Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ree(moeder) verscheurd door hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ree(moeder) verscheurd door hond

Ongelezen bericht door Feather__ »

http://www.hartvannederland.nl/algemeen ... d2664d4d4c

Hou dat kreng aan de lijn! Dat is wat boswachter Erik de Jonge uit pure woede en frustratie op Twitter zette bij foto’s van een zwaar gehavende dode ree. “Uw ‘hij doet niks’ heeft deze reegeit afgemaakt en indirect ook haar kalfjes,” schrijft hij.

Erik vond het dier donderdagmiddag in het bos in Halsteren. Het dier bleek te zijn verscheurd door een loslopende hond en dat terwijl honden daar helemaal niet los mogen lopen. Het is extra triest dat haar pasgeboren kalfjes waarschijnlijk ook dood zijn. De jongen maken volgens hem zonder de zorg van hun moeder geen schijn van kans. Erik: “Als ze zo klein zijn zijn ze compleet afhankelijk van hun moeder en kunnen ze niet langer dan 24 uur overleven.”

Erik is woest, want het is al de derde keer in zes weken tijd dat hij zo’n gruwelijke vondst doet en de maat is voor hem nu vol. Om baasjes voor eens en altijd duidelijk te maken dat ze hun viervoeters aan moeten lijnen gaat hij komend weekend streng handhaven. Iedereen die een loslopende hond bij zich heeft krijgt een flinke boete.
Erik nam de reemoeder donderdag mee van het wandelpad en gaat haar vrijdag terugbrengen naar het bos. “Zo wordt de ree teruggeven aan de natuur en de zeearenden die in het gebied leven,” aldus de boswachter.

Ik zag het net, arm arm beest! Heel haar keel is er af gerukt. Wat een angst en pijn moet ze hebben gehad :blauwoog:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Ree(moeder) verscheurd door hond

Ongelezen bericht door sirene »

En wie zegt dat die die ree niet ergens anders dood aan gegaan is en daarna aangevreten door honden? (of wat anders) Mss is het dier wel aangereden aan daarna gestorven?
Mijn honden vreten ook een dode ree op als ze de kans krijgen. Die beginnen ook bij de hals en de achterkant.
Het gros van de honden is echt niet in staat om een ree te pakken hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Feather__
Zeer actief

Nouja, ik snap het wel. Als je in 6 weken tijd 3 dieren vind die uit elkaar zijn gescheurd. Dat lijkt me wel heel toevallig.
Behalve als er ergens gif ligt.. Dat zou kunnen. Maar eten reeën dat dan?
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zijn er al kalfjes? Ik dacht op Wikipedia te hebben gelezen dat dat pas eind mei is? Ik had van de week bijna een ree onder mijn auto en dacht toen ook dat er misschien een kalf zou liggen in de begroeiing naast het bospad waar ik op reed, vandaar dat ik het opgezocht had. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hier lopen dagelijks reeën voor de deur, ze zijn al zo aan ons gewend dat ze niet eens meer weg springen. De honden lopen er gewoon langs die kijken er niet eens meer naar. Maar 1 liep op 3 poten vanavond en was erg kreupel, dat zagen we vorige week ook al. Maar ik kan er net niet dichtbij genoeg bij komen om te zien wat er nu aan de hand is of het een wond is van prikkeldraad of iets anders. Vangen is ook geen optie dus ik hou het maar wat in de gaten dat hij niet ergens dood ligt straks. Maar hier lopen ook dassen, vossen en wasbeerhonden rond. Dus als hij wel doodgaat wordt hij vast aangevreten en grote kans dat daar dan een hond de schuld van krijgt. Kalfjes heb ik nog niet gezien. Meestal is dat pas rond mei / juni dat die geboren worden.

