Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Joy nu al loops? (5 maanden)
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Joy nu al loops? (5 maanden)
Heel slim want Internet dierenartsen bestaan niet en je voelt je er niet helemaal prettig bij. Ik zou ook naar de da gaan. Mijn teef had vaginitis toen ze ging persen. Ze zal vast gewoon loops zijn maar dat kan niemand anders dan de da goed beoordelen.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Lekker voor je eigen gemoedsrust laten bekijken.
Ik verwacht ook dat ze loops is maar als je het niet vertrouwd vooral even heen gaan.
Hier een teef die alle kanten op loopt al persend onder het plassen en niet loops is. Dus het hoeft niks bijzonders te zijn.
Ik verwacht ook dat ze loops is maar als je het niet vertrouwd vooral even heen gaan.
Hier een teef die alle kanten op loopt al persend onder het plassen en niet loops is. Dus het hoeft niks bijzonders te zijn.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- dagmar88
- Zeer actief
Gimmick schreef: Hier een teef die alle kanten op loopt al persend onder het plassen en niet loops is. Dus het hoeft niks bijzonders te zijn.
Hier ook, maar voor/tijdens de loopsheid wordt echt het onderste uit de kan gehaald
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ja, vind ik ook hoor, zie ook mijn eerdere reactie. Als het je je vingernagels of nachtrust zou kosten moet je het gewoon even laten checken. Beter een keer te veel dan een keer te weinig naar de dierenarts.Gimmick schreef:Lekker voor je eigen gemoedsrust laten bekijken.
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dat het verspreiden van urine iets anders is dan persen. Ik geloof niet dat teven persen. Ze markeren en daarbij bewegen ze hun achterste. Dat is normaal. Persen is niet normaal vanuit mijn ervaring. Pootje hoog. Komt bewegen. Prima. Een persende teef? De enige keer dat ik dat gezien heb was bij blaasontsteking en vaginitis.
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
Ze heeft een blaasontsteking en beginnend loops maar nog niet echt loops. Ze hebben urine onderzocht en heb voor de blaasontsteking pilletjes mee die ik 4 dagen 1 half pilletje moet geven. Toch wel erg blij dat ik gegaan ben en niet met uiteindelijk een verwaarloosde urineinfectie zit wat uitslaat naar nierbekkenontsteking of zoiets naars.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
laeken schreef:Ik denk dat het verspreiden van urine iets anders is dan persen. Ik geloof niet dat teven persen. Ze markeren en daarbij bewegen ze hun achterste. Dat is normaal. Persen is niet normaal vanuit mijn ervaring. Pootje hoog. Komt bewegen. Prima. Een persende teef? De enige keer dat ik dat gezien heb was bij blaasontsteking en vaginitis.
Maar wat jij persen vind, wat TS persen vind en wat ik persen vind kan ook nogal uit elkaar liggen.
Bij een eerste loopsheid en zeker de eerste dagen hoeft de vulva weinig vergroot te zijn en bij sommigen teven zwelt deze nooit extreem.
Temperaturen (normale temperatuur is tussen 38-39) en de algehele conditie verder in de gaten houden zou vooralsnog genoeg moeten zijn maar als je het niet vertrouwd idd gewoon een bezoekje dierenarts.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn dan dat je gegaan bent. Maar beginnend loops? Een hond is loops of nietYtje schreef:Ze heeft een blaasontsteking en beginnend loops maar nog niet echt loops. Ze hebben urine onderzocht en heb voor de blaasontsteking pilletjes mee die ik 4 dagen 1 half pilletje moet geven. Toch wel erg blij dat ik gegaan ben en niet met uiteindelijk een verwaarloosde urineinfectie zit wat uitslaat naar nierbekkenontsteking of zoiets naars.
