Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergietest gedaan

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Allergie voor voer (cavom)?

Ongelezen bericht door thom »

Bumper69 schreef:
Easy_Rider schreef:
Bumper69 schreef:Sinds eergisteren weer aan de Prednison. Hij krabde zich weer helemaal open. Hij zit nog steeds op smuldier. Dus denk dan ook dat het niet aan het eten ligt maar misschien toch het gras. Of vlooienallergie want ik was ook een paar dagen te laat met nieuwe druppels geven. Ga me nog even beraden op allergietest. Wassenaar is niet in de buurt namelijk...en met langs gaan heb je wel beste resultaat volgens mij..
Mijn hond is ook niet allergisch op voer maar op een plantje in het gras. En die krijgt nu Dogs lover Gold. Tot nu toe gaat het goed. Op d Royal Canin skin support deed hij het ook goed.
Beide merken hebben ontstekingremmende toevoegingen. Dus voor ons gelukkig geen medicijnen. En buiten die toevoegingen is het een goede brok.
Heb jij dit ook laten testen? Dus jij weet zeker dat het van dat plantje komt?
Ik ga nu echt dat voer toch bestellen. Dat wilde ik toch al want is makkelijker en goedkoper dan de Smuldier.
Doe nu eerst eens een allergietest, je bent nu steeds maar zelf aan het klooien.
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Die test ga ik ook doen hoor. Moet alleen even kijken hoe of wat. Want dacht eerst iets gelezen te hebben in Wassenaar en lees nu Heijen.
Dus ga dat nog even uitzoeken...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
thom
Zeer actief
Contacteer:

Bumper69 schreef:Die test ga ik ook doen hoor. Moet alleen even kijken hoe of wat. Want dacht eerst iets gelezen te hebben in Wassenaar en lees nu Heijen.
Dus ga dat nog even uitzoeken...
:ok:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Dat je beter op korte termijn een allergietest kunt doen ga ik niet nog een keer herhalen :8):

Ik geef Hippo regelmatig KVV. De Maasduyn kliniek gaf dat ik een aantal mixen pens gaat in best grote hoeveelheden. Stel dat je hond een glutenallergie heeft, dan moet je zeker geen pens voeren. Echter op de verpakking van Smuldier staat op de pensversie ook gewoon 'glutenvrij' maar dat is het niet.

Hippo kan ik sowieso heel veel standaard KVV(mixen) niet meer geven omdat het in heel veel mixen gevogelte zit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Bumper, bepaal eerst eens of volgens jou bioresonantie inderdaad een "allergietest" is en of je het nuttig vindt daar je geld aan te besteden.
Je kunt er ook voor kiezen de geijkte voedingsingrediënten te vermijden.
Die vis/aardappelbrok is daar inderdaad perfect voor.
Je kunt bij de dierenarts een atopie (omgevingsallergie) test laten doen, zowel door een bloedtest of door de allergenen direct onder de huid in te laten brengen.
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Heavy schreef:
Bumper69 schreef:Sinds eergisteren weer aan de Prednison. Hij krabde zich weer helemaal open. Hij zit nog steeds op smuldier. Dus denk dan ook dat het niet aan het eten ligt maar misschien toch het gras. Of vlooienallergie want ik was ook een paar dagen te laat met nieuwe druppels geven. Ga me nog even beraden op allergietest. Wassenaar is niet in de buurt namelijk...en met langs gaan heb je wel beste resultaat volgens mij..

