Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teun wordt vervelend naar visite

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Teun wordt vervelend naar visite

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden gaan gewoon de slaapkamer in als ik bezoek krijg.

Ik ga niet constant kijken of ze rustig zijn.

En dan als ik visite heb en er wordt koek of gebak gegeten hebben ze niks omdat de meiden alles van tafel halen.

Ik heb er echt geen zin in om de hele avond op te moeten letten of ze niks jatten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Hakuna Matata schreef: En van te voren al zeggen dat ze bijvoorbeeld laarzen of hoge schoenen aan moet doen?
:mrgreen: Nog effe
Mot je als pakwerker op visite omdat Fief haar tere zieltje eens gekwetst kan worden als ze een kledder krijgt omdat ze bijt.
:mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Of de hond weghouden.
Maar ik deed in de zomer dichte schoenen aan, zodat Minion (3-4 maanden oud) niet telkens in m'n voeten beet.
Met negeren kwam ik een heel eind, en ik deed juist die dicht schoenen aan, want het negeren wordt makkelijker als je niet telkens je voet opspringt omdat er een pup in bijt.
Dus ik dacht dat het misschien ook bij Sanner zou helpen met Teun.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Hakuna Matata schreef:Of de hond weghouden.
Maar ik deed in de zomer dichte schoenen aan, zodat Minion (3-4 maanden oud) niet telkens in m'n voeten beet.
Met negeren kwam ik een heel eind, en ik deed juist die dicht schoenen aan, want het negeren wordt makkelijker als je niet telkens je voet opspringt omdat er een pup in bijt.
Dat is fijn dat dat bij jou zo goed werkte! Teun hapt niet alleen naar voeten helaas, moet ik vragen of mensen een heel pak aan doen haha.
Hakuna Matata
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Sanner schreef:
Hakuna Matata schreef:Of de hond weghouden.
Dat is fijn dat dat bij jou zo goed werkte! Teun hapt niet alleen naar voeten helaas, moet ik vragen of mensen een heel pak aan doen haha.
Ja, snap ik
Dan kijken of je hem aan de lijn kan houden?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Moet iedere keer lachen om de topic titel.
Teun IS vervelend.

Pjotr stormt ook op bezoek af. Herder met grote borstelkraag en luide blaf.
Ik waak hier :pffff:
Twee seconden later springt hij in je armen.
Bij mensen die hem niet kennen houd ik hem even apart, bekenden zijn niet onder de indruk :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva doet hetzelfde, die bijt ook. Ze is en heel waaks en bang. De hel van een combinatie :LOL:
Ik sluit haar gewoon altijd weg. Met een botje in de bench en een deken ervoor of op de slaapkamer. Heel vervelend, maar een bijtende hond is voor bezoek nog vervelender. Csiva wil geen koek aannemen. En ook met bezoek naar binnen werkt voor haar niet. Samen wandelen enzo, allemaal niks aan de hand maar in huis is een no go voor haar.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Machie schreef:Csiva doet hetzelfde, die bijt ook. Ze is en heel waaks en bang. De hel van een combinatie :LOL:
Ik sluit haar gewoon altijd weg. Met een botje in de bench en een deken ervoor of op de slaapkamer. Heel vervelend, maar een bijtende hond is voor bezoek nog vervelender. Csiva wil geen koek aannemen. En ook met bezoek naar binnen werkt voor haar niet. Samen wandelen enzo, allemaal niks aan de hand maar in huis is een no go voor haar.
Hee, ik denk dat Lo en Csiv dezelfde genen hebben :mrgreen:
Sanner
Zeer actief

dagmar88 schreef::mrgreen: Moet iedere keer lachen om de topic titel.
Teun IS vervelend.

