Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

baby doodgemaakt door amstaff x deense dog

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: baby doodgemaakt door amstaff x deense dog

Ongelezen bericht door Yara »

Is die baby nu gebeten of stond de hond er bovenop? Het is niet helemaal duidelijk in het bericht. Ik zou overigens zelf nooit zo'n grote hond op de slaapkamer doen met een baby erbij. Maar wel vreselijk zeg. Die ouders zullen hun haren ook wel uit hun hoofd kunnen trekken nu.

Mijn honden zijn geen kinderen gewend maar soms komen die wel eens op bezoek. Yara kan prima met kinderen die is heel betrouwbaar en zal nooit bijten maar ik laat ze uiteraard nooit alleen met kinderen. Famke vind kinderen heel interessant en is er ook niet bij weg te slaan maar ik hou het wel heel erg in de gaten. Als ik het niet vertrouw doe ik de honden in een andere kamer of in de kennel. Zorro moet niks van kinderen hebben en blijft ver uit de buurt.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

gonnie schreef:Ik vind geen enkele hond een nannydog.

Zag op Facebook foto's van honden met baby's en kleine kinderen. Snap niet wat die ouders allemaal bezielen, kinderen die bovenop honden zitten of liggen, aan lippen trekken e.d.
Kan mijn honden zo met en bij kinderen zetten. En die zouden ze ook nog pijn kunnen doen . Zelfs bij Pien , alleen moet ik mijn boef in de gaten houden en niet zozeer dat ze kinderen wat doet maar ze gaat ze beschermen tegen de rest van de honden en soms ook nog tegen de ouders. Het is gewoon haar kindje dan , maar die gek heeft dat ook met puppen van een ander.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

bouvierpoedel schreef:

Zag op Facebook foto's van honden met baby's en kleine kinderen. Snap niet wat die ouders allemaal bezielen, kinderen die bovenop honden zitten of liggen, aan lippen trekken e.d.
Kan mijn honden zo met en bij kinderen zetten. En die zouden ze ook nog pijn kunnen doen . Zelfs bij Pien , alleen moet ik mijn boef in de gaten houden en niet zozeer dat ze kinderen wat doet maar ze gaat ze beschermen tegen de rest van de honden en soms ook nog tegen de ouders. Het is gewoon haar kindje dan , maar die gek heeft dat ook met puppen van een ander.
Fijn is dat hè, als je niet bang hoeft te zijn om een niesbui te krijgen.
bouvierpoedel
Zeer actief

korthaar schreef:
bouvierpoedel schreef:

Fijn is dat hè, als je niet bang hoeft te zijn om een niesbui te krijgen.
Geloof ook wel dat ze weten dat baasje daar heel erge straf op heeft staan. Doe ze zelf ook wel eens pijn door op een teen te staan of een klit weg te trekken , oren uitplukken dus als een grijpgraag kinderhandje wat pijn veroorzaakt slik je maar en loop je weg .
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

bouvierpoedel schreef:

Onze oude teckel idem. De kinderen mochten er echt niet bovenop zitten oid maar ik geloof dat Saar echt nooit iets had gedaan als het wel voor was gekomen. Niet op een naïeve "dat doet ze anders nooit" manier maar omdat haar hele lichaamstaal dat liet zien. Maar dan nog, zelfs die extreem relaxte, nergens op reagerende 5 kilo dachs met pootjes van nog geen tien cm mocht niet op hetzelfde oppervlak als een baby. Laat staan 80 kilo kalf :oohja:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Honden die schrikken pakken niet zomaar het eerste het beste wat leeft om erin te knauwen als je het mij vraagt. Zou leuk zijn. Teef heeft nest, bel gaat, teef schrikt en daar gaat een pup. Of ik aai mijn hond, vuurwerk en HAP! vinger af. Zo werkt dat volgens mij dus niet.

