Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verbod op 'schokhalsband' voor honden
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Verbod op 'schokhalsband' voor honden
Oude Zodiac gebied is nou ook niet echt bepaald groot en omringd door autowegen, waar ook nog eens niet echt braaf naar de snelheid gereden wordt.
Waarom zoek je niet de echte grotere losloopgebieden op. Bos naast Ouwehand, op de Wageningse berg, bos in Bennekom. Mogelijkheden genoeg.
Waarom zoek je niet de echte grotere losloopgebieden op. Bos naast Ouwehand, op de Wageningse berg, bos in Bennekom. Mogelijkheden genoeg.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Van wat ik hier lees zou ik toch nooit met een TT gaan werken. Ik vind ook dat die poedels wel erg veel issues hebben op jonge leeftijd. Er is ook weinig tijd gegeven en weinig echte andere training tegenaan gegooid. Ik vind dat jammer.
Zou je je draai vinden in het trainen van die poedels dan verdwijnen hun issues ook. Nu corrigeer je alles wat je niet zint en zijn de honden gewoon heel erg NIET bezig met samenwerking. Zo komt het ene na het andere probleem. Juist als je je honden leert met jou bezig te zijn ipv dat je ze een TT omhangt krijg je superhonden.
Ik vind het maar niks dat een poedel om zoveel issues met een TT getraind is.
Zou je je draai vinden in het trainen van die poedels dan verdwijnen hun issues ook. Nu corrigeer je alles wat je niet zint en zijn de honden gewoon heel erg NIET bezig met samenwerking. Zo komt het ene na het andere probleem. Juist als je je honden leert met jou bezig te zijn ipv dat je ze een TT omhangt krijg je superhonden.
Ik vind het maar niks dat een poedel om zoveel issues met een TT getraind is.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Laat me raden... teveel werk en een stroomband is veel makkelijkerShiloh86 schreef:Oude Zodiac gebied is nou ook niet echt bepaald groot en omringd door autowegen, waar ook nog eens niet echt braaf naar de snelheid gereden wordt.

Ik vind het prima dat ze verboden worden. Veel te veel honden die zonder pardon onder stroom worden gezet voor een spelletje of een hobby.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Je ziet het niet terug omdat ik met het afkappen twee handen en al mijn aandacht nodig heb. En het voor zijn eigenlijk niet mogelijk was. Uiteindelijk is bij haar een goede hulp geweest om haar links te laten lopen in plaats van rechts, heel vaak hele kleine stukjes (minimaal 5-6x 8 minuten het doodlopende pad in) en af en toe eens proberen of ze het al verder kon, de andere kant op. Eerst 2 minuten (tot de weg en terug), later voorbij het huis aan de weg, tot de eerste afslag het weiland op, etc. Toen ik op deze manier eenmaal 20 minuten in de polder kon lopen eens per dag (2x per dag ging toen nog niet, te veel prikkels), was de tijd op de boerderij al weer op en moest ik weer terug naar Wageningen. Daar heeft ze toen een ander pad geoefend, ook 20 minuten lang, maar dat was niet te doen, of naar het losloopgebied. Het 20min-pad in Wageningen heeft ze uiteindelijk door gekregen door iedere stap ongeveer snoepjes te laten zoeken, steeds een pasje en weer een snoepje naar voren laten rollen, of juist voor haar poten en een enkele keer uit de hand. We zijn al snel overgestapt naar haar brokjes met af en toe een snoepje tussendoor. Maar de eerste keer duurde het ruim 5 minuten voordat ze besefte dat ik een hand snoepjes voor haar neus hield iets voor de rotonde (dan ben ik pas net het terrein van mijn complex af). Toen pas begon die neus te werken en kon ik haar dus een snoepje geven/laten vallen.
Filmpje 2 heb ik na het filmen samen opgelost, maar daar had ik, opnieuw, twee handen voor nodig. Onder andere om die deur verder open te houden en de snoepjes beter te begeleiden. Maar samen opgelost betekent niet dat ze door die kier is gegaan. Dat betekent dat de kier uiteindelijk 2.5x zo groot is gemaakt en ze daar door durfde te schieten. Ik heb de actie van het filmpje 1x gedaan en direct gefilmd omdat ik graag wilde kunnen nazien wat ze zou doen, zodat ik er dus wat van kon leren.
Filmpje 3, dat klopt. Ze liep alleen, maar dat liep ze 90% van de tijd. Ten tijde van filmpje 1 was daar alleen lopen echt geen optie (alleen het stukje van 8 minuten), met zijn tweeën liep ze minimaal zo. Dit is het resultaat van heel veel oefenen geweest.
Net even een avondrondje gedaan. Ik kwam eerst een hondenvriendje van Ninthe tegen, vroeger kon ik niet even met de baasjes staan kletsen terwijl Ninthe aan het spelen was. Noa kan daar niet los en blafte/jankte/piepte/gilde alles bij elkaar. Nu gaf ze even een blafje bij het eerste racerondje omdat ze mee wilde doen en daarna was ze braaf stil en ging ze een beetje aan de lijn scharrelen. Iets verder richting plasplek hing ze altijd gigantisch in de riem terwijl ze hard aan het neusfluiten was. Ik zal niet zeggen dat ze helemaal niet trok, want dat deed ze wel een beetje, maar stil en goed te sturen (en trekken vind ik eigenlijk niet zo belangrijk, staat niet bovenaan het lijstje van te corrigeren gedrag). Daarna nog een stukje wandelen dat eerder met geblaf en constant getrek en heen en weer geschiet gepaard ging, zeker in het donker en met passerende fietsers (al dan niet met verlichting), het was gewoon stil en ze liepen ieder aan hun eigen kant zonder echt te trekken. Voor mij zijn dat echt genietmomentjes, oogsten van het werk dat ik erin gestopt heb. Maar voor de meeste mensen is dat gewoon even de hond uit laten en niets bijzonders aan.
Dat muur krabben heb ik nog even over na zitten denken wanneer ze dat nu precies doet. Het is typisch iets dat ze doet als ik op het toilet zit (muur sluit aan op de badkamer), of als ze eigenlijk moe is maar nog niet wil gaan slapen, na het wandelen of een prikkelrijk moment.
Filmpje 2 heb ik na het filmen samen opgelost, maar daar had ik, opnieuw, twee handen voor nodig. Onder andere om die deur verder open te houden en de snoepjes beter te begeleiden. Maar samen opgelost betekent niet dat ze door die kier is gegaan. Dat betekent dat de kier uiteindelijk 2.5x zo groot is gemaakt en ze daar door durfde te schieten. Ik heb de actie van het filmpje 1x gedaan en direct gefilmd omdat ik graag wilde kunnen nazien wat ze zou doen, zodat ik er dus wat van kon leren.