-
laeken
- Zeer actief
Goed zo! De Internet dierenartsen zonder enige medische opleiding zul je wel niet meer zien in je topic. Ben blij dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en dat moet je blijven doen. Mijn enige persende hond had ook blaasontsteking en een vaginitis waardoor ze moeite had met plassen. Dat kan prima samen gaan met loopsheid.Ytje schreef:Ze heeft een blaasontsteking en beginnend loops maar nog niet echt loops. Ze hebben urine onderzocht en heb voor de blaasontsteking pilletjes mee die ik 4 dagen 1 half pilletje moet geven. Toch wel erg blij dat ik gegaan ben en niet met uiteindelijk een verwaarloosde urineinfectie zit wat uitslaat naar nierbekkenontsteking of zoiets naars.
Succes en beterschap
-
laeken
- Zeer actief
Dat klopt. Maar persen is wel persen. Honden die persen met plassen hebben wat onder de leden. Dan drukken ze en dat herken je wel. Teven persen niet maar plassen. Persen is duwen. Dat is nooit normaal. Tenminste ik heb 1 keer een persende teef gehad en die had blaasontsteking. Het is gewoon niet slim om mensen met een onderbuikgevoel over Internet aan te praten dat ze zich nergens zorgen over hoeven maken. Een eigenaar heeft het zelden mis als ze rare dingen bij hun hond zien. De orakels hier hebben de hond nog niet eens gezien.crutz schreef:laeken schreef:Ik denk dat het verspreiden van urine iets anders is dan persen. Ik geloof niet dat teven persen. Ze markeren en daarbij bewegen ze hun achterste. Dat is normaal. Persen is niet normaal vanuit mijn ervaring. Pootje hoog. Komt bewegen. Prima. Een persende teef? De enige keer dat ik dat gezien heb was bij blaasontsteking en vaginitis.
Maar wat jij persen vind, wat TS persen vind en wat ik persen vind kan ook nogal uit elkaar liggen.
Bij een eerste loopsheid en zeker de eerste dagen hoeft de vulva weinig vergroot te zijn en bij sommigen teven zwelt deze nooit extreem.
Temperaturen (normale temperatuur is tussen 38-39) en de algehele conditie verder in de gaten houden zou vooralsnog genoeg moeten zijn maar als je het niet vertrouwd idd gewoon een bezoekje dierenarts.
Je kan beter een keer teveel naar de DA dan een keer te weinig. Zou me niets verbazen als de hond niet eens loops is maar een geïrriteerde urineweg heeft met wat bloedverlies uit het urinekanaal.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hier meldt zich er eentje die een blaasontsteking als mogelijkheid opperde.laeken schreef:Goed zo! De Internet dierenartsen zonder enige medische opleiding zul je wel niet meer zien in je topic. Ben blij dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en dat moet je blijven doen. Mijn enige persende hond had ook blaasontsteking en een vaginitis waardoor ze moeite had met plassen. Dat kan prima samen gaan met loopsheid.Ytje schreef:Ze heeft een blaasontsteking en beginnend loops maar nog niet echt loops. Ze hebben urine onderzocht en heb voor de blaasontsteking pilletjes mee die ik 4 dagen 1 half pilletje moet geven. Toch wel erg blij dat ik gegaan ben en niet met uiteindelijk een verwaarloosde urineinfectie zit wat uitslaat naar nierbekkenontsteking of zoiets naars.
