Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat krijg je....(als je kruist)
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Wat krijg je....(als je kruist)
Nanna schreef:Een Riesenschnauzer met een Duitse Pinscher?
Hier een voorbeeld van in drie generaties weer terugfokken naar de Pinscher.
KLIK
Middenslag.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mooi he, na 3 generaties heb je je basishond terug, maar wel met een scheut vers bloed 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Na twee al in feite.
Oud nieuws he, en een project van de Finse kennelclub.
En niet helemaal eerlijk, want een totaal ander ras is het niet. Ze hebben dezelfde oorsprong en founders.
Oud nieuws he, en een project van de Finse kennelclub.
En niet helemaal eerlijk, want een totaal ander ras is het niet. Ze hebben dezelfde oorsprong en founders.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Is ook niet zo gek. Vroeger kwamen de Schnauzer en de Duitse Pinscher in een nest voor.
En heette de Schnauzer ruwhaar Pinscher.
En heette de Schnauzer ruwhaar Pinscher.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
Yep bijzonder mooi hondje.Nanna schreef:Die viel mij ook al op, haha! Die vind ik mooier dan zijn twee ouders bij elkaarlaeken schreef:Deze.....![]()
-
- Zeer actief
Ik vind de Duitse Pinscher toch echt mooier dan die ruwhaar.
Maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak.
Groetjes Gonnie.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels

Hier moeten ze iets mee gaan doen joh

- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nou echt! 

-
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik zat er op te wachtengonnie schreef:Ik vind de Duitse Pinscher toch echt mooier dan die ruwhaar.
Hahaha, ik hou gewoon van kortharige honden. Vind het bij een kortharige hond mooi om de spieren te zien.
Maar goed heb ook eerst naar een Schnauzer gekeken, maar die fokker snauwde me af aan de telefoon omdat ik naar de prijs vroeg. Ik vroeg daar wel als eerste naar, maar meer omdat als hij te duur zou zijn, ik ook verder geen inlichtingen hoefde.
En toen ik aan het bijhouden van de vacht dacht en dat het ook kosten meebracht ben ik naar een ander ras gaan kijken.
Groetjes Gonnie.
- Hakuna Matata
- Zeer actief
Mooie hond, en een niet al te lange baard.laeken schreef:Deze.....![]()

-
- Actief
- Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
- Contacteer:
Ik vind dit zo apart! Wij zijn nu na het inkruisen van de Pointer zo'n 17 generaties verder en wij zien nog steeds het verschil, zelfs tussen de LUA's (Low Urine Acid) en HUA's (High Urine Acid)! Zelfs in het nest zien we verschil tussen de LUA en HUA pups. Ik ben benieuwd wat de pups bij mij gaan doen, generatie nummer 18 na de inkruising!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar die gaan we niet doenNanna schreef:Wetterhoun x Ierse waterspaniël lijkt me ook reuze geslaagd

Wel een paar andere. Binnenkort online welke.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat zie je dan?Lizzy schreef:Ik vind dit zo apart! Wij zijn nu na het inkruisen van de Pointer zo'n 17 generaties verder en wij zien nog steeds het verschil, zelfs tussen de LUA's (Low Urine Acid) en HUA's (High Urine Acid)! Zelfs in het nest zien we verschil tussen de LUA en HUA pups. Ik ben benieuwd wat de pups bij mij gaan doen, generatie nummer 18 na de inkruising!
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ben benieuwdMarjoleine schreef:Maar die gaan we niet doenNanna schreef:Wetterhoun x Ierse waterspaniël lijkt me ook reuze geslaagd
Wel een paar andere. Binnenkort online welke.
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Bijna hetzelfde.. Bruce (zoekt nog een huisjelaeken schreef:Yep bijzonder mooi hondje.Nanna schreef:Die viel mij ook al op, haha! Die vind ik mooier dan zijn twee ouders bij elkaarlaeken schreef:Deze.....![]()

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Daar ben ik ook benieuwd naar! Kijk ik zie aan die F3 hierboven niks, maar wellicht ziet een pinscherkenner het er wel aan af..sirene schreef:Wat zie je dan?Lizzy schreef:Ik vind dit zo apart! Wij zijn nu na het inkruisen van de Pointer zo'n 17 generaties verder en wij zien nog steeds het verschil, zelfs tussen de LUA's (Low Urine Acid) en HUA's (High Urine Acid)! Zelfs in het nest zien we verschil tussen de LUA en HUA pups. Ik ben benieuwd wat de pups bij mij gaan doen, generatie nummer 18 na de inkruising!
Ik weet dat er in Frankrijk wel Ess en Wss gekruist zijn, ik weet verder niet echt wat daar uit gekomen is omdat het (uiteraard) nergens te vinden is...
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben echt benieuwd. Want anders dan gewoon verschil in type, een lijn die misschien wat meer herkenbaar is kan ik het me niet voorstellen.grover schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar! Kijk ik zie aan die F3 hierboven niks, maar wellicht ziet een pinscherkenner het er wel aan af..sirene schreef:Wat zie je dan?Lizzy schreef:Ik vind dit zo apart! Wij zijn nu na het inkruisen van de Pointer zo'n 17 generaties verder en wij zien nog steeds het verschil, zelfs tussen de LUA's (Low Urine Acid) en HUA's (High Urine Acid)! Zelfs in het nest zien we verschil tussen de LUA en HUA pups. Ik ben benieuwd wat de pups bij mij gaan doen, generatie nummer 18 na de inkruising!
Ik weet dat er in Frankrijk wel Ess en Wss gekruist zijn, ik weet verder niet echt wat daar uit gekomen is omdat het (uiteraard) nergens te vinden is...
Elke generatie verdwijnt de helft van de genen van dat andere ras. Je begint met 50%. Na de 6de generatie (1,nogwat %) is het percentage genen van dat andere ras al nihil.
- dagmar88
- Zeer actief
Op lizzy's site staat een aankondiging met deze reu.
http://luadalmatians-world.com/enus/luas/2015/guinness
Zie het in 75% van die honden niet terug, maar ben dan ook verre van een dalmatier kenner
Zie het in 75% van die honden niet terug, maar ben dan ook verre van een dalmatier kenner

