Dan doet hij het op zich toch eigenlijk best goed? Kijk, het is geen herder, die bijna van nature op jou gericht is. Maar dingen als samen spelen werkt inderdaad vaak goed bij jagers, en wat hier soms als een tierelier werkt is 'interessante' dingen eerder spotten dan de hond. Als ik tegen Lilo zeg van "OH KIJK EENS WIE DAAR IS!" vergeet ze alles waar ze mee bezig was en gaat ze bijna trillend van de spanning om zich heen kijken want ik zie haar verkeringen soms eerder dan zij.Maya en Pluto schreef:@Ranetje: steeds datzelfde rondje is alleen voor het doen van zijn behoefte bedoeld, dat is 5-10 minuten, dus voor tussendoor en 's avonds laat. Hij snapt "plasje doen" inmiddels prima. Heeft alleen af en toe een ongelukje relatief kort na een wandeling. Maar hij drinkt ook zo ontzettend veel en geeft niet aan dat hij alsnog eventjes naar buiten moet. Hoop dat hij een keer minder gaat drinken, dan is dat probleempje meteen opgelost denk ik.
De wandelingen waren tot nu toe overal en nergens: bos, langs het water, door de weilanden. Dat was wellicht wat teveel van het goede. Dus daar ga ik de routes met veel geurtjes eventjes uithalen.
Vanochtend een rondje van 5 kilometer gefietst (binnen 20 minutenhij loopt uit zichzelf enorm hard in draf), vanmiddag in de wijk naar een omheind speelveld waar hij lekker even los gerend heeft en met een apport gespeeld heeft. Daar kan hij ook lekker andere honden ontmoeten. Hij laat zich gewoon afsnauwen door kleine hondjes, gaat op zijn rug bij pupjes liggen spelen en huppelt lekker verder zonder ergens van onder de indruk te zijn. De visjes die ik me bij had waren op dat veld interessant genoeg om toch af en toe even naar me toe te komen. En door twee van die kong-gevallen met flappers eraan mee te nemen kan ik er steeds eentje gooien waar hij achteraan gaat en kan ik de andere weer pakken waardoor hij terugkomt om te zien wat ik daarmee ga doen.
Verkijk je trouwens niet op dat zindelijk worden, en maak je niet druk over een plas. Lilo werd uiteindelijk prima zindelijk, maar heeft nog jaren gehad dat wanneer ze zag dat het buiten regende, ze gewoon met een stalen smoeltje binnen op de mat plaste. Ik heb heel wat matten versleten.