Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
boemel schreef:klopt, Kells.
Er komen best andere honden zoals Jack Russels in de asiels. Het is echter wel zaak om dan snel te handelen want de meer populaire honden zijn zo weg. Een paar keer ging het aan mijn neus voorbij omdat ik niet handelde maar erover nadacht wat te doen. Dergelijke honden heb ik slechts enkele dagen op de site zien staan.
Ik weet niet of het overal mogelijk is maar vaak kun je de hond waar je belangstelling in hebt reserveren. Dit heb ik dan ook driemaal gedaan met respectievelijk een beagle, een spaniel die ik beiden niet durfde te nemen en als laatste het rustige hondje wat nu een nieuw thuis heeft.
boemel schreef:klopt, Kells.
Er komen best andere honden zoals Jack Russels in de asiels. Het is echter wel zaak om dan snel te handelen want de meer populaire honden zijn zo weg. Een paar keer ging het aan mijn neus voorbij omdat ik niet handelde maar erover nadacht wat te doen. Dergelijke honden heb ik slechts enkele dagen op de site zien staan.
Ik weet niet of het overal mogelijk is maar vaak kun je de hond waar je belangstelling in hebt reserveren. Dit heb ik dan ook driemaal gedaan met respectievelijk een beagle, een spaniel die ik beiden niet durfde te nemen en als laatste het rustige hondje wat nu een nieuw thuis heeft.
he?
Ja dagmar, niet iedereen kan weten dat het terriërs zijn als je niet uitlegt dat het Jack Russell Terriërs zijn .
CillyNL schreef:Het valt me op dat er steeds meer jonge honden in het asiel zitten. Er zaten heel lang hier 2 honden van <1 jaar in het Zwolse asiel. Dan ga ik meer vragen stellen bij een hond van een jaar of 4.
Nanna schreef:
Psies. Kruising herder en rottweilerachtige. Het type hond dat graag naar het asiel gebracht wordt ipv opgehaald. Door de bank genomen dan.
Beauceron kruising zeggen ze en in die ander lijkt de border collie te overheersen.
Sommige al langere tijd. De mechelse heb ik ook van dichtbij gezien, want iemand uit mijn gebouw had haar, maar dat is er echt één die je alleen met muilkorf kan laten lopen helaas.
Sommige al langere tijd. De mechelse heb ik ook van dichtbij gezien, want iemand uit mijn gebouw had haar, maar dat is er echt één die je alleen met muilkorf kan laten lopen helaas.
is dat farah? Waarom laten ze zo'n hond nou toch eerst haar dagen slijten in een asiel waar ze zo te lezen stikongelukkig is om haar daarna onder allemaal moeilijke voorwaarden te plaatsen waarbij altijd een reëel risico is dat er serieus schade wordt gedaan. Zo'n hond heeft een lekker laatste maal en een spuitje nodig, daar merkt ze helegaar niets van en het scheelt een hoop leed bij iedereen.
Wallie Als ik nu nog steeds naar een dergelijk type op zoek zou zijn, hing ik al aan de telefoon. Volgens mij gaat daar een actief, sportief iemand met genoeg ervaring een geweldige hond aan krijgen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
CillyNL schreef:Het valt me op dat er steeds meer jonge honden in het asiel zitten. Er zaten heel lang hier 2 honden van <1 jaar in het Zwolse asiel. Dan ga ik meer vragen stellen bij een hond van een jaar of 4.