Pjotr stormt ook op bezoek af. Herder met grote borstelkraag en luide blaf.
Ik waak hier :pffff:
Twee seconden later springt hij in je armen.
Bij mensen die hem niet kennen houd ik hem even apart, bekenden zijn niet onder de indruk :mrgreen:
Haha, ja oké hij ís vervelend. :LOL:
Ja dat maakt wel wat meer indruk dan zo'n klein monster.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Sanner schreef:
Hakuna Matata schreef:Misschien kan je ervoor zorgen dat als het bezoek binnen komt dat zij Teun compleet negeren, dus niet kijken of aaien.
En van te voren al zeggen dat ze bijvoorbeeld laarzen of hoge schoenen aan moet doen?
Hihi dat tweede ga ik niet doen hoor. Negeren moeten ze wel maar dat vinden mensen heel moeilijk blijkt.
Mensen die er gevoelig voor zijn en niet op durven te treden, daar zou ik hem dus compleet nu even bij weg houden.

Hier was ook 1 persoon in huis enerzijds huiverig en anderzijds uitdagend bezig. Ik werd er gek van want de jonge hond beet haar dus daadwerkelijk in kuiten, voeten als wij even niet goed opletten. We konden hem blijven corrigeren, maar deze persoon lokte het ook zelf uit.
verlies+verlies situatie vond ik dat. Dus hield ik de hond bij die persoon weg.
Zelf was ik dus "blij" met mensen die zelf honden hadden, en nee durfden te zeggen als hij wat flikte wat niet in de haak was.

En hier gaat de voordeur pas open als de honden stil zijn. Dat weten ze. Mee naar de deur neem ik ze eigenlijk ook niet. Visite mag begroet worden, maar als het even kan op een rustige manier. Dat lukt redelijk :engel:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Ik heb niet alle posts even goed gelezen, dus misschien is het al aan bod geweest,

Maar zou het helpen als visite die binnenkomt iets heel lekkers geeft? Bijvoorbeeld stukje rauwe frikandel, of zo iets.
Dat dan combineren met een kort riempje eraan, zodat je kan ingrijpen, als Teun toch negatief gaat reageren op bezoek?

Misschien zelfs een koekjestrommel bij de deur zetten, zodat bezoek = deur= iets lekkers? En dan wel het bezoek het laten geven.

Als dat niet werkt, zou ik inderdaad toch gaan weg sluiten.

Verder zie ik het ook veel bij chihuahua's, dat ze echt niet tegen bezoek kunnen :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Eva moest ook in de bench. Gek genoeg was ze het daar helemaal mee eens en lag ze languit op haar rug te meuren in de zithoek midden tussen bezoek. Kon zo iemand naast de bench gaan zitten. Alleen niet aankijken en niet tegen haar gaan praten. Negeren en ze was doodkalm. Alleen bij binnenkomst brak ze bijna door de ben heen van gekte. Ze was extreem waaks. Niemand mocht binnen komen en wij kregen dat niet onder controle. Wel een beetje maar het werd nooit echt veilig.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy heeft daar ook een handje van. Als er visite komt, en dan vooral mannen, dan gaan de rugharen overeind en bromt ze dat ze op moeten sodemieteren. Dan herinner ik haar er fijntjes aan wiens huis het is en of het haar belieft op haar kussen te gaan zitten en haar tetter te houden. Als ze dát vertikt (1 op de 10x) dan duw ik haar de keuken in en gaat de deur dicht. En dan ga ik het op m'n gemak gezellig maken met de mensen. Na 10 minuten kijk ik dan eens hoe de pet staat en mag ze, al naar gelang ze zich weet te gedragen, erbij. Dan is het meestal ook wel weer best.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

wat vervelend dat zoveel honden issue's hebben met mensen die ze niet kennen
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik zie het niet als een probleem in ieder geval. Het is gewoon een karaktereigenschap; ze is gereserveerd. En dat is helemaal prima, dan ga je gewoon even weg. Het zal me in ieder geval prima uitkomen als er inbrekers denken langs te moeten komen :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marco88 schreef:wat vervelend dat zoveel honden issue's hebben met mensen die ze niet kennen
Het is alleen vervelend denk ik als mensen er zelf last van hebben, bezoekers of eigenaren die niet weten wat wijsheid is als het gaat om het gedrag van de hond bij visite.

