Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rasverbetering Duitse dog
Moderator: moderatorteam
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Re: Rasverbetering Duitse dog
Ook de Nederlandse die ik tot nu toe heb gezien vind ik niet erg mooi. Die twee van familie Pol vind ik wel prachtig, erg atletisch.
- dagmar88
- Zeer actief
Crufts 2014.Nanna schreef: Zijn fokkers en keurmeesters nou allemaal ziende blind? Of zijn ze gewoon zwaar verstandelijk gehandicapt om ook maar te dénken dat dit de Duitse Dog 2.0 is? Het enige dat ik tenminste zie is zeer trieste creaturen...
In NL valt het geloof ik nog wel mee maar in Frankrijk en Engeland is zo'n lillijke dreldog business as usual.

Ken ze in het wild ook niet anders dan zo.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Ik weet niet waar deze doggen vandaan komen, maar zulke doggen komen hier in Nederland echt niet door een aankeuring, en worden ook zeker niet geplaatst op een show.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Tara schreef:Blijf nou toch eens van die oren af!
Wat een stom gedoe. Als oren niet meer gecoupeerd mogen worden, dan moet je ze beoordelen als hangende oren, dus laat je ze hangen. Ik ga op een show toch ook niet een theedoek voor het laatste deel van de ongecoupeerde staart van mijn hond houden?
Nou ja, zeg dat. Ziet er toch niet uit, die omhooggehouden oren...
De Dog uit 1921 vind ik echt heel erg mooi, mooi strak op de kop ook en niet zo overdreven.
Duitse Doggen horen er niet uit te zien als Mastiffs.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
hier had je toch laatst ook al een topic over? ah, gevonden
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... duitse+dog
die eerste hond vind ik ook wel mooi, de rest zijn maar sneuers, maar goed, ik kan niet echt beoordelen wat de huidige staat van de DD is. Ik ken alleen die van Eefsel en die zijn niet zoals die op jouw fotos

die eerste hond vind ik ook wel mooi, de rest zijn maar sneuers, maar goed, ik kan niet echt beoordelen wat de huidige staat van de DD is. Ik ken alleen die van Eefsel en die zijn niet zoals die op jouw fotos

-
- Zeer actief
Zoals de bovenste heb ik ze helaas nog nooit gezien. Wel ietwat hetzelfde type lichaam maar altijd met meer hangende lippen.
Ja, zoals die bovenste zou ik ze zo willen hebben. Schip maar over. Maar wat ik tegenwoordig zie...nee. Leuk bij een ander, maar dat komt er hier niet in.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Lijkt net of zijn ogen eruit zijn gelepeld.Lemuria schreef:Agos![]()

Wat je zegt ben je zelfffff 

Het lijkt of zijn gezicht van zijn schedel af aan het smelten is bedoel je 

- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Ben blij dat de Duitse doggen die ik ken en zie er niet zo uit zien als jouw plaatjes Nanna
en ik denk dat ik er best een aantal ken 

Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
-
- Zeer actief
Hahaha. Super goed opgemerkt en helemaal wat je ziet als je met die blik kijktLemuria schreef:Het lijkt of zijn gezicht van zijn schedel af aan het smelten is bedoel je

- amelie
- Zeer actief
De Dali Dog, helemaal hip onder kunstminnend Nederland
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou inderdaad. Je kan ook enorm je best doen om elke rashond de grond in te stampen heEefsel schreef:Ben blij dat de Duitse doggen die ik ken en zie er niet zo uit zien als jouw plaatjes Nannaen ik denk dat ik er best een aantal ken

