Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verbod op 'schokhalsband' voor honden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Verbod op 'schokhalsband' voor honden
Domor Je zet eigenlijk al van te voren in scene zodat je kunt zeggen zie je wel.
Wat is er mis met een hond die zich even ongemakkelijk angstig gedraagt die net in het schrikdraad heeft gehangen.
Even terug gaan naar de basis en niets doen dan genieten van je honden en de rust erin brengen en het vertrouwen betekent ook dat je moet zorgen dat er zo min mogelijk kan gebeuren . Het moet veilig zijn en zo weinig mogelijk negatieve prikkels zodat je een basis kan leggen van rust en vertrouwen en positief tegen de dingen aan kijken.
Als dat dan even uit de knoop halen van de lange lijn is dat ook niet erg.
Als ze bij de achterdeur blijft omdat ze een opdonder heeft gehad is dat ook weer een probleem voor jou.
Als ze alleen naar je ouders moet is dat ook een probleem want ze kan niet zonder jou en haar zus.
Je verwacht alles van je honden zonder te zien dat het meeste onbegrip van jou vandaan komt.
Je honden lijken 1 groot probleem te zijn .
Wat is er mis met een hond die zich even ongemakkelijk angstig gedraagt die net in het schrikdraad heeft gehangen.
Even terug gaan naar de basis en niets doen dan genieten van je honden en de rust erin brengen en het vertrouwen betekent ook dat je moet zorgen dat er zo min mogelijk kan gebeuren . Het moet veilig zijn en zo weinig mogelijk negatieve prikkels zodat je een basis kan leggen van rust en vertrouwen en positief tegen de dingen aan kijken.
Als ze bij de achterdeur blijft omdat ze een opdonder heeft gehad is dat ook weer een probleem voor jou.
Als ze alleen naar je ouders moet is dat ook een probleem want ze kan niet zonder jou en haar zus.
Je verwacht alles van je honden zonder te zien dat het meeste onbegrip van jou vandaan komt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Precies. En die situaties moet je zelf creëren, in de plaats van steeds met een opsomming van redenen aan te komen waarom het allemaal niet goed verliep (en de situatie dus niet geschikt was). Jij moet zelf de verantwoordelijkheid nemen om de situatie wél geschikt te maken, om je honden veiligheid en vertrouwen te bieden en je niet steeds verschuilen achter of laten verrassen door factoren in de omgeving. Zorg voor situaties waarin gewoon niets fout kán gaan.bouvierpoedel schreef:Domor Je zet eigenlijk al van te voren in scene zodat je kunt zeggen zie je wel.
Ik zal maar niet zeggen wat ik daarvan vind. Zoek een goede gedragstherapeut voor je honden of eigenlijk is een trainer meer dan voldoende, heb zo het idee dat er niets mis is met je honden met een goede begeleiding voor ze, zonder goede begeleiding gaan ze zelf aan alles invulling geven en zit je met de gebakken peren en zijn je honden de pineut. Zorg ervoor dat je het snel in goede banen begeleid voor dat je honden helemaal naar de k****n zijn.Domor schreef: Een teletubbie is een stukje ijzerdraad dat je omhoog laat steken en in de vacht vlecht of aan het halsbandje vastmaakt zodat de hond/shet ondanks een dikke vacht toch contact maakt met het schrikdraad. Zeker als je daar dikker ijzerdraad voor gebruikt oogt het een beetje als een teletubbie.
- sternentänzerin
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat voelde jij toen de hondjes de stroomdraad raakten?
(niet situatie analyseren nu)
(niet situatie analyseren nu)
...; We will never surrender Winston Churchill
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Domor schreef: Een teletubbie is een stukje ijzerdraad dat je omhoog laat steken en in de vacht vlecht of aan het halsbandje vastmaakt zodat de hond/shet ondanks een dikke vacht toch contact maakt met het schrikdraad. Zeker als je daar dikker ijzerdraad voor gebruikt oogt het een beetje als een teletubbie.

