Oh je weer nog niet de helftSanner schreef:Nooit geweten dat Lola ook zo'n kleine trut is.-Lilo- schreef:Ik heb geen chi maar wel een kleine puk die hetzelfde doetdat geblaf was vooral irritant, maar du moment dat ze tegen kuiten begon te duwen al dan niet met ontblote tanden was het hier heel snel klaar.
Lola zit nu in de afgesloten bijkeuken als er bezoek komt. Ik kan haar daar in bonjouren, zelfs als de bel al is gegaan. En als bonjouren niet werkt dan pak ik haar gewoon op en trek ik de deur dicht.
Als het bezoek eenmaal rustig zit, kan ze er eigenlijk altijd wel gewoon bij. Ze rent dan woest blaffend op het bezoek af en zodra die haar negeren is het goed. Soms gooi ik wat lekkers, maar dat is niet standaard eigenlijk.
Op het moment dat ofwel het bezoek ofwel ikzelf opstaat, begint ze weer. Als ik even koffie ga maken is dat vooral irritant, maar als het bezoek aanstalten maakt om weg te gaan dan zet ik Lo weer even in de bijkeuken.
Werkt prima voor alle partijen, al was het natuurlijk leuker als ze er gewoon los tussen kon lopen.
Aan de lijn heb ik trouwens ook geprobeerd, maar dat werkt niet. De hal is te klein om haar de ruimte te bieden die ze nodig heeft en mensen die handen schudden/zoenen geven is echt onhandig met een keffer aan de lijn.
In een bench/vastgebonden aan iets, blijft ze ook doorgaan, idem met in de tuin zetten. Dus daarom de bijkeuken. Daar blijft ze ook blaffen, maar daar laat ik haar dus uit zodra het weer rustig is.![]()
Maar het is dus nooit minder geworden door deze aanpak? Is de bijkeuken helemaal afgesloten?
Het is nooit goed genoeg geworden nee, dus deze oplossing is de normale gang van zaken nu. Als er bekend bezoek komt doet ze het niet hoor, dan blijft ze los en is ze gewoon leuk
De bijkeuken is helemaal afgesloten, maar de deur is wel grotendeels van glas. Wat handig is om een wijzend vingertje te heffen en op haar in te lopen (tot je bij de deur bent