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor, maar het is maar net welke kant van het verhaal je zelf belicht. Ik kan je ook achondroplasten van Tollers laten zien die internationaal kampioen zijn, ook in Europa ja. Maar dat betekent niet dat dat de norm is of wordt. Je brengt het alsof dit de norm voor het ras is en dat is gewoon echt niet waar. Niet hier, niet in Duitsland en ook al niet in Amerika. Als je maar ver genoeg kijkt is er van elk ras wel een lijn die enorm verkloot wordt.Nanna schreef:In het buitenland wel degelijk. De honden op de foto's zijn allemaal europees. Die grijze griezel is zelfs internationaal kampioen. Tot zover dus het niet belonen.Maeve schreef:Nou inderdaad. Je kan ook enorm je best doen om elke rashond de grond in te stampen heEefsel schreef:Ben blij dat de Duitse doggen die ik ken en zie er niet zo uit zien als jouw plaatjes Nannaen ik denk dat ik er best een aantal ken
Ik mag hopen dat Nanna zelf ook wel weet dat de voorbeelden die zij post niet de honden zijn die we op show zien en beloond worden voor hun exterieur.
En voor je met je ogen kunt knipperen zie je het hier ook hoor. Zijn er mensen die dat fantastisch vinden en dat willen hebben want zo stoerrrr. En wordt het ook gefokt. En zijn er keurmeesters die er ook op geilen.
Of dacht je dat ik de foto's geshopt heb?
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:

En uiteraard KAN elk ras verkloot worden, ook hier. Maar om dat te beweren terwijl het nu niet aan de orde is vind ik ook niet zo chique.

- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Kijk bijvoorbeeld eens naar de Rottweiler. Dat was eerst een stevige maar toch elegante hond. Nu zie je voornamelijk van die gestoffeerde kikkers in de ring met debiele koppen.

Atletisch en functioneel, elegant nooit.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik betwijfel of je hier het juiste publiek treft, maar jij je feestjeNanna schreef:o god, die verschrikking op je foto.
En een mens kan maar beter gewaarschuwd zijn dan voor een voldongen feit gesteld. Het is echt niet zo dat er opeens een mastiffachtige Duitse dog hier in de ring staat. Dat gaat sluipend.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Rottweiler. Dat was eerst een stevige maar toch elegante hond. Nu zie je voornamelijk van die gestoffeerde kikkers in de ring met debiele koppen.

Ik heb trouwens nog niet zo lang geleden gewerkt op de clubmatch van de Rottweilers, en vind die trend van de gestoffeerde kikkers ook wel weer langzaam de andere kant op gaan

-
- Actief
Ik snap sowieso niet zo goed waarom mensen hun honden mee laten doen aan zulke shows (zonder oordeel, hoor. Ik snap gewoon niet wat daar zo leuk aan is), ik snap ook niet waarom ouders hun kinderen aan zo'n show laten meedoen (toddlers and tiara's).
Ik vraag me ook af hoe dat dan gefokt wordt. Zoals met die herder laatst. Er is dan iemand die besluit dat de achterkant meer moet hangen ofzo? En met deze honden dat de ogen rood moeten en hij rimpels moet hebben? En omdat die persoon dat heeft besloten wordt daar dan op gefokt?
Ik vraag me ook af hoe dat dan gefokt wordt. Zoals met die herder laatst. Er is dan iemand die besluit dat de achterkant meer moet hangen ofzo? En met deze honden dat de ogen rood moeten en hij rimpels moet hebben? En omdat die persoon dat heeft besloten wordt daar dan op gefokt?
Groetjes,
Cil
Cil
-
- Zeer actief
Ik vind het vooral triest als je gaat fokken voor keurmeesters....Eigenlijk verpesten mensen een ras door hun persoonlijke drang naar bekers, eer en titels. Pups worden verpatst en verder doorgefok. Waarom honden in vredesnaam alleen op exterieur gekeurd worden terwijl dat de laatste reden moet zijn om een bepaald ras te kiezen snap ik ook al niet.
Wedden dat de toller ook naar zijn grootje gaat? Ik zie weinig functionele jachthond in de gemiddelde toller die ik tegenkom. Meer kleur, vacht en de juiste witte aftekening.
Wedden dat de toller ook naar zijn grootje gaat? Ik zie weinig functionele jachthond in de gemiddelde toller die ik tegenkom. Meer kleur, vacht en de juiste witte aftekening.
-
- Actief
Ik snap gewoon niet waarom mensen het überhaupt mooi kunnen vinden wanneer een hond duidelijk iets mankeert. Of dat een hond wordt afgekeurd omdat ie een vlek ergens heeft waar het niet "hoort"
Groetjes,
Cil
Cil
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan weet ik niet welke Tollers jij tegen komt, maar ik ken zowel in Nederland als Duitsland geen enkele fokker die zich drukt maakt om kleur en witte aftekeningenlaeken schreef: Wedden dat de toller ook naar zijn grootje gaat? Ik zie weinig functionele jachthond in de gemiddelde toller die ik tegenkom. Meer kleur, vacht en de juiste witte aftekening.