Welke smaak Smuldier geef je?
Compleet, 1600 gram per dag
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
dagmar88
Zeer actief

Heavy schreef: Pens of vlees

In vlees compleet zit ook pens.
dagmar88
Zeer actief

Heavy schreef: Vlees/pens ja zie ik nu pas

Nee, vlees compleet is niet hetzelfde als vlees/pens compleet, maar in alle smuldier versies op hart en kip na zit pens.

http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html
Bumper69
Zeer actief

Ik geef vlees compleet
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

Hoe gaat het inmiddels met Spike?
Bumper69
Zeer actief

Hippo schreef:Dat je beter op korte termijn een allergietest kunt doen ga ik niet nog een keer herhalen :8):

Ik geef Hippo regelmatig KVV. De Maasduyn kliniek gaf dat ik een aantal mixen pens gaat in best grote hoeveelheden. Stel dat je hond een glutenallergie heeft, dan moet je zeker geen pens voeren. Echter op de verpakking van Smuldier staat op de pensversie ook gewoon 'glutenvrij' maar dat is het niet.

Hippo kan ik sowieso heel veel standaard KVV(mixen) niet meer geven omdat het in heel veel mixen gevogelte zit.
Hippo, hoe gaat dat daar dan? Worden er bloedtesten gedaan waardoor ze zien waar hij allergisch voor is? Hoe lang duurt zo'n afspraak?En ben je met 1 keer klaar of moet je vaker komen en nog allerlei dure dingen aanschaffen?
dagmar88
Zeer actief

Bumper69 schreef: Hippo, hoe gaat dat daar dan? Worden er bloedtesten gedaan waardoor ze zien waar hij allergisch voor is? Hoe lang duurt zo'n afspraak?En ben je met 1 keer klaar of moet je vaker komen en nog allerlei dure dingen aanschaffen?

Nee, dat is de reguliere optie, maasduyn werk met bioresonantie.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Hoe gaat het nu met Spike zijn voedselallergie ?
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

thom schreef:Hoe gaat het nu met Spike zijn voedselallergie ?
Sinds de laatste keer dat ik hier postte heeft hij prednison gehad. Dat bouw ik nu weer af en hij krijgt weer lichte jeuk.
Het is absoluut niet zeker dat het van het voer komt. Dat dacht ik in het begin maar dat hoeft niet zo te zijn..
Vandaar dat ik me nu even verder wil richten op de allergietest
thom
Zeer actief
Contacteer:

Bumper69 schreef:
thom schreef:Hoe gaat het nu met Spike zijn voedselallergie ?
Sinds de laatste keer dat ik hier postte heeft hij prednison gehad. Dat bouw ik nu weer af en hij krijgt weer lichte jeuk.
Het is absoluut niet zeker dat het van het voer komt. Dat dacht ik in het begin maar dat hoeft niet zo te zijn..
Vandaar dat ik me nu even verder wil richten op de allergietest
Vervelend hoor, succes met het verder onderzoeken.
Afbeelding
Easy_Rider
Zeer actief

Re: Allergie testen? Hoe werkt dat dan?

Volgens mij kun je ook een bloedtest laten doen.
Die andere test waarbij ze steeds stofjes op zijn huid testen zou ik persoonlijk niet aan beginnen.
Ze kunnen nog meer jeuk krijgen in het begin, is vrij prijzig en geeft geen garantie dat de jeuk weg gaat.
Dan zou ik liever een bloedtest doen en als je daar niet wijzer van wordt de hond op Approquel zetten.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Easy_Rider schreef:Volgens mij kun je ook een bloedtest laten doen.
Die andere test waarbij ze steeds stofjes op zijn huid testen zou ik persoonlijk niet aan beginnen.
Ze kunnen nog meer jeuk krijgen in het begin, is vrij prijzig en geeft geen garantie dat de jeuk weg gaat.
Dan zou ik liever een bloedtest doen en als je daar niet wijzer van wordt de hond op Approquel zetten.
De bloedtest is ook al snel 140 euro. Voedsel kan nog steeds niet getest worden.
Apoquel krijg je alleen via de dermatoloog en pas als alles getest is.
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

Vandaag even geïnformeerd bij de dierenarts..kost in 1e instantie ongeveer 100 euro en dan komt er nog 175 euro bij en dan moet je steeds dingen testen om te kijken of dat het is. Dat wordt dus niets. Dat is dus als ze een bloedtest gaan doen
Easy_Rider
Zeer actief

