geld is de hond geschrokken opgesprongen en op de baby gaan staan. Een baby'tje van 3 dagen oud kan geen gewicht van (ik schat maar even) 50 kg hebben.
We weten het niet. Wat een drama voor de ouders. Vreselijk.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
dagmar88 schreef:
Echt weer televaag niveau; er is helemaal niet gezegd dat de hond gebeten heeft.
droom maar lekker verder.flamme schreef: Precies ja.
Voor hetzelfde geld is de hond geschrokken opgesprongen en op de baby gaan staan. Een baby'tje van 3 dagen oud kan geen gewicht van (ik schat maar even) 50 kg hebben.
We weten het niet. Wat een drama voor de ouders. Vreselijk.
The parents of the 3-day-old boy told authorities they were watching television in bed with the child and their Great Dane-terrier mix in their Flanders Drive residence about 8 p.m. Thursday when the mother coughed, startling the animal and causing it to bite the infant, according to San Diego police.
The couple took the gravely wounded baby to a hospital, where he was pronounced dead, Sgt. Tu Nguyen said.
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik herken het gedrag wel bij Fay. Bij haar was het duidelijk redirectiegedrag. Zij had het vroeger wel heel erg met de kat. Zodra de deurbel ging vloog ze op om de kat te bijten -die altijd veel sneller was-. Gewoon alsof ze even bam in een bepaalde 'state of mind' knalde uit het niets. De bel was dan de trigger.
Eigenlijk heeft ze dat ontzettend lang niet meer gehad, bedenk ik me nu. Maar omdat ze zo onvoorspelbaar is mag ze niet bij Saar als Saar eten heeft of wij. En met de bel heeft ze het nu nooit meer eigenlijk. Maar toen Saar nog kroop lieten we ze nooit bij elkaar als Saar op de grond was.
Ik snap overigens niet waarom die mensen perse dat beest op bed moeten hebben als daar een kindje van 3 dagen ligt. Snap het sowieso niet maar dat is weer een andere discussie.
Wel heel erg verdrietig.
Eigenlijk heeft ze dat ontzettend lang niet meer gehad, bedenk ik me nu. Maar omdat ze zo onvoorspelbaar is mag ze niet bij Saar als Saar eten heeft of wij. En met de bel heeft ze het nu nooit meer eigenlijk. Maar toen Saar nog kroop lieten we ze nooit bij elkaar als Saar op de grond was.
Ik snap overigens niet waarom die mensen perse dat beest op bed moeten hebben als daar een kindje van 3 dagen ligt. Snap het sowieso niet maar dat is weer een andere discussie.
Wel heel erg verdrietig.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 23 apr 2016 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Marco88 schreef:
Sgt. Tu Nguyen said.
Bronnen Marco, bronnen.
Lees het originele statement anders gewoon eens.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ήυs schreef:Ik herken het gedrag wel bij Fay. Bij haar was het duidelijk redirectiegedrag. Zij had het vroeger wel heel erg met de kat. Zodra de deurbel ging vloog ze op om de kat te bijten -die altijd veel sneller was-. Gewoon alsof ze even bam in een bepaalde 'state of mind' knalde uit het niets. De bel was dan de trigger.
Wel heel erg verdrietig.
Daar dacht ik ook aan, waarom die baby niet in zijn eigen bedje gelegd. Of de hond niet op bed, zeker als die baby nog zo klein is.
Die hond moest misschien ook nog wennen aan die baby.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- amelie
- Zeer actief
Een baby van drie dagen oud bij de ouders op bed lijkt me niet raar, een hond daarbij wel. Wat een treurigheid
-
- Zeer actief
Is ook niet raar, maar als ze de hond op bed wilden had ik de baby even in zijn eigen bedje gelegd.amelie schreef:Een baby van drie dagen oud bij de ouders op bed lijkt me niet raar, een hond daarbij wel. Wat een treurigheid
Drie dagen oud, dan heeft de hond nog amper kunnen wennen aan de baby.
