Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kwispelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Kwispelen

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta, heeft een beetje rare kwispel met zijn scheve varkensstaart, hij kwispelt half rond en half opzij.
Als Ziggy op de bank ligt en je kijkt hem aan dan kwispelt het puntje van zijn staart en als je thuis komt kwispelt zijn hele lijfje en draait alle kanten op.
Ras niet, die ligt koninklijk met zijn bevallige kont op de bank en zwaait drie keer met zijn staart.
Als hij wél enthousiast wordt en zich verwaardigd van de bank te komen dan blijft hij op de rand van het kleed staan en geeft een korte blaf, waar kom jíj vandaan, en waarom kom je nú pas weer? :pffff:
Hij kwispelt dan wel, dat dan ook wel weer.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy kwispelt zo'n beetje bij alles wat ze doet want alles is leuk leuk leuk. Die heeft ook maar 1 standje met die staart, soms verschilt de hoogte wel iets maar ze kwispelt alleen niet als ze slaapt.

Maylo heeft verschillende kwispels. rustig, wild, hoog en laag etc. Bij hem kan ik hem ook prima aan zijn kwispel alleen al lezen.
3 x een rustig kwispel dan rust en dan weer opnieuw betekend dat hij weer narigheid aan het bedenken is. Kont schuddende kwispel is als ik thuis kom of vriend of mijn broertje binnen komt. Dan kwispelt hij ook nog in zijn slaap en dat gaat er soms hard aan toe. En nog een tal van verschillende kwispels, maar niet bij alles wat hij doet.

Maylo heeft dan ook nog een husky vriendin in de buurt en als hij haar ziet dan krult hij zijn staart helemaal op tegen zijn billen(net een varkentje dan maar dan anders) en dan gaat hij heel hard rondjes voor haar rennen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Fenja kwispelt enorm veel, maar dan wel met interactie met mensen. Haar kont schud dan heftig mee. Haar kwispel is wel altijd laag en breed, dus nooit klappen of zwiepen van haar staart.
Nox kwispelt ook wel veel, maar niet zo heftig als Fen. Maar fen doet eigenlijk nooit iets gematigd :mrgreen: , dus ook kwispelen niet.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja kwispelen heeft nogal verschillende oorzaken. De kwispel die omschrijft breed van bil tot bil en rustig is een gewone happy dog. Het hardere kwispelen is een hond die iets te blij is. Deze situaties kan je vergelijken met het vriendelijke glimlachen naar een ander en iemand die helemaal in een deuk ligt omdat hij gekieteld wordt. 2 heel verschillende happy mensen. En tja dan heb je de nog wat korte kwispels, wat toch meer op spanning en stress duidt. Dat hoeft niet altijd negatief zijn, een soort gemaakt lachen die niet helemaal van toepassing in de situatie is, pure omdat iemand gestrest is voor bijvoorbeeld een examen. En de helikopter kwispel is een hond die niet helemaal weet wat hij er nou precies van vind. Hij vind het wel leuk, maar is ook wat onzeker. Een giechelend pubertje zeg maar. En dan zit er nog van alles tussen in (hoger dan de neutrale stand van de staart dan neemt de onzekerheid toe en bij hoger dan de neutrale stand dan neemt de (on?)zekerheid of spanning toe)

Hier ook verschillende kwispelaars. Kay is duidelijk een hond die goed aan zijn staart te lezen is. Kan ook veel met zijn staart en kwispelt regelmatig. Het is geen zelden een kwispel waar het hele lichaam mee beweegt. Maar wel 1 die een hele hoge of lage brede rustige kwispel kan hebben en heel breed maar ook heel kort en snel en de helikopter (vaak als hij geconcentreerd bezig is)
Norah daar en tegen is veel minder expressief met haar staart. Ze kwispelt wel, maar beduidend minder en heeft ook een minder breed scala aan kwispels. Heb nog nooit een hoge kwispel gezien, of een helikopterkwispel of echt een snelle overdreven kwispel. Haar staart is ook een stuk lager aangezet dan die van Kay een heel stuk langer en met veel meer haar erop. En ik kan niet zeggen dat Norah nou de rustigste hond van de twee is.
Santos daarentegen kan heel expressief vrolijk kwispelen. Aan hem zie je gewoon heel vaak dat hij best behoorlijk vrolijk is. Lekker breed en met enige vaart, maar hij stijgt er nog niet door op.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”