Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Webinar - Een niet-uitvallende hond in 10 stappen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Webinar - Een niet-uitvallende hond in 10 stappen

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik weet niet of het wat is hoor, maar over 3 kwartier start een webseminar over hoe je het uitvallen van je hond in 10 stappen zou kunnen doorbreken. Wie weet wel interessant om mee te kijken?

https://outlook.live.com/owa/?path=/mail/inbox/rp
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Re: Webinar - Een niet-uitvallende hond in 10 stappen

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Ik had me opgegeven maar moet plotseling weg, dus kan het jammer genoeg niet kijken..
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ik luister/ lees ook mee. Ben benieuwd. Tot nu toe vind ik het een beetje vreemd om naar een scherm met tekst en een stem te kijken/ luisteren.
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ik ben net ingestapt en dacht dat nu alleen even was. Had ook filmpjes verwacht...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
*Skye*
Zeer actief

Het is de hele tijd zo. In het begin zag je haar even via een webcam. Het is wel interessant, maar eigenlijk wat ik zelf al doe dus tot nu toe niet zo leerzaam. Maar ik ben dan ook al naar een bat lezing geweest waar ik al veel heb opgepikt.
Bumper69
Zeer actief

Dit zijn voor mij ook allemaal dingen die ik al weet en ook probeer toe te passen...
*Skye*
Zeer actief

Wel mooi om het nog een keer bevestigd te krijgen ;)
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Heb ook geluisterd, maar voor mij ook niet zoveel nieuws, terwijl ik niet eens een reactieve hond heb.

Misschien een beetje bot, maar vond het vooral een soort voorgelezen brochure en vervolgens reclame voor haar eigen cursus. Dit was geen info die perse mondeling overgebracht moet worden. Gemiste kans.

Vooral algemene info, terwijl dit zon mooie kans om inderdaad wat filmpjes te laten zien en echt ergens inhoudelijk op in te gaan. Maar nee, die krijg je als je 197 euro betaald.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik wilde graag kijken maar mijn internet ligt eruit :(
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Heb ook geluisterd, maar voor mij ook niet zoveel nieuws, terwijl ik niet eens een reactieve hond heb.

Misschien een beetje bot, maar vond het vooral een soort voorgelezen brochure en vervolgens reclame voor haar eigen cursus. Dit was geen info die perse mondeling overgebracht moet worden. Gemiste kans.

Vooral algemene info, terwijl dit zon mooie kans om inderdaad wat filmpjes te laten zien en echt ergens inhoudelijk op in te gaan. Maar nee, die krijg je als je 197 euro betaald.
Ja dat vond ik ook. Het is wel goede informatie als je het nog niet weet. Er zijn heel veel mensen die dit niet weten. Maar ik denk dat de mensen die op dit webinar komen zich er al verder in verdiept zullen hebben en al weten.
Lemuria

Ik vond het achteraf ook minder 'nuttig' dan gedacht. Maar ik ga wel gelijk een 5 meter lijn kopen en dat snuffelen uitproberen :)
Lemuria

Ja, deze vraag is van mij, haha. Wanneer weet je wanneer je hond klaar is voor het diepe.

"Hij geeft het zelf aan.". Uhhh. "HEYYYYYY IK BEN IZZY, HOI HOI HOI!!! IK BEN KLAARRRRR!"
*Skye*
Zeer actief

Dat snuffelen is echt een goede tip. Ik merk echt veel verschil bij Skye sinds we dat doen. We doen soms over een wandeling die we in 20min zouden kunnen lopen wel een uur. Hij is dan super moe daarna en helemaal relaxed.
Lemuria

Ik heb dat de laatste tijd met Izzy wel eens gedaan op avondwandelingen. Kies je eigen route maar, ga lekker op je gemak overal aan snuffelen...dan loopt ze ook veel rustiger mee aan de riem :)
*Skye*
Zeer actief

Lemuria schreef:Ja, deze vraag is van mij, haha. Wanneer weet je wanneer je hond klaar is voor het diepe.

"Hij geeft het zelf aan.". Uhhh. "HEYYYYYY IK BEN IZZY, HOI HOI HOI!!! IK BEN KLAARRRRR!"
Haha ja zo gaat dat :engel: En als je dat Izzy nog niet hebt horen zeggen dan moet je misschien de cursus doen die nu is afgeprijsd van 297 naar 197 euro! Koopje!
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Het leek er een beetje op dat het webinar een middel was om de online cursus te verkopen. Omdat ze volgende maand in de buurt een lezing geeft, had ik mij daar vorige week ook voor opgegeven. Ik hoop wel daar meer info over de training te krijgen waarmee je aan de slag kunt.
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Zal ik het nog even duidelijker beantwoorden Jessica, als het niet duidelijk genoeg was ;)?

Als je via BAT gaat trainen, krijgt de hond controle en gaat hij zelf uit zichzelf dichterbij en prikkels opzoeken. Dat zie je in de trainingssessies maar zie je ook in het dagelijks leven dat hij het met "vroeger" moeilijke dingen steeds makkelijker gaat krijgen. Met de dingen die je dus overkomen en die je niet meer kunt vermijden. Totdat het op een gegeven moment dus ok lijkt te zijn voor hem. Dan geeft hij het dus zelf aan.