sorry hoor maar hier geen woorden voor

hier het terrein ook afgezet met stroomdraad (aan de slootzijde nadat ze er met de vorst overheen gingen en dat een hond gekost heeft

Bij eerste kennismaking, eerste keer zo los buiten blijven we er bij, niet om te steunen/troosten maar om de reactie te zien zodat we weten hoe ze reageren, maar moet zeggen dat zeker die die in de groep lopen eigenlijk geen contact maken, het zal wel "verteld" worden

Echt geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een constructie te maken zodat ze zeker weten flink stroom krijgen van het draad, bah.....
- Bishy
- Zeer actief
Ik dacht nog even naïef dat je met Teletubbie een Thundershirt bedoelde, om haar tot rust te brengen. 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Whut???

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Maak van je Poedel geen Harry Nak, met een antenne op z'n dak.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Domor schreef: Dit schrikdraadapparaat is aangeschaft om shetten en een dradenspringer binnen de omheining te houden en er staat dus een serieuze klap stroom op. Waar ik de elektronische halsband zonder probleem in mijn hand laat afgaan (zowel kort als continue) op de stand die ik bij haar gebruik (en sterk zat is), is het aanraken van het schrikdraad iets wat ik ten alle tijden zal proberen te vermijden.
Dus je vindt het zelf om het maar zacht uit te drukken heel onprettig maar doet het je toch al niet al te rustige en stabiele hond wel aan?
Daar kan ik niet bij hoor, echt niet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Bishy
- Zeer actief
Waar bestond het verschil van mening met je trainer(s) uit overigens? Zij adviseerden.... wat?
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik zit het werkelijk met verbazing te lezen hoe jij met je honden omgaat. ik zal niet zeggen dat ik zachtzinnig met mijn honden om ga maar dit.... daar sla ik steil van achterover. Ben in staat om in de auto te stappen en 1 van jou poedels op te halen en bij mij in de roedel te zetten. gewoon puur om je hond hond te laten zijn en daarna heel rustig een band op gaan bouwen met je hond.
jij bent echt verkeerd bezig ben je honden. doe jezelf en je honden een plezier en herplaats er 1. dan ben je eerlijk naar je honden en naar jezelf toe.
ellen
jij bent echt verkeerd bezig ben je honden. doe jezelf en je honden een plezier en herplaats er 1. dan ben je eerlijk naar je honden en naar jezelf toe.
ellen
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2

Pure dierenmishandeling, echt hoe verzin je zoiets?

Verder heb je er dus weinig van begrepen, contact maken doe je zoals Tara net ook al schreef, door met je hondje leuk bezig te zijn, lekker tegen kletsen, samen in het gras gaan zitten en boemetjes bekijken, dat soort dingen, niet door zelf in een ligstoel te gaan liggen lezen en je honden in een stroomdraad te laten lopen, met extra antenne zodat het zeker goed aan komt

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Ik vind je poedels zo geweldig leuk om te zien Domor en als ik dan lees met hoeveel stress , gedoe , spanning je met ze omgaat vind ik dat werkelijk niet te bevatten en snap ik er geen bal van dat je op deze manier honden kunt en wil houden en steeds meer stroom middelen gebruikt om ze te laten 'hanteren ' gaan alle haren overeind staan. Als ik de fokker was van deze honden en ik zou lezen hoe jij met ze omgaat zou ik ze acuut bij je weghalen , want dit levert alleen maar ellende op en heb ik net als de anderen die reageren enorm te doen met je honden. Dit is inderdaad naar mijn idee ook dierenmishandeling.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Ik hoop vooral dat Noa (eventueel eerst tijdelijk) naar iemand gaat die haar kan bieden waar die hond aan alle kanten om schreeuwt. Rust, veiligheid, vertrouwen, hond zijn, ontspanning. Dat is in mijn ogen het enige dat nu nog het juiste is. En dan kan ze zelf rustig en met begeleiding verder met Ninthe, de hond waar ze duidelijk wel meer een band mee heeft. Valse hoop misschien, maar hoop doet leven..