Maar als je hond achter reeën en ander wild aan gaat dan moet je ze aan de riem houden. Doodzonde als er wel een dood gebeten wordt. Maar of deze gevallen allemaal een hond geweest is betwijfel ik wel. Een ree is nog best groot dus het moeten dan ook wel grote honden zijn die dat op hun geweten hebben.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nou laat er af en toe 1 als prooi de keel worden afgevreten , ontkom je soms niet aan met zoveel honden . Worden er waarschijnlijk meer in het verkeer gepakt . We willen graag de wolf terug , hoe gaan we dat aanpakken .? Vaste voederplekken met hondenbrokjes.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Het gaat natuurlijk niet alleen om die ree,het gaat erom dat je je hond er niet los mag laten en hij is daar al heel lang over bezig.
Laatst kwam er een oproep over 2 rhodesians voorbij,die joegen samen alle herten op in een natuurgebied,eigenaar niet te vinden en het was al diverse keren gezien. Tja ik snap de woede van de boswachter dan wel. Daar waar ze vast moeten moet je ze vasthouden. Zo verpest men het en mag je er straks helemaal niet meer met honden komen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tuurlijk mag je je hond niet laten jagen en jakkeren en dieren dood bijten , je mag ook geen mensen en dieren doodrijden/aanrijden.
Maar het gebeurt nu eenmaal net als knokpartijtjes tussen honden , burenruzie , kinderen die op hun muil gaan, verdrinken, uit de boom flikkeren of van de trap , honden die af en toe gaatjes in mensen of elkaar maken of .........
Mensen die doodgetrapt worden door vee , paarden of er van af donderen , honden die ontsnappen en weglopen .
Wie zegt dat die ree doodgebeten is en niet gewoon doodgegaan is net als meer dieren of mensen en aangevreten worden.?
Hoeveel campagnes en voorlichting en geboden zijn er wel niet over van alles en nog wat en toch gebeurt het nog.
Hoord ook een beetje bij het leven .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

scheelt weer afschot, jammer voor de jagers, die hebben liever geen concurrentie - maar goed, je hebt je hond maar bij je te houden......... heel simpel niet denken mijn fifi doet het niet, gewoon in het zicht en anders vast, Punt
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Eefje83 schreef:Het gaat natuurlijk niet alleen om die ree,het gaat erom dat je je hond er niet los mag laten en hij is daar al heel lang over bezig.
Laatst kwam er een oproep over 2 rhodesians voorbij,die joegen samen alle herten op in een natuurgebied,eigenaar niet te vinden en het was al diverse keren gezien. Tja ik snap de woede van de boswachter dan wel. Daar waar ze vast moeten moet je ze vasthouden. Zo verpest men het en mag je er straks helemaal niet meer met honden komen.
Ik begrijp zijn woede ook prima. Hier op de hei is het ook een puinhoop ,mensen lappen gewoon alle regels aan hun laars en de boswachter kan nog een grote bek krijgen op de koop toe. En wee de medewandelaars die opmerkingen durven maken.
We lopen daar zelf niet meer maar veel mensen durven er ook echt niet meer te wandelen.
Een grote hond kan makkelijk een ree pakken. Reeën zijn niet zo groot en maar heel tenger.
De meeste nu ook nog eens drachtig.
Eefje83
Zeer actief

Die honden waar ik eerder over vertelde die zijn dus al diverse keren al hetzend door het bos gespot.Die zijn niet "een keer" ontsnapt .
Er komen ook berichten voorbij van reeën die de weg op rennen omdat ze achterna gezeten worden door honden,daar worden ze dan aangereden. We leven in een klein land en ik ben voor wildbeheer maar niet op deze manier. Mensen dienen hun honden bij zich te houden.
Mijn honden vinden konijnen het einde maar zodra ik ze niet meer kan bereiken omdat ze aldoor aan het loeren zijn naar eventueel wild gaan ze vast.
En dan ben ik vast een heilig boontje maar ik ben maar te gast in die gebieden evenals mijn honden.Het is natuur,daar moeten wij mensen niet teveel verstoren en al helemaal niet met hetzende honden.
Marie-Josée
Erelid

