Oké, maar voor de duidelijkheid, ik gebruik geen TT, nooit gedaan, en ben dat ook niet van plan.ranetje schreef:Als je dat een paar keer per dag zou moeten blijven doen doe je het verkeerd.Apple schreef:Ik volg je nietranetje schreef:Apple schreef:Dat blijkt....
Je loopt niet op een veilige plek, heel simpel.
Ik kan Ben ook niet los laten op een plek waarvan ik weet dat er in de buurt paarden of schapen staan.
Zoek ik een plek uit waar dat niet is, kan hij los. Geen stroom voor nodig. Tenzij ik dus per se vind dat hij op de plek bij de paarden of schapen los moet lopen, en hem een paar keer per dag even een flinke stroomstoot geef.
Nee dat is fijn..![]()
Dat zou het beste bewijs zijn dat die band verkeerd is/wordt gebruikt.
Eenmalig of heel misschien twee keer in totaal moet ruimschoots voldoende zijn en daarna alleen nog eventueel die band om laten houden.
Voorbeeldje, al was dat geen TT:
Ita stond als heel jonge hond wel eens mee te snacken van de biks van de paarden die in die tijd in de wei stonden in de uiterwaarden.
Tot ze een keer bij het omdraaien tegen de stroomdraad aan kwam met haar staart.
Sindsdien moet er minstens 20 meter tussen haar en een paard zitten.
Ik kan niet inschatten hoe vaak Domor op het knopje drukt. Daar gaat het ook niet om. Gaat mij er om dat poedel los moet in een niet-veilige omgeving, dat zou dan het gebruik van de TT moeten rechtvaardigen.