Succes en beterschap
-
laeken
- Zeer actief
Jij en ik. Ik hoef geen veer in mijn kont maar vind het wel echt belangrijk dat mensen eens stoppen met alles afdoen als niks. De baas ziet iets geks. Vertrouw die baas. Die kent de hond. Nooit adviseren niet naar de da gaan. En ook mij nooit afblaffen blijkt maar weer eens. Grapje uiteraard maar ik vind het echt belangrijk dat het hondenforum niet te hoog van de toren gaat blazen en mensen weerhoudt om naar de da te gaan.LongFields schreef:Hier meldt zich er eentje die een blaasontsteking als mogelijkheid opperde.laeken schreef:Goed zo! De Internet dierenartsen zonder enige medische opleiding zul je wel niet meer zien in je topic. Ben blij dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en dat moet je blijven doen. Mijn enige persende hond had ook blaasontsteking en een vaginitis waardoor ze moeite had met plassen. Dat kan prima samen gaan met loopsheid.Ytje schreef:Ze heeft een blaasontsteking en beginnend loops maar nog niet echt loops. Ze hebben urine onderzocht en heb voor de blaasontsteking pilletjes mee die ik 4 dagen 1 half pilletje moet geven. Toch wel erg blij dat ik gegaan ben en niet met uiteindelijk een verwaarloosde urineinfectie zit wat uitslaat naar nierbekkenontsteking of zoiets naars.
Succes en beterschap
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nu staat dit toevallig onder gedrag, maar bij de rubriek Medisch staat gewoon dit zinnetje: "(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)"laeken schreef:Jij en ik. Ik hoef geen veer in mijn kont maar vind het wel echt belangrijk dat mensen eens stoppen met alles afdoen als niks. De baas ziet iets geks. Vertrouw die baas. Die kent de hond. Nooit adviseren niet naar de da gaan. En ook mij nooit afblaffen blijkt maar weer eens. Grapje uiteraard maar ik vind het echt belangrijk dat het hondenforum niet te hoog van de toren gaat blazen en mensen weerhoudt om naar de da te gaan.LongFields schreef:Hier meldt zich er eentje die een blaasontsteking als mogelijkheid opperde.laeken schreef:Goed zo! De Internet dierenartsen zonder enige medische opleiding zul je wel niet meer zien in je topic. Ben blij dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en dat moet je blijven doen. Mijn enige persende hond had ook blaasontsteking en een vaginitis waardoor ze moeite had met plassen. Dat kan prima samen gaan met loopsheid.Ytje schreef:Ze heeft een blaasontsteking en beginnend loops maar nog niet echt loops. Ze hebben urine onderzocht en heb voor de blaasontsteking pilletjes mee die ik 4 dagen 1 half pilletje moet geven. Toch wel erg blij dat ik gegaan ben en niet met uiteindelijk een verwaarloosde urineinfectie zit wat uitslaat naar nierbekkenontsteking of zoiets naars.
Succes en beterschap
Dat lijkt me duidelijk toch? Als ik aangeef dat het me niet nodig lijkt en TS twijfelt moet ze gewoon gaan. Zij weet net zo goed als jij en ik dat je van achter een schermpje maar tot zover je visie kan geven. Neemt niet weg dat dit gewoon echt onschuldig klinkt, zeker omdat de hond geen zieke indruk maakt. Een DA stopt er met liefde een kuurtje in hoor, of laat haar extra afrekenen voor een urinetest terwijl zij zelf ook wel weten dat de hond waarschijnlijk gewoon loops is. Dan is nuance van een forum ook wel handig, hoef je niet meteen over in paniek te raken
- Ytje
- Zeer actief
Ze is loops maar nog pril hij zei dat de vulva steeds iets meer zal opzetten en je het dan beter zal merken terwijl elke hond anders is. Als loopsheid vol is dan zal ze vaker druppelen en raden hij een broekje aan als we vloerkleden etc.crutz schreef:Fijn dan dat je gegaan bent. Maar beginnend loops? Een hond is loops of nietYtje schreef:Ze heeft een blaasontsteking en beginnend loops maar nog niet echt loops. Ze hebben urine onderzocht en heb voor de blaasontsteking pilletjes mee die ik 4 dagen 1 half pilletje moet geven. Toch wel erg blij dat ik gegaan ben en niet met uiteindelijk een verwaarloosde urineinfectie zit wat uitslaat naar nierbekkenontsteking of zoiets naars.en ja natuurlijk is er verschil tussen de eerste dagen, dekrijpe dagen en de periode daarna maar loops is loops
