Ja, maar dat weet dus niemandHilde schreef:Ik vraag me af hoeveel van de honden die nu getraind worden met TT om los te leren lopen daadwerkelijk die TT nodig hebben. Ik heb er twee jaar over gedaan om mijn beagle (toch geen makkelijke loslopers) superbetrouwbaar los te leren lopen, zonder TT. En dan zie ik honden van amper een jaar met TT leren loslopen. Wat als er gewoon meer training en een iets langere adem nodig was?
Ik denk dat het verbod niet gericht is op mensen die er over nadenken hoe en wat. Het is gericht op de mensen die het als quick fix zien en hun hond een bandje omdoen. En dan de knop van 5 naar 10 overhalen als de correctie op standje 5 niet meer werkt.

Ik ken in mijn omgeving een paar mensen die het loslopen met behulp van een tt getraind hebben. Allemaal héél betrokken hondenbazen die dondersgoed weten dat het om timing gaat. En ik ken en zie niemand die maar wat doet met een tt. Wel zie ik veel mensen die maar wat doen en een hond stress bezorgen zonder 'negatieve' trainingsmethodes. Juist omdat ze niet doorpakken en/of de hond niet geven wat hij nodig heeft. (duidelijkheid en voldoende uitdaging/beweging)