Dit was helemaal nooit een issue, tot een paar weken geleden.
Amy en Yogui krijgen hier eten in hun bench, Mila in de keuken en Amoz in zijn mand. Mila krijgt als eerste haar eten en daar heeft Amoz geen probleem mee, hij wacht netjes tot Mila haar eten heeft en krijgt daarna zelf zijn bak. Vervolgens krijgen Amy en Yogui hun bak en Amoz stuift dan bij zijn eigen voerbak weg om met opgetrokken lippen en een hoge houding op de bench van Yogui en Amy af te vliegen. Hij stopt onmiddellijk als ik 'nee' zeg en druipt dan weer af naar zijn eigen voerbak. Amy reageert er niet op, maar de eerste keer dat dit gebeurde (en het voor mij totaal onverwacht was) schrok Yogui wel heel erg en durfde niet zo goed te beginnen met eten tot ik Amoz weggebonjourd had. Als Amoz klaar is met eten, gaat hij een meter van Mila af staan wachten tot zij klaar is en dan likken die twee elkaars bakken uit.
Met snacks, beloningsvoertjes, etc. is er totaal geen probleem en toont hij totaal geen voernijd. Ik kan hier ook gewoon brokjes door het huis strooien om te speuren en die zoeken ze met z'n allen zonder dat er ooit vervelend wordt gedaan tegen elkaar. Ook ik kan gewoon bij Amoz in de buurt komen als hij eet en zijn bak vasthouden (in het begin gaf ik hem ook altijd op die manier eten en uit de hand). Het is dus alleen met de voerbak van Amy en Yogui en niet als een andere hond bij hem in de buurt komt (want dat gebeurt nooit), maar hij zoekt dus actief de andere honden op, aan de andere kant van de kamer, om er iets van te gaan zeggen, terwijl hij zelf met zijn nog bijna volle voerbak bezig is.
Herkent hier iemand dit gedrag?