En ja; tijdens de lezing komt er meer informatie over de training. Dat is een lezing van drie uur, dus daar kan ik veel meer in kwijt.

Er zit een gedachtengang achter webinars en dat is dat het de bedoeling is dat de informatie zoveel mogelijk blijft kleven. Filmpjes leiden daardoor af van wat je wilt vertellen. Overigens is het wel zo, eerlijk is eerlijk, dat er twee filmpjes in zaten maar vanwege de techniek ging dat nu nog niet goed. Hoop een volgende webinar wel!
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Lemuria

Ok, dus ik heb net wat in de praktijk gebracht. Ik heb m'n langste riem gepakt (2 meter ofzo) en heb haar gewoon d'r goddelijke gangetje laten gaan. Trekken dokter (haha Nanna, ik jat 'm even). Maar een verschil wat ze al liet zien! Een paar voorbeelden:

We liepen in het park wat te geiten. Ik had haar daar al los nadat ze 10 minuten vrij-uit had lopen snuffelen en ontdekken en we kwamen een man tegen. In het pikkedonker. Normaal is dat een reden om hysterisch te worden, mannen zijn namelijk super-eng in het donker. Niks. Ze stond stil. Keek ernaar. Leek haar schouders op te trekken en kwam weer met een blije geitenkop naar me toegerend om door te spelen.

Een hond sloeg hard aan vanachter een schutting toen ik haar weer aangelijnd had. Ze bevroor even, voelde geen druk op de lijn en ik stond ook stil, zonder reactie te geven. Wederom, een licht ophalen van de schouders en ze snuffelde weer verder.

Op het eind kwamen we op 2 smalle paden, gescheiden door een smalle berm, een vrouw tegen die op het andere weggetje liep, met 2 grote Molossers. Normaal reden tot geborstel, wat gehengst in de riem en binnensmonds/luid gemopper. Ze stond stil. Keek ernaar. Snuffelde aan een boom en was weer met heel andere dingen bezig.

:O:
Wtf is er met m'n hond gebeurd?! Het lijkt me interessant om dit eens wat verder te verkennen :mann:
*Skye*
Zeer actief

Wow wat een verschil. Super fijn. Ik kan het ook echt goed aan Skye merken als hij het heeft gedaan. Ben benieuwd naar hoe het verder gaat bij jullie.
Lemuria

Kennelijk moet ik haar echt zelf laten nadenken in situaties, ik ben heel erg van het controle houden (omdraaien, grote bochten om andere honden heen - ook zo geleerd van de GT - wat verder prima resultaten gaf, daar niet van). Ik verwacht niet dat ik nu een wondermiddel heb, maar het zou misschien geen kwaad kunnen om haar het zelfvertrouwen te geven zelf een situatie vreedzaam op te lossen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef: voelde geen druk op de lijn

Dat is het hem he.
:mrgreen: Als ik jou was zou ik mezelf lekker gaan verkennen. Yoga, mediteren. Ontdek je plekje :engel:
Op zich is het al goed je bewust te zijn van de spanning die je overbrengt.
Ongemerkt stuur je enorm veel.
Net zo als charlie de jongens stuurt met het verstrakken van een spier of een gaap, doe ik dat bij haar.
Alleen is het met gammel lijf een stuk moeilijker dat te leren beheersen.
Ik heb eerst geleerd haar vanonder de dekens gericht een kant op te laten uitvallen, alleen door bepaalde spieren aan de spannen.
Daarna ging het tegenovergestelde ook :F:
Shiloh86
Zeer actief

Moniek B. schreef:
Er zit een gedachtengang achter webinars en dat is dat het de bedoeling is dat de informatie zoveel mogelijk blijft kleven. Filmpjes leiden daardoor af van wat je wilt vertellen. Overigens is het wel zo, eerlijk is eerlijk, dat er twee filmpjes in zaten maar vanwege de techniek ging dat nu nog niet goed. Hoop een volgende webinar wel!
Ik heb door de jaren heen heel wat webinars en online cursussen gevolgd. De kracht van een webinar zit in dat je kunt vertellen en laten zien. Je zou uit een geschreven transcript van een webinar eigenlijk niet dezelfde informatie moeten kunnen krijgen, maar iets missen. Sorry, maar dat was hier niet het geval. Ik vond dit geen webinar, maar informatie die je ook uit een brochure van 2/3 kantjes kan halen met een hoop verkoop praatje voor je cursus. Webinars zijn een heel mooi medium en ik juich het zeker toe, maar dan moet het ook echt iets toevoegen, omdat een ander medium niet afdoende is, dat vond ik hier niet het geval. Sorry. Ik juich je poging enorm toe hoor, absoluut, maar naar mijn idee dus de plank een beetje mis geslagen.

En sorry, maar dat filmpjes zouden afleiden vind ik echt BS. Ik heb nog nooit een webinar meegemaakt waarbij een filmpje het vertelde niet veel duidelijker en blijvender maakte.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 26 apr 2016 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Oeps...Ik had me ingeschreven maar ben het vergeten. Maar zo te lezen heb ik er niet veel aan gemist.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Jeetje shiloh86, het was gratis en het was informatief, dat is ook fijn toch?

De webinars die ik volg (voor m'n werk) zijn allemaal zo, ik vind het juist niet gek. Bovendien moet er ook geld worden verdiend uiteindelijk, dus ik ben ook gewend dat webinars afsluiten met de mogelijkheid (met korting) een product af te nemen.
Shiloh86
Zeer actief

Ik mag gewoon mijn mening geven toch? Ik was er niet zo wild van, happens. Waarom mag er alleen maar gezegd worden als je iets goed vind. Als de enige feedback die je krijgt is dat iedereen het fantastisch vond verbeter je nooit. Aan haar de keuze of ze er iets mee doet of dat ze het onzin vind.
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Zeker! Alle feedback is welkom maar ik word persoonlijk wel gallisch van het typisch Nederlandse gezeik dat er gezeurd wordt over dat er ook iets verkocht wordt naast de inhoud die er gegeven wordt en dat ook blijkbaar de vorm belangrijker is dan inhoud. Want dat die inhoud zinvol is, geeft de reactie van Jessica (en een boel anderen die ermee geholpen zijn) nu wel aan.
Maar zoals gezegd; ik neem je opmerkingen mee en kijk hoe ik die verder kan verwerken in een volgend webinar. Dank je wel!
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Shiloh86 schreef:Ik mag gewoon mijn mening geven toch? Ik was er niet zo wild van, happens. Waarom mag er alleen maar gezegd worden als je iets goed vind. Als de enige feedback die je krijgt is dat iedereen het fantastisch vond verbeter je nooit. Aan haar de keuze of ze er iets mee doet of dat ze het onzin vind.
O dat bedoelde ik niet hoor, feedback is juist enorm gewenst lijkt me, maar termen als 'bullshit' vind ik dan weer weinig constructief. En dat er iets wordt verkocht lijkt me logisch bij zo'n webinar, maar daar denkt niet iedereen zo over kennelijk.

OT: ik heb net ons ochtendrondje met Lola op snuffelstand gedaan, maar er gebeurde iets heel raars. Het eerste stuk ging echt kruipend langzaam, ze stond soms zelfs stil met haar neus in de lucht. Tot er na een minuut of vijftien/twintig een knop omging en ze begon te lopen. HARD! En dat hield ze tot thuis vol... Nog wel met haar neus in actie, maar bijna nergens meer stil staan. Leek wel of het potje ineens vol zat of zo? Zou ze een overdosis prikkels gehad hebben op dat eerste stuk of zo?
Lemuria

Moniek B. schreef:Zeker! Alle feedback is welkom maar ik word persoonlijk wel gallisch van het typisch Nederlandse gezeik dat er gezeurd wordt over dat er ook iets verkocht wordt naast de inhoud die er gegeven wordt en dat ook blijkbaar de vorm belangrijker is dan inhoud. Want dat die inhoud zinvol is, geeft de reactie van Jessica (en een boel anderen die ermee geholpen zijn) nu wel aan.
Maar zoals gezegd; ik neem je opmerkingen mee en kijk hoe ik die verder kan verwerken in een volgend webinar. Dank je wel!
Het kwartje valt nu pas dat jij dié Moniek B. bent :LOL: Bedankt voor de tip! Wij gaan er vrolijk mee verder.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moniek B. schreef:Zal ik het nog even duidelijker beantwoorden Jessica, als het niet duidelijk genoeg was ;)?

Als je via BAT gaat trainen, krijgt de hond controle en gaat hij zelf uit zichzelf dichterbij en prikkels opzoeken. Dat zie je in de trainingssessies maar zie je ook in het dagelijks leven dat hij het met "vroeger" moeilijke dingen steeds makkelijker gaat krijgen. Met de dingen die je dus overkomen en die je niet meer kunt vermijden. Totdat het op een gegeven moment dus ok lijkt te zijn voor hem. Dan geeft hij het dus zelf aan.

En ja; tijdens de lezing komt er meer informatie over de training. Dat is een lezing van drie uur, dus daar kan ik veel meer in kwijt.

Hoe zou dit dan aangepakt worden met reuen die uitvallen naar andere reuen?

In het verleden heb ik heel veel geprobeerd met Puchu, maar eigenlijk niks werkte. Nu doe ik het al jaren zo dat ik me er eigenlijk niks van aantrek en
gewoon doorloop zonder iets te zeggen en zonder te corrigeren. Als ik mild uitvalgedrag verwacht dan kan ik hem afleiden en dat doe ik dan wel.

Zoals ik het lees zou ik hem dan de controle moeten geven en gaat hij het vanzelf de prikkels opzoeken en aan wennen zeg maar.
Maar hij wil maar al te graag naar die reu om een potje te knokken of in ieder geval te imponeren. Dat kan ik niet toelaten natuurlijk.

Hoe zou je dit dan aanpakken met deze methode?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als je hond al uitvalt, ben je te dichtbij gekomen. Meer afstand houden dus!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”