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehhhhh tot zover fok kennis vd gemiddelde dierenarts.Ytje schreef:Ze is loops maar nog pril hij zei dat de vulva steeds iets meer zal opzetten en je het dan beter zal merken terwijl elke hond anders is. Als loopsheid vol is dan zal ze vaker druppelen en raden hij een broekje aan als we vloerkleden etc.crutz schreef:Fijn dan dat je gegaan bent. Maar beginnend loops? Een hond is loops of nietYtje schreef:Ze heeft een blaasontsteking en beginnend loops maar nog niet echt loops. Ze hebben urine onderzocht en heb voor de blaasontsteking pilletjes mee die ik 4 dagen 1 half pilletje moet geven. Toch wel erg blij dat ik gegaan ben en niet met uiteindelijk een verwaarloosde urineinfectie zit wat uitslaat naar nierbekkenontsteking of zoiets naars.en ja natuurlijk is er verschil tussen de eerste dagen, dekrijpe dagen en de periode daarna maar loops is loops
De meeste teven vloeien in de aanloop naar de dekrijpheid. Eenmaal dekrijp wordt vaak (inderdaad niet altijd) de vloeiing minder en helderder. Onervaren baasjes denken dan vaak ten onrechte dat het veilig is. Terwijl dat juist de hoogtij dagen zijn (over het algemeen na 10-14 dagen vanaf begin loopsheid)
- Ytje
- Zeer actief
Ik leg het beetje in jip en janneke taal uit hij gebruikte verschillende termen zo heeft hij het niet verwoord hoorcrutz schreef:Ehhhhh tot zover fok kennis vd gemiddelde dierenarts.Ytje schreef:Ze is loops maar nog pril hij zei dat de vulva steeds iets meer zal opzetten en je het dan beter zal merken terwijl elke hond anders is. Als loopsheid vol is dan zal ze vaker druppelen en raden hij een broekje aan als we vloerkleden etc.crutz schreef:Fijn dan dat je gegaan bent. Maar beginnend loops? Een hond is loops of nietYtje schreef:Ze heeft een blaasontsteking en beginnend loops maar nog niet echt loops. Ze hebben urine onderzocht en heb voor de blaasontsteking pilletjes mee die ik 4 dagen 1 half pilletje moet geven. Toch wel erg blij dat ik gegaan ben en niet met uiteindelijk een verwaarloosde urineinfectie zit wat uitslaat naar nierbekkenontsteking of zoiets naars.en ja natuurlijk is er verschil tussen de eerste dagen, dekrijpe dagen en de periode daarna maar loops is loops
De meeste teven vloeien in de aanloop naar de dekrijpheid. Eenmaal dekrijp wordt vaak (inderdaad niet altijd) de vloeiing minder en helderder. Onervaren baasjes denken dan vaak ten onrechte dat het veilig is. Terwijl dat juist de hoogtij dagen zijn (over het algemeen na 10-14 dagen vanaf begin loopsheid)
-
80564M
Ze is dus gewoon loops. Wat die buurtende reu al heel goed wist. Als ze straks niet meer druppelt - minder, meer roze - dan moet je juist oppassen, want je kunt denken dat het dan over is terwijl ze dan juist dekrijp is. Enne... Jip en Janneke taal hoeft hier niet hoorYtje schreef:Ik leg het beetje in jip en janneke taal uit hij gebruikte verschillende termen zo heeft hij het niet verwoord hoorcrutz schreef:Ehhhhh tot zover fok kennis vd gemiddelde dierenarts.
De meeste teven vloeien in de aanloop naar de dekrijpheid. Eenmaal dekrijp wordt vaak (inderdaad niet altijd) de vloeiing minder en helderder. Onervaren baasjes denken dan vaak ten onrechte dat het veilig is. Terwijl dat juist de hoogtij dagen zijn (over het algemeen na 10-14 dagen vanaf begin loopsheid)en het klopt wel want joy begint steeds wat meer te vloeien dus denk dat dat over een week meer is dan nu dus als ze bij ons op de bank ligt mag ze een broekje aan.