Dat werd door meneer agent uitdrukkelijk niet gezegd.
Het lijkt mij ook sterk dat je een kapot geknauwd, bloedend babietje van drie dagen in de auto hijst en er mee naar het ziekenhuis rijdt. Dan bel je toch de hulpdiensten.
Bij inwendige bloedingen of schade in het hoofdje kan ik me daar meer bij voorstellen.

Niko is een keer wat debiel opgevlogen bij het horen van de bel. Hoe weet ik nog steeds niet, maar m'n loeizware tv kast, alle spullen die er in lagen en m'n flatscreen vlogen door de lucht.
:gvd: Die laatste was op slag dood.

Als de vorige baas op de bank net de baby zat te verschonen had ie daar ook dwars doorheen gelopen.
Zo'n grote lompe hond hoeft maar een beetje onbenullig te doen/zijn om een kwetsbaar kindje stuk te maken.
Oh. Dat doet 'ie vaker dan? :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ήυs schreef: Oh. Dat doet 'ie vaker dan? :)

:lol1: Als ze eenmaal bloed hebben geproefd...

Maar ik heb geen tv meer :mrgreen:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

bouvierpoedel schreef:

Hier pas vrienden met baby op bezoek gehad. Van onze Mastin mocht de vader niet aan de baby komen. We hebben haar uiteindelijk maar in de slaapkamer opgesloten (de hond, niet de baby)!
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een afschuwelijk incident met een vreselijke afloop :ugh:

Mijn kinderen hadden ook best veel contact met de honden toen ze klein waren , zelf hadden we meerdere honden en er liep regelmatig een opvanger bij. Uiteraard keek ik daar wel bij wat ik in huis haalde :wink: .
Het ligt aan de hond en aan het kind wat wel of niet kan. Ik schrik ook van sommige foto's die ik zie maar uiteraard is niet iedere interactie tussen hond en kind bij voorbaat verkeerd. Er is hier geen kind of kleinkind die niet op Rio heeft gehangen of liggen slapen zelfs. Dat zou ik met Orson bijvoorbeeld nooit toegestaan hebben door de kleinkinderen, mijn eigen kinderen overigens wel die was hij uiteraard goed gewend. Wel moet je kinderen ook leren hoe met honden om te gaan en wat wel en niet kan. Hier zijn we altijd het meest voorzichtigst met Sien , de kleinkinderen weten dat je haar niet zomaar moet vastpakken maar moet wachten tot ze zelf contact maakt en dan nog niet om haar nek hangen of zo , daar houd ze niet van. Abra of Lucie kun je overigens niet blijer maken dan in ze te kruipen die zijn er dol op en Micron is ook dol op een knuffel en aandacht al is het bij hem wat minder dan bij Lucie of Abra.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Wat vreselijk!!

Heb al vaker gelezen dat staffords door een (hard) geluid door het lint gingen en behoorlijke schade aanrichtten.
Er was bijv. een geval waarin de eigenares viel en een kreet slaakte, waarop de hond flipte en zich op haar stortte. Eigenares overleefde het niet. Hond was 8 jaar, als ik me goed herinner, en had nooit eerder iets van agressie laten zien.
Niet lang geleden was er dat geval van een glazen tafel die brak en de stafford die de eigenaar daarop behoorlijk verwondde.
Doodeng dat die honden zo extreem kunnen reageren op een bepaald geluid.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Dat deden wij vroeger ook bij onze honden. Onze pointer en later de bernersennen deden gewoon niks. Wij de honden ook niet overigens.

Ik de hond wel en hij mij ook als ik vervelend genoeg was.
Mijn eerste hond was geweldig met kinderen, zat later ook veel meer op zijn plek in een gezin dan bij mij.
De godsgruwelijk vervelende neefjes pakte hij heel rustig bij de arm, zonder ze ook maar een haar te krenken.
Hond kwam beter door dan de ouders.