En er is ook volgens mij niet een standaard oplossing voor bepaald gedrag. En iedereen is weer anders als het gaat om hond in combi met visite.
Ik heb er een hekel aan als er een hond met stijve poten en haren overeind grommend om de visite heen loopt of er blaffend op af gaat.
Genoeg plekjes voor die ene hond die dat hier doet om heen te gaan als het haar niet bevalt. Wieberen dus.
De ander temperen we in zijn enthousiasme en is eigenlijk een prima hond als het om vreemden gaat, ben ik blij om en met mijn andere stel was dat niet anders. Als ik mensen binnen liet was het goed, zo niet dan zag ik dat overigens ook wel weer aan 1 van de honden. Die ging op afstand dan de boel in de gaten houden :engel: fijne hond, hield mij ook weer scherp want hij deed dat alleen bij mensen die hij niet zo vertrouwde.
En mensen die de honden laten blaffen naar iedereen die binnen komt, vind ik ook hun ding. Zelf heb ik het gewoon liever niet, en dat opspringen niet en intimideren niet. Maar goed daar ben ik zelf bij.
Ben bij genoeg mensen geweest waar je vocaal werd binnen gehaald :LOL: en daar zat geen greintje agressie bij.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Mica heeft ook een periode gehad dat ze met veel gekrijs op mensen afschoot die binnenkwamen. Ze beet ze nog net niet maar ik denk dat ze dat wel was gaan doen als ik niet ingegrepen had.
Ik gaf haar gewoon een zwieper naar achteren ( ik heb plavuizen dus ze schoof zo een paar meter weg ) En dan bulderde ik ook nog even tegen haar dat ze moest opzouten :gvd: en daar was ze heel erg van onder de indruk. Na een paar keer drong het door...
Ze scheld nog steeds tegen vreemde visite, maar ze blijft wel op afstand.. heel verstandig :mep:
Kleine takkehondjes zijn het!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mijn honden zijn het tegenovergestelde van gereserveerd en die sluit ik ook op als er visite komt. Het is gewoon heel moeilijk te managen, de visite begroeten, de honden in de gaten houden, belonen, bestraffen, dat kan ik echt allemaal neit tegelijk. Dus ik doe ze effe in de slaapkamer en als de visite rustig zit mogen ze er weer bij. Dan worden ze wel weer even enthousiast maar meestal zijn ze snel gekalmeerd en dan ploffen ze gewoon ergens neer. Dat vind ik voor alle partijen prettiger dan een hele circusact uithalen om het allemaal in goede banen te leiden.

Als ze zich niet gedragen zitten ze overigens zo weer in de slaapkamer hoor, ga daar maar stom doen :P
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Sanner schreef:
DeDiana schreef:Ik zou zelf oppassen met (fiks) corrigeren, dan loop je het gevaar dat hij het bezoek alleen maar stommer gaat vinden. Ik heb niet veel ervaring met erg waakse honden, maar ik zou zelf denk ik in eerste instantie kiezen voor bijvoorbeeld counter conditioning: op het moment dat de bel gaat of dat er mensen binnenstappen, een snoepjesregen door het huis - eventueel met Teun aan de lijn, zodat hij niet de kans krijgt om alsnog bezoek te happen. Zodat bezoek of de deurbel voor hem een positieve associatie krijgt. Hij kan lekker voertjes zoeken dan, en dat is ook meteen een manier om de spanning af te laten vloeien.
Als hij op zo'n moment helemaal geen interesse toont in voer, kun je ook nog kijken of het helpt om met hem aan de lijn naar buiten te lopen en dan samen met het bezoek naar binnen te lopen.
Jawel eten doet hij wel. Dat is ook wel het proberen waard. Moet ik alleen Jamie vasthouden anders is die straks tonnetje rond.
Maar ik denk dat ik hem dan liever in een andere ruimte doe en daar koekjes strooi of is dan het effect weg? Als ik de deur van de bijkeuken vervang voor een traphekje en als de bel gaat ik hem met wat koekjes daarheen breng en koekjes strooi tot hij (en het bezoek) rustig is?
Deze quote ik even omdat ik denk dat je hier een heel eind mee kan komen. Je voorkomt dat hij het weer doet dat happen, want hij zit achter het hekje. Maar tegelijkertijd kan hij wel alles zien, ruiken en horen én krijgt hij afleiding in de vorm van lekkers zoeken. Als hij goed genoeg voergericht is en dan meteen koekjes gaat zoeken ipv zich met bezoek bezig houden krijg je ook een positieve associatie. Want bezoek staat voor rustig op een eigen plek lekkere koekjes zoeken. Bezoek bemoeit zich dan ook niet met hem.