-
- Actief
- Contacteer:
Ja klopt, ik ga voor het aanstaande nestje deze reu gebruiken en hij is een zogenaamde LUA Dalmatiers. Hij maakt dus zelf geen uraatgruis meer aan en geeft dit gezonde gen door aan een deel van zijn nakomelingen.dagmar88 schreef:Op lizzy's site staat een aankondiging met deze reu.
We zien het vooral aan de bevlekking. Die is echt minder mooi, minder diep gepigmenteerd en vaak zijn de vlekjes kleiner (en zoals wij dat ook wel noemen: schimmelig). En de kenners zien het ook wel aan type hoor. Ik wilde het laten zien met wat foto's maar het forum begint te mekkeren over het aantal pixels dat de foto breed mag zijn, ik moet ze dus eerst gaan verkleinen. Die houden jullie nog tegoed.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat er gebruikt is, is een hond die bont was (normaal bont) en schimmel had.Lizzy schreef:We zien het vooral aan de bevlekking. Die is echt minder mooi, minder diep gepigmenteerd en vaak zijn de vlekjes kleiner (en zoals wij dat ook wel noemen: schimmelig).
Een Dalmaat is extreem bont (reden van de risico's op doofheid) en hij heeft geen schimmel, maar iets anders, dat flecking heet.
Zowel het gen voor schimmel (ticking) als voor flecking is nog niet gevonden.
Jullie hebben er dus schimmel ingefokt en als je dat hebt krijg je het haast niet weg want er zijn veel varianten, zodat je het dus vaak moeilijk herkent.
Het zou het minste van mijn problemen zijn maar dat de tegenstanders hier gretig gebruik van maken snap ik best

-
- Actief
- Contacteer:
Dit is trouwens de nakomeling uit de kruising Dalmaat x Pointer:

Dit is 5 generaties verder van de eenmalige Pointerkruising:

Dit is al 7 generaties verder van de eenmalige Pointerkruising:

Dit is 5 generaties verder van de eenmalige Pointerkruising:

Dit is al 7 generaties verder van de eenmalige Pointerkruising:

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou wel een F2 en een F3 willen zien, maar die kan ik jammer genoeg niet vinden. Jij wel, Lizzy?
- dagmar88
- Zeer actief
Lizzy schreef:En de kenners zien het ook wel aan type hoor.
Bij de reu die je hebt uitgezocht als leek ook zeer zeker, vind het echt frappant.
Ben wel heel benieuwd naar wat je zei, dat je de lua en hua pups in een nest kunt onderscheiden.
Heb je daar een foto van?
-
- Actief
- Contacteer:
Jij zit ook zeker hier te kijken? http://luadalmatians-world.com/nl/luas. Daar staat geen F2 en F3 bij. Ik ga kijken of ik daar via Denise Powell aan kan komen!Marjoleine schreef:Ik zou wel een F2 en een F3 willen zien, maar die kan ik jammer genoeg niet vinden. Jij wel, Lizzy?
-
- Actief
- Contacteer:
Nou zit je ook niet naar de beste foto van Guinness te kijken hoor. En hij mag LUA wezen, ik vind hem hartstikke mooi, "mijn Guinness"dagmar88 schreef:Lizzy schreef:En de kenners zien het ook wel aan type hoor.
Bij de reu die je hebt uitgezocht als leek ook zeer zeker, vind het echt frappant.
Ben wel heel benieuwd naar wat je zei, dat je de lua en hua pups in een nest kunt onderscheiden.
Heb je daar een foto van?

Ik ga zo wat foto's van LUA en HUA pups uit 1 en hetzelfde nest plaatsen!
-
- Actief
- Contacteer:
Wij doen serieus altijd een wedstrijdje "wie is LUA en wie is HUA" bij de pups van een LUA nest
HUA:

LUA:

Ander nestje:
LUA:

LUA:

HUA:

Zitten we toch zo'n 17 generaties verwijderd van de originele Pointer x Dalmaatkruising.

HUA:

LUA:

Ander nestje:
LUA:

LUA:

HUA:

Zitten we toch zo'n 17 generaties verwijderd van de originele Pointer x Dalmaatkruising.
- dagmar88
- Zeer actief
Lizzy schreef: Nou zit je ook niet naar de beste foto van Guinness te kijken hoor. En hij mag LUA wezen, ik vind hem hartstikke mooi, "mijn Guinness"!

-
- Actief
- Contacteer:
Ik mag dan het eerste LUA nestje in Nederland fokken, er zijn op dit moment 17 LUA fokkers in de USA en 16 LUA fokkers in Europa. Alle reden tot optimisme lijkt me.Nanna schreef:Wat kan je nu in 's hemelsnaam een minder fraaie bevlekking schelen als je in ruil daarvoor gezonde pups kunt fokken? Sommige fokkers zal ik wel nooit snappen. Want er zal gerust hevige tegenstand geweest zijn (en nog zijn) tegen de pointerinvloed. Wat mij betreft zijn dat doorgeslagen idioten.