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- amelie
- Zeer actief
Nou dat. Bah.Tara schreef:Zeg dat! Ik vind het werkelijk waar dierenmishandeling.crutz schreef:Domor schreef: Een teletubbie is een stukje ijzerdraad dat je omhoog laat steken en in de vacht vlecht of aan het halsbandje vastmaakt zodat de hond/shet ondanks een dikke vacht toch contact maakt met het schrikdraad. Zeker als je daar dikker ijzerdraad voor gebruikt oogt het een beetje als een teletubbie.![]()
![]()
![]()
Dat is allemaal symptoombestrijding, maar aan het werkelijke probleem wordt gewoon helemaal niks gedaan.
En het wordt nog maar doodnormaal gevonden ook. Echt, voor mij heb je een gaatje in je hoofd als je dit zo doet.
Domor, vind je het zelf nog wel leuk zo? Als je nu zou kunnen kiezen en je zou morgen geen honden meer hoeven hebben, hoe zou je dat vinden? Zou het een opluchting zijn?
Want je klinkt alsof je compleet klem zit, dit moet ook niet zijn hoe je het je had voorgesteld. En je honden zijn de dupe, op een manier die veel harder en langer doorwerkt dan wanneer je ze zou herplaatsen. Dit werkt toch niet zo?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
en dan wil ze zelf ook nog gaan fokken.....mariabel schreef:Ik vind je poedels zo geweldig leuk om te zien Domor en als ik dan lees met hoeveel stress , gedoe , spanning je met ze omgaat vind ik dat werkelijk niet te bevatten en snap ik er geen bal van dat je op deze manier honden kunt en wil houden en steeds meer stroom middelen gebruikt om ze te laten 'hanteren ' gaan alle haren overeind staan. Als ik de fokker was van deze honden en ik zou lezen hoe jij met ze omgaat zou ik ze acuut bij je weghalen , want dit levert alleen maar ellende op en heb ik net als de anderen die reageren enorm te doen met je honden. Dit is inderdaad naar mijn idee ook dierenmishandeling.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Om nog maar te zwijgen over de effecten van stress op ongeboren pups.... dan krijg je honden met stress in het kwadraatcrutz schreef:en dan wil ze zelf ook nog gaan fokken.....mariabel schreef:Ik vind je poedels zo geweldig leuk om te zien Domor en als ik dan lees met hoeveel stress , gedoe , spanning je met ze omgaat vind ik dat werkelijk niet te bevatten en snap ik er geen bal van dat je op deze manier honden kunt en wil houden en steeds meer stroom middelen gebruikt om ze te laten 'hanteren ' gaan alle haren overeind staan. Als ik de fokker was van deze honden en ik zou lezen hoe jij met ze omgaat zou ik ze acuut bij je weghalen , want dit levert alleen maar ellende op en heb ik net als de anderen die reageren enorm te doen met je honden. Dit is inderdaad naar mijn idee ook dierenmishandeling.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hippo schreef:Om nog maar te zwijgen over de effecten van stress op ongeboren pups.... dan krijg je honden met stress in het kwadraatcrutz schreef:en dan wil ze zelf ook nog gaan fokken.....mariabel schreef:Ik vind je poedels zo geweldig leuk om te zien Domor en als ik dan lees met hoeveel stress , gedoe , spanning je met ze omgaat vind ik dat werkelijk niet te bevatten en snap ik er geen bal van dat je op deze manier honden kunt en wil houden en steeds meer stroom middelen gebruikt om ze te laten 'hanteren ' gaan alle haren overeind staan. Als ik de fokker was van deze honden en ik zou lezen hoe jij met ze omgaat zou ik ze acuut bij je weghalen , want dit levert alleen maar ellende op en heb ik net als de anderen die reageren enorm te doen met je honden. Dit is inderdaad naar mijn idee ook dierenmishandeling.
dat dus.....
edit: met wat mazzel voor de pups neemt ze door de stress helemaal niet op of gaat het helemaal fout met de bevalling. In het laatste geval extra triest voor de teef dat wel
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn honden zijn niet zo snel over de zeik te krijgen maar als ik zou doen wat jij met je poedels doet dan zal me dat wel lukken denk ik.
