Nogmaals welke?Easy_Rider schreef:Ach Cinnepin, haar hatelijk bericht heeft ze weggehaald.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dog Lovers Gold voedingstabel
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Dog Lovers Gold voedingstabel

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En u heeft hier ingebracht aan advies?Cinnepin schreef:Easy_Rider schreef:malinois schreef:Gossie gaf je nou maar zo nuttig advies als je zielig t slachtoffertje kan uithangen dan gebeurde er nog eens wat!Easy_Rider schreef:Jammer dat er hier niet zo streng gemodereerd wordt op verziekers.
Zij doen het forum hier geen goed mee. Ik weet dat mensen hier wegblijven om dit soort vervelende posters.Oh, dus alleen jouw adviezen hier zijn waardevol.
dat denkt ze wel ja...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief

Het heet niet voor niet een discussieforum en in een discussie lopen de gemoederen wel eens op.
Dat is wel de lol er van he, je eigen overtuigingen tegen die van een ander afzetten en nog eens tegen het licht houden.
Een beetje volwassen mens blijft daar niet constant in hangen en wordt gewoon soulmate

Het tegenovergestelde van een discussieforum is een blog. Volkomen eenrichtingsverkeer, helemaal wanneer je het commentaar uitschakelt.
Als je heel erg van je eigen hoofd houdt kun je ook nog vloggen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het zou je sieren om mensen die hier geen lid zijn en hier niet posten er buiten te laten. Wat heb ik daar nu weer mee te maken geef nu eens een onderbouwing ipv om je heen te slaan?Easy_Rider schreef:Mallinois, Ik zit al wat langer in het hondenwereldje, misschien al wel langer dan jij. Je kunt wel net doen of ik dom ben maar ik loop al wat langer mee.
Vraag anders Jeannet haar ervaringen eens. Daar haal jij toch je vlees? Jeannet verkoopt dit vlees ook nog niet zo heel lang.
En nee niet alleen daar nee... en wat 'ze verkoopt dit nog niet zo lang' er mee te maken heeft???
Laatst gewijzigd door malinois op 02 mei 2016 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Gut ja zoek de berichten uit 2003-2006 maar eens terugdagmar88 schreef:Overigens hebben malinois en ik (in de tijd dat zij hier moderator was, brok voerde en ik overtuigd versvoerder was) met regelmaat flink geclasht.
Het heet niet voor niet een discussieforum en in een discussie lopen de gemoederen wel eens op.
Dat is wel de lol er van he, je eigen overtuigingen tegen die van een ander afzetten en nog eens tegen het licht houden.
Een beetje volwassen mens blijft daar niet constant in hangen en wordt gewoon soulmate
Het tegenovergestelde van een discussieforum is een blog. Volkomen eenrichtingsverkeer, helemaal wanneer je het commentaar uitschakelt.

Maar ik begrijp dat als je t een keer eens bent je een soulmate hebt... wordt lastig hoor bij mij... kan t in 1 topic ontzettend met je eens zijn en in de ander je tegenpool...

- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
dagmar88 schreef:Overigens hebben malinois en ik (in de tijd dat zij hier moderator was, brok voerde en ik overtuigd versvoerder was) met regelmaat flink geclasht.
Er is een verschil tussen discuseren en pesten.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals... is dit forum dan wel iets voor jou? Of verwacht je dat t speciaal aan jou wordt aangepast?Cinnepin schreef:dagmar88 schreef:Overigens hebben malinois en ik (in de tijd dat zij hier moderator was, brok voerde en ik overtuigd versvoerder was) met regelmaat flink geclasht.

- Cinnepin
- Zeer actief
Nou het is meer dat mij verbaast dat mensen zo agressief kunnen reageren. Er zitten ook normale mensen hier, dus ja hoor, ik kan me best vermaken hier.