Oh. En ik zou haar dus niet laten "helpen" over 2 maandjes. Er zijn ook meisjes van 9 die beginnen te menstrueren, en ook die zijn in lijf en leden nog lang niet volwassen!
- Ytje
- Zeer actief
Ik ga haar zeker nog niet laten helpen nu ze zo vroeg is. Wil sowieso de volgende loopsheid afwachten. Ze is nog vol in de groei en rond 9 a 10 maand pas een beetje uitgegroeid. Wat je zegt dacht ik ook een kindje is ook vrij vroeg al ongesteld maar nog langer niet volwassenen die hormonen zorgen voor borstjes en heupen etc denk als een kindje die hormonen niet meer heeft dat groeien ook abrupt stopt.Marion. schreef:Ze is dus gewoon loops. Wat die buurtende reu al heel goed wist. Als ze straks niet meer druppelt - minder, meer roze - dan moet je juist oppassen, want je kunt denken dat het dan over is terwijl ze dan juist dekrijp is. Enne... Jip en Janneke taal hoeft hier niet hoorYtje schreef:Ik leg het beetje in jip en janneke taal uit hij gebruikte verschillende termen zo heeft hij het niet verwoord hoorcrutz schreef:Ehhhhh tot zover fok kennis vd gemiddelde dierenarts.
De meeste teven vloeien in de aanloop naar de dekrijpheid. Eenmaal dekrijp wordt vaak (inderdaad niet altijd) de vloeiing minder en helderder. Onervaren baasjes denken dan vaak ten onrechte dat het veilig is. Terwijl dat juist de hoogtij dagen zijn (over het algemeen na 10-14 dagen vanaf begin loopsheid)en het klopt wel want joy begint steeds wat meer te vloeien dus denk dat dat over een week meer is dan nu dus als ze bij ons op de bank ligt mag ze een broekje aan.
![]()
Oh. En ik zou haar dus niet laten "helpen" over 2 maandjes. Er zijn ook meisjes van 9 die beginnen te menstrueren, en ook die zijn in lijf en leden nog lang niet volwassen!
Ze mag lekker volgroeien.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ze is inderdaad op die leeftijd uitgegroeid, maar nog niet uitgezwaard, dat is pas zo rond de 2 jaarYtje schreef: Ze is nog vol in de groei en rond 9 a 10 maand pas een beetje uitgegroeid.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
En geestelijk volwassen zijn ze ook niet als ze een jaar oud zijn.Lizzie. schreef:Ze is inderdaad op die leeftijd uitgegroeid, maar nog niet uitgezwaard, dat is pas zo rond de 2 jaarYtje schreef: Ze is nog vol in de groei en rond 9 a 10 maand pas een beetje uitgegroeid.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad. Elco was pas rond z'n tweede verjaardag enigszins uitgezwaard en de geestelijke volwassenheid begint ook nu pas echt te komen.LongFields schreef:En geestelijk volwassen zijn ze ook niet als ze een jaar oud zijn.Lizzie. schreef:Ze is inderdaad op die leeftijd uitgegroeid, maar nog niet uitgezwaard, dat is pas zo rond de 2 jaarYtje schreef: Ze is nog vol in de groei en rond 9 a 10 maand pas een beetje uitgegroeid.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Ze zal denk niet meer veel de hoogte ingaan als ze eenmaal loops is. Dat is iig wat ik begrepen heb.Ytje schreef:Ik ga haar zeker nog niet laten helpen nu ze zo vroeg is. Wil sowieso de volgende loopsheid afwachten. Ze is nog vol in de groei en rond 9 a 10 maand pas een beetje uitgegroeid. Wat je zegt dacht ik ook een kindje is ook vrij vroeg al ongesteld maar nog langer niet volwassenen die hormonen zorgen voor borstjes en heupen etc denk als een kindje die hormonen niet meer heeft dat groeien ook abrupt stopt.Marion. schreef:Ze is dus gewoon loops. Wat die buurtende reu al heel goed wist. Als ze straks niet meer druppelt - minder, meer roze - dan moet je juist oppassen, want je kunt denken dat het dan over is terwijl ze dan juist dekrijp is. Enne... Jip en Janneke taal hoeft hier niet hoorYtje schreef:Ik leg het beetje in jip en janneke taal uit hij gebruikte verschillende termen zo heeft hij het niet verwoord hoorcrutz schreef:Ehhhhh tot zover fok kennis vd gemiddelde dierenarts.