Ik zou 1 van de 2 weg herplaatsen, is eerlijker tegenover beide honden en dan kijken of het met eentje wel lukt.
Daarbij vind ik het ook wel dierenmishandeling. Dat er een afscheiding is welke onder stroom staat prima. Maar vervolgens een antenne op je hond zetten zodat de kans op een schok beter en groter is, dat gaat mijn echt te ver. En nee ik ben niet bepaald een doetje, Izzy krijgt hier ook wel eens op dr flikker en niet altijd even zachtzinnig maar dit met opzet doen gaat me echt te ver.
Ik zou 1 van de 2 weg herplaatsen, is eerlijker tegenover beide honden en dan kijken of het met eentje wel lukt.
Daarbij vind ik het ook wel dierenmishandeling. Dat er een afscheiding is welke onder stroom staat prima. Maar vervolgens een antenne op je hond zetten zodat de kans op een schok beter en groter is, dat gaat mijn echt te ver. En nee ik ben niet bepaald een doetje, Izzy krijgt hier ook wel eens op dr flikker en niet altijd even zachtzinnig maar dit met opzet doen gaat me echt te ver.
- dagmar88
- Zeer actief

Je doet dierwetenschappen en gaat zo met je honden om?
Spreken je ouders je daar niet op aan?
Absoluut niet lullig of denigrerend bedoeld; het komt over alsof je misschien net zo veel of meer hebt aan een psycholoog dan aan een hondentrainer.
Het lijkt vooral heel veel projectie en alsof je hyperfocust op hele kleine dingetjes om het grote geheel te vergeten.
Als je zelf je rust niet leert vinden kun je de theorie wel beheersen, maar gaat het in de praktijk nooit werken.
Is de fokker betrouwbaar? Kun je daar niet terecht, voor advies of om een van de dames uit logeren te sturen?
Anders zou ik hier een oproep plaatsen. Ik denk echt dat ademruimte voor jullie beiden het beste is wat je kunt doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ik heb heb goede raad Domoor. Zelf zo'n teletubbie om je nek en zelf eens voelen hoe het is om 6000 v door je lichaam te krijgen.
Maar dan wel op je knietjes hé. Dan heb je goede aarde en krijg je de volle mep. Net als je hondjes. Bah!
Maar dan wel op je knietjes hé. Dan heb je goede aarde en krijg je de volle mep. Net als je hondjes. Bah!
- Roompie
- Zeer actief
Wauw. Ik zou echt gillend gek worden als ik jou als ,baas, had. Je hondjes (dwergpoedels verdulle, geen kangals of mastino,s oid maar poedels!) moeten zodanig gedrild worden, lijkt het wel, dat ze zich als robotten moeten gedragen. Elke stap die ze zetten moet precies binnen de kaders die jij in je hoofd hebt zitten.
Daar kunnen ze toch gvd niet aan voldoen??
Let eens niet 24/7 op ze en laat ze eens gewoon hond zijn. En houd op met ze voor alles wat mooi en lelijk is een schok te geven.
Daar kunnen ze toch gvd niet aan voldoen??
Let eens niet 24/7 op ze en laat ze eens gewoon hond zijn. En houd op met ze voor alles wat mooi en lelijk is een schok te geven.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
en teruggaande op waarom deze topic geopend is, het verbod op de teletact, dat haalt bij dit soort personen dus niks uit, want die maken gewoon een teletubbie (hoe verzin je het) op hun hond om te zorgen dat het extra goed en zwaar doorkomtnyckle schreef:Ik heb heb goede raad Domoor. Zelf zo'n teletubbie om je nek en zelf eens voelen hoe het is om 6000 v door je lichaam te krijgen.

- dagmar88
- Zeer actief
Ik snap echt de frustratie, maar aanvallen en lelijke namen bedenken lijkt me niet productief.
Domor blijft netjes reageren en wil het overduidelijk heel (te) graag goed doen.
Menigeen was bij zulke hevige kritiek gaan lopen stampen en buiten beeld verdwenen, de manier van reageren en er uberhaupt nog zijn geeft denk ik wel aan dat het aan goede wil niet ontbreekt.