Voor mij zou dat in elk geval een aanpak zijn die ik zou proberen. Je voorkomt herhaling, sluit hem niet geheel weg en probeert een positieve associatie te geven. Hij hoeft bezoek niet leuk te vinden, zolang hij maar stopt met dat happen en tetteren en gewoon afstand houdt als hij geen contact wil. Hij is dan wel een chihuahua, maar dat wil niet zeggen dat het niet om te buigen is.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Marco88 schreef:wat vervelend dat zoveel honden issue's hebben met mensen die ze niet kennen
Waarom zou een hond iedereen maar leuk moeten vinden? Of het ge-wel-dig moeten vinden dat er vreemden in huis komen?
Dat vind ik zelf ook drie keer niks.

Niks mis met waaksheid of gereserveerdheid naar vreemden.
Hoe je dat vormgeeft, dát is het punt.
Dus ja, mijn waakse honden mogen aanblaffen. Maar als ik zeg dat het klaar is, moet het ook over zijn.
Overigens wordt dat door bijna iedereen op het Sallandse platteland gewaardeerd. "Goeie waakhond!" krijg ik vaak waarderend te horen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Sanner
Zeer actief

hakunamatata schreef: Deze quote ik even omdat ik denk dat je hier een heel eind mee kan komen. Je voorkomt dat hij het weer doet dat happen, want hij zit achter het hekje. Maar tegelijkertijd kan hij wel alles zien, ruiken en horen én krijgt hij afleiding in de vorm van lekkers zoeken. Als hij goed genoeg voergericht is en dan meteen koekjes gaat zoeken ipv zich met bezoek bezig houden krijg je ook een positieve associatie. Want bezoek staat voor rustig op een eigen plek lekkere koekjes zoeken. Bezoek bemoeit zich dan ook niet met hem.

Voor mij zou dat in elk geval een aanpak zijn die ik zou proberen. Je voorkomt herhaling, sluit hem niet geheel weg en probeert een positieve associatie te geven. Hij hoeft bezoek niet leuk te vinden, zolang hij maar stopt met dat happen en tetteren en gewoon afstand houdt als hij geen contact wil. Hij is dan wel een chihuahua, maar dat wil niet zeggen dat het niet om te buigen is.
Ik ga hier ook mee beginnen inderdaad, vandaag wordt het traphekje opgehangen. Denk dat als ik hem achter een gesloten deur wegsluit het alleen maar erger wordt.
Gisteren al wat koekjes gestrooid toen de bel ging, dat was alleen een pakketje. Hij is dan niet echt ontspannen koekjes aan het zoeken maar hij is wel alleen daar mee bezig dus dat is prima.
Sanner
Zeer actief

Niet iedere hond is een allemansvriend, daar kies je met bepaalde rassen natuurlijk ook voor. Chihuahua's staan bekend om eenkennigheid, Jamie is dat totaal niet maar dat is eerder een uitzondering.
Ik wil alleen zorgen dat hij vreemden niet meer hapt, want dat is natuurlijk niet oké, maar verder vind ik het wel best hoor.
Kies je voor een labrador dan kies je voor een hond die juist dolenthousiast is op andere mensen, krijg je weer andere 'problemen', zie de reactie van Sbientje. :tongue:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Sanner schreef:
Niet iedere hond is een allemansvriend, daar kies je met bepaalde rassen natuurlijk ook voor. Chihuahua's staan bekend om eenkennigheid, Jamie is dat totaal niet maar dat is eerder een uitzondering.
Ik wil alleen zorgen dat hij vreemden niet meer hapt, want dat is natuurlijk niet oké, maar verder vind ik het wel best hoor.
Kies je voor een labrador dan kies je voor een hond die juist dolenthousiast is op andere mensen, krijg je weer andere 'problemen', zie de reactie van Sbientje. :tongue:
Die problemen heb ik met Chihuahua Isa :jank: :jank: :schrik: :LOL:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