- dagmar88
- Zeer actief
Oh, dat snap je dus toch? En dan bewust door blijven gaan.Cinnepin schreef:[
Fraai.
Wat vind jij van DLG?
- Cinnepin
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
??malinois schreef:En u heeft hier ingebracht aan advies?Cinnepin schreef:
dat denkt ze wel ja...

-
- Actief
mijn idee over vers of brok,
hond 1 bijna 14 jaar heeft sinds november diarree, heeft medicatie gehad wat niet heeft geholpen, onderzoeken die niks opleverde. kon vaak zijn shit niet ophouden en liet het overal lopen, na verschillende soorten brokjes, diner (vreselijk spul) en Renske deed hij het erg goed op kvv, erg veel honger en kreeg veelste veel, dan weer dik dan weer dun, soms net een ballon. sinds we de kleine hebben krijgt hij ook dlg en laat hij nu 2x daags prachtige keutels draaien.
hond 2, nu anderhalf en groot geworden meest met kvv ivm groeipijn, heb het getest, 2 maand brokken 2 maand vlees. bij brokken veel boeren, dunnere poep, slecht eten en rammelende buik, maar zat wel meer leven in dan op vlees.
op vlees erg loom, veel meer trek en bij voeren ivm dunner worden (34.5 kilo bij 67 cm) stinkt uit zijn bek.
de kleine pup is hier gekomen en heeft 2 week vlees gehad!! medicatie voor zijn ontlasting en parasieten, hij heeft in de 3 week dat hij hier is nog geen drol gedraaid, niet op vlees niet op brok. ik ben dus net een paar dagen met brokken bezig en laat hem hier eerst op tot ik volgende week bij de da kom.
ik heb dus geen uitgesproken mening over vlees of brokken, ik geloof best dat vlees gezonder is dan brok maar er zal ook wel iets in een betere brok zitten wat goed is voor een hond
hond 1 bijna 14 jaar heeft sinds november diarree, heeft medicatie gehad wat niet heeft geholpen, onderzoeken die niks opleverde. kon vaak zijn shit niet ophouden en liet het overal lopen, na verschillende soorten brokjes, diner (vreselijk spul) en Renske deed hij het erg goed op kvv, erg veel honger en kreeg veelste veel, dan weer dik dan weer dun, soms net een ballon. sinds we de kleine hebben krijgt hij ook dlg en laat hij nu 2x daags prachtige keutels draaien.
hond 2, nu anderhalf en groot geworden meest met kvv ivm groeipijn, heb het getest, 2 maand brokken 2 maand vlees. bij brokken veel boeren, dunnere poep, slecht eten en rammelende buik, maar zat wel meer leven in dan op vlees.
op vlees erg loom, veel meer trek en bij voeren ivm dunner worden (34.5 kilo bij 67 cm) stinkt uit zijn bek.
de kleine pup is hier gekomen en heeft 2 week vlees gehad!! medicatie voor zijn ontlasting en parasieten, hij heeft in de 3 week dat hij hier is nog geen drol gedraaid, niet op vlees niet op brok. ik ben dus net een paar dagen met brokken bezig en laat hem hier eerst op tot ik volgende week bij de da kom.
ik heb dus geen uitgesproken mening over vlees of brokken, ik geloof best dat vlees gezonder is dan brok maar er zal ook wel iets in een betere brok zitten wat goed is voor een hond
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
g
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Goed voer is waar je hond het goed op doet, maar dat had je zelf zo te horen al bedacht
Dat je pup op drie weken tijd niet één keer fatsoenlijk heeft gepoept is toch wel zorgwekkend en lijkt me een medische oorzaak hebben.
Hond twee krijgt dlg? Dat klinkt ook verre van ideaal.

