Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn oude Rakker

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hamster-007
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje
Aantal honden: 2

Mijn oude Rakker

Ongelezen bericht door Hamster-007 »

Mijn allergeweldigste, allerbeste, allerliefste - bijna goddelijke - nee - meer dan goddelijke Rakker is gisteren 17 geworden (hoezee) en hij is het laatste jaar toch echt wel oud geworden.
Zijn ogen zijn vertroebeld, zijn gehoor is niet meer al te best, hij is stram - valt soms achterover bij het poepen of wankelt om overeind te blijven wanneer hij zich in beweging zet en hij is ontzettend dement.
Bij ontwaken geeft Rakker soms een schreeuw alsof-ie niet meer weet waar-ie is. Bij het wandelen verliest hij mij en de andere hondjes regelmatig uit het oog (tot iedere 10 stappen aan toe) wanneer-ie niet aan de lijn zit, hij loopt het huis voorbij of wacht bij de verkeerde deur na het wandelen - of hij vindt het hele thuis niet meer terug op 50 meter afstand van het thuis, loopt soms onrustig heen en weer in huis, probeert bij de scharnier-zijde van de deur naar binnen te gaan, schrikt vaak wanneer hij aangeraakt wordt. Auto's daar heeft hij geen benul meer van terwijl Rakker altijd een excellent overzicht had in wat er op de wegen aankwam. Bij het rennen naast de fiets draaide hij zelfs zijn kop in de richting van de laantjes die we overstaken of er niets aan kwam.
Wat ik graag van je wil weten is wat voor trucjes er zijn om hem wat meer scherpe momenten te geven - die er toch echt wel zijn van tijd tot tijd.
Laat ik hem pitten of probeer ik hem te activeren. Laat ik hem lekker thuis of neem ik hem mee - al is het maar in de kinderwagen?
Wat kan ik meer doen om hem zoveel mogelijk te laten genieten van zijn oude dag?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Mijn oude Rakker

Ongelezen bericht door Gollum »

Jeetje wat een leeftijd!
Een mevrouw die hier in de buurt woont heeft ook van die stokoude hondjes. Zij neemt altijd een wagen mee en laat ze zelf kiezen of ze in de wagen willen of even een stukje lopen. Het zijn twee mannen en ze worden altijd weer even jong wanneer ze mijn dames zien, helemaal hupsig :LOL:
Hamster-007
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hamster-007 »

Gollum schreef:Jeetje wat een leeftijd!
Een mevrouw die hier in de buurt woont heeft ook van die stokoude hondjes. Zij neemt altijd een wagen mee en laat ze zelf kiezen of ze in de wagen willen of even een stukje lopen. Het zijn twee mannen en ze worden altijd weer even jong wanneer ze mijn dames zien, helemaal hupsig :LOL:
Herkenbaar :smile2:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik zou het lekker rustig aan doen. Geen al te drukke omgevingen meer, maar rustige, afgelegen plekken waar hij lekker op het gemakkie kan snuffelen/rondscharrelen zonder zichzelf in de problemen te kunnen brengen ;) Wat een leeftijd!
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Meenemen in een hondenkar naar een rustige omgeving en daar rond laten scharrelen. Wat extra lekkere snoepjes verstoppen en hem zijn neus laten gebruiken. Dat kan thuis ook trouwens.

Verder genieten van je oude ventje want hij klinkt toch wel alsof hij last heeft van zijn leeftijd dus je weet niet hoe lang je nog kunt genieten.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”