Het lijkt me heel naar dat het zo vreselijk fout is gegaan en ze geeft zelf ook al aan het als falen te zien.
Denk dat hier veel meer achter zit, dat de hondjes een symptoom zijn.
Domor blijft netjes reageren en wil het overduidelijk heel (te) graag goed doen.
Menigeen was bij zulke hevige kritiek gaan lopen stampen en buiten beeld verdwenen, de manier van reageren en er uberhaupt nog zijn geeft denk ik wel aan dat het aan goede wil niet ontbreekt.

- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Dit dus. Ik vind het juist bewonderenswaardig dat ze blijft uitleggen en reageren. Zolang ze dat blijft doen, bestaat er een opening tot communicatie. Ik vrees dat alle aanvallende reacties er alleen maar voor zullen zorgen dat iemand niet meer reageert/niets meer aanneemt. Ik ben het met jullie eens dat dit niet de manier is hoe je met honden omgaat. Maar ze doet zó erg haar best en ze lijkt het niet te zien hoe ze het zichzelf en daarmee haar honden onnodig moeilijk en ingewikkeld maakt. Ik herken de perfectionistische trekjes en de onzekerheden, maar alle verwachtingen los laten en gewoon samen in de tuin spelen deden hier wonderendagmar88 schreef:Ik snap echt de frustratie, maar aanvallen en lelijke namen bedenken lijkt me niet productief.
Het lijkt me heel naar dat het zo vreselijk fout is gegaan en ze geeft zelf ook al aan het als falen te zien.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Normaal zou ik ook niet zo reageren maar het zorgelijk vind ik juist dat ze voor zichzelf , naar mijn indruk , volledige legitimatie vindt van haar aanpak . Er is een probleem en dat moet aangepakt worden maar de middelen waarmee ze dan aan de gang gaat , dat overstijgt echt mijn begrip ,maar bij haar dus niet en dat vind ik zorgelijk, want wat als dit niet helpt, wat gaat ze dan doen ? Het gaat elke keer een stap verder en voor mij al een aantal stappen te ver. Ook het feit dat ze het hier deelt ,geeft mij het gevoel dat ze zelf nog niet beseft dat ze veel te ver gaat met de hond(en) en dit niet kan.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ninthe raakte zowel het 1e als het tweede draad aan maar kreeg geen schok omdat haar vacht de draad te ver op afstand hield en te droog was. Dat gebeurt meer bij dikke vachten. Shetten zetten vaak hun manenkam in om die reden. Daarna heb ik pas haar geteletubbied (dus niet Noa!) zodat ze weer terug respect kreeg voor het stroomdraad en ze dus veilig in de tuin kan blijven loslopen. Een teletubbie zorgt ervoor dat als ze contact maken met het schrikdraad ze ook werkelijk een tik krijgen (anders is een schrikdraadomheining zinloos). Bij Ninthe was de boodschap toen ook direct weer duidelijk en ze was (na de eerste 30 seconden) niet angstig in de tuin maar bleef wel op ruim afstand van het schrikdraad.
De eerste keer bij Ninthe begon ik met de gedachte: "shit, waarom ga je er doorheen"..." Waarom krijg je geen schok" en "wie pakt Ninthe?". Op dat moment loopt mijn moeder naar buiten naar Ninthe, zie ik vanuit mijn ooghoek Noa het stroomdraad in lopen achter haar zusje aan en begint ze te krijsen en denk ik "kut, nee. Waar gaat ze heen" gelukkig terug, toen kwam ze er niet doorheen doordat de draden daar vlakbij verticaal aan elkaar gebonden zijn en toen had mijn moeder Ninthe, en stond Noa op een paar meter (10?) afstand met een verloren angstige blik in haar ogen. Ik heb haar rustig benaderd terwijl ik haar kalmerend toesprak en toen ik dichtbij genoeg was heb ik rustig haar handvat (van haar tuig) gepakt waarop ze gilde van schrik. Ik ben bij haar gaan zitten en heb haar bij haar schouder aangeraakt en rustig toe blijven spreken totdat ze weer wat gekalmeerd was. Hoe het daarna precies liep weet ik eigenlijk niet meer, iets later heb ik ze in ieder geval in de hondenkamer gezet. Ik had heel even paniek/schrik en daarna word ik heel erg kalm, dat is mijn beschermingsmechanisme. Ik stress pas naderhand en dat is wat jullie lezen voor een deel.