,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bumper69
Zeer actief

Volgende week hebben we een afspraak in Heijen. Ik ben erg benieuwd. Hij zit nu een week of wat op het andere voer. Vorige week weer gestopt met Prednison. Krabt nu soms wel weer even flink maar toch in veel mindere mate dan eerst. Is wel rood aan buik en liezen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Bumper69 schreef:Vandaag even geïnformeerd bij de dierenarts..kost in 1e instantie ongeveer 100 euro en dan komt er nog 175 euro bij en dan moet je steeds dingen testen om te kijken of dat het is. Dat wordt dus niets. Dat is dus als ze een bloedtest gaan doen

waarom wordt dat niks, als dat toch de zorg is die hij nodig heeft op dit moment? Je laat hem toch niet zo lopen en blijft hem toch ook niet continue vol stoppen met prednison (zou er naar mijn zin al veel te lang op staan)
je hebt een hond en ja daar horen ook kosten bij ;) gok zomaar dat deze problemen er oa mee te maken hebben dat hij in het asiel beland is.....
Bumper69
Zeer actief

crutz schreef:
Bumper69 schreef:Vandaag even geïnformeerd bij de dierenarts..kost in 1e instantie ongeveer 100 euro en dan komt er nog 175 euro bij en dan moet je steeds dingen testen om te kijken of dat het is. Dat wordt dus niets. Dat is dus als ze een bloedtest gaan doen

waarom wordt dat niks, als dat toch de zorg is die hij nodig heeft op dit moment? Je laat hem toch niet zo lopen en blijft hem toch ook niet continue vol stoppen met prednison (zou er naar mijn zin al veel te lang op staan)
je hebt een hond en ja daar horen ook kosten bij ;) gok zomaar dat deze problemen er oa mee te maken hebben dat hij in het asiel beland is.....
Daar gaat het me ook niet om. Het gaat me erom dat het bij de dierenarts veel duurder is dan wanneer ik naar de kliniek ga in Heijen. En bij de dierenarts duurt het veel langer voor we een uitslag krijgen en kan er minder getest worden.
Easy_Rider
Zeer actief

b
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bumper69
Zeer actief

Frolic schreef:Ik moet echt even heel diep raven in mijn geheugen, maar ik meen me te herinneren dat prednison wel werkt bij huidallergieën, maar niet bij voedingsallergie.
Ga eens even zoeken of ik dat terug kan vinden.
O,dat zou inderdaad wel fijn zijn om te weten. Want tijdens de prednison had hij geen last van jeuk. Ik verbeelde me nu zelfs al dat het misschien kwam van de Smuldier, vlees compleet. De prednison mengde ik altijd daar door heen. Nu krijgt hij dus geen prednison meer en ook geen smuldier.
Maar we wachten volgende week af. Hoor er hier positieve verhalen over dus hoop dat we er achter komen wat het probleem is.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Bumper69 schreef:
Hippo schreef:Dat je beter op korte termijn een allergietest kunt doen ga ik niet nog een keer herhalen :8):