Groetjes Gonnie.
Even voor de duidelijkheid, ik wil niks vergoelijken. Maar waarom staat er zo expliciet "made contact with the baby" in plaats van "bit the baby to death". Izzy kan ook ontzettend schrikken als ik hoest terwijl ze bijna slaapt en schiet dan weg alsof ze door een wesp gestoken is. Ik kan me voorstellen dat, als zij het formaat van die hond had en ze met d'r poot op de buik/het hoofd van die baby zou afzetten om weg te springen, die baby ook hoogstwaarschijnlijk dood/zwaar gewond is.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Het ligt er net aan welke bron je leestLemuria schreef:Even voor de duidelijkheid, ik wil niks vergoelijken. Maar waarom staat er zo expliciet "made contact with the baby" in plaats van "bit the baby to death". Izzy kan ook ontzettend schrikken als ik hoest terwijl ze bijna slaapt en schiet dan weg alsof ze door een wesp gestoken is. Ik kan me voorstellen dat, als zij het formaat van die hond had en ze met d'r poot op de buik/het hoofd van die baby zou afzetten om weg te springen, die baby ook hoogstwaarschijnlijk dood/zwaar gewond is.

Los daarvan: wat een intriest verhaal

-
- Zeer actief
Triest verhaal.
Het respect voor de mens is bij deze hond kennelijk ver te zoeken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
"...bites or breaks human skin..."Nanna schreef:Als de hond alleen maar per ongeluk op de baby getrapt heeft hoeft er natuurlijk niet gekeken worden of ie rabies heeft.
Hij kan er wel op getrapt hebben inderdaad, zo'n kind is zo stuk.
Die quarantaine is procedure.
- Ήυs
- Zeer actief
korthaar schreef:Triest verhaal.
Ik snap deze zin niet zo? Respect voor de mens?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik probeer even een visueel plaatje te maken: baby ligt in bed tussen de ouders. 1 ouder hoest. Hond trapt in schrik per ongeluk baby dood???

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Beetje flink kwispelende staart van zo'n joekel tegen zo'n klein schedeltje kan al fataal zijn , of een speels gegeven pootje.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
kooi schreef:Ik probeer even een visueel plaatje te maken: baby ligt in bed tussen de ouders. 1 ouder hoest. Hond trapt in schrik per ongeluk baby dood???![]()
Nou, ik denk dat het best kan. Mijn honden wegen 15 kilo maar als die ineens over mijn schoot heen naar de keuken rennen doet dat aardig zeer.
Laat staan een hond van 50 kilo op een baby'tje van 3 dagen oud. Kan best dat die hond net op een kwetsbare plek ging staan.
Een hond die schrikt maakt gekke sprongen.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
De ouders hebben teveel vertrouwen in hun hond gehad met alle gevolgen van dien. Je wil niet weten hoeveel mensen met een hond van dergelijk kaliber geen idee hebben van gedrag van honden.
Vreselijk drama. In mijn optiek moet je helemaal geen kruising pitbulls met kinderen houden maar dat is mijn persoonlijke mening. Elke hond kan bijten. Zelfs een golden retriever. En elke moeder en vader hebben hun onoplettende momenten. Kinderen kosten nu eenmaal heel veel tijd om op te laten groeien tot goed reagerende en stuurbare wezens die betrouwbaar zijn in hun reageren. Er komt een moment dat je niet op aan het letten bent. Bij iedereen.
Wij hadden vroeger ook honden. Een pointer toen mijn zus en ik klein waren. Wij lagen bij de hond in de mand, pakten de kluiven af, liepen met de riem in onze handen, lagen op de hond op de bank en omhelsden de hond gewoon met onze gezichtjes in het gezicht van de hond. Als je dan een hond hebt die daar van schrikt of slecht reageert heb je in mijn ogen al een probleem. Kinderen doen dat nl toch en de hond zal een keer bijten. En als een kruising pitbull bijt dan....