Mijn trainster raadt aan om 1 persoon in de auto te laten zitten en ik met Noa te gaan trainen op geen reactie. Steeds een stapje verder. Dat is op zich een prima methode en stapsgewijs opbouwen heb ik al voor een aantal dingen gebruikt maar dan moet je in dit geval dus wel met minimaal 2 personen zijn en dat ben ik niet. En aangezien in mijn vriendengroep iedereen het druk heeft en op het moment we elkaar vaak maar eens per maand zien, maakt dat het een uiterst langdurig trainingstraject wordt. Vandaar dat ik dus met een andere trainster vrijdag een afspraak heb.

Het gaat niet om een gemiddeld achtertuintje. Dit is onze tuin. Mijn "deel" is ±25x15 (375m2, een hoop achtertuinen zijn 5x10 dus 50m2), waar de blauwe lijn loopt moet nog een hek geplaatst worden (dat komt nu dus ergens in de komende 3 weken). De gele lijn is het schrikdraad, meestal zit ik bij het blauwe rondje (daar lagen ze ook aan een 20m lijn) en het rode stipje is waar ik liep toen Ninthe door het schrikdraad ging en Noa dat na dacht te doen maar hem vol meepakte. Ik was dus toen niet op mijn stoel aan het zitten maar heen en weer aan het lopen.
Met de letterlijke tip doelde ik op het feit dat er gezegd werd gewoon te gaan zitten in het gras en jezelf als het ware uit te zetten. Niet op de tip om samen met je hond op ontdekkingsreis te gaan (dat was een andere tip en die staat voor vandaag op het programma) waarbij de hond leidt.
Van de fokker heb ik naderhand wel spijt gehad. Onder andere omdat ze 9 maanden later met dezelfde teef weer een nest had liggen, maar daar valt niets meer aan te doen. Ze had de derde teef al een dag voor 7 weken verkocht/meegegeven. Ze heeft 0 interesse getoond in de dames. Ik heb haar vrij snel een mailtje gestuurd met een link naar de facebookpagina en ondanks dat ze wel facebook had heeft ze hem niet geliked (dat is een keuze) en heeft ze nooit ook maar enige reactie (via facebook of de mail) gegeven op de berichten die erop staan, die ook zeker een aantal van de problemen benoemd. Ook op de mail waarbij ik vertelde over hoe het ging (toen nog alleen maar positief, wat over de basiscursus en het gedoe), nooit een reactie op terug gehad.
Zolang de situatie niet stabiel genoeg is er wordt er niet gefokt en met Noa wordt het komende jaar sowieso niet gefokt. Met Ninthe mogelijk wel, ik sluit niks uit. En misschien blijkt uit de gezondheidsonderzoeken dat ze niet geschikt zijn voor de fok en gaat het hele feest sowieso niet door. Ik heb geen spijt van mijn honden en ik zou het vreselijk vinden als ik ze weg zou (moeten) doen. Zo'n dag als zaterdag is gewoon drama, zo'n dag waarop allerlei dingen met hen mis gaan en je voornamelijk aan het managen en brokken ruimen bent. Maar een dag als vrijdag was weer geweldig en alleen maar genieten. En de meeste dagen zijn eigenlijk genieten, maar daar valt dan ook niet zo veel over te vertellen. Die gaan gewoon hun gangetje.