Filmpje 3, dat klopt. Ze liep alleen, maar dat liep ze 90% van de tijd. Ten tijde van filmpje 1 was daar alleen lopen echt geen optie (alleen het stukje van 8 minuten), met zijn tweeën liep ze minimaal zo. Dit is het resultaat van heel veel oefenen geweest.
Net even een avondrondje gedaan. Ik kwam eerst een hondenvriendje van Ninthe tegen, vroeger kon ik niet even met de baasjes staan kletsen terwijl Ninthe aan het spelen was. Noa kan daar niet los en blafte/jankte/piepte/gilde alles bij elkaar. Nu gaf ze even een blafje bij het eerste racerondje omdat ze mee wilde doen en daarna was ze braaf stil en ging ze een beetje aan de lijn scharrelen. Iets verder richting plasplek hing ze altijd gigantisch in de riem terwijl ze hard aan het neusfluiten was. Ik zal niet zeggen dat ze helemaal niet trok, want dat deed ze wel een beetje, maar stil en goed te sturen (en trekken vind ik eigenlijk niet zo belangrijk, staat niet bovenaan het lijstje van te corrigeren gedrag). Daarna nog een stukje wandelen dat eerder met geblaf en constant getrek en heen en weer geschiet gepaard ging, zeker in het donker en met passerende fietsers (al dan niet met verlichting), het was gewoon stil en ze liepen ieder aan hun eigen kant zonder echt te trekken. Voor mij zijn dat echt genietmomentjes, oogsten van het werk dat ik erin gestopt heb. Maar voor de meeste mensen is dat gewoon even de hond uit laten en niets bijzonders aan.
Dat muur krabben heb ik nog even over na zitten denken wanneer ze dat nu precies doet. Het is typisch iets dat ze doet als ik op het toilet zit (muur sluit aan op de badkamer), of als ze eigenlijk moe is maar nog niet wil gaan slapen, na het wandelen of een prikkelrijk moment.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nou weet ik niet hoe goed FENTON normaal gesproken luisterde toen hij dit deed maar ik denk toch dat een tt (mits goed gebruikt) hier wel had kunnen helpen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Actief
Hoe wil je dat gaan controleren dan? Ik vind het te makkelijk en naïef om te zeggen dat mensen die misbruiken geen geld eraan uit willen geven, dus je gewoon de goedkope shit moet verbieden.
Ik woon al 10 jaar in een buurt waar mensen weinig geld hebben, maar als ze iets willen (een rashond, nieuwste telefoon, schoenen óf stroomband), krijgen ze dat echt wel.
Ik woon al 10 jaar in een buurt waar mensen weinig geld hebben, maar als ze iets willen (een rashond, nieuwste telefoon, schoenen óf stroomband), krijgen ze dat echt wel.
Groetjes,
Cil
Cil
- Domor
- Zeer actief
Het is inderdaad geen groot gebied, maar er is niet direct zicht op auto's, wordt niet hard gereden en ook niet veel. Ik loop niet langs de marijkeweg maar het blok daarachter. De heide was wel een groot gebied en ja, ze zal vast auto's horen. Dat doet ze in het bos op de Wageningse berg echter ook en daar loopt wel een drukke weg langs waar ze 80 rijden. Ik kan aan haar gedrag zien wanneer ze schaduw jaagt, vogels jaagt, gewoon een rondje rent, gefascineerd door iets is, met haar zusje speelt of van plan is om zich op haar zusje af te reageren, en dus ook wanneer ze auto's gaat jagen/op zoek naar auto's. Het is een heel specifiek gedrag wat ik niet precies uit kan leggen.
https://www.google.nl/maps/@51.9706732, ... 312!8i6656
Dit is de weg waar ze hem naartoe peert, als ze de kans krijgt. Als het goed is zie je links een berg, dat is de Marijkse berg, iets rechts van het midden zie je een boomhut, daar komt dan nog een meter of 8 aan riet achter en daarachter is het losloopgebied. Ze peert hem door de slinkerpaadjes in het riet naar deze weg, daarna is ze door de woonwijk achter je gerend waar op dat moment geen auto's reden, totdat ze op dit fietspad langs deze weg uit kwam.
https://www.google.nl/maps/@51.9715615, ... 312!8i6656
Ik heb overigens nooit gekozen voor een hond die hield van jagen. Erger nog, ik ben een groot fan van windhonden en heb die bewust niet gekozen omdat ik een hond wilde die bij me bleef en de neiging had tot gehoorzaam zijn. Ik train met beide honden individueel, altijd gedaan, en loop meestal minimaal 1 wandeling per dag per hond ook apart.
Ik kies dit stuk graag omdat het dicht bij huis is (en dus vaker kan gaan), ik exact weet waar alle wegen lopen en ik dus zeker weet dat er niet opeens toch ergens een weg zit waar ze heen kan gaan. Daar is het tijdens de poedelwandeling op misgegaan. En ik heb de luxe van een auto, maar tegelijkertijd niet bepaald een onbeperkt budget om de diesel te betalen en ook de tijd daar niet voor. Het kost je al snel 20 minuten (reizen en inladen/uitladen) die ik liever aan de honden werkelijk laten lopen besteed. Los daarvan heeft Noa serieus stress bij korte stukjes rijden. Lange stukken gaan steeds beter, maar die kleine bochtige stukjes wil ze eigenlijk alleen maar weg. Had ze nooit, totdat ze het opeens wel had, niets gebeurd.
Stroomband is alles behalve makkelijker, laat staan er eerlijk over zijn op het internet, maar wel een stuk veiliger. Ja, ik wil dat mijn honden in het zicht blijven. Daar kies ik mijn losloopgebieden op uit. Want als ik ze niet in het zicht heb, weet ik niet in welke van de 7 sloten ze nu weer beland. Je hond 1.5km verder op kunnen halen is gewoon niet tof en levensgevaarlijk. Daar gebruik ik trouwens geen stroom voor. Maar ik heb wel altijd een bult lekkers op zak en beloon voor het al dan niet geroepen komen.
Dit is dus ons grootste trainingsveld, ondanks de verboden toegang. En zo triest is Noa tijdens het dragen van een elektronische halsband. Voordat ze een band droeg was ze op dit soort velden alleen maar langs de omheining aan het vliegen.