Zelf houd ik er niet van het zo ver te laten komen. Ook de heel brave oude sukkel liet ik niet bij oppaskind (baby), nooit.
Ook niet als ik naar de plee ging of even twee minuten de was van de lijn haalde.
Als het kind kroop zette ik de hond achter een hekje.
Niko had geen veilige plek binnen zijn gezin. En had er geen enkele moeite mee uit te halen als spelend kleutertje per ongeluk op hem stapte.
Charlie is wel heel lief en voorzichtig. Pakt kinderspeelgoed heel zachtjes aan, terwijl ze normaal alles sloopt. Doet een rondje om het kind te vermaken en geeft het speelgoed dan weer terug. Super zoet, je zou er haast één om nemen :mrgreen:
Maar zodra het huilt wordt ze daar zenuwachtig van; ze wil ze bij zich nemen, moederen.
Dat het niet zo handig is een baby aan een beentje door de spijlen van de box te trekken snapt ze niet.
Dit heeft Pom ook wel ja. Ze zou de baby nooit iets aandoen uit kwaaiigheid maar ze blijft een hond dus ze heeft weinig gereedschap om een baby te verplaatsen. wordt toch hengelen of met de bek. Zou dat overigens een tevending zijn? Charlie heeft er echt niks van als de baby gaat huilen. Interesseert hem geen reet gewoon :D Hij is ook wel lief voor hoor, zou ook niets doen maar echt leuk vindt ie het ook niet. Hij vindt het neutraal :P

Dat schrikken zou hij dan weer wel doen, hij kan zo extreem schrikken als ik mijn stoel verschuif ofzo. Dan vliegt ie overeind.

Vreselijk verhaal sowieso, afschuwelijk als je baby zo aan zijn eind komt. Vreemd misschien, maar helemaal als de hond het 'niet zo bedoelde', dus idd opschrok en op de baby belandde ofzo. Dan kan je hemook nog niet echt de schuld geven, maar ik zou hem ook niet meer in huis willen, zon hond. Denk ik.. nou ja dat weet ik niet, en hoop ik nooit achter te komen :)
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn eerste teefje (langhaar teckel) was ook vreselijk tolerant tegen baby's, kinderen en ander klein spul. Ik lette als een havik op maar ze was gewoon niet weg te krijgen bij kinderen. Lag ze gelukzalig te midden van de lego plat op de grond terwijl haar lijf als autoracebaan gebruikt werd :piew: Baby's hetzelfde, je moest haar echt tegen zichzelf in bescherming nemen want ze stond alles toe. Zo lag ze een keer te piepen terwijl een kitten bij haar lag. Had kitten tot bloedens toe geprobeerd bij haar te zogen. En ze deed gewoon niks, stond niet eens op om weg te lopen :19:

Mies is ook verzot op baby's en kinderen maar ze is veel reactiever en energieker en daarom sta ik minder toe: Ik denk dat ze namelijk wel zou snauwen bij pijn of in de haast om ergens anders te komen een kind omver zou lopen.
Het grootste probleem is en blijft dat mensen zo slecht op de hoogte zijn van hondengedrag. Ze denken dat iets kan of leuk is terwijl de hond aan alle kanten stress laat zien. Dan hoeft er maar iets kleins te gebeuren (niezen, plukkende kinderhandjes) en heb je weer een geval 'dat doet hij anders nooit!' :ugh:
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

mijn oude lieve lab is volgens mijn nichtje van 2 "Tout" HIJ is tout zegt ze en wijst met priemend vingertje naar mn ouwe loebas.
Ik vraag nog :maar waarom dan,wat doettie? :80:
wat blijkt nou: Hij vindt haar wel lief,en als zij binnenkomt begint hij te kwispelen en haar kontje zit net op kwispelhoogte en hij slaat haar dus elke keer voor de kont :D
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Sientje schreef:Wat vreselijk!!