sjm schreef:Die problemen heb ik met Chihuahua Isa :jank: :jank: :schrik: :LOL:
Ik heb liever een chi die op mijn schoot springt dan een labje, moet ik eerlijk bekennen :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
sjm
Zeer actief

Miranda schreef:
Ik heb liever een chi die op mijn schoot springt dan een labje, moet ik eerlijk bekennen :tongue:
Haha, ja dat idd wel. Maar ze kan wel erg vervelend zijn. :mrgreen: Ze gaat maar door en door. Aaaaaaandaacccchhtttt, bezoek voor MIJ!!! Jeeeejjj!! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Sanner
Zeer actief

Miranda schreef:

:LOL: Nou ik ook!

Jamie steekt graag haar tong bij iedereen in de neus, ook leuk. Maar daar hebben we wat op bedacht, geef haar een speeltje in haar bekkie dan kan dat niet. :mrgreen:
sjm
Zeer actief

Sanner schreef:
Miranda schreef:

Jamie steekt graag haar tong bij iedereen in de neus, ook leuk. Maar daar hebben we wat op bedacht, geef haar een speeltje in haar bekkie dan kan dat niet. :mrgreen:
Hahahaha, precies. Isa zoekt altijd zelf heel driftig een speeltje of een botje die ze in d'r bekkie doet als ze enthousiast is. :LOL:
Sanner
Zeer actief

sjm schreef:
Sanner schreef:
Miranda schreef:

Hahahaha, precies. Isa zoekt altijd zelf heel driftig een speeltje of een botje die ze in d'r bekkie doet als ze enthousiast is. :LOL:
Jaaa schattig is dat hè. :I: Dan ziet ze dat er leuke visite aankomt en dan gaat ze eerst een speeltje zoeken en dan pas begroeten.
sjm
Zeer actief

Sanner schreef:
sjm schreef:
Sanner schreef:

Jaaa schattig is dat hè. :I: Dan ziet ze dat er leuke visite aankomt en dan gaat ze eerst een speeltje zoeken en dan pas begroeten.
Haha ja! :I: Zo lief!
Ze doet 't ook als m'n man thuis komt. Ze hoort het al als hij vlak bij 't huis is, dan gaat ze gauw hun koffertje in om te zoeken naar iets wat in d'r bekkie kan totdat hij binnen is en dan JAAAAAAAA :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef:

:LOL: Ik heb gewoon alles.
Een aanstormende oren tetterende pjotr, waar 0,0 agressie in zit en die twee seconden later geaaid moet.
Niko staat achter een hekje op z'n achterpoten te loeien, zou het liefst koffie en koek voor je halen, maar dat nog eens aan het geweld toevoegen :schrik:
Tibbe hangt in je poten, dus die zit weggesloten en mag snoep krijgen.
Charlie haalt je dansend binnen, haalt al haar speelgoed uit de bak en paradeert daar voor je voeten mee rond, loopt over de eettafel om gezien ("niet kijken, er staat géén hond op tafel, is de koffie goed zo?") te worden en laat zich achterwaards op haar rug in je ploffen.
Maar oh wee als ik een stap over de buitendrempel zet en ze je niet heel goed kent, dan mag je niet bewegen tot ik terug ben :cool2:

:mrgreen: Het kán allemaal samen en dan is het reuze lollig, je moet het alleen even opbouwen.
Vervelend vind ik het niet; ze zijn zoals ze zijn en ben blij met twee waakse honden.
Hier wordt dat door anderen ook gewaardeerd :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”