En omdat het zo goed ging mocht ze daarna weer los op de Wageningse berg met band, totdat Max kwam (Max kan als ik het goed heb begrepen niet zo goed met andere honden, het baasje houdt daar goed rekening mee en ik probeer dat dus ook te doen) en de dames dus even bij me moesten komen. Daar had ik geen band voor nodig. Dit is aangelijnd niet te doen, ik heb het in het verleden wel geprobeerd. De eerste seconde kan je net uiterst rechts het begin van de rietkraag zien (maar daar ging Max daarvoor heen, dus was ik deze kant op gewandeld).
Dit is de weg waar ze hem naartoe peert, als ze de kans krijgt. Als het goed is zie je links een berg, dat is de Marijkse berg, iets rechts van het midden zie je een boomhut, daar komt dan nog een meter of 8 aan riet achter en daarachter is het losloopgebied. Ze peert hem door de slinkerpaadjes in het riet naar deze weg, daarna is ze door de woonwijk achter je gerend waar op dat moment geen auto's reden, totdat ze op dit fietspad langs deze weg uit kwam.
Ik heb overigens nooit gekozen voor een hond die hield van jagen. Erger nog, ik ben een groot fan van windhonden en heb die bewust niet gekozen omdat ik een hond wilde die bij me bleef en de neiging had tot gehoorzaam zijn. Ik train met beide honden individueel, altijd gedaan, en loop meestal minimaal 1 wandeling per dag per hond ook apart.
Ik kies dit stuk graag omdat het dicht bij huis is (en dus vaker kan gaan), ik exact weet waar alle wegen lopen en ik dus zeker weet dat er niet opeens toch ergens een weg zit waar ze heen kan gaan. Daar is het tijdens de poedelwandeling op misgegaan. En ik heb de luxe van een auto, maar tegelijkertijd niet bepaald een onbeperkt budget om de diesel te betalen en ook de tijd daar niet voor. Het kost je al snel 20 minuten (reizen en inladen/uitladen) die ik liever aan de honden werkelijk laten lopen besteed. Los daarvan heeft Noa serieus stress bij korte stukjes rijden. Lange stukken gaan steeds beter, maar die kleine bochtige stukjes wil ze eigenlijk alleen maar weg. Had ze nooit, totdat ze het opeens wel had, niets gebeurd.
Stroomband is alles behalve makkelijker, laat staan er eerlijk over zijn op het internet, maar wel een stuk veiliger. Ja, ik wil dat mijn honden in het zicht blijven. Daar kies ik mijn losloopgebieden op uit. Want als ik ze niet in het zicht heb, weet ik niet in welke van de 7 sloten ze nu weer beland. Je hond 1.5km verder op kunnen halen is gewoon niet tof en levensgevaarlijk. Daar gebruik ik trouwens geen stroom voor. Maar ik heb wel altijd een bult lekkers op zak en beloon voor het al dan niet geroepen komen.
Dit is dus ons grootste trainingsveld, ondanks de verboden toegang. En zo triest is Noa tijdens het dragen van een elektronische halsband. Voordat ze een band droeg was ze op dit soort velden alleen maar langs de omheining aan het vliegen.
En omdat het zo goed ging mocht ze daarna weer los op de Wageningse berg met band, totdat Max kwam (Max kan als ik het goed heb begrepen niet zo goed met andere honden, het baasje houdt daar goed rekening mee en ik probeer dat dus ook te doen) en de dames dus even bij me moesten komen. Daar had ik geen band voor nodig. Dit is aangelijnd niet te doen, ik heb het in het verleden wel geprobeerd. De eerste seconde kan je net uiterst rechts het begin van de rietkraag zien (maar daar ging Max daarvoor heen, dus was ik deze kant op gewandeld).
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nou, precies.Heavy schreef:Jip gaat ook niet door een kier van een deur .
Waarom moet ze dat eigenlijk leren?
Als ik de filmpjes bekijk en de posts lees over Noa, zie ik alleen maar een gefrustreerd, overprikkeld en nerveus hondje waar heel veel druk op wordt gelegd en waarbij van alles 'gecorrigeerd' of 'eruit getraind' moet worden. Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor zo'n aanpak bij een nerveus, angstig, snel overprikkeld en obsessief hondje, en al helemaal niet voor een stroomband. Dit is allemaal symptoombestrijding en de hond moet met net 1 jaar in een keurslijf worden geperst dat haar helemaal niet past.
Natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden en geef ik daarbij meteen toe dat ik geen liefhebber ben van een stroomband, maar ik denk persoonlijk dat hiervoor veel hondvriendelijkere methodes zijn, die bovendien meer resultaat zouden hebben.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ik zie ook een hondje, dat nog nooit honds moe is geweest en rottigheid uithaalt door verveling. Ik vind het erg om zo'n dier aan de stroom te zetten!DeDiana schreef:Nou, precies.Heavy schreef:Jip gaat ook niet door een kier van een deur .
Als ik de filmpjes bekijk en de posts lees over Noa, zie ik alleen maar een gefrustreerd, overprikkeld en nerveus hondje waar heel veel druk op wordt gelegd en waarbij van alles 'gecorrigeerd' of 'eruit getraind' moet worden. Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor zo'n aanpak bij een nerveus, angstig, snel overprikkeld en obsessief hondje, en al helemaal niet voor een stroomband. Dit is allemaal symptoombestrijding en de hond moet met net 1 jaar in een keurslijf worden geperst dat haar helemaal niet past.
Natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden en geef ik daarbij meteen toe dat ik geen liefhebber ben van een stroomband, maar ik denk persoonlijk dat hiervoor veel hondvriendelijkere methodes zijn, die bovendien meer resultaat zouden hebben.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Domor schreef:Het is inderdaad geen groot gebied, maar er is niet direct zicht op auto's, wordt niet hard gereden en ook niet veel. Ik loop niet langs de marijkeweg maar het blok daarachter. De heide was wel een groot gebied en ja, ze zal vast auto's horen. Dat doet ze in het bos op de Wageningse berg echter ook en daar loopt wel een drukke weg langs waar ze 80 rijden. Ik kan aan haar gedrag zien wanneer ze schaduw jaagt, vogels jaagt, gewoon een rondje rent, gefascineerd door iets is, met haar zusje speelt of van plan is om zich op haar zusje af te reageren, en dus ook wanneer ze auto's gaat jagen/op zoek naar auto's. Het is een heel specifiek gedrag wat ik niet precies uit kan leggen.
Hoe oud is het hondje??? Net of nog geen jaar toch. Wat verwacht je? Dat het een robotje is die enkel doet wat je vraagt? Geen eigen mening of inzicht/ontwikkeling heeft?