Heb al vaker gelezen dat staffords door een (hard) geluid door het lint gingen en behoorlijke schade aanrichtten.
Er was bijv. een geval waarin de eigenares viel en een kreet slaakte, waarop de hond flipte en zich op haar stortte. Eigenares overleefde het niet. Hond was 8 jaar, als ik me goed herinner, en had nooit eerder iets van agressie laten zien.
Niet lang geleden was er dat geval van een glazen tafel die brak en de stafford die de eigenaar daarop behoorlijk verwondde.
Misschien het syndroom van asperger wel of kan dat niet bij honden?
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Eh, asperger is wel wat complexer dan uit je plaat gaan van harde geluiden
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sientje schreef:Wat vreselijk!!

:roll: Die honden. Gelezen.
Werkelijk nog nooit gehoord en ik geloof er geen snars van dat dat ras gerelateerd is.
Schaar het maar in dezelfde categorie als het harnas dat je beter meteen bij de aanschaf van je herder kunt kopen omdat ze je vroeg of laat in je rug aanvallen.
Weet wel van honden in het algemeen die vanuit het niets extreme agressie (naar de baas) laten zien.
Maar dan is er ook wat.
Bejaarde boxer van een vriend kreeg epileptische aanvalletjes, die met de tijd heviger werden.
Uiteindelijk is hij vol door zijn eigen hond gepakt en bleek het arme dier hersenkanker te hebben.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hoewel ik het niet snel aan de SPA zal toeschrijven als "kenmerk" was het mij ook al opgevallen dat iedere keer als het gaat om een ernstig incident met hard plotseling geluid het een SPA is. Laten we vooral hopen dat het toeval is en dat het niet meer voor komt.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Domor schreef:Hoewel ik het niet snel aan de SPA zal toeschrijven als "kenmerk" was het mij ook al opgevallen dat iedere keer als het gaat om een ernstig incident met hard plotseling geluid het een SPA is. Laten we vooral hopen dat het toeval is en dat het niet meer voor komt.
De mini-Malthezer van m'n broertje hing na een donderklap ineens in de teen van z'n verloofde. Ze hebben zich met móeite bedwongen om de media te bellen hierover.

Als Stafford-eigenaresse ben ik nog. Geen. Seconde. Bang ervoor dat Izzy bij een hard geluid de aanval op me zou inzetten. Gewoon niet. Ik schaar het meer onder het kopje mensen-met-0-verstand-van-honden-lichaamstaal waarbij Fikkie 'opeens' vanuit het niets uit z'n plaat ging bij herrie. De vorige keren gromde/staarde hij namelijk alleen zo schattig naar de baas om te waarschuwen dat er een hard geluid was. Súperlief toch :I:
Lemuria

Nanna schreef:
Lemuria schreef: De mini-Malthezer van m'n broertje hing na een donderklap ineens in de teen van z'n verloofde.
Ach wat schattig, een malthezer met een verloofde :I: :tongue:
Als ik die verloofde was had ie trouwens binnen de nanoseconde een donderklap voor zijn witte harsesje te pakken :hmmm:
Staat er ietwat krom ja :mrgreen: Het was een lange dag.

En nee, het prinsesje krijgt geen donderklappen. Da's sjielig :neenee:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Lemuria schreef:
Domor schreef:Hoewel ik het niet snel aan de SPA zal toeschrijven als "kenmerk" was het mij ook al opgevallen dat iedere keer als het gaat om een ernstig incident met hard plotseling geluid het een SPA is. Laten we vooral hopen dat het toeval is en dat het niet meer voor komt.
De mini-Malthezer van m'n broertje hing na een donderklap ineens in de teen van z'n verloofde. Ze hebben zich met móeite bedwongen om de media te bellen hierover.