![]()
- Ytje
- Zeer actief
Klopt ze is qua hoogte al volgroeid. Ze zeggen 35cm en dat is ze al. Ze moet nog 2kilo dan is ze ook op gewicht al gokken ze haar op 6 kilo dan moet ze nog minder dan een kilo aankomen. Ze zal wat spiermassa krijgen en wat breder maar verder is ze wel aardig 'af'racapuck schreef:Ze zal denk niet meer veel de hoogte ingaan als ze eenmaal loops is. Dat is iig wat ik begrepen heb.Ytje schreef:Ik ga haar zeker nog niet laten helpen nu ze zo vroeg is. Wil sowieso de volgende loopsheid afwachten. Ze is nog vol in de groei en rond 9 a 10 maand pas een beetje uitgegroeid. Wat je zegt dacht ik ook een kindje is ook vrij vroeg al ongesteld maar nog langer niet volwassenen die hormonen zorgen voor borstjes en heupen etc denk als een kindje die hormonen niet meer heeft dat groeien ook abrupt stopt.Marion. schreef:Ze is dus gewoon loops. Wat die buurtende reu al heel goed wist. Als ze straks niet meer druppelt - minder, meer roze - dan moet je juist oppassen, want je kunt denken dat het dan over is terwijl ze dan juist dekrijp is. Enne... Jip en Janneke taal hoeft hier niet hoorYtje schreef: Ik leg het beetje in jip en janneke taal uit hij gebruikte verschillende termen zo heeft hij het niet verwoord hooren het klopt wel want joy begint steeds wat meer te vloeien dus denk dat dat over een week meer is dan nu dus als ze bij ons op de bank ligt mag ze een broekje aan.
![]()
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik heb in mijn puplessen regelmatig pups gehad die ver voor de gemiddeld genomen leeftijd van loopsheid loops werden. Denk er dus om 7 maanden is gemiddeld waarop honden loops kunnen worden. Het is geen strikte waarde. Zeker kleine rassen (en echt niet alleen de chihuahua en de toyrassen) waren geen uitzondering in mijn puplessen. Per jaar toch zeker 2 tot 4 pups die (ver) voor het gemiddelde zaten hoor. Ook bij mensen komt het voor. En de genoemde 9 jaar is daarmee nog niet eens extreem vroeg.
Tja het verhaal persen en blaasonsteking waag ik mij niet aan. Ik heb wel dieren met blaasontsteking gehad, maar behalve continue meer plassen heb ik ze nog nooit zien persen, dus voor mij komt het sur-realistisch over, waardoor ik twijfel op wat voor manier de blaasonsteking benoemt is. Maar ik heb dan soms ook gewoon geen vertrouwen in kundigheid van sommige dierenartsen. Zegt niet dat het natuurlijk vervelend is als ze het heeft. En ik en dieren zelf hebben het echt wel eens meegemaakt en ik ben daar echt niet zo angstig in en het slaat echt niet zo maar ineens door. Ik denk dat je uberhaupt er heel vroeg bij bent geweest hoor. Dikke prima. Dierenartsen mogen volgens mij inmiddels ook niet zo maar meer gewoon maar antibiotica's inzetten, vanwege beleid in nederland om resistentie zo lang mogelijk buiten de deur te houden.