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:scheelt weer afschot, jammer voor de jagers, die hebben liever geen concurrentie -
Een dier dat een onnodige rotdood sterft omdat iemand zijn hond niet onder appel wenst te houden is gewoon eeuwig zonde, dat heeft met jagers of concurrentie helemaal niks te maken.
Dat ben ik met je eens. Zoiets valt onder dierenleed en is gewoon niet goed te praten.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Inge schreef:Zijn er al kalfjes? Ik dacht op Wikipedia te hebben gelezen dat dat pas eind mei is? Ik had van de week bijna een ree onder mijn auto en dacht toen ook dat er misschien een kalf zou liggen in de begroeiing naast het bospad waar ik op reed, vandaar dat ik het opgezocht had. :wink:
Ze had volle uiers, een teken dat ze een kalf heeft :)
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Het is hoe dan ook sneu. Daarbij hoeft een dode ree helemaal niet direct gepakt te zijn door een hond, maar kan een hond alsnog de veroorzaker van de dood zijn. Je hoort vaak genoeg dat reeën zich in paniek vastlopen in een hek als ze achterna gezeten worden, hun poot breken door misstappen of op de autoweg terecht komen in blinde paniek. Een hond die ('ongewenst') achter wild of wat dan ook aan gaat, hoort gewoon aan de lijn. Als je je hond niet onder controle hebt, moet je hem helemaal niet loslaten.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Tara schreef:
Marie-Josée schreef:
Tara schreef:
S@ndr@ schreef:scheelt weer afschot, jammer voor de jagers, die hebben liever geen concurrentie -
Een dier dat een onnodige rotdood sterft omdat iemand zijn hond niet onder appel wenst te houden is gewoon eeuwig zonde, dat heeft met jagers of concurrentie helemaal niks te maken.
Dat ben ik met je eens. Zoiets valt onder dierenleed en is gewoon niet goed te praten.
Ik vind het ook echt een rotopmerking, kan wild+dood misschien ook gewoon eens los van jagerij gezien worden?
Voor dom geblaat vanuit onderbuikgevoeletjes hebben we Korthaar tenslotte al.
Laten we het i.d.d. maar niet hebben over de ellende, welke de bloedsporters in de natuur aanrichten.
Laatst gewijzigd door korthaar op 30 apr 2016 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Tara schreef:
Een dier dat een onnodige rotdood sterft omdat iemand zijn hond niet onder appel wenst te houden is gewoon eeuwig zonde, dat heeft met jagers of concurrentie helemaal niks te maken. In gebieden waar honden worden uitgelaten wordt doorgaans niet eens gejaagd, dus je opmerking raakt kant noch wal.
Sandra, als je zin hebt kom je maar eens langs. Kunnen we praten over de zin en de onzin die je verkondigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:
Een dier dat een onnodige rotdood sterft omdat iemand zijn hond niet onder appel wenst te houden is gewoon eeuwig zonde, dat heeft met jagers of concurrentie helemaal niks te maken. In gebieden waar honden worden uitgelaten wordt doorgaans niet eens gejaagd, dus je opmerking raakt kant noch wal.

:idea: Daarom is de boswachter boos, die had die reeën liever zelf geschoten :lol1:
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Marie-Josée schreef:
Tara schreef: Een dier dat een onnodige rotdood sterft omdat iemand zijn hond niet onder appel wenst te houden is gewoon eeuwig zonde, dat heeft met jagers of concurrentie helemaal niks te maken.
Absoluut mee eens!!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nyckle schreef:
Tara schreef:
Sandra, als je zin hebt kom je maar eens langs. Kunnen we praten over de zin en de onzin die je verkondigd.
Nee dank je wel, :LOL: als ik vrij heb doe ik graag leuke dingen, en dat gaat niet voer jagen of dieren dood maken- vind er helemaal niets aan.. ik schiet liever met een camera...
Toch leuk dat altijd de zelfde mensen zo`n _ sarcastisch _ stukje eruit halen van" kom niet aan mijn passie" en de rest van de post negeren, want ik geef de boswachter volkomen gelijk, mensen moeten hun honden aan de lijn houden of op zijn minst onder appel hebben
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vraag me wel af OF dit ree door een hond is gedood.
Waaruit heeft de boswachter dat opgemaakt?
Omdat er prenten van hondenpoten om het dode ree heen te zien zijn?

Ook zonder honden die hetzen komen er op het moment genoeg reeën om of raken ernstig gewond bij het oversteken van wegen.
Op de N34 afgelopen week al 3 begreep ik van iemand.

