Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Suppen / paddle board met je hond.
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Suppen / paddle board met je hond.
Dit zie ik steeds vaker voorbij komen!
Het lijkt me super leuk om te gaan doen.
Maar hoe te starten?
Waar mag je overal suppen?
Met wat voor soort board beginnen?
Wat is de aanschafprijs?
Welke peddels?
Etc etc...
Het lijkt me super leuk om te gaan doen.
Maar hoe te starten?
Waar mag je overal suppen?
Met wat voor soort board beginnen?
Wat is de aanschafprijs?
Welke peddels?
Etc etc...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Suppen / paddle board met je hond.
Wat is dat?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als je dat eens wil uitproberen en goed advies wil hebben zou ik eens contact opnemen met IkSup Loosdrecht, waar Ingrid je alle informatie kan geven waar je naar op zoek bent. Ze heeft een website en is ook op Facebook te vinden onder deze naam.
Je zou ook Sita een PB kunnen sturen, zij supt ook met haar honden en zij hebben zelf ook een board.
Welk board geschikt is, ligt helemaal aan je eigen eisen.
Marian*: een supboard is een soort surfplank, maar dan breder (en soms langer) en vaak opblaasbaar. De bedoeling is dat je hierop staand jezelf vooruitbeweegt met een speciale peddel.
Hier een foto van mij en Mojo op een sup vorig jaar, hier zit ik nog (zat er net op namelijk), je kunt er ook op je knieën op peddelen, of staand zoals het Stand Up Paddlen al doet vermoeden.

Hier nog eentje waar ik sta, van een andere keer:

Je zou ook Sita een PB kunnen sturen, zij supt ook met haar honden en zij hebben zelf ook een board.
Welk board geschikt is, ligt helemaal aan je eigen eisen.
Marian*: een supboard is een soort surfplank, maar dan breder (en soms langer) en vaak opblaasbaar. De bedoeling is dat je hierop staand jezelf vooruitbeweegt met een speciale peddel.
Hier een foto van mij en Mojo op een sup vorig jaar, hier zit ik nog (zat er net op namelijk), je kunt er ook op je knieën op peddelen, of staand zoals het Stand Up Paddlen al doet vermoeden.

Hier nog eentje waar ik sta, van een andere keer:

-
- Zeer actief
Suppen is echt super leuk om samen te doen met je hond. Heb je vragen even in berichtje gezet en wat antwoorden gegeven.
Er zijn zeker goedkopere boards en peddels te krijgen. Hier weet ik minder vanaf, omdat ik daar niet naar heb gekeken. Als je af en toe wilt gaan suppen, dan is huren ook een hele goede optie.
Hopelijk heb je iets aan mijn antwoorden. Je mag mij altijd berichtje sturen of in dit topic de vragen te stellen.
Dit ben ik samen met mijn golden op mijn board

Kan je zeker aanraden om in ieder geval eens een suples te volgen met je hond ten eerste om de juiste techniek te leren en ten tweede om het een keertje te ervaren of het echt iets voor je is.Maar hoe te starten?
In principe kan je overal suppen. Aan te raden is om te gaan suppen met je hond op rustig water waar niet veel boten komen. Kanoroutes zijn uitermate geschikt om te suppen.Waar mag je overal suppen?
Welk board is beetje afhankelijk wat je wensen zijn. Wil je lange afstanden gaan suppen, zoek je stabiliteit of meer snelheid. Inflatable board of juist hard board. Een goede supwinkel zal met je het best passende board uitzoeken. Goede merken zijn onder andere Red Paddle, Starboard, Fanatic en Mistral.Met wat voor soort board beginnen?
Als je een goed board wilt kopen moet je rekening houden met prijzen tussen de €900 en €1.200 voor het board. Peddel tussen de €100 en €300 (ook weer afhankelijk van hoe licht je de peddel wilt hebben).Wat is de aanschafprijs?
Er zijn zeker goedkopere boards en peddels te krijgen. Hier weet ik minder vanaf, omdat ik daar niet naar heb gekeken. Als je af en toe wilt gaan suppen, dan is huren ook een hele goede optie.
Hopelijk heb je iets aan mijn antwoorden. Je mag mij altijd berichtje sturen of in dit topic de vragen te stellen.
Dit ben ik samen met mijn golden op mijn board

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Actief
Dank voor je uitgebreide antwoord Sita!
Dan lijkt de eerste paar keer huren me het beste. Als er zo veel verschil zit in boards en peddels, dan kijk ik eerst even wat me het beste licht.
En ook of mijn hond een wiebelaar is... Haha. Ik verwacht beter een breder bord te kunnen nemen, maar de tijd zal het uitwijzen...
Het ziet er heerlijk ontspannen uit voor je hond. En een leuke work out voor jezelf...
Dan lijkt de eerste paar keer huren me het beste. Als er zo veel verschil zit in boards en peddels, dan kijk ik eerst even wat me het beste licht.
En ook of mijn hond een wiebelaar is... Haha. Ik verwacht beter een breder bord te kunnen nemen, maar de tijd zal het uitwijzen...
Het ziet er heerlijk ontspannen uit voor je hond. En een leuke work out voor jezelf...
-
- Zeer actief
Het is inderdaad heerlijk ontspannend! Voor jezelf kan je het zo intensief maken als je zelf wilt.
Verstandig om eerst te gaan huren. Kan beter in 1x een passend board kopen en dan is het handig om verschillende types te hebben geprobeerd. Echte race boards zijn heel smal en zijn niet aan te raden met een hond. Maar voor de rest zijn er heel veel mogelijkheden en opties.
Verstandig om eerst te gaan huren. Kan beter in 1x een passend board kopen en dan is het handig om verschillende types te hebben geprobeerd. Echte race boards zijn heel smal en zijn niet aan te raden met een hond. Maar voor de rest zijn er heel veel mogelijkheden en opties.