Dus wat mij betreft moet dat nanny dog verhaal eens de wereld uit. Een pitbull is gewoon een hond en elke hond moet je op zichzelf bekijken in combinatie met kinderen en babies. De ene hond kan er prima mee en de andere is er gewoon niet geschikt voor.
Verder kan ik me zelf niet veel voorstellen bij een hond die schrikt van een keer hoesten en die vervolgens "per ongeluk?" de baby bijt. Ik zie meer een prooigedrag van een verkeerd gelezen hond als hij de baby heeft gebeten. Baby ligt daar, hond ligt te staren alsof de baby een bal is en weet dat hij hem eigenlijk niet mag pakken. Ouders missen dat signaal volledig en moeders hoest, klinkt als pak maar! of lijkt de aanzet tot een woord. Of de hond schrikt wel en pakt snel de baby omdat hij uit zijn commando is geschoten van niets doen. Geen idee hoor, maar dat zou ik er van maken op afstand zonder feiten.
Honden die schrikken pakken niet zomaar het eerste het beste wat leeft om erin te knauwen als je het mij vraagt. Zou leuk zijn. Teef heeft nest, bel gaat, teef schrikt en daar gaat een pup. Of ik aai mijn hond, vuurwerk en HAP! vinger af. Zo werkt dat volgens mij dus niet.
Vreselijk drama. In mijn optiek moet je helemaal geen kruising pitbulls met kinderen houden maar dat is mijn persoonlijke mening. Elke hond kan bijten. Zelfs een golden retriever. En elke moeder en vader hebben hun onoplettende momenten. Kinderen kosten nu eenmaal heel veel tijd om op te laten groeien tot goed reagerende en stuurbare wezens die betrouwbaar zijn in hun reageren. Er komt een moment dat je niet op aan het letten bent. Bij iedereen.
Wij hadden vroeger ook honden. Een pointer toen mijn zus en ik klein waren. Wij lagen bij de hond in de mand, pakten de kluiven af, liepen met de riem in onze handen, lagen op de hond op de bank en omhelsden de hond gewoon met onze gezichtjes in het gezicht van de hond. Als je dan een hond hebt die daar van schrikt of slecht reageert heb je in mijn ogen al een probleem. Kinderen doen dat nl toch en de hond zal een keer bijten. En als een kruising pitbull bijt dan....
Dus wat mij betreft moet dat nanny dog verhaal eens de wereld uit. Een pitbull is gewoon een hond en elke hond moet je op zichzelf bekijken in combinatie met kinderen en babies. De ene hond kan er prima mee en de andere is er gewoon niet geschikt voor.
Verder kan ik me zelf niet veel voorstellen bij een hond die schrikt van een keer hoesten en die vervolgens "per ongeluk?" de baby bijt. Ik zie meer een prooigedrag van een verkeerd gelezen hond als hij de baby heeft gebeten. Baby ligt daar, hond ligt te staren alsof de baby een bal is en weet dat hij hem eigenlijk niet mag pakken. Ouders missen dat signaal volledig en moeders hoest, klinkt als pak maar! of lijkt de aanzet tot een woord. Of de hond schrikt wel en pakt snel de baby omdat hij uit zijn commando is geschoten van niets doen. Geen idee hoor, maar dat zou ik er van maken op afstand zonder feiten.
Honden die schrikken pakken niet zomaar het eerste het beste wat leeft om erin te knauwen als je het mij vraagt. Zou leuk zijn. Teef heeft nest, bel gaat, teef schrikt en daar gaat een pup. Of ik aai mijn hond, vuurwerk en HAP! vinger af. Zo werkt dat volgens mij dus niet.
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef: Honden die schrikken pakken niet zomaar het eerste het beste wat leeft om erin te knauwen als je het mij vraagt. Zou leuk zijn. Teef heeft nest, bel gaat, teef schrikt en daar gaat een pup. Of ik aai mijn hond, vuurwerk en HAP! vinger af. Zo werkt dat volgens mij dus niet.