Dat je er voor moet zorgen dat je honden er niet achteraan kunnen vind ik ook hoor, geen misverstand daarover.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Yeufke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yeufke »

Marie-Josée schreef:
Eefje83 schreef:Het gaat natuurlijk niet alleen om die ree,het gaat erom dat je je hond er niet los mag laten en hij is daar al heel lang over bezig.
Ik begrijp zijn woede ook prima. Hier op de hei is het ook een puinhoop ,mensen lappen gewoon alle regels aan hun laars en de boswachter kan nog een grote bek krijgen op de koop toe. En wee de medewandelaars die opmerkingen durven maken.
We lopen daar zelf niet meer maar veel mensen durven er ook echt niet meer te wandelen.
Een grote hond kan makkelijk een ree pakken. Reeën zijn niet zo groot en maar heel tenger.
De meeste nu ook nog eens drachtig.
Van vandaag op de hei.... :( : http://www.1limburg.nl/loslopende-hond- ... =section-1
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Feather__
Zeer actief

He potver!
Yin vertoonde gister in het bos opeens jaaggedrag naar de konijnen die er hupste, het waren er ook heel erg veel.
Dus ze is vast gegaan aan de flex en heeft even los mogen gaan op de zandvlakte en bij het water waar geen konijnen waren en het heel overzichtelijk was. Voor de rest gewoon weer vast gedaan.
Jammer, maar ik laat haar geen beestjes opjagen :neenee:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nu er blijkbaar dus toch al jongen zijn let ik extra op Biène, die wil nog weleens achter een ree aan gaan als ze er toevallig 1 ziet. Dus nu moet ze nog beter in zicht blijven als anders (al denk ik dat ze met haar stramme poten niet meer ver komt)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik denk wel dat de mensen die hun hond reeën laten doodbijten van hetzelfde soort zijn als die andermans hond dood laten bijten. Een achteloos soort figuren.

Het gevolg is dat honden tegenwoordig in de maatschappij een soort van paria geworden zijn. Overal moeten ze vast, nergens mogen ze meer komen. Want alle honden bijten reeën dood en er is er geen een opgevoed.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zit te denken, zou het niet ook een vos kunnen zijn geweest? Ik heb op het nieuws gehoord van een vos die afgemaakt is omdat hij verschillende mensen gebeten heeft.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Op welk nieuws?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eefje83
Zeer actief

Gisteren stond het in het AD van die vos.
Natuurlijk zal een vos een dood hert aanvreten. Maar dat gejaag is meestal wel het werk van honden.En onnodig.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:Ik denk wel dat de mensen die hun hond reeën laten doodbijten van hetzelfde soort zijn als die andermans hond dood laten bijten. Een achteloos soort figuren.

Het gevolg is dat honden tegenwoordig in de maatschappij een soort van paria geworden zijn. Overal moeten ze vast, nergens mogen ze meer komen. Want alle honden bijten reeën dood en er is er geen een opgevoed.
Nee dat denk ik niet.
Zeker niet allemaal.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

S@ndr@ schreef:scheelt weer afschot, jammer voor de jagers, die hebben liever geen concurrentie
:denken:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kells schreef: Wat ik mij afvraag is wat voor soort honden reeën doodbijten. Die van mij doen dat in ieder geval niet. Vanochtend kwamen we er nog 3 tegen, maar mijn honden gaan daar niet achteraan. Ze kijken er naar en daar blijft het bij.

Ik weet niet of je daar een soort aan kunt verbinden.
Charlie zou best kunnen; ze kent schapen, paarden, koeien, maar een wegrennende ree is misschien een sterkere trigger.
Ze heeft een heel sterk jachtinstinct, als in terriermodus ongediertebestrijding. Maar goed, komt dus ook niet van de lijn.
Niko wijst een keer en Pjotr loopt wel eens drie stappen een heel dom konijn dat voor z'n neus kwam achterna :mrgreen:

Kruising cocker x airedale vroeger thuis heeft tot twee keer toe een schaap doodgebeten, die had er vast wel toe in staat geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”