Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grommen tegen de hond.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Grommen tegen de hond.
Ik grom wel eens tegen mijn honden, als ze bepaalde dingen doen die ik niet goed vind.
Ik doe dit als ze ´s morgens vroeg proberen op bed te kruipen, of als ze ´s nachts beginnen zich te krabben of te likken en ik daarvan wakker dreig te worden. In beide gevallen is een korte en diepe grom voldoende om het ongewenste gedrag meteen te stoppen.
Ik grom dus niet te pas en te onpas, ik pas het toe in beide aangegeven situaties en verder niet.
Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die een korte en duidelijke grom als effektief korrektie-middel gebruiken.
Als je wel eens tegen je hond(-en) gromt, kun je dan aangeven in welke situaties je dit doet, en hoe je hond er op reageert?
Groetjes, Willy.
Ik doe dit als ze ´s morgens vroeg proberen op bed te kruipen, of als ze ´s nachts beginnen zich te krabben of te likken en ik daarvan wakker dreig te worden. In beide gevallen is een korte en diepe grom voldoende om het ongewenste gedrag meteen te stoppen.
Ik grom dus niet te pas en te onpas, ik pas het toe in beide aangegeven situaties en verder niet.
Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die een korte en duidelijke grom als effektief korrektie-middel gebruiken.
Als je wel eens tegen je hond(-en) gromt, kun je dan aangeven in welke situaties je dit doet, en hoe je hond er op reageert?
Groetjes, Willy.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Yep, hier nog een grommerd
Ik grom tegen Kaya bij gesprekken, hihihihi. Een Rottweiler is een echte brombeer en Kaya bromt dus bij genoegen en bij ongenoegen. Bij het knuffelen (dus het grommen uit genoegen) grom ik lekker terug en hebben we hele verhalen.
Verder grom ik een enkele keer bij een correctie als Kaya het in d'r koppie haalt om naar mij te grommen. Ze reageert daar uitermate goed (en enigszins verbaasd) op.
Naar Moritz grom ik nooit, stomweg omdat hij ook nog nooit naar mij gegromd heeft.

Ik grom tegen Kaya bij gesprekken, hihihihi. Een Rottweiler is een echte brombeer en Kaya bromt dus bij genoegen en bij ongenoegen. Bij het knuffelen (dus het grommen uit genoegen) grom ik lekker terug en hebben we hele verhalen.
Verder grom ik een enkele keer bij een correctie als Kaya het in d'r koppie haalt om naar mij te grommen. Ze reageert daar uitermate goed (en enigszins verbaasd) op.
Naar Moritz grom ik nooit, stomweg omdat hij ook nog nooit naar mij gegromd heeft.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik grom tegen de mormels. bijvoorbeeld als kakaboeboe ergens weg moet van mij, omdat ik erbij wil, en hij niet weggaat en naar mij gromt.
dan kijk ik heel gemeen en krijgt hij een grom terug.
of als hij de krant die hij van de deurmat heeft gejat niet los wil laten.
werkt uitstekend. hij kijkt wat verbaasd, maar snapt het reuzegoed.
dan kijk ik heel gemeen en krijgt hij een grom terug.
of als hij de krant die hij van de deurmat heeft gejat niet los wil laten.
werkt uitstekend. hij kijkt wat verbaasd, maar snapt het reuzegoed.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Re: Grommen tegen de hond.
Plas je ook met 1 been omhoog?Wil de hond schreef:Ik grom wel eens tegen mijn honden, als ze bepaalde dingen doen die ik niet goed vind.
Groetjes, Willy.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dingo schreef:Plas je ook met 1 been omhoog?Wil de hond schreef:Ik grom wel eens tegen mijn honden, als ze bepaalde dingen doen die ik niet goed vind.
Groetjes, Willy.

- plop
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar mijn strottehoofd is er niet naar gebouwd, moest erg hoesten en dus is het geen succes...ik kreeg een kus op mijn neus van Casper, hij deed een nies en ging vervolgens een speeltje pakken
. Ik houd het dus lekker bij mijn stem (spraak wel te verstaan...) en bij mijn blikken.

Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
- Zeer actief
Heel af en toe doe ik het wel eens bij Sandro.
Hij wil nog wel eens bedelen als ik aan het eten ben, ik kijk hem eerst strak aan.....werkt dat niet dan grom ik heel zachtjes. Hij kijkt dan eerst weg en gaat dan meestal een eindje verderop liggen en kijkt me niet meer aan. Tegen Yildah hoef ik niet te grommen, een strakke blik is bij haar al voldoende.
Hij wil nog wel eens bedelen als ik aan het eten ben, ik kijk hem eerst strak aan.....werkt dat niet dan grom ik heel zachtjes. Hij kijkt dan eerst weg en gaat dan meestal een eindje verderop liggen en kijkt me niet meer aan. Tegen Yildah hoef ik niet te grommen, een strakke blik is bij haar al voldoende.
-
- Actief
- Contacteer:
Ik grom ook naar mijn honden. Gaat alleen als ik in mijn uppie ben, anders moet ik lachen door mijn grom heen en dat merken ze gelijk en nemen mijn grom dan net meer serieus. Ik doe het weleens bij ongewenst gedrag, bv als die grote neus van Macho steeds dichter bij mijn eten komt, of wannneer Yuma te opdringerig wil knuffelen en hij mijn muisarm constant omhoog duwt. Vaak geeft een klein grommetje al resultaat. Yuma moet ik er afentoe een beetje ij fixeren, boos aankijken waarna hij snel suf gat staan kwispelen, zijn bek aflikt en gaat liggen 
Misty reageert niet op mijn gegrom, kijkt me schaapachtig aan, geeft me een lik en gaat door waarmee ze bezig was

