Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vliegen!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Vliegen!

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem heeft een hekel aan vliegen, die dikke zoemers. En dat niet dat hij ze een beetje irritant vindt maar een echte diepe haat. En nu de deuren en ramen met het mooie weer openstaan vliegt er zo nu en dan wat in huis.

Hij jaagt er dus ook op maar niet zoals Mies die het gewoon lollig vindt en wel eens wat uit de lucht hapt. Maar Mies pakt alles wat vliegt of kruipt. En Diem laat alle verder insecten met rust, ook een spin die langsloopt bv.
Vangen lukt hem niet goed. En dat ligt er niet aan dat hij niet behendig genoeg is, maar aan mij. Hij mag namelijk niet via de bank de vensterbank op om achter de tv te duiken. Dan kan je ze niet vangen natuurlijk :19: (Diem weegt 32 kilo)

Als hij dan kwaad ergens ligt of staat na vruchteloze jachtpogingen en de vlieg komt bij hem in de buurt dan laat hij de vlieg zijn tanden zien, inclusief rimpelneusje ( :I: ) Als dat dan niet helpt stampvoet hij naar buiten om daar te gaan mokken tot ik de vlieg heb gevangen. Als ik hem dan binnenroep moet ik de dode vlieg laten zien, dan pas komt hij binnen.

Vanmiddag kreeg hij een kluifje. Sinds ik per ongeluk varkenshuid ipv runderhuidkluifjes heb, eet hij die niet meer. Maar hij krijgt er altijd eentje want anders doe ik hem tekort omdat Mies wel krijgt. Na een half uurtje ruim ik de kluif weer op anders mag Mies het opeten van Diem. Maar vandaag kwam er dus een vlieg buurten bij z'n kluif. Eerst werd de vlieg verjaagd. Toen deze bleef rondzoemen raapte hij nijdig (echt nijdig want eerst schoof kluif meter verder over de vloer :mrgreen: ) de kluif op om er mee naar de tuin te rennen, in gestrekte draf. In de tuin heeft hij de kluif binnen een paar minuten opgegeten :LOL: Heeft hij toch nog baknijd. Niet naar mij of Mies maar naar vliegen :lief:

Maar dit is toch raar? Ik ken wel honden die 'happen' naar -al dan niet aanwezige- vliegen of erop jagen zoals Mies. Maar Diem lijkt het zo persoonlijk te nemen?
Ik ben benieuwd of iemand het herkent of er een mening over heeft :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Vliegen!

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

:goeie: :goeie: wat een verhaal.
Ik herken het verder niet, maar zou er wel om kunnen lachen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb er helemaal beeld bij :LOL: Komt me niet bekend voor, maar klinkt supergrappig.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, heel grappig!
Amy en Mila jagen ook op vliegen. Mila vindt volgens mij het geluid gewoon irritant en dat zijn dan ook de enige dieren waar Mila op jaagt. Maar die haat zit lang niet zo diep als bij Diem ;-)
pioenroos
Zeer actief

DeDiana schreef: Maar die haat zit lang niet zo diep als bij Diem ;-)
Diem is wel een type dat áls je iets doet, je het wel goed moet doen, vrees ik :blauwoog:

Ik moest er vanmiddag ook wel om lachen hoor. Dat hij heel fanatiek een vies kluifje gaat eten omdat er 1 vlieg langskwam :mrgreen:
Maar ik ben niet zo goed in vliegen meppen. En een paar keer per dag aan de gang moeten omdat je grote hond anders het huis afbreekt of vanuit buiten naar binnen mij nijdig aanstaart om het op te lossen, is niet mijn ideaal plaatje van een relaxte zomer eigenlijk :S:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief

Heavy schreef: Misschien zo'n plakstrip ophangen?
Heel smerig maar werkt wel .
Hmm, nooit aan gedacht eigenlijk. Het zijn inderdaad erg gore dingen :mrgreen: Maar misschien wel het proberen waard. Zeker als ik niet thuis ben of als ik nog slaap boven vind ik het eigenlijk wel vervelend als hij zich zo loopt op te winden over een vlieg in huis.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Jamie heeft het ook niet op vliegen, geen diepe haat, maar ze moeten ook doodddd...
Maar ik zie het wel helemaal voor me hoe Diem zich kwaad maakt :mrgreen: het past wel echt bij hem :love:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief

HillieS schreef:Jamie heeft het ook niet op vliegen, geen diepe haat, maar ze moeten ook doodddd...
Maar ik zie het wel helemaal voor me hoe Diem zich kwaad maakt :mrgreen: het past wel echt bij hem :love:
Is Diem toch een grotere driftkikker dan Jamie :wink:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik herken het!
Jack doet dat ook, hij HAAT ze.
Als er een vlieg dichtbij hem gaat zitten komt er ook een diepe grom en hij gaat er van borstelen.
Zo nu en dan vangt hij er een en als hij die dan in zijn bek heeft gromt hij ook en schud hij met zijn bek :LOL:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
pioenroos
Zeer actief

samantha! schreef:Ik herken het!
Jack doet dat ook, hij HAAT ze.
Als er een vlieg dichtbij hem gaat zitten komt er ook een diepe grom en hij gaat er van borstelen.
Zo nu en dan vangt hij er een en als hij die dan in zijn bek heeft gromt hij ook en schud hij met zijn bek :LOL:
Ja, nog een mafketel :cheer: Diem is in goed gezelschap.
Diem schudt zelfs met zijn bek als hij ziet dat ík er eentje gevangen heb. Borstelen en grommen heb ik hem niet op betrapt nog, hij houdt het bij tanden laten zien :mrgreen:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

pioenroos schreef:
HillieS schreef:Jamie heeft het ook niet op vliegen, geen diepe haat, maar ze moeten ook doodddd...
Is Diem toch een grotere driftkikker dan Jamie :wink:
Jup haha :mrgreen:
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai gaat.. jawel... krijsen als er een vlieg in zijn buurt komt in huis. Buiten valt het mee, maar in huis... Doodsangst.

:piew: :piew:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”