De eerste keer bij Ninthe begon ik met de gedachte: "shit, waarom ga je er doorheen"..." Waarom krijg je geen schok" en "wie pakt Ninthe?". Op dat moment loopt mijn moeder naar buiten naar Ninthe, zie ik vanuit mijn ooghoek Noa het stroomdraad in lopen achter haar zusje aan en begint ze te krijsen en denk ik "kut, nee. Waar gaat ze heen" gelukkig terug, toen kwam ze er niet doorheen doordat de draden daar vlakbij verticaal aan elkaar gebonden zijn en toen had mijn moeder Ninthe, en stond Noa op een paar meter (10?) afstand met een verloren angstige blik in haar ogen. Ik heb haar rustig benaderd terwijl ik haar kalmerend toesprak en toen ik dichtbij genoeg was heb ik rustig haar handvat (van haar tuig) gepakt waarop ze gilde van schrik. Ik ben bij haar gaan zitten en heb haar bij haar schouder aangeraakt en rustig toe blijven spreken totdat ze weer wat gekalmeerd was. Hoe het daarna precies liep weet ik eigenlijk niet meer, iets later heb ik ze in ieder geval in de hondenkamer gezet. Ik had heel even paniek/schrik en daarna word ik heel erg kalm, dat is mijn beschermingsmechanisme. Ik stress pas naderhand en dat is wat jullie lezen voor een deel.
Mijn trainster raadt aan om 1 persoon in de auto te laten zitten en ik met Noa te gaan trainen op geen reactie. Steeds een stapje verder. Dat is op zich een prima methode en stapsgewijs opbouwen heb ik al voor een aantal dingen gebruikt maar dan moet je in dit geval dus wel met minimaal 2 personen zijn en dat ben ik niet. En aangezien in mijn vriendengroep iedereen het druk heeft en op het moment we elkaar vaak maar eens per maand zien, maakt dat het een uiterst langdurig trainingstraject wordt. Vandaar dat ik dus met een andere trainster vrijdag een afspraak heb.

Het gaat niet om een gemiddeld achtertuintje. Dit is onze tuin. Mijn "deel" is ±25x15 (375m2, een hoop achtertuinen zijn 5x10 dus 50m2), waar de blauwe lijn loopt moet nog een hek geplaatst worden (dat komt nu dus ergens in de komende 3 weken). De gele lijn is het schrikdraad, meestal zit ik bij het blauwe rondje (daar lagen ze ook aan een 20m lijn) en het rode stipje is waar ik liep toen Ninthe door het schrikdraad ging en Noa dat na dacht te doen maar hem vol meepakte. Ik was dus toen niet op mijn stoel aan het zitten maar heen en weer aan het lopen.
Met de letterlijke tip doelde ik op het feit dat er gezegd werd gewoon te gaan zitten in het gras en jezelf als het ware uit te zetten. Niet op de tip om samen met je hond op ontdekkingsreis te gaan (dat was een andere tip en die staat voor vandaag op het programma) waarbij de hond leidt.
Van de fokker heb ik naderhand wel spijt gehad. Onder andere omdat ze 9 maanden later met dezelfde teef weer een nest had liggen, maar daar valt niets meer aan te doen. Ze had de derde teef al een dag voor 7 weken verkocht/meegegeven. Ze heeft 0 interesse getoond in de dames. Ik heb haar vrij snel een mailtje gestuurd met een link naar de facebookpagina en ondanks dat ze wel facebook had heeft ze hem niet geliked (dat is een keuze) en heeft ze nooit ook maar enige reactie (via facebook of de mail) gegeven op de berichten die erop staan, die ook zeker een aantal van de problemen benoemd. Ook op de mail waarbij ik vertelde over hoe het ging (toen nog alleen maar positief, wat over de basiscursus en het gedoe), nooit een reactie op terug gehad.
Zolang de situatie niet stabiel genoeg is er wordt er niet gefokt en met Noa wordt het komende jaar sowieso niet gefokt. Met Ninthe mogelijk wel, ik sluit niks uit. En misschien blijkt uit de gezondheidsonderzoeken dat ze niet geschikt zijn voor de fok en gaat het hele feest sowieso niet door. Ik heb geen spijt van mijn honden en ik zou het vreselijk vinden als ik ze weg zou (moeten) doen. Zo'n dag als zaterdag is gewoon drama, zo'n dag waarop allerlei dingen met hen mis gaan en je voornamelijk aan het managen en brokken ruimen bent. Maar een dag als vrijdag was weer geweldig en alleen maar genieten. En de meeste dagen zijn eigenlijk genieten, maar daar valt dan ook niet zo veel over te vertellen. Die gaan gewoon hun gangetje.