Dat je pup op drie weken tijd niet één keer fatsoenlijk heeft gepoept is toch wel zorgwekkend en lijkt me een medische oorzaak hebben.
Hond twee krijgt dlg? Dat klinkt ook verre van ideaal.
-
- Actief
Nee maylo, hond 2 krijgt nog geen dlg maar zit nog op proplan. altijd redelijk opgedaan maar zodra de ton leeg is gaat meneer ook op dlg want denk ook dat hij het hier beter op doet dan proplan
- dagmar88
- Zeer actief
senseotje schreef:Nee maylo, hond 2 krijgt nog geen dlg maar zit nog op proplan. altijd redelijk opgedaan maar zodra de ton leeg is gaat meneer ook op dlg want denk ook dat hij het hier beter op doet dan proplan

Mochten de klachten aanhouden dan zou ik purizon vis geven.
Dat heeft een goede sterke geur en smaak (beetje heet water over de brok helpt vaak ook) en de ontlasting is vergelijkbaar met die op vlees.
-
- Actief
dagmar88 schreef:senseotje schreef:Nee maylo, hond 2 krijgt nog geen dlg maar zit nog op proplan. altijd redelijk opgedaan maar zodra de ton leeg is gaat meneer ook op dlg want denk ook dat hij het hier beter op doet dan proplan
Ah, op die fiets.
Dat heeft een goede sterke geur en smaak (beetje heet water over de brok helpt vaak ook) en de ontlasting is vergelijkbaar met die op vlees.
die ziet er inderdaad erg mooi uit qua samenstelling, ik kan hem altijd een keer tussen door gooien maar vind de prijs wel vrij hoog na wat ik ben gewend (ja ik weet is heel goed en mooi voer maar ik eet ook niet dagelijks biefstuk, )
dankje voor deze hint
- PitBullit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pitbull
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Niet?senseotje schreef:dagmar88 schreef:senseotje schreef:Nee maylo, hond 2 krijgt nog geen dlg maar zit nog op proplan. altijd redelijk opgedaan maar zodra de ton leeg is gaat meneer ook op dlg want denk ook dat hij het hier beter op doet dan proplan
Ah, op die fiets.
die ziet er inderdaad erg mooi uit qua samenstelling, ik kan hem altijd een keer tussen door gooien maar vind de prijs wel vrij hoog na wat ik ben gewend (ja ik weet is heel goed en mooi voer maar ik eet ook niet dagelijks biefstuk, )
dankje voor deze hint

Ik ook niet

Helaas zijn de prijzen van hondenvoer erg gevarieerd. Buren zijn helemaal lyrisch over de Lidl voer van 15 kg en kliekjes van de dag dan wel blikvoer van de lidl.. Ik geef ze liever hoogwaardige voer , helaas zit in brok sowieso veel bij-producten die niet nodig zijn, maar als je dan brok wilt geven dan kom je inderdaad op hoge prijzen uit.
- dagmar88
- Zeer actief
PitBullit schreef: Helaas zijn de prijzen van hondenvoer erg gevarieerd. Buren zijn helemaal lyrisch over de Lidl voer van 15 kg en kliekjes van de dag dan wel blikvoer van de lidl.. Ik geef ze liever hoogwaardige voer , helaas zit in brok sowieso veel bij-producten die niet nodig zijn, maar als je dan brok wilt geven dan kom je inderdaad op hoge prijzen uit.

Staffords en pitbulls kun je maar beter bij voorbaat als allergieklantjes behandelen.
- PitBullit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pitbull
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja ik weet hetdagmar88 schreef:PitBullit schreef: Helaas zijn de prijzen van hondenvoer erg gevarieerd. Buren zijn helemaal lyrisch over de Lidl voer van 15 kg en kliekjes van de dag dan wel blikvoer van de lidl.. Ik geef ze liever hoogwaardige voer , helaas zit in brok sowieso veel bij-producten die niet nodig zijn, maar als je dan brok wilt geven dan kom je inderdaad op hoge prijzen uit.
Voor normale honden, zonder overgevoeligheden of allergie, is er zat prima voer in een lagere prijsklasse te vinden.
Staffords en pitbulls kun je maar beter bij voorbaat als allergieklantjes behandelen.

