Tara schreef:
Maar nee, een puls op maat van een trainingshalsband is zo dieronvriendelijk dat het verboden moet gaan worden. Ik weet wel wat ik diervriendelijker vind hoor.

Dat doet er ook niet toe. Bij puppie charlie is me aangeraden een kilo zwoerd bij de slager te halen, die in een cirkel om haar heen te leggen en haar lens te slaan zodra ze er aan zou komen. Om van de straat vreten te voorkomen. Deed meneer al 80 jaar bij z'n heddurs en het werkte feilloos.
Sommige opties zijn geen opties.
Wat ik wel bijzonder vind is dat dit er specifiek uit gepikt wordt. Waarom, wat is de gedachte er achter, waarom heeft juist dit kennelijk de prioriteit?
Je kunt zo ongeveer ieder hulpmiddel gebruiken en misbruiken.
En dit is er nu net één die ik zelden zie.
Niko die een paar keer een waarschuwing + schokje heeft gehad vanwege zijn voormalige probleemgedrag is wel zielig/mishandeld en een mini beagletje met een prikband om (ja, echt) niet?
Is een duidelijke, zeer korte correctie erger dan een tik op de billen, lijncorrectie, of bij de snuit pakken en ferm toespreken?
Is het
gebruik van een tt erger dan het
misbruik van een slipketting, halti, bench, prikband, jachtlijntje zonder stop?
Zo'n antitrektuig dat werkt door op de zenuwen te drukken is zeer pijnlijk en veel langduriger pijnlijk. Het wordt wel aangeprezen als diervriendelijk hulpmiddel.
Snuitjes horen absoluut niet langer dan een paar minuten bij de DA gebruikt te worden, of bij een hond die bv met kammen bijt. Ondertussen worden ze vrolijk verkocht in iedere dierenwinkel. Ziet er veel vriendelijker uit dan een fatsoenlijke muilkorf. Dat ze echt niet met wandelen moeten worden gebruikt en je hond niet kan drinken, hijgen, overgeven wordt er niet bij verteld.
Blafbanden met stroom vind ik persoonlijk ook niet oké omdat ze ze langdurig om hebben en je er geen enkele controle op hebt.
Die citronella blafbanden zijn helemaal een ellende. De geur stopt niet, dus het moet voor de hond vaak volstrekt onduidelijk zijn dat en waarvoor hij gericht gestraft wordt. En als hij het al snapt blijft hij gestraft worden wanneer hij is gestopt.
Die citronella mag van mij per direct verboden mogen worden en de andere opties niet zomaar vrij verkocht.