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Dat staat voor mij op mijn to do lijstje!
Maar ik vrees chaotische semi-verzuip taferelen met mijn drukke Mechelaars
.
Maar ik vrees chaotische semi-verzuip taferelen met mijn drukke Mechelaars

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
-
- Zeer actief
Meestal valt dat echt wel mee. Truc is om op het board te gaan zitten en dan meteen weg peddelen. Honden willen graag terug naar de vertrouwde kant. In het diepe water springen ze niet zo snel, als ze er niet zeker van zijn of ze er uit kunnen komen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Wat ook een optie is om een heupgordel om te doen en daar de riem aan vast te maken. Heb je iets meer controle over je hond.Perle schreef:Dat staat voor mij op mijn to do lijstje!
Maar ik vrees chaotische semi-verzuip taferelen met mijn drukke Mechelaars.
Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen!

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dit was mijn drukke Airedale terrier op een gewoon surfboard:Perle schreef:Dat staat voor mij op mijn to do lijstje!

Viel mij in ieder geval reuze mee!
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Aar joe kreezie?! En mee verzuipen, zekerSita schreef:Wat ook een optie is om een heupgordel om te doen en daar de riem aan vast te maken. Heb je iets meer controle over je hond.Perle schreef:Dat staat voor mij op mijn to do lijstje!

Ehm, en probleem is dat mijn mormels maar al te graag in het water springen.
Goed, ik moet er gewoon eens voor gaan. Ga je zien dat er ofwel doden vallen, van het lachen met mijn ellende, of dat het wonderbaarlijk vanzelf goed blijkt te gaan.

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Perle schreef:Aar joe kreezie?! En mee verzuipen, zekerSita schreef:Wat ook een optie is om een heupgordel om te doen en daar de riem aan vast te maken. Heb je iets meer controle over je hond.Perle schreef:Dat staat voor mij op mijn to do lijstje!
.
Ehm, en probleem is dat mijn mormels maar al te graag in het water springen.
Goed, ik moet er gewoon eens voor gaan. Ga je zien dat er ofwel doden vallen, van het lachen met mijn ellende, of dat het wonderbaarlijk vanzelf goed blijkt te gaan.
Gaan we wel samen

Met Lyka ging kanoën bv prima maar Yuma had maar 1 missie. HET WATER IN. Dus voor de eerlijkheid zal ik dan Yuma wel meenemen. Kan je ook lachen. En ja zonder heupgordel. Hoef niet mee te verzuipen.
- Arline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dit lijkt mij ook super om te doen. Ben gelijk gaan kijken op de site iksup.
Ben erg benieuwd of Nox mijn enthousiasme deelt
Fen vast wel, daar heb ik ook mee gekanood.
Ben erg benieuwd of Nox mijn enthousiasme deelt

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Mocht je een keer willen gaan suppen daar doordeweeks, laat me dan even weten, dan ga ik misschien wel met je mee.Arline schreef:Dit lijkt mij ook super om te doen. Ben gelijk gaan kijken op de site iksup.
Ben erg benieuwd of Nox mijn enthousiasme deeltFen vast wel, daar heb ik ook mee gekanood.
- Arline
- Zeer actief
Ja leuk, dan laat ik t horen.LongFields schreef:Mocht je een keer willen gaan suppen daar doordeweeks, laat me dan even weten, dan ga ik misschien wel met je mee.Arline schreef:Dit lijkt mij ook super om te doen. Ben gelijk gaan kijken op de site iksup.
Ben erg benieuwd of Nox mijn enthousiasme deeltFen vast wel, daar heb ik ook mee gekanood.
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Dit staat ook nog op mijn to do lijstje. Ik denk dat Abbey het geweldig vindt, en mij lijkt het ook heerlijk ontspannen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou niet direct een board kopen. Zijn zijn best groot en als je op verschillende plekken wilt suppen is het een h eel gesleep.
Hier in Friesland kun je op iedere straathoek (sloothoek
) een sup huren. De meeste zeilscholen en kano verhuurbedrijven hebben ze hier wel.
Ik heb het wel eens gedaan met Mayke, die vind dat soort dingen leuk. Kiwi zou zichzelf gedrukt gedeisd houden tijdens de tocht en 144 bellen als ze de kans zou krijgen
Hier in Friesland kun je op iedere straathoek (sloothoek

Ik heb het wel eens gedaan met Mayke, die vind dat soort dingen leuk. Kiwi zou zichzelf gedrukt gedeisd houden tijdens de tocht en 144 bellen als ze de kans zou krijgen

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dan heb je in jouw omgeving mazzel, dat er zo veel plaatsen zijn waar je een sup kunt huren. Ik denk dat dit zeker niet overal het geval zal zijn.
Op zich klopt het inderdaad dat een sup behoorlijk groot is qua formaat, maar veel sups zijn opblaasbaar en als klein pakket achterin de auto mee te nemen. Met een pomp, al dan niet aan te sluiten op de auto, kun je hem snel oppompen om ermee het water op te gaan.
En als je een dakdrager op de auto hebt kan hij daar ook op getransporteerd worden.
Op zich klopt het inderdaad dat een sup behoorlijk groot is qua formaat, maar veel sups zijn opblaasbaar en als klein pakket achterin de auto mee te nemen. Met een pomp, al dan niet aan te sluiten op de auto, kun je hem snel oppompen om ermee het water op te gaan.
En als je een dakdrager op de auto hebt kan hij daar ook op getransporteerd worden.