Hippo, hoe gaat dat daar dan? Worden er bloedtesten gedaan waardoor ze zien waar hij allergisch voor is? Hoe lang duurt zo'n afspraak?En ben je met 1 keer klaar of moet je vaker komen en nog allerlei dure dingen aanschaffen?
Had deze vraag helemaal over het hoofd gezien, maar is al beantwoord door Dagmar.
Ik ben helemaal geen zweverig type en was nogal sceptisch, maar het klopt echt. Het is nu een paar maanden geleden dat we zijn geweest en het gaat nu zo ontzettend goed met Hippo. Veel energieker en opgewekter, geen roodheid of jeuk meer.
Paar weken terug had hij wat brokken van Oscar gegeten(wat uiteraard niet de bedoeling is) en 2 dagen erna een lichte reactie. Waar zij op heeft getest klopt dus echt. Nu hij zo goed in zijn vel zit, reageert hij ook nauwelijks meer op pollen.
Bumper69 schreef:Volgende week hebben we een afspraak in Heijen. Ik ben erg benieuwd. Hij zit nu een week of wat op het andere voer. Vorige week weer gestopt met Prednison. Krabt nu soms wel weer even flink maar toch in veel mindere mate dan eerst. Is wel rood aan buik en liezen.
Veel succes! Goed dat je gaat :ok:
Het kan wel een paar weken duren voor je het uiteindelijke effect merkt. Zo heb ik eerst Naturis, toen Lukkulus en daarna Cavom Lam/rijst geprobeerd. Op de eerste twee ging het wel beter met Hippo, maar nu hij een paar weken op de Cavom zit gaat hij als een speer. Dus ondanks dat je weet welke ingrediënten je moet vermijden, is het soms nog even zoeken wat ook goed aanslaat qua voer bij je hond.
Vanwege de pens kan ik veel soorten (complete) KVV niet geven. Hippo staat nu helemaal op brok en krijgt zo nu en dan enkelvoudige KVV voor het lekkere erbij.
Easy_Rider
Zeer actief

Hoe is het nu met Spike?
Ben je al in Heijen geweest?
Bumper69
Zeer actief

Ik zou dinsdag gaan maar dat lukte niet met mijn werk. Dus kon het gelukkig verzetten naar morgen. Morgen gaan we dus die kant op en ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Anderen die daar geweest waren hadden het over een gebied in de buurt waar de hond ook los mag. Wie kan me vertellen waar dat is?
Bumper69
Zeer actief

Re: Allergietest gedaan

Vandaag naar Heijen gegaan. En Spike is allergisch voor vlees van kip -eend-kalkoen, gevogelte, eiwit-eigeel. En voor granen- tarwe - rogge- spelt –gerst. En voor huisstofmijt- meelmijtfaerinamijt- hooi of grasmijt. En zoetstof- suiker.
Dus de cavom (met granen) kan nu helemaal de deur uit. Had er toen net 2 zakken van gekocht. Ene net aangebroken de andere nog vol :(:
Het voer wat ik nu geef van Dog Lovers Gold is helemaal goed voor hem. Gelukkig maar, had net een nieuwe zak binnen.
En geen kip en ei meer dus. Hij is zo gek op een rauw eitje zo nu en dan, dat doen we dus niet meer.
Net even zijn tussendoortjes bekeken. Heb eergisteren nieuwe gekocht. Ducktrainers (eend dus..) die kan weg en een andere met als tweede bestanddeel kip...
Die kan dus ook weg. Ook nog een zak (van iemand gekregen) met granenkoekjes. Die geven we ook maar weg.
Mijten allergie is vaak het gevolg van gevoeligheid voor voeding, omdat het lichaam hard moet werken om het voer te
verwerken en dan kan het lichaam de allergenen (omgevingsfactoren) niet aan.
Hij is vandaag ook direct behandeld met bioresonantie. Ook druppels meegekregen. En nog een zalfje. Zat allemaal bij de prijs in.
En een probiotica kuur gekocht om de darmflora te herstellen en de weerstand op te bouwen.
Hij is erg moe nu. En wilde bijna niet lopen vanavond. (totdat hij een kat zag lopen toen kon hij ineens heel erg snel en rende zo de weg over :oohja: :oohja: )
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Exact dezelfde allergieën als de hond van een vriendin die ook daar is geweest.
Of het toeval is of niet weet ik niet, maar ach doet er ook niet heel veel om.

Je kan nu in ieder geval een stuk gerichter voeren, dat is al hartstikke fijn :ok:
Ik hoop dat Spike snel van alle ellende af is!
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Easy_Rider
Zeer actief

s.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”