Dat werd door meneer agent uitdrukkelijk niet gezegd.
Het lijkt mij ook sterk dat je een kapot geknauwd, bloedend babietje van drie dagen in de auto hijst en er mee naar het ziekenhuis rijdt. Dan bel je toch de hulpdiensten.
Bij inwendige bloedingen of schade in het hoofdje kan ik me daar meer bij voorstellen.
Niko is een keer wat debiel opgevlogen bij het horen van de bel. Hoe weet ik nog steeds niet, maar m'n loeizware tv kast, alle spullen die er in lagen en m'n flatscreen vlogen door de lucht.

Als de vorige baas op de bank net de baby zat te verschonen had ie daar ook dwars doorheen gelopen.
Zo'n grote lompe hond hoeft maar een beetje onbenullig te doen/zijn om een kwetsbaar kindje stuk te maken.
-
- Zeer actief
Sowieso is een vechthond nooit een nanny dog. Vriend van mij stond aan zijn staffies te trekken terwijl ze een gezellige hond stonden te mollen. Zoon van 3 en baby mee. Alles onder het bloed. Zoontje stond te gillen en rende de straat op. Gelukkig ging alles goed maar goed en leuk voor de kinderen was het in elk geval niet. Een witte hond rood van het bloed meenemen is ook niet wat prettig is voor kleuters.
-
- Zeer actief
Ik vind geen enkele hond een nannydog.
Zag op Facebook foto's van honden met baby's en kleine kinderen. Snap niet wat die ouders allemaal bezielen, kinderen die bovenop honden zitten of liggen, aan lippen trekken e.d.
Zag op Facebook foto's van honden met baby's en kleine kinderen. Snap niet wat die ouders allemaal bezielen, kinderen die bovenop honden zitten of liggen, aan lippen trekken e.d.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Dat deden wij vroeger ook bij onze honden. Onze pointer en later de bernersennen deden gewoon niks. Wij de honden ook niet overigens.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco reageerde ook niet toen neefje hem in de bek vasthield. Heb uiteraard meteen ingegrepen en neefje uitgelegd dat dat echt niet mocht. Neefje stond erbij alsof ik hem de huid vol schold, terwijl ik het gewoon rustig uitlegde. Hij en Elco lijken behoorlijk op elkaar qua gevoeligheid... Snap ook wel dat ze zich enorm tot elkaar aangetrokken voelen
Maar bij een minder verdraagzame hond was het huilen en bezoekje huisarts geworden, vrees ik. In drie seconden even niet kijken

- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Dat deden wij vroeger ook bij onze honden. Onze pointer en later de bernersennen deden gewoon niks. Wij de honden ook niet overigens.
Ik de hond wel en hij mij ook als ik vervelend genoeg was.
Mijn eerste hond was geweldig met kinderen, zat later ook veel meer op zijn plek in een gezin dan bij mij.
De godsgruwelijk vervelende neefjes pakte hij heel rustig bij de arm, zonder ze ook maar een haar te krenken.
Hond kwam beter door dan de ouders.
Zelf houd ik er niet van het zo ver te laten komen. Ook de heel brave oude sukkel liet ik niet bij oppaskind (baby), nooit.
Ook niet als ik naar de plee ging of even twee minuten de was van de lijn haalde.
Als het kind kroop zette ik de hond achter een hekje.
Niko had geen veilige plek binnen zijn gezin. En had er geen enkele moeite mee uit te halen als spelend kleutertje per ongeluk op hem stapte.
Charlie is wel heel lief en voorzichtig. Pakt kinderspeelgoed heel zachtjes aan, terwijl ze normaal alles sloopt. Doet een rondje om het kind te vermaken en geeft het speelgoed dan weer terug. Super zoet, je zou er haast één om nemen

Maar zodra het huilt wordt ze daar zenuwachtig van; ze wil ze bij zich nemen, moederen.
Dat het niet zo handig is een baby aan een beentje door de spijlen van de box te trekken snapt ze niet.