Hij liep met de honden aan de flex en er parkeerde aan de overkant van een vrij drukke weg een auto vol honden die een beetje uit hun pannetje gingen. Jol loopt wat achter hem, en de draak voor hem.
Aan de overkant wordt de klep van de auto opengedaan en een van die honden vliegt de auto uit en mijn vriend ziet (en hoort) de hond in zijn ooghoek komen. Hij dacht dat de herder voor onze herder zou komen maar die vloog ineens op oude kleine Jol af
Die dook in elkaar (wat ze normaal gesproken eigenlijk nooit doet als er honden op haar af komen) Maar net dat de hond bij Jol aankwam bleek Aki dus teruggekomen en om mijn vriend gelopen, beukte hij die herder tegen de grond en bleef er boven staan
Hij hield hem klem eerlijk gezegd en gelukkig was de hond toch wat onder de indruk dat het verder niet uit de hand liep.
Baas kwam ook redelijk snel naar de overkant en onze draak ging naast mijn vriend zitten nadat die man zijn hond had vastgepakt.
"Doet hij anders nooit
Mijn vriend was best pissig, en ook wel geschrokken "hou die honden dan ook aan de lijn man! Hij had ook hartstikke dood gereden kunnen worden!
Nou ja, gelukkig is er niets gebeurd zei de man schouderophalend.
Mijn vriend dacht daar anders over, want net als ik zijn we er best wel alert op dat onze draak niet te fel op andere honden wordt.
Maar bij doorlopen en passeren van andere honden was het gewoon weer normaal gelukkig.
Ben blij dat die hond in ieder geval Jol niet heeft gegrepen, ze is de laatste tijd enorm stram al
Maar ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat een hond Jol aan wilde vallen
Bij de draak overigens ook nog nooit dus gebeurd dat hij voor Jol in de bres moest springen, ik bedoel daarmee dat andere honden prima naar haar toe kunnen gaan zonder dat Aki het nodig vind om zich ermee te bemoeien.
In dit geval ben ik wel blij, en denk ik dus dat het wel goed is geweest dat hij zich er tussen wierp. Ook omdat Jol ineen dook vanwege de hond.
En blijkbaar heeft hij heel duidelijk zijn punt gemaakt, volgens mijn vriend was die herder een paar maatjes groter dan onze kleine draak, maar hij ging gelukkig niet in het verweer.
Maar ik snap dat ook niet hoor, aan een drukke weg, terwijl je honden in de auto enorm reageren op de honden aan de overkant de klep opengooien en alle 4 de honden uit de auto laten on aangelijnd
Nog mazzel dat er maar 1 naar de overkant vloog.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15