En JA ik train sommige dingen met tt, sommige hier hebben een blafband om (overigens aangeleerd met tt en niet zomaar omgedaan maar ze eerst laten snappen waar de "correctie" voor is)
M'n huidige jonge hond van 19 maanden heeft sinds 2 maanden een tt om met trainen. De eerste maand aan en zonder gebruik. Wil niet dat hij de correctie aan de band koppelt nl

En gebruik hem nu sporadisch en op stand 15 (vd 127). Eigenlijk enkel voor een nabeet op het pak als ik op 20+ meter sta. Verder namelijk niet nodig omdat we nog in een aanleerfase zitten en ik hoop voldoende geleerd te hebben in het verleden dat ik de band verder ook amper nodig heb.
Laat iedereen maar lachen hoor dat ik met m'n clicker op het veld sta en oa netjes bewaken beloon met en click en dan mogen bijten.
- dagmar88
- Zeer actief
DeDiana schreef:Nou, precies.Heavy schreef:Jip gaat ook niet door een kier van een deur .
Eens en vermoed dat het niet eens bij haar vandaan komt...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Domor is een lieve meid maar die hondjes hebben beide nogal probleempjes wat ze niet ziet en de focus verkeerd legt.
Vanuit haar liefde voor die hondjes en ze netjes wil opvoeden schiet ze behoorlijk haar doel voorbij en eigenlijk zelf het probleem geworden wat het veroorzaakt maar ook gedeeltelijk in stand houd of wel een ander probleem veroorzaakt terwijl ze aan het trainen is om het ene weg te krijgen.
Het is niet het ene hondje maar ook het andere die elkaars problemen in stand houden en voor Domor weer een om een open deur om obsessief te gaan trainen .
BV de 1 gaat zijn gang en de ander ligt tussen haar benen terwijl ze beloond word met lekker vreten en gelijkertijd de omgeving scant met de tanden en tandvlees bloot en maar doorvoeren.
De 1 is de grote onruststoker en de ander lacht in haar vuistje en mama heeft het niet zo door.
De 1 krijgt aandacht en de ander niet en zet het op een lopen achter de auto's aan om aandacht te krijgen want dat zijn ze beide zo geleerd zonder dat Domor het in de gaten heeft.En of je nu je tanden laat zien tegen je omgeving met je claim gedrag en of je nu een gat in de muur vreet of achter de auto's aangaat uit een soort van claim gedrag en aandacht.
Sorry Domor maat je legt de focus bij die hondjes en hun probleemgedrag maar eigenlijk ben jij het die het veroorzaakt wat een beetje lijkt op MbP.
Nu veroorzaakt de ene de problemen en zo dan komt het lieverdje ook met probleemgedrag en je ziet het niet aankomen.
Ben je gek met je hondjes JA , zijn ze teveel voor je JA.
Vanuit haar liefde voor die hondjes en ze netjes wil opvoeden schiet ze behoorlijk haar doel voorbij en eigenlijk zelf het probleem geworden wat het veroorzaakt maar ook gedeeltelijk in stand houd of wel een ander probleem veroorzaakt terwijl ze aan het trainen is om het ene weg te krijgen.
Het is niet het ene hondje maar ook het andere die elkaars problemen in stand houden en voor Domor weer een om een open deur om obsessief te gaan trainen .
BV de 1 gaat zijn gang en de ander ligt tussen haar benen terwijl ze beloond word met lekker vreten en gelijkertijd de omgeving scant met de tanden en tandvlees bloot en maar doorvoeren.
De 1 is de grote onruststoker en de ander lacht in haar vuistje en mama heeft het niet zo door.
De 1 krijgt aandacht en de ander niet en zet het op een lopen achter de auto's aan om aandacht te krijgen want dat zijn ze beide zo geleerd zonder dat Domor het in de gaten heeft.En of je nu je tanden laat zien tegen je omgeving met je claim gedrag en of je nu een gat in de muur vreet of achter de auto's aangaat uit een soort van claim gedrag en aandacht.
Sorry Domor maat je legt de focus bij die hondjes en hun probleemgedrag maar eigenlijk ben jij het die het veroorzaakt wat een beetje lijkt op MbP.
Nu veroorzaakt de ene de problemen en zo dan komt het lieverdje ook met probleemgedrag en je ziet het niet aankomen.
Ben je gek met je hondjes JA , zijn ze teveel voor je JA.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Samenwerking. Dat is het enige wat ze moet doen. Niet tegen de hond inwerken maar met de hond werken. Deze hond lijkt in alles lastig te zijn omdat ze tot nu toe gecorrigeerd is voor elk gedrag dat onwenselijk was. Ik vind overigens ook dat de lat veel te hoog ligt en dat de problemen de halve tijd helemaal geen probleem zijn maar gemaakt worden. Spijt me. Ik heb ook filmpjes gezien van deze poedels waarbij de spanning tussen de poedels aardig oploopt. De hondjes lijken niet op hun plaats. Ze leven ten eerste volgens mij enigszins tegen hun zin in samen. Ik zou dus al nooit kiezen voor twee zusjes want dat maakt de hondjes 1 minder bereikbaar en minder open voor die juist zo belangrijke samenwerking en 2 ze bouwen spanningen op die zich uitten in de rest van hun leven samen.DeDiana schreef:Nou, precies.Heavy schreef:Jip gaat ook niet door een kier van een deur .
Een hond die veel moet van zijn baas en een baas die overal een issue van maakt is geen manier van samenwerken. Een poedel die op auto's jaagt heeft veel teveel vrijheid gehad en er is echt wat mis gegaan in de opvoeding. Het hoort helemaal niet bij het ras. Als ze nu een border uit werklijnen was dan snapte ik je probleem. Ik merk dat de poedels ook veel moeten. Ze moeten bv lief zijn met de cavia's omdat er geen opties zijn. Een slaapt aan de riem las ik?
Waar jij je op moet gaan richten is rust, samenwerking en tolerantie naar die hondjes. Ik heb een konijn gehad met 2 honden die dat konijn liefst zouden doodbijten. Konijn gewoon op hoge tafel in stevige kooi, hondjes vertellen hoe het zit en daarna was alles prima. Konijn blij en veilig, hondjes kalm en reagerend op wat wij baasjes willen en dus probleem weg.
En heel soms kan iets niet. Sommige honden kunnen niet met cavia's. Dan moet je keuzes maken.

De maakbaarheid van je honden is beperkter dan je denkt heb ik het idee. En als ik lees dat jij al een aantal zaken met een TT hebt aangepakt bij een poedel van krap 1 jaar geeft me dat toch een niet fijn gevoel. Wat me ook zorgelijk over komt is je zelfingenomen houding rondom het zijn van opvoeder. Je zegt letterlijk, ik heb geen trainer in de hand genomen voor mijn honden en het gebruik van de TT omdat ik helemaal op mijn capaciteiten vertrouw. Als je echt zoveel capaciteit hebt als hondentrainer dan had je echt deze issues niet met die hondjes. Ik durf te stellen dat jouw jonge poedel de enige poedel is die op zoveel gebieden problemen heeft en die al zo veel met TT getraind is. Durf dan toe te geven dat je moeite hebt met die hond en schakel hulp in. Straks heb je een hondje dat in het gareel loopt met de middelvinger op jouw gericht. De enige reden dat je haar onder controle hebt is omdat je er een afstandsbediening op hebt gezet.
Moet je absoluut niet willen. Misschien moet je de lastige poedel wel herplaatsen? Klinkt hard hoor, maar ik vind sowieso dat de twee zusjes samen erg gespannen over komen op dat ene filmpje wat je laatst gepost hebt.
Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt maar ik merk dat ik de neiging voel om dit gewoon te schrijven.
- Domor
- Zeer actief
Dank je voor je eerlijke mening BP. Wat zou jij aanpassen qua ingrijpen/gedrag? Je hebt hen en mij in het echt meegemaakt, en ik wil het gewoon wel laten werken.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het nemen van 2 nestzusjes is natuurlijk niet enkel haar eigen "fout". De fokker heeft ze ook verkocht aan haarlaeken schreef:Samenwerking. Dat is het enige wat ze moet doen. Niet tegen de hond inwerken maar met de hond werken. Deze hond lijkt in alles lastig te zijn omdat ze tot nu toe gecorrigeerd is voor elk gedrag dat onwenselijk was. Ik vind overigens ook dat de lat veel te hoog ligt en dat de problemen de halve tijd helemaal geen probleem zijn maar gemaakt worden. Spijt me. Ik heb ook filmpjes gezien van deze poedels waarbij de spanning tussen de poedels aardig oploopt. De hondjes lijken niet op hun plaats. Ze leven ten eerste volgens mij enigszins tegen hun zin in samen. Ik zou dus al nooit kiezen voor twee zusjes want dat maakt de hondjes 1 minder bereikbaar en minder open voor die juist zo belangrijke samenwerking en 2 ze bouwen spanningen op die zich uitten in de rest van hun leven samen.DeDiana schreef:Nou, precies.Heavy schreef:Jip gaat ook niet door een kier van een deur .
Een hond die veel moet van zijn baas en een baas die overal een issue van maakt is geen manier van samenwerken. Een poedel die op auto's jaagt heeft veel teveel vrijheid gehad en er is echt wat mis gegaan in de opvoeding. Het hoort helemaal niet bij het ras. Als ze nu een border uit werklijnen was dan snapte ik je probleem. Ik merk dat de poedels ook veel moeten. Ze moeten bv lief zijn met de cavia's omdat er geen opties zijn. Een slaapt aan de riem las ik?
Waar jij je op moet gaan richten is rust, samenwerking en tolerantie naar die hondjes. Ik heb een konijn gehad met 2 honden die dat konijn liefst zouden doodbijten. Konijn gewoon op hoge tafel in stevige kooi, hondjes vertellen hoe het zit en daarna was alles prima. Konijn blij en veilig, hondjes kalm en reagerend op wat wij baasjes willen en dus probleem weg.
En heel soms kan iets niet. Sommige honden kunnen niet met cavia's. Dan moet je keuzes maken.![]()
De maakbaarheid van je honden is beperkter dan je denkt heb ik het idee. En als ik lees dat jij al een aantal zaken met een TT hebt aangepakt bij een poedel van krap 1 jaar geeft me dat toch een niet fijn gevoel. Wat me ook zorgelijk over komt is je zelfingenomen houding rondom het zijn van opvoeder. Je zegt letterlijk, ik heb geen trainer in de hand genomen voor mijn honden en het gebruik van de TT omdat ik helemaal op mijn capaciteiten vertrouw. Als je echt zoveel capaciteit hebt als hondentrainer dan had je echt deze issues niet met die hondjes. Ik durf te stellen dat jouw jonge poedel de enige poedel is die op zoveel gebieden problemen heeft en die al zo veel met TT getraind is. Durf dan toe te geven dat je moeite hebt met die hond en schakel hulp in. Straks heb je een hondje dat in het gareel loopt met de middelvinger op jouw gericht. De enige reden dat je haar onder controle hebt is omdat je er een afstandsbediening op hebt gezet.
Moet je absoluut niet willen. Misschien moet je de lastige poedel wel herplaatsen? Klinkt hard hoor, maar ik vind sowieso dat de twee zusjes samen erg gespannen over komen op dat ene filmpje wat je laatst gepost hebt.
Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt maar ik merk dat ik de neiging voel om dit gewoon te schrijven.

-
- Zeer actief
Korte aanvulling om je een beeld te geven. Ik stel helemaal geen eisen aan mijn honden het eerste jaar. Gewoon een band opbouwen en kijken hoe we alvast wat kunnen ombuigen naar wat ik wenselijk vind. Corrigeren doen we ook niet. Meedenken en kijken wat ik kan doen om de hond op andere gedachten te brengen. Sturen en kijken. Kijken hoe ik de hond zover krijg dat hij zich op mij gaat richten. Open staat om samen wat te doen.
En geloof me, al mijn honden konden heel erg goed luisteren. Zo goed dat het bijna lijkt alsof ze gedrild zijn. Zonder correcties. Bas kan overal los, komt vanzelf naast als er iemand of iets komt, staat binnen een fractie van een seconde stil als ik zeg STOP! etc. Dat was bij Eva precies zo. Wuilus idem. Die rende naar een hond om te gaan patsen. Ik zei dan Wuilus! HALT! en ze stond als een huis. Dan kon ik haar zo aanlijnen. Daarvoor heb ik nooit correcties gebruikt want dan zou het zo niet uitpakken. Dat moet je doen met motivatie en dan training tot het een Pavlov reactie wordt. Alleen dan is het betrouwbaar. Met correcties is het altijd vermijden van en geen willen of moeten door juiste training.
Trainen kost tijd. En een jaar vanaf pup is niks. Je hond heeft veeeeeel te weinig tijd gekregen en ik zou dat roer als ik jou was heel snel omgooien of die hond herplaatsen nu het nog kan. En ja dat is hard. Maar dat is wel het beste. Want als ze straks met 3 jaar gaat knokken met haar zus moet ze sowieso weg. En als jij dan al 3 jaar zaken als kieren van deuren met een TT hebt getraind is het heel lastig om van die hond nog wat te maken voor de nieuwe baasjes.