Misty reageert niet op mijn gegrom, kijkt me schaapachtig aan, geeft me een lik en gaat door waarmee ze bezig was

Groetjes Nanouk

Stanley en ik houden regelmatig van die 'gromsessies'. Ik heb hem grommen op commando aangeleerd. Dat is onwijs gaaf, want hij begrijpt precies wanneer hij hard en lang, zacht en kort of heel diep moet grommen. Is dus echt geen gehoor, vooral niet als je z'n karakter kent en dan lig je helemaal in een deuk. Hij ook op zijn manier, want hij uit zijn enthousiasme door koppeltje te duikelen in mijn schoot. Zo leuk vindt hij dat. Tja, je moet toch wat doen om af te wisselen.
Groetjes van
Sandra en
Groetjes van
Sandra en
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
ik heb het wel geprobeert en ben er best goed in al zeg ik het zelf ook blaffen gaat goed maar het resultaat is dat ze me eerst verbaast aan kijken en dan op me afstormen en aan mijn haar gaan trekken in me oren en me neus bijten ik geloof dat ik een verkeerde taal blaf en grom het schikt ze niet af als ze iets stout doen het moedigt geloof ik juist aan tot maf doen 8O
maar als ik als een kat ga blazen werkt dat wel ze stoppen dan met iets wat niet mag zoals me kranten uit de bak scheuren
maar als ik als een kat ga blazen werkt dat wel ze stoppen dan met iets wat niet mag zoals me kranten uit de bak scheuren
-
- Actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, ik grom niet, ik gebruik wel mijn stem om duidelijk te maken wat ik bedoel. 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Zeer actief
- Hugo
- Actief
:V :V :V :V :VDingo schreef:Plas je ook met 1 been omhoog?Wil de hond schreef:Ik grom wel eens tegen mijn honden, als ze bepaalde dingen doen die ik niet goed vind.
Groetjes, Willy.

U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Yep, hier ook zo'n gek.
Ik doe het alleen bij Spike. Daisy heeft het niet nodig.
Spike is zelf een rasechte grommer
. Bij genot en ongenot
.
Als hij te ver gaat laat ik ff horen door nog harder te grommen dat hij moet stoppen. Vaak helpt het wel.
Maar als Leon het doet bij hem helpt het nog meer. Gaat hij gelijk Leon's gezicht aflebberen.
Vaak zit Spike hier te grommen en likt tegelijkertijd.

Ik doe het alleen bij Spike. Daisy heeft het niet nodig.
Spike is zelf een rasechte grommer

Als hij te ver gaat laat ik ff horen door nog harder te grommen dat hij moet stoppen. Vaak helpt het wel.
Maar als Leon het doet bij hem helpt het nog meer. Gaat hij gelijk Leon's gezicht aflebberen.
Vaak zit Spike hier te grommen en likt tegelijkertijd.

- Ursula
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
:E :E ik heb aan m'n stem wel genoeg....Hugo schreef::V :V :V :V :VDingo schreef:Plas je ook met 1 been omhoog?Wil de hond schreef:Ik grom wel eens tegen mijn honden, als ze bepaalde dingen doen die ik niet goed vind.
Groetjes, Willy.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom antwoordt je dan op mijn vraag?malinois schreef::E :E ik heb aan m'n stem wel genoeg....Hugo schreef::V :V :V :V :VDingo schreef:Plas je ook met 1 been omhoog?Wil de hond schreef:Als je wel eens tegen je hond(-en) gromt, kun je dan aangeven in welke situaties je dit doet, en hoe je hond er op reageert?
Groetjes, Willy.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
antwoord op jouw vraag:Wil de hond schreef:Waarom antwoordt je dan op mijn vraag?malinois schreef::E :E ik heb aan m'n stem wel genoeg....Hugo schreef::V :V :V :V :VDingo schreef: Plas je ook met 1 been omhoog?
nee dus!Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die een korte en duidelijke grom als effektief korrektie-middel gebruiken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit, beste bijdehandje, was geen vraag, maar een mededeling.Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die een korte en duidelijke grom als effektief korrektie-middel gebruiken.
En dit, beste bijdehandje, was mijn vraag. Waar jij dus geen antwoord op hoeft te geven, zoals ik uit je bijdrage heb kunnen opmaken.Als je wel eens tegen je hond(-en) gromt, kun je dan aangeven in welke situaties je dit doet, en hoe je hond er op reageert?
Als je reageerde om een beetje de grapjas uit te hangen samen met die grappige vriendjes van je liep je dus gewoon weer eens een beetje dom te doen. Zoals gewoonlijk.
Dat kun je net zo goed laten, want dat jij een beetje dom bent heb je in je bestaan als veelschrijvend en nietszeggend forumlid allang duidelijk weten te maken.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
In welke situaties, en hoe reageert Alano dan?Brigitte schreef:Ja, ik grom weleens naar Alano.
Ik kan in bepaalde situaties met een simpel grommetje gewoon bereiken dat ze me perfekt begrijpen. Het lijkt mij dan ook helemaal niet zo vreemd om hier gebruik van te maken. Het gaat er tenslotte om dat je hond je begrijpt.
Ik vind het interessant om te lezen dat er honden zijn die op het grommen van de baas reageren met het likken van diens gezicht. Je zou toch meteen denken dat dit aktieve onderwerping is.