Als Stafford-eigenaresse ben ik nog. Geen. Seconde. Bang ervoor dat Izzy bij een hard geluid de aanval op me zou inzetten. Gewoon niet. Ik schaar het meer onder het kopje mensen-met-0-verstand-van-honden-lichaamstaal waarbij Fikkie 'opeens' vanuit het niets uit z'n plaat ging bij herrie. De vorige keren gromde/staarde hij namelijk alleen zo schattig naar de baas om te waarschuwen dat er een hard geluid was. Súperlief toch :I:
Ik zou er ook niet bang voor zijn. Niet bij een eigen hond en niet bij een vreemde hond die ik op zich wel vertrouw. En ik ben niet tegen SPA's. Maar liever niet in de buurt van mijn honden en ik hoef er zelf ook geen. Ik heb helaas wel een serieus incident met een SPA gezien/meegeholpen de andere hond te bevrijden, blijkbaar al niet de eerste van die hond (ik weet niet of het slachtoffer het overleefd heeft). En er loopt nog een SPA rond waarbij de baasjes denken dat hij oh zo lief is en zo graag met andere honden wil spelen terwijl hij met een half jaar al blokte en tegenwoordig met een zeer stijve kwispel een beetje boven mijn dames aan het hangen is (die zich op hun rug rollen en van daaruit tot spelen proberen te overtuigen). Gelukkig is het een reu, maar met kleine Boris ontwijk ik hen ernstig (met de dames ontwijk ik hen een beetje). We hebben ook 2 ontzettend leuke SPA's in de buurt, en mijn zus heeft ook 2 SPA's.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Tsja. Kayltje was ook in die mate lomp dat we met 20 week zwangerschap de box al in de kamer gezet hebben.
Als die haar gekke 5 minuten kreeg (lees, de halve dag) was ze net een sloopkogel.
En zoals verwacht moest ook de box het ontgelden.
Over de bank, het muurtje, de tafel, door de box de bank weer op. In een nanoseconde.
Na een week was dat wel aardig afgeleerd.
En toen dochterlief 20 week later uitgeperst was, was de box een actief te mijden plek.

Als we nietsvermoedend die box bij de geboorte in de kamer hadden gekwakt, had zoiets ons ook kunnen gebeuren...
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
bouvierpoedel
Zeer actief

Kayltje schreef:Tsja. Kayltje was ook in die mate lomp dat we met 20 week zwangerschap de box al in de kamer gezet hebben.
Als die haar gekke 5 minuten kreeg (lees, de halve dag) was ze net een sloopkogel.
Over de bank, het muurtje, de tafel, door de box de bank weer op. In een nanoseconde.
En toen dochterlief 20 week later uitgeperst was, was de box een actief te mijden plek.

Als we nietsvermoedend die box bij de geboorte in de kamer hadden gekwakt, had zoiets ons ook kunnen gebeuren...
Dacht eerst te lezen dat je hond Kayltje zwanger was en daarom de box moest komen. :mann:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Lemuria schreef:
Nanna schreef:
Lemuria schreef: De mini-Malthezer van m'n broertje hing na een donderklap ineens in de teen van z'n verloofde.
Ach wat schattig, een malthezer met een verloofde :I: :tongue:
Als ik die verloofde was had ie trouwens binnen de nanoseconde een donderklap voor zijn witte harsesje te pakken :hmmm:
Staat er ietwat krom ja :mrgreen: Het was een lange dag.

En nee, het prinsesje krijgt geen donderklappen. Da's sjielig :neenee:
Een witte vlek tegen het behang, ik zeg het je.
Ik had nijn teen/voet nog even een 20 cm verder dat strotje in geduwd. :engel:
Lemuria

bouvierpoedel schreef: Ik had nijn teen/voet nog even een 20 cm verder dat strotje in geduwd. :engel:
Dan komt je voet er aan de andere kant al uit, het is écht maar een kleine erwt :mrgreen: Ze mag ook...eigenlijk...niet vies worden :engel: Helaas heeft tante Lemuria er geen boodschap aan.

Afbeelding
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

bouvierpoedel schreef:
Kayltje schreef:Tsja. Kayltje was ook in die mate lomp dat we met 20 week zwangerschap de box al in de kamer gezet hebben.

Dacht eerst te lezen dat je hond Kayltje zwanger was en daarom de box moest komen. :mann:
:LOL: :lees: 20 week...
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”