En geloof me, al mijn honden konden heel erg goed luisteren. Zo goed dat het bijna lijkt alsof ze gedrild zijn. Zonder correcties. Bas kan overal los, komt vanzelf naast als er iemand of iets komt, staat binnen een fractie van een seconde stil als ik zeg STOP! etc. Dat was bij Eva precies zo. Wuilus idem. Die rende naar een hond om te gaan patsen. Ik zei dan Wuilus! HALT! en ze stond als een huis. Dan kon ik haar zo aanlijnen. Daarvoor heb ik nooit correcties gebruikt want dan zou het zo niet uitpakken. Dat moet je doen met motivatie en dan training tot het een Pavlov reactie wordt. Alleen dan is het betrouwbaar. Met correcties is het altijd vermijden van en geen willen of moeten door juiste training.
Trainen kost tijd. En een jaar vanaf pup is niks. Je hond heeft veeeeeel te weinig tijd gekregen en ik zou dat roer als ik jou was heel snel omgooien of die hond herplaatsen nu het nog kan. En ja dat is hard. Maar dat is wel het beste. Want als ze straks met 3 jaar gaat knokken met haar zus moet ze sowieso weg. En als jij dan al 3 jaar zaken als kieren van deuren met een TT hebt getraind is het heel lastig om van die hond nog wat te maken voor de nieuwe baasjes.

- dagmar88
- Zeer actief
crutz schreef: Het nemen van 2 nestzusjes is natuurlijk niet enkel haar eigen "fout". De fokker heeft ze ook verkocht aan haar

Ik lees bij domor vooral (veel) boekenkennis icm heel weinig natuurlijk gevoel voor honden.
Bij een fokker kun je natuurlijk alle gewenste antwoorden geven, de praktijk is een ander verhaal.
Denk dat ze zich beiden flink vergist hebben...
- Domor
- Zeer actief
Ik zie Noa niet als de onruststoker, dat is altijd Ninthe geweest. De TT is tot nu toe voor 2 dingen gebruikt: proberen Ninthe af te kappen dat ze gigantisch op de cavia's jaagt (geen succes, dus eenmalig), en Noa leren dat ze niet achter auto's aan mag gaan als ze los loopt (per dag grote verbetering, dus nog bezig). Ik geloof niet dat ik een geweldige opvoeder ben, dat heb ik al eerder geschreven. Maar ik geloof wel dat ik een goede timing heb en dat ik op het juiste moment op het knopje kan drukken om haar te leren dat auto's jagen ongemak veroorzaakt. Ik train met beide honden, vrijwel ook hun hele leven gedaan, en ga vanmiddag weer mailen om met een trainster een afspraak te maken omdat mijn huidige trainster en ik niet op één lijn liggen qua aanpak van dit specifieke probleem.laeken schreef: Waar jij je op moet gaan richten is rust, samenwerking en tolerantie naar die hondjes. Ik heb een konijn gehad met 2 honden die dat konijn liefst zouden doodbijten. Konijn gewoon op hoge tafel in stevige kooi, hondjes vertellen hoe het zit en daarna was alles prima. Konijn blij en veilig, hondjes kalm en reagerend op wat wij baasjes willen en dus probleem weg.
En heel soms kan iets niet. Sommige honden kunnen niet met cavia's. Dan moet je keuzes maken.![]()
Herplaatsen heb ik in mijn achterhoofd, maar is wel een laatste optie. Het gaat een groot deel van de tijd namelijk gewoon wel goed. Herplaatsen zou trouwens altijd Ninthe worden, zowel omdat ze makkelijker plaatsbaar is en omdat ze eigenlijk degene is die achter het meeste rellen zit. Ninthe wordt op het moment bij andere honden ook aangelijnd aan het begin want ze gaat ze eerst uit staan te kafferen en daarna vlucht ze weg. Dat is trouwens ook degene die cavia's bijt en bezitsdrang heeft, die bezitsdrang was trouwens al duidelijk vanaf dat ze bij mij was. Het zou absoluut makkelijker zijn met maar één hond, welke van de twee dan ook, maar dat betekent niet dat het niet haalbaar is met twee honden.
Ik vind de (meeste) berichten nuttig en voel me niet aangevallen. Ik probeer van ieder bericht wat te leren. Dus ga vooral door met benoemen wat je ziet en leest en hoe je het zelf zou aanpakken.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als je timing zo goed was, had je veel problemen al in de kiem gesmoord en had je die hele tt niet nodig gehad. Sterker nog, dan denk ik dat je in het nest al had kunnen zien dat 1 van de 2 bezig was issues te ontwikkelen. Timing houdt ook in dat je kleine signalen oppakt vóórdat je moet ingrijpen. Jij loopt achter de feiten aan. Met een goede timing was je het meeste voor geweest.
Ik vermoed ook dat je niet de rust uitstraalt die je (hyper)gevoelige poedels nodig hebben en dat jij dus mede een bron van de overprikkeling bent
Ik vermoed ook dat je niet de rust uitstraalt die je (hyper)gevoelige poedels nodig hebben en dat jij dus mede een bron van de overprikkeling bent
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dagmar88 schreef:crutz schreef: Het nemen van 2 nestzusjes is natuurlijk niet enkel haar eigen "fout". De fokker heeft ze ook verkocht aan haar
Ik kan me zomaar voorstellen dat dat bij jou, mij en laeken geen enkel probleem was geweest.
Ik lees bij domor vooral (veel) boekenkennis icm heel weinig natuurlijk gevoel voor honden.
Bij een fokker kun je natuurlijk alle gewenste antwoorden geven, de praktijk is een ander verhaal.
Denk dat ze zich beiden flink vergist hebben...
Ik neem geen 2 nestgenoten, geen 2 pups kort op elkaar en verkoop ook geen nestgenoten en niet aan mensen die aangeven er kort op een pup bij te nemen (natuurlijk kunnen ze daar niets over zeggen)
Ooit wel omdat m'n partner wat wilde houden 2 nestgenoten aangehouden maar omdat hij er niet naar om keek werd het 2 pups voor mij en is die hond ook herplaatst.
Heb bv zelf bewust in 2014 niks gehouden uit m'n L-nest omdat Ace net 1 maand oud was toen zij geboren werden. Daarom (en omdat het een klein nest was) nu wel een herhaling om wel zelf wat te houden.