- dagmar88
- Zeer actief
Wat heeft dat met elkaar te maken?PitBullit schreef: Ja ik weet hetOp dit moment reageert ze nog niet op voeding qua allergie, dat zou natuurlijk kunnen veranderen als ze op volwassenen brok overgaat tzt.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hippo, een stafford/pitbull is een allergieklant en doet het juist harstikke goed op Cavom Lam/Rijst en dat is met € 41 voor 20kg geen duur voer.
Wat Dagmar zegt over dat goed voer, voer is waar jouw hond het goed op doet, klopt als een bus. Heeft maar net met de hond en de beweging te maken.
Ik ken overigens ook een aantal honden die aan de dunne gaan van KVV, dus de mening van Malinios t.o.v. Easy rider is wat kort door de bocht. Als mijn hond aan de dunne is zet ik 'm ook liever op alleen brok of anders gekookte kip met rijst. Alleen dat laatste is veel te eenzijdig voor een pup en alleen aan te raden voor 1-2 dagen.
Het advies om botmix kvv te geven wat hier is aangedragen zou ik zeker niet doen. Niet alleen op voerwijzer.com maar ook dierenartsen waarschuwen voor een te hoog calcium/fosfor gehalte in voer(zowel brok als KVV). Wat ik van Herby begreep zit in botmixen gemiddeld meer calcium dan in de complete mix KVV. 1% calcium is de max en dat geldt voor droge stof. Voor KVV is het advies tussen de 0,4-0,8%.
Ik zou de ontlasting uitgebreid laten testen, het is niet normaal dat je pup al zo lang slappe ontlasting heeft. Mocht je niks vinden, dan zou ik inderdaad Lotte contacteren, die weet onwijs veel van voer en kan je waarschijnlijk wel op weg helpen. Lang niet alle gewone dierenartsen hebben kaas gegeten van voer.
Hier voer ik overigens bewust brokken met koolhydraten, op alleen KVV hebben mijn honden veel minder energie en moeten bergen eten om op gewicht te blijven. Ik heb een tijdje geloofd in het pure 'vers is goed en brok is slecht' maar dat bleek al snel achterhaald
Wat Dagmar zegt over dat goed voer, voer is waar jouw hond het goed op doet, klopt als een bus. Heeft maar net met de hond en de beweging te maken.
Ik ken overigens ook een aantal honden die aan de dunne gaan van KVV, dus de mening van Malinios t.o.v. Easy rider is wat kort door de bocht. Als mijn hond aan de dunne is zet ik 'm ook liever op alleen brok of anders gekookte kip met rijst. Alleen dat laatste is veel te eenzijdig voor een pup en alleen aan te raden voor 1-2 dagen.
Het advies om botmix kvv te geven wat hier is aangedragen zou ik zeker niet doen. Niet alleen op voerwijzer.com maar ook dierenartsen waarschuwen voor een te hoog calcium/fosfor gehalte in voer(zowel brok als KVV). Wat ik van Herby begreep zit in botmixen gemiddeld meer calcium dan in de complete mix KVV. 1% calcium is de max en dat geldt voor droge stof. Voor KVV is het advies tussen de 0,4-0,8%.
Ik zou de ontlasting uitgebreid laten testen, het is niet normaal dat je pup al zo lang slappe ontlasting heeft. Mocht je niks vinden, dan zou ik inderdaad Lotte contacteren, die weet onwijs veel van voer en kan je waarschijnlijk wel op weg helpen. Lang niet alle gewone dierenartsen hebben kaas gegeten van voer.
Hier voer ik overigens bewust brokken met koolhydraten, op alleen KVV hebben mijn honden veel minder energie en moeten bergen eten om op gewicht te blijven. Ik heb een tijdje geloofd in het pure 'vers is goed en brok is slecht' maar dat bleek al snel achterhaald