Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets om nagel/voetzool te verstevigen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Iets om nagel/voetzool te verstevigen

Ongelezen bericht door maart »

Iemand een idee om een ferm gescheurde nagel en gespleten voetzool te verstigen?
Ruun heeft al enige weken last van een kapotte voetzool, meerdere snijwondes in en daarnaast een volledig gespleten nagel, ligt bloot tot onder de huid.
Hij draagt nu een schoen, maar ondanks dat, blijft het bloeden. Het voorkomt wel manken.

Maar wat extra stevigheid zou wel leuk zijn, daar ik binnen een 2tal weken naar een WK vertrek en dat met een pijnlijdende/mankende hond uiteraard niet van toepassing zou zijn. (en gezien het mijn laatste WK wordt, zou ik er nog wel graag aan deelnemen :lol1: )
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Iets om nagel/voetzool te verstevigen

Ongelezen bericht door Gimmick »

Mijn zus gebruikte een smeersel daarvoor...
Weet zo niet meer wat dat precies was. Maar zal haar eens vragen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
maart
Zeer actief

dank je ! Vooral de nagel blijft problemen geven, vandaag na trainen was het weer aan het bloeden :ugh:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Kun je die nagel niet verstevigen met leukoplast of iets dergelijks?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Yara
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn honden hebben ook wel vaak een losse nagel en kapotte zooltjes. Ik doe dan zo'n elastisch zelfklevende bandage erom. Dat werkt wel goed. Dan is het stevig en gaat de boel niet zo snel weer stuk. En het blijft ook wel goed zitten.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Om de voetzolen te verstevigen gebruik ik deze:
http://www.eko4petz.nl/a-29651759/honde ... escription
In de periode dat ik flink train blijf ik dit bijhouden en dan hebben ze veel minder barsten in de zooltjes.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
maart
Zeer actief

Dank jullie wel, ik kijk daar even voor. Ik heb nu een zalf voor de voetzolen (weet ook even de naam niet, iets biologisch).
De losse stukken van zijn voetzool heeft de DA weggesneden, dat geneest op zich wel prima.

Hij heeft ook een kuur AB gekregen die nu bijna afloopt omdat er precies een infectie binnen in zijn voet zat (door de wondes in voetzool gekropen allicht). Dus dat valt mee.

Petflex heb ik ook, maar die trekt hij er vanaf, of het valt er vanaf tijdens het lopen, dat schoentje kan hij goed verdragen en blijft prima zitten.

Ik denk eerder aan zoiets als beschermende nagellak of dergelijk, maar geen idee of dat bestaat voor honden. Dat er een extra laag op zijn blootliggende nagel komt te liggen, want het is telkens die dat terug begint te bloeden zodra er activiteit is :ugh:
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Ik heb in het verleden pleisterspray (hansaplast) gebruikt bij steeds opengaande wondjes (door Mickey's cushing) waardoor het beter dicht bleef, misschien ook iets voor de nagel samen met het schoentje?
Cothivet spray werkte ook goed bij wonden, leken daardoor sneller te herstellen.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik hou het meestal alleen bij schoenen. Indy tobt al lang met haar voetzooltjes.
Heb al verschillende zalven geprobeerd, maar niets werkt echt goed.
Wat ik wel doe is voor het trainen paw wax erop onder de schoenen.
maart
Zeer actief

gisterenavond gezien dat het zoolkussen bij zijn duim van zijn andere poot ook gekwetst is.
Waar het de huid raakt, is het een ferme snee van zo'n 3 cm lang, precies als het kussen eraf gescheurd wil worden. :ugh:

Geen idee wat hij met zijn poten uitsteekt de laatste weken :U: Vanavond daarmee toch maar eens naar de DA om te zien of het niet gehecht moet worden;
maart
Zeer actief

zijn volledige nagel uittrekken lijkt mij ook wel te drastisch en te eng, daarvoor is de andere helft van zijn nagel nog te erg aanwezig en je kunt ook maar moeilijk al het leven uittrekken denk ik? :19: Dan loopt hij er zeker op en zal het nog veel meer pijnlijk zijn.

Zijn andere poot is ondertussen genaaid, hopelijk houdt het stand.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xito heeft t eens gehad (nagel afgebroken en gespleten) die is er ook uitgetrokken en binnen een dag of 2 liep hij weer gewoon...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tama beet weleens een nagel van haar duimpje af en echt met leven en al. Heb nooit bloed gevonden.
Als de nagel eraf is is het leed snel geleden.

En de nagel groeit gewoon weer aan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn honden hebben wel eens een nagel er deels afgelopen. De DA trekt dan de rest van de nagel eraf. Het is even naar, maar erna geneest het heel snel. Had er ook 1 met een halve nagel wat steeds weer stuk ging, nadat hij was getrokken had hij er binnen 2 dagen geen last meer van. Alleen het binnenste van de nagel blijft dan over. Dat is wel gevoelig en op advies van de DA spoelde ik het even schoon na het wandelen met water met een druppel dettol.

Ik gebruik voor Hippo in de winter met sneeuw/pekel Voetzolenspray van Beaphar, in de meeste dierenwinkels en online volop verkrijgbaar. Geen barstjes meer en geen roodheid meer van de pekel. Alleen denk ik dat je het niet op echt open wondjes kunt gebruiken omdat er ook tea tree olie in zit.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”