- dagmar88
- Zeer actief
Domor schreef: Ik zie Noa niet als de onruststoker, dat is altijd Ninthe geweest. De TT is tot nu toe voor 2 dingen gebruikt: proberen Ninthe af te kappen dat ze gigantisch op de cavia's jaagt (geen succes, dus eenmalig), en Noa leren dat ze niet achter auto's aan mag gaan als ze los loopt (per dag grote verbetering, dus nog bezig). Ik geloof niet dat ik een geweldige opvoeder ben, dat heb ik al eerder geschreven. Maar ik geloof wel dat ik een goede timing heb en dat ik op het juiste moment op het knopje kan drukken om haar te leren dat auto's jagen ongemak veroorzaakt. Ik train met beide honden, vrijwel ook hun hele leven gedaan, en ga vanmiddag weer mailen om met een trainster een afspraak te maken omdat mijn huidige trainster en ik niet op één lijn liggen qua aanpak van dit specifieke probleem.
Herplaatsen heb ik in mijn achterhoofd, maar is wel een laatste optie. Het gaat een groot deel van de tijd namelijk gewoon wel goed. Herplaatsen zou trouwens altijd Ninthe worden, zowel omdat ze makkelijker plaatsbaar is en omdat ze eigenlijk degene is die achter het meeste rellen zit. Ninthe wordt op het moment bij andere honden ook aangelijnd aan het begin want ze gaat ze eerst uit staan te kafferen en daarna vlucht ze weg. Dat is trouwens ook degene die cavia's bijt en bezitsdrang heeft, die bezitsdrang was trouwens al duidelijk vanaf dat ze bij mij was. Het zou absoluut makkelijker zijn met maar één hond, welke van de twee dan ook, maar dat betekent niet dat het niet haalbaar is met twee honden.
Ik vind de (meeste) berichten nuttig en voel me niet aangevallen. Ik probeer van ieder bericht wat te leren. Dus ga vooral door met benoemen wat je ziet en leest en hoe je het zelf zou aanpakken.
Als je timing klopte en de correctie passend was, zou het al duidelijk zijn.
Uit je posts blijkt weinig inzicht, niet in wat jij zelf veroorzaakt en niet in het wezen hond.
Ik durft te wedden dat het "probleemgedrag" van Noa bij een baas die dat inzicht wel heeft en haar kaders en stabiliteit kan geven niet meer aan de orde is.
Ninthe heeft daar kennelijk wat minder problemen mee. Juist haar herplaatsen lijkt me een heel slecht plan.
- dagmar88
- Zeer actief
crutz schreef: Ik neem geen 2 nestgenoten, geen 2 pups kort op elkaar en verkoop ook geen nestgenoten en niet aan mensen die aangeven er kort op een pup bij te nemen (natuurlijk kunnen ze daar niets over zeggen)

En ik had natuurlijk pluis, waarbij de nestbroer met 8 maanden het hele gezin al had overgenomen, die alleen op elkaar gericht waren, niets hadden geleerd.
Hier in de straat twee jack frutsels uit hetzelfde nest, waarvan er één al met een half jaar een muilkorf om moest vanwege agressie.
Toch denk ik dat twee pups van een relatief makkelijk ras best heel leuk kunnen zijn.
Zou er niet voor kiezen hoor, past niet bij me en ik houd niet eens van pups.
Maar in het gelijktijdig aanschaffen van twee poedel/golden/boomer pups zie ik niet per definitie een probleem.
-
- Zeer actief
Tsja, dit gaat over jagers.Tara schreef:Ik ook niet, dus krijgen ze van mij nooit elektrische optaters. En wie zegt dat elektrische optaters nodig zijn? Goede banden zijn zo nauwkeurig af te stellen dat voor iedere hond een correctie op maat te geven is. In mijn ogen is een gepaste correctie nooit teveel, het minste dat je nodig hebt om door te komen is genoeg en dat is dan dus ook genoeg.Manuma schreef: Ik zou me er echt niet fijn bij voelen iets te bereiken met hem dankzij elektrische optaters![]()
Voor de liefhebbers, ik heb nog eens even opgezocht hoe men in het pré-correctiebandtijdperk honden wildrein placht te maken. Dat was stukken dieronvriendelijker hoor. De auteur van het hieronderstaande vond het gebruik om de hond een 'strafschot' (letterlijk een schot hagel in zijn gat!) niet zo aan te bevelen, hij zag meer in de manier zoals hier onder beschreven...![]()
"We bezitten echter een zeer eenvoudig maar stekend werkend hulpmiddel in de reeds vaker besproken dwanghalsband met hulpriemen. Ik garandeer dat iedere hond die niet volkomen ontaard is, met behulp daarvan in veertien dagen hazenrein kan worden gemaakt, zonder ook maar enigszins in zijn passie geremd te worden. Dergelijke hetsers moeten allereerst de vooroefeningen grondig onder de knie hebben, en vooral het afliggen op bevel in de puntjes uitvoeren. Zodra de hazenhetser voor een haas komt, is het natuurlijk met de gehoorzaamheid gedaan, zodat we rustig moeten afwachten tot hij terugkomt. Dan wordt hij aangelijnd, we laten hem een lange kruipoefening tot aan het hazenleger maken, en daar aangeland, wordt hij met de hulpriemen vastgelegd, maar zo dat hij met zijn neus in de lege pot ligt. Vervolgens lopen we een eind door, en nemen er ons gemak van op een plek, waar dat de hond ons niet kan zien. Het zal niet lang duren of de hond gaat proberen zich van zijn boeien te bevrijden, maar hoe meer hij zich inspant, hoe eerder hij tot de ontdekking zal komen dat het allemaal vergeeft is, en dat hij rustig in zijn lastige houding moet blijven liggen tot we hem komen verlossen. Tenslotte geeft hij het op, want hij heeft al gauw begrepen dat hij het nog minst onplezierig heeft als hij stilligt. De eerste keer laat men de hond op deze wijze een half uur liggen. Vervolgens verwijdert men de riemen, laat hem zitten, loopt ongeveer tien passen verder met hem, en keert daarop onmiddellijk weer naar het hazenleger terug, waar hij opnieuw af moet liggen.”
Dit uiteraard net zo vaak toepassen tot het kwartje gevallen is...
Of wat dacht je van een fietstochtje waarbij de hond een dwangapport moet vasthouden van een aantal kilo's? En hem dan, helemaal uitgeput, onder wild te brengen en te belonen voor het feit dat hij de puf niet meer heeft om er achteraan te gaan? Ook heel diervriendelijk.![]()
Maar nee, een puls op maat van een trainingshalsband is zo dieronvriendelijk dat het verboden moet gaan worden. Ik weet wel wat ik diervriendelijker vind hoor.
Maar toen waren er ook al mensen, die fatsoenlijk met een hond konden lopen.
- dagmar88
- Zeer actief
_Tiny_ schreef: Ken wel meer mensen die 2 poedel nestzussen hebben en daar gaat het gewoon goed. Dit is gewoon de combinatie die niet werkt. Tenminste zo zie ik het.

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Dat is inderdaad wat mij opvalt in de filmpjes. Er is nagenoeg geen contact tussen jullie, Domor. Ik zou daar vooral op gaan inzetten: samen leuke dingen doen, spelen, aandachtsoefeningen met de clicker en rijkelijk belonen voor contact met jou. Het fundament, de band tussen jullie, lijkt niet stevig. Pas als dat fundament er is, kun je gaan bouwen._Tiny_ schreef:Domor, ik zeg dit niet om je af te zeiken maar jouw timing is niet goed. Echt niet. Je laat eerst gedrag groeien en dan pak je het aan. Als je timing goed was geweest had je het autojagen namelijk al in de kiem gesmoord toen daar de eerste tekenen van waren. Jente heeft rond 4 5 maand ook de eerste aanzet van autojagen laten zien. Ik heb dat herkent, ook omdat ik al wat jaartjes mee loop, en meteen omgebogen. Niet met correcties maar door de focus op mij te leggen.
Je overschat jezelf en je onderschat de honden.
Ik heb altijd gezegd, 2 nestzusjes is niet ondoenlijk. Maar toen ik je met de hondjes zag in ede dacht ik had het nou kaar nietgedaan.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
En ik denk als ik heel eerlijk bent dat waar je woont ook een onderdeel is van de issues. Ik weet dat heel veel mensen het doen, maar ik vind die flat totaal niet geschikt voor het houden van een hond, laat staan twee. Misschien een klein oud rustig hondje die niet zoveel meer hoeft, maar niet twee pups. Ik vind de ruimtes echt te klein. Dat je twee kamers hebt, dat helpt iets, maar ik blijf het te klein vinden. Lekker door de kamer rennen is er niet bij, want als ze 3 passen zetten staan ze tegen de andere muur. Als de ene staat te stoeien of druk te doen, kan jij en de ander daar eigenlijk niet aan ontsnappen. En dan zitten er op die ruimte ook nog eens een stel cavia's waar veel prikkels bij zitten.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Als jouw hond er na één keertje, zoals je zelf zegt, voortaan áltijd reageert als je die band omdoet, dan begrijp je zelf heus wel dat die impact heel wat groter geweest is.Kells schreef:Precies en zo erg is die schok niet. Ik heb het op mijzelf getest. Het voelt ongeveer hetzelfde als de statische schok die ik elke dag krijg als ik aan het stofzuigen ben.Anne&Taar schreef:Ik zou, als ik ooit een jager zou treffen, de band zeker weten prefereren boven het jarenlang trainen. Twee jaar niet los vind ik voor een hond vele malen triester dan een enkele stroomschok. En ja, de schok is onprettig, daar is ie dan ook voor bedoeld...Als correctie.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat denk ik ook. Twee nestzusjes maakt het lastiger, maar ik denk dat het ook niet had gewerkt als Noa enige hond was geweest omdat het volgens mij hoofdzakelijk aan de combinatie baas-hond ligt.dagmar88 schreef:_Tiny_ schreef: Ken wel meer mensen die 2 poedel nestzussen hebben en daar gaat het gewoon goed. Dit is gewoon de combinatie die niet werkt. Tenminste zo zie ik het.Dat blijkt wel ja...
Inderdaad. En wat Laeken schreef, ook altijd mijn uitgangspunt bij het werken met honden: niet tegen de hond in werken, maar mét de hond werken. Ik zou direct stoppen met trainen, corrigeren en eisen van de hond dat ze zich voegt naar mij of de situatie/omgeving, maar eerst naar de hond zelf kijken, kijken wat zij nodig heeft en werken aan een betere band, zonder enige vorm van druk.Lieske_1977 schreef:Dat is inderdaad wat mij opvalt in de filmpjes. Er is nagenoeg geen contact tussen jullie, Domor. Ik zou daar vooral op gaan inzetten: samen leuke dingen doen, spelen, aandachtsoefeningen met de clicker en rijkelijk belonen voor contact met jou. Het fundament, de band tussen jullie, lijkt niet stevig. Pas als dat fundament er is, kun je gaan bouwen._Tiny_ schreef:Domor, ik zeg dit niet om je af te zeiken maar jouw timing is niet goed. Echt niet. Je laat eerst gedrag groeien en dan pak je het aan. Als je timing goed was geweest had je het autojagen namelijk al in de kiem gesmoord toen daar de eerste tekenen van waren. Jente heeft rond 4 5 maand ook de eerste aanzet van autojagen laten zien. Ik heb dat herkent, ook omdat ik al wat jaartjes mee loop, en meteen omgebogen. Niet met correcties maar door de focus op mij te leggen.
Je overschat jezelf en je onderschat de honden.
Ik heb altijd gezegd, 2 nestzusjes is niet ondoenlijk. Maar toen ik je met de hondjes zag in ede dacht ik had het nou kaar nietgedaan.
- dagmar88
- Zeer actief
Rosita Compagner schreef: Als jouw hond er na één keertje, zoals je zelf zegt, voortaan áltijd reageert als je die band omdoet, dan begrijp je zelf heus wel dat die impact heel wat groter geweest is.
Zie het nut er ook niet van in dat effect af te zwakken. Je stofzuiger zit in de eerste plaats meestal niet om je keel.
Het is anders/venijniger dan statische elektriciteit.
Heb het zelf geprobeerd en het doet echt wel (kort) pijn, je schrikt er toch even van, ook als je weet wat er gaat gebeuren.
Dat lijkt me nu net het punt. Die "shit, oh ja".
-
- Zeer actief
Verder heb ik een filmpje gepost van een heleboel mensen die de band op zichzelf testen. Daarin zie je overduidelijk de samentrekking van hun spieren en ze gillen het uit. Dat is ook wat ik de hond bij IPO zag doen die een lel kreeg met een TT. Wordt tijd dat mensen ophouden met zeggen dat het helemaal niks is en bijna niet voelbaar. Als dat zo is dan heb je die hele TT niet nodig. Een herder gaat echt niet lossen als je hem een tikje met 1 vinger in de nek geeft. Met een TT lost hij wel. Of met een prikker. Beetje gek lijkt mij als de TT totaal onschuldige prikjes geeft die je bijna niet eens zou kunnen voelen.
Kijk dat filmpje van mij maar eens een pagina terug. Die kinderen en jongeren reageren allemaal heel heftig op een TT.
Kijk dat filmpje van mij maar eens een pagina terug. Die kinderen en jongeren reageren allemaal heel heftig op een TT.