- sternentänzerin
- Zeer actief
Sluit me bij Dagmar aan en vraag me ook af of het topic niet gesplitst kan worden, de algemene discussie over algemeen gebruik en veranderingen daarin en een topic van Domor en haar honden.
Mijn vraag over haar emoties en gevoelens blijft staan. Analyseren wat er algemeen gebeurd en hoe je ermee omgaat is 1. Maar voelen wat het met je doet en waar jouw reactie en aanpak hierdoor beïnvloed worden is een tweede.
Als ik die niet uit elkaar zou trekken met onze grote zou ik er ook nooit meer uitkomen met haar. Tot nu toe heb ik veel geanalyseerde antwoorden gezien maar nog geen enkel antwoord op vragen die gaan over hoe het voor Domor voelt.
Mijn vraag over haar emoties en gevoelens blijft staan. Analyseren wat er algemeen gebeurd en hoe je ermee omgaat is 1. Maar voelen wat het met je doet en waar jouw reactie en aanpak hierdoor beïnvloed worden is een tweede.
Als ik die niet uit elkaar zou trekken met onze grote zou ik er ook nooit meer uitkomen met haar. Tot nu toe heb ik veel geanalyseerde antwoorden gezien maar nog geen enkel antwoord op vragen die gaan over hoe het voor Domor voelt.
...; We will never surrender Winston Churchill
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk dat ze het hele verhaal niet hier had neergezet als het niet ook om aandacht gaat.
Ze is al half afgebrand in het topic, het topic was weggezakt en vervolgens plaatst ze zelf een nieuw verhaal met een toch wel een beetje bizarre inhoud...
Er komen wel vragen maar het maakt toch niet uit wat er gezegd wordt, want op alle reacties komt een enorm verhaal met de hoe en waarom, maar geen enkel moment wordt er echt nagedacht over wat er nou precies gezegd wordt. Ik heb het al eerder gezegd, maar breng die hond tijdelijk naar iemand met verstand van poedels, dan kan TS eens nadenken over alles, en kan de hond eens objectief bekeken worden en tot rust komen.
Ze is al half afgebrand in het topic, het topic was weggezakt en vervolgens plaatst ze zelf een nieuw verhaal met een toch wel een beetje bizarre inhoud...
Er komen wel vragen maar het maakt toch niet uit wat er gezegd wordt, want op alle reacties komt een enorm verhaal met de hoe en waarom, maar geen enkel moment wordt er echt nagedacht over wat er nou precies gezegd wordt. Ik heb het al eerder gezegd, maar breng die hond tijdelijk naar iemand met verstand van poedels, dan kan TS eens nadenken over alles, en kan de hond eens objectief bekeken worden en tot rust komen.
- dagmar88
- Zeer actief
Domor schreef: Zolang de situatie niet stabiel genoeg is er wordt er niet gefokt en met Noa wordt het komende jaar sowieso niet gefokt. Met Ninthe mogelijk wel, ik sluit niks uit. En misschien blijkt uit de gezondheidsonderzoeken dat ze niet geschikt zijn voor de fok en gaat het hele feest sowieso niet door. Ik heb geen spijt van mijn honden en ik zou het vreselijk vinden als ik ze weg zou (moeten) doen. Zo'n dag als zaterdag is gewoon drama, zo'n dag waarop allerlei dingen met hen mis gaan en je voornamelijk aan het managen en brokken ruimen bent. Maar een dag als vrijdag was weer geweldig en alleen maar genieten. En de meeste dagen zijn eigenlijk genieten, maar daar valt dan ook niet zo veel over te vertellen. Die gaan gewoon hun gangetje.
Lieverd, als ik kon zou ik je een knuffel en een mep komen geven.
Zet nou alsjealsjeblieft hier een oproepje om Noa een week of twee uit te besteden, zodat je tot rust kunt komen.
En zoek begeleiding voor jezelf, als je dat nog niet hebt.