Overigens 1 stukje: je kan niet vaak genoeg bij de dierenarts zitten? Nou er zijn ook mensen die er in door kunnen slaan. En dat is ook echt niet bevordelijk en goed voor de zorg. De reden waarom de humane zorg zo duur wordt omdat er te pas en te onpas gebruik van gemaakt wordt terwijl het eigenlijk niet zo nodig is. Enige relativeringszin is naar dat doorgeslagen advies net zo hard nodig als adviseren niet naar een dierenarts te gaan. De waarheid ligt in het midden. Niet aan iedereen kan je die boodschap zo maar meegeven. Maar bij gezond verstand en twijfel gewoon gaan. Is je eerste hond geloof ik en dat is allemaal nog wat spannend en je kan nog niet vertrouwen op je eigen ervaring, die oh zo belangrijk kan worden in dit geval.
Tja het verhaal persen en blaasonsteking waag ik mij niet aan. Ik heb wel dieren met blaasontsteking gehad, maar behalve continue meer plassen heb ik ze nog nooit zien persen, dus voor mij komt het sur-realistisch over, waardoor ik twijfel op wat voor manier de blaasonsteking benoemt is. Maar ik heb dan soms ook gewoon geen vertrouwen in kundigheid van sommige dierenartsen. Zegt niet dat het natuurlijk vervelend is als ze het heeft. En ik en dieren zelf hebben het echt wel eens meegemaakt en ik ben daar echt niet zo angstig in en het slaat echt niet zo maar ineens door. Ik denk dat je uberhaupt er heel vroeg bij bent geweest hoor. Dikke prima. Dierenartsen mogen volgens mij inmiddels ook niet zo maar meer gewoon maar antibiotica's inzetten, vanwege beleid in nederland om resistentie zo lang mogelijk buiten de deur te houden.
Overigens 1 stukje: je kan niet vaak genoeg bij de dierenarts zitten? Nou er zijn ook mensen die er in door kunnen slaan. En dat is ook echt niet bevordelijk en goed voor de zorg. De reden waarom de humane zorg zo duur wordt omdat er te pas en te onpas gebruik van gemaakt wordt terwijl het eigenlijk niet zo nodig is. Enige relativeringszin is naar dat doorgeslagen advies net zo hard nodig als adviseren niet naar een dierenarts te gaan. De waarheid ligt in het midden. Niet aan iedereen kan je die boodschap zo maar meegeven. Maar bij gezond verstand en twijfel gewoon gaan. Is je eerste hond geloof ik en dat is allemaal nog wat spannend en je kan nog niet vertrouwen op je eigen ervaring, die oh zo belangrijk kan worden in dit geval.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hahaha, dat schreef ik ook helemaal niet, je geeft er zo wel een hele aparte draai aan.gyanty schreef: Overigens 1 stukje: je kan niet vaak genoeg bij de dierenarts zitten? Nou er zijn ook mensen die er in door kunnen slaan. En dat is ook echt niet bevordelijk en goed voor de zorg. De reden waarom de humane zorg zo duur wordt omdat er te pas en te onpas gebruik van gemaakt wordt terwijl het eigenlijk niet zo nodig is. Enige relativeringszin is naar dat doorgeslagen advies net zo hard nodig als adviseren niet naar een dierenarts te gaan.
Ik schreef "beter een keer te vaak naar de dierenarts dan een keer te weinig". Dat is heel wat anders dus, en zeker in het geval van TS, die zoals jij ook al schrijft voor het eerst een hond heeft en voor wie alles nog nieuw en wellicht spannend is.
Precies wat ik ook al schreef dus.gyanty schreef:Maar bij gezond verstand en twijfel gewoon gaan.
-
laeken
- Zeer actief
En ik dus ook. Want om een beeld te geven. Bas is buiten een enting nog nooit naar de DA geweest. De laatste keer dat ik er was was met een haan. Die is dood nu. Die was dus ook ziek.LongFields schreef:Hahaha, dat schreef ik ook helemaal niet, je geeft er zo wel een hele aparte draai aan.gyanty schreef: Overigens 1 stukje: je kan niet vaak genoeg bij de dierenarts zitten? Nou er zijn ook mensen die er in door kunnen slaan. En dat is ook echt niet bevordelijk en goed voor de zorg. De reden waarom de humane zorg zo duur wordt omdat er te pas en te onpas gebruik van gemaakt wordt terwijl het eigenlijk niet zo nodig is. Enige relativeringszin is naar dat doorgeslagen advies net zo hard nodig als adviseren niet naar een dierenarts te gaan.
Ik schreef "beter een keer te vaak naar de dierenarts dan een keer te weinig". Dat is heel wat anders dus, en zeker in het geval van TS, die zoals jij ook al schrijft voor het eerst een hond heeft en voor wie alles nog nieuw en wellicht spannend is.
Precies wat ik ook al schreef dus.gyanty schreef:Maar bij gezond verstand en twijfel gewoon gaan.
Wat ik wilde zeggen is dat als je zelf het idee hebt dat er echt iets niet klopt (bv dat persen wat ze zag) je beter naar de DA kan gaan en dan kan laten uitsluiten dat er wat aan de hand is of bv iets meekrijgen tegen blaasontsteking dan iets negeren.
Je zal vast mensen hebben die om alles naar de DA rennen. Maar dat heeft hier niks mee te maken
-
Ikke93
- Zeer actief
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik sta echt versteld hoe vaak er wel niet op forums een 'diagnose' wordt gesteld vanachter een schermpje. Niet alleen hier hoor, op meerdere forums.laeken schreef:
Jij en ik. Ik hoef geen veer in mijn kont maar vind het wel echt belangrijk dat mensen eens stoppen met alles afdoen als niks. De baas ziet iets geks. Vertrouw die baas. Die kent de hond. Nooit adviseren niet naar de da gaan. En ook mij nooit afblaffen blijkt maar weer eens. Grapje uiteraard maar ik vind het echt belangrijk dat het hondenforum niet te hoog van de toren gaat blazen en mensen weerhoudt om naar de da te gaan.
En ik begrijp heus wel dat er hier veel kennis en ervaring zit en dat er tussen de dierenartsen ook rotte appels zitten, maar die hebben in ieder geval minstens 6 jaar gestudeerd ervoor én zien het beestje in het echt!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Laeken en Longfields het was ook alleen even als tegenhanger bedoeld, want mensen kunnen ook aan de haal gaan met het advies. Advies als stelling en algemeenheid geformuleerd moet altijd even gerelativeerd worden op het net
want anders wordt het meer een pot verwijt de ketel zeg maar. Niks ten nadelen van jullie advies dus. Je kan wel degelijk te vaak naar de dierenarts gaan: ook gewone normale mensen
Vandaar dus ff bijgevoegd.

-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Mijn teefje kan dat ook prima hoor, persend plassen tijdens een loopsheid. Je moet wat als de blaas eigenlijk wel zo'n beetje leeg is en je toch echt nog even daar wilt markeren dat je loops bent..laeken schreef: Dat doorlopen in de plashouding inclusief het soort van persen helemaal. Ik heb dat nog nooit gezien bij teven. Persen bij het plassen. Dat hoort ook niet. Nu kan het zijn dat ze wat langere stukjes markeert maar dat zou je denk ik zelf ook wel herkennen. Een van mijn teven wilde wel eens een kort stukje lopen om een wat langer strookje gras te markeren.
Voor de zekerheid na laten kijken omdat het best vroeg is kan geen kwaad maar zorgen zou ik me er niet om maken.
En inderdaad even met de fokker overleggen, misschien is het in de familie van jou hond wel iets heel normaals?
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn