Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden in auto

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Honden in auto

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik zie op Facebook al weer zoveel berichten, van honden die de afgelopen dagen uit auto's zijn gehaald.

Ik snap het niet, ook niet voor 3 minuten. Het was hier gister 27 graden..

Hoe vaak moet er dan nog gewaarschuwd worden :ugh:

Hier een paar honden, de afgelopen dagen:

http://www.rtvnh.nl/nieuws/184685/zandv ... te-indruk-

http://www.omroepbrabant.nl/?news/24874 ... lopen.aspx

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3145066 ... Oegstgeest

http://www.alkmaarcentraal.nl/nieuws/25 ... in-de-auto

:ugh:

Zucht.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Honden in auto

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik snap het ook echt niet. Toen ik gisteren de auto instapte verbrandde ik zowat mijn handen aan de deur :schrik:
Het word zo ontzettend heet in een auto..
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik begrijp het ook niet hoe mensen na alle waarschuwingen toch nog de hond in de auto laten zitten. :gvd:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Zaterdag zag ik iemand fietsen met zijn hond ook zoiets :blauwoog:
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Elmo/maureen schreef:Zaterdag zag ik iemand fietsen met zijn hond ook zoiets :blauwoog:
Och ja.. Dat snap ik ook écht niet.. :ugh:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik reed eergisteren met Elco van Zuid-Limburg naar Krimpen in een auto zonder airco. Wilde halverwege wel graag m'n water verversen bij een tankstation. Mogen daar geen honden naar binnen. Heb het dus met m'n restje water van een graadje of veertig moeten doen... Want ik ga Elco met dat weer echt niet een paar minuten in die snikhete auto laten zitten zonder dat we rijden, ik laat hem ook niet alleen buiten liggen en hij mocht niet naar binnen en toiletten zaten er niet aan de buitenkant
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Achja er zijn nog steeds mensen die denken het is toch nog niet zo warm, maar moet je eens in een auto zitten met de zon erop al is het buiten maar 15 graden dan smelt je al in zo ding
Afbeelding
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Op Animal event riepen ze ook om, dat een hond in de auto zat met Belgisch kenteken ( detail hoor!)
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik zag donderdag een krijsende Teckel in de auto, alle ramen dicht. Een straat verderop waren mensen aan het praten dus ik vroeg een van hen of ze wisten van wie die auto was.
"Ja van mij".
"Die Teckel ook"?
"Ja, waarom"?
"Weet u hoe warm het in die auto is"?
"Ja, ik ben alleen even wat afgeven, rustig maar, loop maar door".
We hebben als heus gekke hondenvrouwtjes op de hoek van de straat gespiekt (met een ijsje :F: ) of de man naar zijn auto ging, maar het duurde nog zes minuten voor hij terug ging :ugh: En dat dier zat er dus al. Ik snap daar niks van. Voor nog geen minuut laat je je hond in die hitte achter, ik word al rijdend gek van die hitte.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Manuma schreef:Ik zag donderdag een krijsende Teckel in de auto, alle ramen dicht. Een straat verderop waren mensen aan het praten dus ik vroeg een van hen of ze wisten van wie die auto was.
"Ja van mij".
"Die Teckel ook"?
"Ja, waarom"?
"Weet u hoe warm het in die auto is"?
"Ja, ik ben alleen even wat afgeven, rustig maar, loop maar door".
We hebben als heus gekke hondenvrouwtjes op de hoek van de straat gespiekt (met een ijsje :F: ) of de man naar zijn auto ging, maar het duurde nog zes minuten voor hij terug ging :ugh: En dat dier zat er dus al. Ik snap daar niks van. Voor nog geen minuut laat je je hond in die hitte achter, ik word al rijdend gek van die hitte.
Ik had de politie gebeld denk ik. Misschien dat ze daar wakker van worden. Of gedreigd met een raampje intikken.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Nanna schreef:Van mij mogen ze er enorme boetes voor geven. Liever natuurlijk een half uur zèlf in een hete auto zetten maar dat zal juridisch niet haalbaar zijn, helaas.
Misschien leren die hersenlozen het dan eens.
Inderdaad, met zo'n lik op stuk beleid bereik je veel meer. Maar ja, martel straffen mogen niet :U:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fotogravinnetje schreef:Ik reed eergisteren met Elco van Zuid-Limburg naar Krimpen in een auto zonder airco. Wilde halverwege wel graag m'n water verversen bij een tankstation. Mogen daar geen honden naar binnen. Heb het dus met m'n restje water van een graadje of veertig moeten doen... Want ik ga Elco met dat weer echt niet een paar minuten in die snikhete auto laten zitten zonder dat we rijden, ik laat hem ook niet alleen buiten liggen en hij mocht niet naar binnen en toiletten zaten er niet aan de buitenkant
Was er ook niemand die water voor je wilde halen dan? :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heb niets gevraagd. Was al moe en dan is een onbekende aanspreken helemaal moeilijk voor mij. Als ik fit ben, vind ik dat al lastig genoeg
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ga dan dus gewoon met mijn hond naar binnen. Zo'n bordje zegt me dan even niet zoveel.
Ik heb dat vorig jaar twee keer gedaan en even gemeld bij het personeel dat ik dat deed omdat ik de hond niet buiten wilde laten en heel snel zou zijn. Dat was prima.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

En ja hoor, weer raak. Parkeerplaats Outlet Center Roermond. Daar staan de auto's pal in de zon. Eigenaar was kennelijk al twee uur weg, op het heetst van de dag. Een bulletje ook nog :(: . Gelukkig bevrijd door de politie. Het is te hopen dat de eigenaar hier iets van leert.

http://www.1limburg.nl/politie-tikt-raa ... t=topstory
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Het is onbegrijpelijk dat mensen hun honden nog steeds in snik hete auto's achter laten. Laatst ook nog een baby die een uur alleen in de auto zat :scratch: De ouders waren gezellig aan het shoppen. Onvoorstelbaar :ugh:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Toen wij maandag de doggyride gingen halen zaten de honden heel even in de auto voor de deur bij die mensen, maar wel met alle ramen open zodat het doorwaaide en we letterlijk binnen 2 minuten weer terug waren.

Kan me echt niet voorstellen dat ik ze in een auto zou laten zitten in de zon, ramen dicht en ze zoeken het maar uit :piew:
Hier blijft er eentje bij ze in de auto, met airco aan, als we als het warm is even ergens heen moeten.
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ik snap dit ook echt niet he......
Maar het gebeurt niet alleen met dieren, mensen vergeten hun baby ook nog wel eens
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik vraag me eigenlijk af of er een straf staat op het bevrijden van een hond uit een auto als je dat als particulier doet. Niet dat het me op het moment dat ik zoiets zie iets dondert ( die ruit maak ik toch wel stuk) maar puur uit nieuwsgierigheid.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Cinnepin
Zeer actief

Als de hond op sterven na dood is niet. Dan mag je de ruit in slaan.
Anders moet je de politie of 144 bellen.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Cinnepin schreef:Als de hond op sterven na dood is niet. Dan mag je de ruit in slaan.
Dat deed ik 2 jaar geleden ook. Toen zei meneer de agent: 'Het is pas 20 graden, de auto staat in de zon zeg je? Nou, dat wordt zo warm niet hoor. Probeer anders zelf even de eigenaar te vinden. Hier sturen we geen agenten voor hoor.' :hmmm:

Het was 23 graden, de auto zat potdicht in de zon! En de hond zat te hijgen :blauwoog:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik heb afgelopen weekend Habibi ook héél even in de auto gelaten.
Moest een half brood hebben, en een extreem drukke volle dag.
Airco bewust op volle bak aan vantevoren, auto koud.
Twee-en-eenhalve minuut weggeweest.
Hele tijd in de winkel aan snelheid gedacht, als het te druk was geweest was ik uiteraard omgedrasid.
Auto was nog koud toen ik instapte.
Heb ook ooit de sleutel gewoon in het contact gelaten, en de airco aan toen ik even wat moest doen.

Het is dus niet àltíjd meteen heel ernstig.

Maar inderdaad, mensen die honden rustig tijden in een broeikasauto laten zitten, sporen niet helemaal.
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief

Feather__ schreef:
Cinnepin schreef:Als de hond op sterven na dood is niet. Dan mag je de ruit in slaan.
Dat deed ik 2 jaar geleden ook. Toen zei meneer de agent: 'Het is pas 20 graden, de auto staat in de zon zeg je? Nou, dat wordt zo warm niet hoor. Probeer anders zelf even de eigenaar te vinden. Hier sturen we geen agenten voor hoor.' :hmmm:

Het was 23 graden, de auto zat potdicht in de zon! En de hond zat te hijgen :blauwoog:
Oef dat staat hem niet netjes!
Afbeelding
boemerenik
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door boemerenik »

Het blijft inderdaad onvoorstelbaar dat mensen zich niet verplaatsen in hun hond. PETA, een Amerikaanse organisatie die zich inzet voor de rechten van dieren, heeft vorig jaar een hele goede reclame gemaakt met betrekking tot dit onderwerp. Ze hebben een professionele basketbalspeler gevraagd om zo lang mogelijk in een hete auto te zitten; hij hield het slechts 8 minuten vol. En dan te bedenken dat hij goed getraind is en dat honden niet de mogelijkheid hebben om te zweten zoals wij mensen. Ze zouden er een Nederlandse versie van moeten maken.

Hier het filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=gBTGcWUf2ts
Cabecre
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Cabecre »

Vreselijk, mensen denken er gewoon niet bij na omdat ze het zelf lekker weer en gaan er vanuit dat de hond het ook lekker vind.
Daarnaast zitten we zelf nooit in de auto wanneer die uit staat en pal in de zon. Wij hebben altijd Airco of ARKO.

Ik heb er de laatste jaren veel aandacht voor gezien en ik snap niet hoe mensen dat nog niet door lijken te hebben. Wat mij betreft mag er daarom ook nóg meer voorlichting er voor komen. Een hond laat je niet met warm weer in de auto achter!
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Een paar jaar geleden was ik 's zomers bezig om onze auto van binnen eens lekker schoon te maken. Deuren open, een lekker windje, graad of 25, niks aan de hand. Totdat een onweersbui met de nodige regen ineens losbarstte. Die had ik niet aan zien komen tijdens mijn poetsgedoe.
Gauw deuren en ramen dichtgedaan om de bui in de auto uit te zitten, dacht ik :ugh: :Q: !!!!!
Nou binnen 5 minuten was het niet meer uit te houden en de 'verkoelende' bui was nog niet over. Ik zweette me kapot en kreeg bijna geen adem meer in de auto en ben er uit gevlucht. Beter zeiknat van de regen dan van mijn zweet en dan kan IK nog zweten :19: .

Mensen die hun kind, hond of ander dier in een auto laten zitten bij temperaturen boven 20 graden mogen wat mij betreft zelf eens ervaren hoe dat aanvoelt.

Temperatuur buiten Autotemperatuur na 10 minuten Autotemperatuur na 30 minuten
24°C 34°C 43°C
30°C 40°C 48°C
32°C 43°C 51°C

Edit: lijstje komt niet goed over maar ik denk dat jullie daar wel uitkomen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”