Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
malinois schreef:Dan weet ik.niet waar t vocht vandaan komt bij de mijne
Hier heb ik gewoon een bodemlaag vocht bij lotgering....
Ik dus ook! In zo'n bak algauw een bodem van ruim een halve cm...
Hier echt niet. Vanochtend met de Smuldier wel. Daar zit zoveel vocht (water denk ik) doorheen dat het meer lijkt op een soort drap als ik het in de bakken doe.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Teveel aan Calcium uit bot wordt uitgepoept. Let alleen al op de krijtpoep die een hond kan hebben na t eten er van. Dat is voor mij wetenschappelijk genoeg. Daar heb ik niet al die % en zeer ingewikkelde berekeningen voor nodig. Evenals de prijs een fabrikant koopt honderden kilos tegelijk in aan vlees en heeft vaak prijsafspraken daarover gemaakt.
Boutje schreef:Beetje of topic maar toch. Ik ben even aan het uitzoeken geweest om terug zelf samen te stellen... snap nu nog minder hoe een behoorlijke kvv zo relatief weinig kan kosten. Doet me wel terug heel erg nadenken (ook samen met Domors topic ivm calcium/fosfor in kvv) om toch terug zelf samen te stellen. Beterkoop zal het wel niet worden, beter misschien wel.
Qua vleesbot en organen kan ik me de prijs wel voorstellen maar ik vraag me af wat voor spiervlees er in kvv gebruikt wordt. Normaal vlees is per kilo behoorlijk aan de prijs. Ik weet dat bijvoorbeeld vliessnippers ook wordt verkocht aan makers van diervoeding. Nou dat kun je echt geen vlees noemen.
Daarnaast ook erg bacteriegevoelig.
malinois schreef:Teveel aan Calcium uit bot wordt uitgepoept. Let alleen al op de krijtpoep die een hond kan hebben na t eten er van. Dat is voor mij wetenschappelijk genoeg. Daar heb ik niet al die % en zeer ingewikkelde berekeningen voor nodig. Evenals de prijs een fabrikant koopt honderden kilos tegelijk in aan vlees en heeft vaak prijsafspraken daarover gemaakt.
Ja, als het uit bot afkomstig is voor mij ook wel hoor, zie ik hier ook nu en dan van die krijtpoep.
Maar dan nog.
Ik kan goed bevleesd kipkarkas krijgen een 80 cent per kilo (en mss nog van ander gevogelte of konijn ook met wat geluk) maar goed spiervlees is en blijft duur. Zelfs snijlingen en kopvlees, wat ik meestal te vet vind.
En een kvv farikant moet ook nog de machines voor het verwerken en verpakken afbetalen, plus gebouw en transport...
Er zijn kvv's voor minder dan 3 euro per kilo... zo een enorme markt is dat nu toch ook weer niet denk ik.
Ik denk dat die markt groter is dan jij denkt
Niet voor niks dat lotgering bijv een nieuw pand moest hebben omdat ze uit hun voegen groeiden. En dat lees ik van steeds meer producenten. Die kopen geen 50 kg tegelijk in maar honderden kilos en daar staat een andere prijs tegenover. Waar ik 6 jaar geleden met moeite een kvv kon vinden in de buurt in de supermarkt heb ik nu naast de supermarkten al 4 verschillende verkooppunten van verschillende en meerdere merken in een straal van 10 km zitten.
malinois schreef:Die voer ik zelf ook de wildmix. Net nog... is nu voor de helft ontdooid en nu loopt t vocht er al een beetje uit. Morgenvroeg heb ik een bodem vol van de bak.
Nou hier dus niet..de wildmix vond ik trouwens er goed uitzien hoor daar gaat het niet om.
Ik denk dat jouw vriezer een beetje stuk is en er daarom vocht bijzit
malinois schreef:Die voer ik zelf ook de wildmix. Net nog... is nu voor de helft ontdooid en nu loopt t vocht er al een beetje uit. Morgenvroeg heb ik een bodem vol van de bak.
Nou hier dus niet..de wildmix vond ik trouwens er goed uitzien hoor daar gaat het niet om.
Ik denk dat jouw vriezer een beetje stuk is en er daarom vocht bijzit
Nee hoor dan moet ik t bij alle kvv hebben en dat is dus niet zo
Andere merken zijn kurkdroog bijv dogmeat geit
Herby zit in een slachterij. Volgens mij is dat een noodslachter. Dus niet altijd voor menselijke consumptie. Laatst lag er een paard buiten. Die werd niet meer geslacht voor consumptie maar volgens mij wel voor het hondenvlees.