-
- Zeer actief
Dat weet ik niet. Welke Tollers ik tegen kom. Maar wat ik wel zie is dat ze klein, laag bij de grond en heel hoekig en stijf zijn in de achterhand. Een beetje tuttig. Zelfde als bij de stabijen. Die lopen ook zo met een rollende rug en hele rechte achterhanden. Dan kan een hond dus niet meer mooi rennen. Lage poten, vrij lange rug en dan een hele rechte achterhand.Maeve schreef:Dan weet ik niet welke Tollers jij tegen komt, maar ik ken zowel in Nederland als Duitsland geen enkele fokker die zich drukt maakt om kleur en witte aftekeningenlaeken schreef: Wedden dat de toller ook naar zijn grootje gaat? Ik zie weinig functionele jachthond in de gemiddelde toller die ik tegenkom. Meer kleur, vacht en de juiste witte aftekening.En het merendeel van de Toller is nog steeds een functionele jachthond waarvan een heel aantal ook nog worden ingezet voor de praktische jacht of jacht/tollingproeven. Dat er steeds meer broodfokexemplaren bij lopen is wel waar, maar ook die exemplaren zijn geen afspiegeling van de gehele populatie.
Ik zie liever dit:

Dan dit:

Ik hoop dat je ziet wat ik bedoel? Ik heb het idee dat een hoge stijle achterhand en een wat meer gezakte voorhand tegenwoordig goed scoort. En dat is voor de beweging van een jagende hond dus niet zo best.
Dus of die honden met die lage voorhanden nu uit de broodfok of juist van showlijnen komen weet ik niet. Meestal, en dat is erg om te moeten zeggen, komen de functionelere types niet uit showfok maar uit werk- of broodfok.
Geen idee hoe ik de trend zou moeten noemen. Fokken op bonkig? Fokken op laag? Fokken op lange rug accentuering? Geen idee. Dat weet jij vast beter dan ik. Ik vind in elk geval dat de stabij en de toller een gelijkwaardige vertrutting in het ras meemaken. De ranke hoge snelle honden worden soort van vermeden en de bonkige laag gestelde honden lijken de trend.
Het is inderdaad de onderste die hier het meeste rondloopt en omdat dit ras nu schijnbaar erg in trek is, wat nooit goed is voor een ras, zal er meer naar dit model worden gefokt, omdat dat is wat de mensen zien op straat en dus willen.
- Atiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shi'tzu
Afschuwelijk!!! zonde ZO zonde!! en die oren gebeurt dat nog steeds?Nanna schreef:Een snelle sneup op een franse élévage laat dit zien:
Dat wordt dus gepresenteerd als de crème de la crème.
Het zal wel hoor. Ik hoefde zo'n varken nog niet gratis.

Geef mij deze maar;

Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
- Hakuna Matata
- Zeer actief
Ik vind zelf die donkere pups mooier uiteindelijk.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik denk ook dat het heel veel te maken heeft met wat Jan Publiek vindt.
Bij de collie is dit ook aantrekkelijker (lees: scháttiger):

Dan dit:

Dat de colliepup van de eerste foto uitgroeien tot dit en amper nog te onderhouden zijn maakt niet uit:

En dan niet te vergeten dat het kleiner, fijner en spitser fokken van het snuitje ook weer fysieke problemen oplevert (te kleine en diepliggende ogen, zwakke onderkaak). Maar goed, dat mag niet boeien. Want het ziet er toch veel knuffeliger uit zo?

Bij de collie is dit ook aantrekkelijker (lees: scháttiger):
Dan dit:

Dat de colliepup van de eerste foto uitgroeien tot dit en amper nog te onderhouden zijn maakt niet uit:

En dan niet te vergeten dat het kleiner, fijner en spitser fokken van het snuitje ook weer fysieke problemen oplevert (te kleine en diepliggende ogen, zwakke onderkaak). Maar goed, dat mag niet boeien. Want het ziet er toch veel knuffeliger uit zo?

- Hakuna Matata
- Zeer actief
Die pup van de eerste foto is toch veel jonger dan van de andere foto's?
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder