Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blaffen/huilen in bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Plukje
geregistreerd lid
Aantal honden: 1

blaffen/huilen in bench

Ongelezen bericht door Plukje »

Sinds drie weken ben ik een trots baasje van onze lieve Yorkshire terriër van 7 maanden oud. Hij heeft hiervoor een ander baasje gehad, maar deze kon door omstandigheden niet meer voor het hondje zorgen.
Toen we hem net hadden zetten wij hem eerst twee weken in de bench op onze slaapkamer. Dit was hij namelijk van oudsher gewend. Om de verhuizing wat makkelijker te maken, wilden wij dit dus ook eerst zo aanhouden. Alleen daarna wilden wij hem naar een andere kamer verplaatsen. Wij vinden het niet prettig om een hondje op de slaapkamer te hebben i.v.m. geluidjes die het hondje maakt en uit principe. Alleen sinds wij hem verplaatst hebben naar een andere kamer, is hij begonnen met blaffen/huilen... Nu zit hij ook net in de pubertijd volgens mij, ik weet niet zo goed welk gedrag daar wel/niet bij hoort.
Sinds vrijdag op zaterdag nacht staat hij op de andere kamer. De eerste nacht was verschrikkelijk, hij heeft heel veel gehuild/geblaft. Ik heb al eerder hondjes gehad, en wist wat we dit moesten negeren. Dit hebben wij dus ook gedaan. De tweede nacht ging iets beter, bij inslapen blaft/huilt hij, maar ook om half 6/6 uur als hij voor het eerst wakker wordt. En dit patroon is dus gebleven. Hij blaft/huild als we hem in de bench zetten, en rond half 6/6 uur als hij wakker wordt (denken wij) begint hij weer. Dat houdt gewoon niet op... dus wachten tot hij stopt en dan pas eruit halen is bijna niet te doen, twee uur later is hij nog bezig.. En daarbij komt ook dat hij tegenwoordig ook al kan huilen/blaffen als ik even naar boven ga.

Nu hebben we een hoop dingen gelezen op internet. Alleen zijn alle adviezen tegenstrijdig. De één zegt wel FOEI roepen, de ander niet. De één zegt eruit halen voordat hij wakker wordt, de ander denkt dat je door moet zetten.. We weten het even niet zo goed. Zeker omdat hij 'al' 7 (bijna) 8 maanden is en wij voornamelijk verhalen leven over hondjes rond de 3 maanden..

Wat raden jullie aan?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: blaffen/huilen in bench

Ongelezen bericht door renee-uk »

Plukje schreef: ...knip....
Wat raden jullie aan?
hondje terug op de slaapkamer en het over een maand of wat nog maar eens proberen, maar dan wel de bench geleidelijk per keer een paar meter verplaatsen en pas doorgaan als dat geen problemen oplevert.

met je hondje zo laten huilen schiet je niks op, het enige dat je daarmee bereikt is dat je er een prachtige basis voor verlatingsangst mee legt en hij er steeds meer van overtuigd raakt dat het niet fijn en veilig vertoeven is bij zijn nieuwe baasjes.
denk niet dat je dat wil, dus kun je beter een stapje terug doen tot hij beter gewend en alles niet meer zo nieuw is en het dan nog maar eens proberen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik ben geen expert maar die van mij heb ik eruit gehaald voordat hij wakker werd. Nu is hij 1 jaar en 2 maanden en slaapt hij al langer door. Het laten huilen/blaffen uren lang zou ik zelf niet doen.
Nikkielvis
Zeer actief

Renee-uk legt het nog beter uit. :D
Plukje
geregistreerd lid

bedankt voor jullie reacties!
Nikkie, heb jij dus ook eerst je hondje terug genomen op de slaapkamer?
Verlatingsangst is zeker niet iets wat we willen. Misschien willen we het allemaal wat te vroeg? Gaat het over een paar maanden wel? Of is het toch ook iets wat altijd moeilijk zal blijven?
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

De leeftijd maakt weinig uit in dit verhaal. De hond is net bjj jullie, alles is nieuw en dat is best spannend en eng.
Je kunt ook beneden slapen bij de hond totdat de hond gewend is aan jullie, het huis etc.
De hond zal hoe dan ook graag gezelschap willen eerst.

Onze hond durfde ook niet alleen te slapen toen we net verhuisd waren. Hij stond van top tot teen te rillen als wij s avonds naar bed gingen en hij beneden moest blijven. Dus lekker mee naar boven. Dat duurde een paar weken en toen was het klaar.
Afbeelding
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Eigenlijk 100% eens met renee-uk.
Afbeelding
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Onze dwergschnauzer van 6 maanden slaapt nog altijd in de bench naast bed. Vind het zo gezellig. Ze geeft steeds vaker aan dat ze in de kamerbench wil slapen maar waggelt ook geregeld weer naar de slaapkamer bench. Die tijd komt nog wel dat ze alleen nog maar in de woonkamer gaat. Nu geniet ik van de kreuntjes, gaapjes en gevoel dat ze zo heerlijk dichtbij is. Ze voelt zich veilig en ik heb geen last van haar. Succes met je hondje komt vast goed met alle tips.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Wat Renee zegt :ok:

Hondje is onzeker qua alleen zijn en dat wordt zo alleen maar erger.
Dus inderdaad terug op de slaapkamer en over een maand of 2 nog een keer proberen (als je dat dan nog wil :engel: )
En dan inderdaad meter voor meter.

Overigens complimenten dat jullie sowieso eerst de hond meegenomen hebben de slaapkamer op. Dat wil zeggen dat je rekening houdt met wat het hondje nodig heeft. En als ik nu lees dat jullie zeker geen verlatingsangst willen en daar ook wat mee willen doen dan komt dat zeker goed :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Plukje schreef: Ik heb al eerder hondjes gehad, en wist wat we dit moesten negeren. Dit hebben wij dus ook gedaan.
En hoe kom je daar precies bij?

Stel je voor, je bent een kind. Je wordt uit huis geplaatst, geen idee waarom. Je wilt het graag goed doen en een nieuwe plek hebben en de nieuwe mensen vertrouwen, maar elke nacht, elke nacht!!! sluiten ze je op, alleen!
Terwijl je een groepsdier bent en je veilig voelt in de groep. Maar elke nacht word je uitgesloten. Verbannen.
Je bent bang, onzeker, je begrijpt er helemaal niks van en je huilt en huilt, maar je wordt gewoon genegeerd!
Je zou wel willen vertrouwen, maar hoe moet dat als je telkens weer wordt uitgestoten, elke nacht opnieuw?

Dit is wat jij je nieuwe hondje aandoet.
Ga eerst eens aan dat vertrouwen werken. Gooi die principes overboord. Daar is nog nooit iemand gelukkig van geworden namelijk.
We hebben het hier over een afhankelijk dier dat heel graag wil en dat het ook heus prima gaat doen. Als jullie hem de kans geven.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Klieren voor ik echt wakker ben oogst de moeder van alle ochtendhumeuren dus dat leren ze vanzelf af.
.

Moet je een pjotr hebben. Gooooooeiemorgen, het is weer begonnen, wat een geweldigblijedagvandaag :cheer:
Mopperen kan de pret niet drukken. Eigenlijk is hij mij, alleen een half uur eerder :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Twee jaar geleden was ik nog van het: hondjes horen beneden te slapen. Maar ja, puppy eerst op de slaapkamer, daarna op de gang boven. En toen verhuisde hij terug naar de slaapkamer.
Maar geen hond in bed, hoor! Dus slaapt Elco nu elke nacht bij mij op bed. Wat hij nooit zal doen, is op bed springen zonder mijn toestemming. Dus als ik slaap en hij is even aan de wandel geweest, slaapt hij verder op de grond of in z'n bench.
Hij is 2 keer in de nacht op bed gesprongen, voordat hij op bed mocht slapen. Beide keren meteen in z'n bench gedaan met deurtje op slot. Toen was de boodschap duidelijk
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:Als me wakker maakt laat ik je inslapen.

:LOL:

Hij weet dat ik hem het eerste half uur niet te grazen kan nemen. Staat ie met dat vrolijke hoofd net buiten bereik te tapdansen.
Normaal zou ik charlie vragen of ze er wat van wil zeggen, maar die ligt dan nog met haar slappe biggenlijf tegen me aan te dampen :mann:
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

Helemaal eens met Renee-uk en Marjoleine!
Gewoon weer terug naar de basis.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
Nikkielvis
Zeer actief

Plukje schreef:bedankt voor jullie reacties!
Nikkie, heb jij dus ook eerst je hondje terug genomen op de slaapkamer?
Verlatingsangst is zeker niet iets wat we willen. Misschien willen we het allemaal wat te vroeg? Gaat het over een paar maanden wel? Of is het toch ook iets wat altijd moeilijk zal blijven?
Eerlijk is Jantje nooit meer de slaapkamer uitgegaan. :engel:
Maar hoe langer die bij me is hoe meer ze doorkrijgen hoe je ochtend ritueel is en zich daar heel makkelijk aan aanpassen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou het helemaal anders aanpakken persoonlijk. Ik wil ook geen honden in bed. Geen principekwestie maar een kwestie van mijn wil is wet vwbt de honden. Ik ben dol op Bas maar die druk ik plat in bed als ik omdraai en ze stinkt uit haar bek en heeft een vlooienband om. Allemaal zaken die maken dat ze de hele avond bij me mag liggen beneden en dan gaan we slapen.
Verder denk ik dat een hond het helemaal niet vervelend vindt om vrij te zijn. Dan bedoel ik vrij van ogen, vrij van mensen en vrij van wat wel en niet gewenst is. Dat is dus hier de hele nacht.

Mijn hondje loopt overdag beneden in de woonkamer. Daar wil ze dus ook slapen. Niet boven en niet in bed. Ook niet naast het bed. Ze leeft beneden en slaapt dus beneden. Ik ga elke avond voor we gaan slapen een ritueel in. We gaan slapen Bas....opstaan. Eerst een plasje in de tuin. Dan naar de keuken, pak ik een kauwstaafje en die krijgt ze bij het moment dat wij de kamer verlaten. Dan zeg ik SLAPEN! We gaan slapen. En dan geef ik het staafje. Dan rent ze naar haar mandje en gaat slapen. Geeft geen piep. Alle momenten waarop ik haar verlaat krijgt ze wat lekkers. Dus ze vindt het nu leuk als ik weg ga. Dat is iets leuks geworden omdat ik het positief benader.

Mijn hondje is een kruising Yorkshire terrier en die hangt ook heel erg aan ons. In het begin begon ze meteen te piepen bij elk moment dat we weg gingen. Dat is ook wel een ding voor herplaatsers. Ze zijn immers al eens verlaten. Jouw hondje ook.

Mijn advies is dus, loop 10 keer per dag een paar minuten bij je hondje weg en geef het hondje dan een snoepje. Maak er wat leuks van. En laat je hondje los in de woonkamer als je gaat slapen. Dat helpt enorm. Stop je hondje vooral niet in een ruimte waar het niet woont. Als ik mijn hondje in de werkkamer zou doen in een bench ging ze ook janken. Ze wil daar niet zijn. Ze wil in haar eigen woonkamer en dan ook niet in een bench maar gewoon lekker los. Neem dat risico. Kijk gewoon wat het hondje doet. Als het alles kapot maakt kun je altijd nog terug naar de bench.

Mijn vorige herder kon echt niet alleen zijn in de bench. Los ging veel beter.

Verder had ik zelf de eerste dag al begonnen met dat ritueel. Dus niet eerst mee in de slaapkamer. Nieuwe hond, nieuwe huisregels. En dat pakken ze als ze nieuw zijn veel makkelijker op. Nu is het steeds een routine doorbreken en dat is nu net wat niet goed is voor honden. Hij wist dat hij moest slapen in een bench naast het bed. Dat heb je veranderd en het gevolg is stress. Had je hem meteen beneden gelaten was dat veel sneller gewoon geweest.

Mijn hondje is vrij snachts. Mag doen wat het wil. Liggen op de bank, klimmen op de eettafel en daar liggen of gewoon lekker wegkruipen in haar mand. Ze kan drinken, lopen en als ze moet poept ze op het kleed. Dat is niet anders. Maar ze vindt het wel erg leuk als we weg gaan en daar gaat het om.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dat hele janken moet je negeren. Zolang je er bewust mee bezig bent pikt je hondje die signalen op. Kun je niks aan doen. Wachten tot het stopt klinkt heel pedagogisch maar werkt niet. Als je je er gewoon niks van aantrekt merkt je hondje dat dat janken geen effecten heeft. Dus het stopt. Reageer je niet of soms wel en straf je dan weet je hondje dat je er op reageert. Leer je hondje juist dat je doof bent. Weet hij veel.... En als hij door heeft dat jij doof bent heeft hij geen reden meer om geluid te maken. Zo simpel is het. Ik negeerde in het begin piepen volledig. Mijn hondje heeft de eerste nacht ook gepiept. Ik wist dat dat geen reden had want ze was los, had eten en drinken en allemaal lekkere plekken om te liggen. Ze was dus niet zielig en dus vond ik het prima. Oordoppen in en slapen maar. Binnen een paar dagen heeft ze nooit meer gepiept en staat ze op als ik beneden kom. Uitrekken en dan lekker wat eten en naar de tuin. Totaal relaxed en helemaal gewend aan hoe het hier gaat. En dat laatste moet je meteen leren en niet in stappen. Slaapkamer, andere kamer, beneden en in bench en later los. Allemaal stappen die keer op keer routine doorbreken en je hond onzeker maken. Meteen doen wat jij wil en dat vasthouden. Helpen met wat lekkers is prima maar verder is het zoals het is. Je hondje is nl geen 8 weken meer en prima in staat die routine aan te nemen. Ik praat nl over herplaatsers en niet over pups. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Laatste aanvulling. Honden met aanleg tot kleefgedrag en dus verlatingsissues worden niet beter van in bed slapen of in de slaapkamer. Juist slechter. Die gaan volledig aan je hangen dag en nacht. Kunnen geen moment functioneren zonder jou in hun buurt. Ik doorbreek dat echt duidelijk. Ik ben er als ik er ben en ik moet weg kunnen. De hele nacht alleen in de vertrouwde woonkamer maakt een hond zelfstandiger. Zekerder.

Want stel je eens voor dat je hondje naar het asiel was gegaan? Wat dan? Hele nacht alleen in een hok. Hele dag alleen in een hok. En zelfs dat had hij gewoon geleerd. Dus niet al te overgevoelig doen. Als jij hem een eerlijk en goed leven biedt is het aan je hondje zich te schikken. Zo simpel is het gewoon. Als je ziet onder welke omstandigheden honden kunnen leven dan weet je gewoon dat je niet teveel vraagt en dat het moet kunnen. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tara schreef:
laeken schreef:Maar ze vindt het wel erg leuk als we weg gaan en daar gaat het om.
:LOL:

Sorry, ik kon het even niet laten. Dit is echt een heel malle zin zonder de context. :mrgreen:
Klinkt inderdaad maf. Als ik moet werken en ik trek mijn jas aan dat gaat Bas kwispelen als een gek en rent naar de keuken. Jippie, hij gaat weg dus ik krijg snoep.... :cheer: :LOL: Dat heb ik overigens bij al mijn honden zo gedaan. Werkt perfect.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Cleva schreef:
dagmar88 schreef:
Cleva schreef:Klieren voor ik echt wakker ben oogst de moeder van alle ochtendhumeuren dus dat leren ze vanzelf af.
.

Moet je een pjotr hebben. Gooooooeiemorgen, het is weer begonnen, wat een geweldigblijedagvandaag :cheer:
Mopperen kan de pret niet drukken. Eigenlijk is hij mij, alleen een half uur eerder :mrgreen:

Pjotr, denk na voor je gekke dingen doet.
Als me wakker maakt laat ik je inslapen.

Laten we niet doen alsof alles onderhandelbaar is.

Als Hein zijn ochtendhuppeltje gaat lopen doen voor ik het dekbed van het vege lijf sla zijn er consequenties te accepteren.
Het is domweg niet aan de orde. Ik pak je aan je neus vast en slaap met vaste grip een uur door.
Ik ben de baas. Het opstaritueel gebeurt op mijn initiatief.
Oh.

Mijn honden hebben me altijd uit laten slapen. Of dat nu om 6, 8 of 11 uur is maakt niet uit.
Mijn ochtendkuch is het begin van de dag. Niet de zonsopgang, de wekker, niet de merel en zeker niet het onnozele idee van de hond zelf.
Geen gedonder voor ik opsta. Punt.
:LOL: :LOL: Prachtige omschrijving

Onze honden zijn gelukkig heel makkelijk. Hier slapen ze niet op de slaapkamer, Hippo snurkt zo bizar hard dat ik er niet van kan slapen. Oscar heeft een keer op vakantie op de slaapkamer geslapen. Geen succes, 3 nachten lang kwam hij 10x per nacht even bij je kijken. *poef* die natte dop in je gezicht en dan als zo'n überblij ei staan springen als je dan bewoog. Op dat moment super irritant, maar hij liet zich niet tegenhouden door wat gechagrijn :engel:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

laeken schreef:Dat hele janken moet je negeren. Zolang je er bewust mee bezig bent pikt je hondje die signalen op. Kun je niks aan doen. Wachten tot het stopt klinkt heel pedagogisch maar werkt niet. Als je je er gewoon niks van aantrekt merkt je hondje dat dat janken geen effecten heeft. Dus het stopt. Reageer je niet of soms wel en straf je dan weet je hondje dat je er op reageert. Leer je hondje juist dat je doof bent. Weet hij veel.... En als hij door heeft dat jij doof bent heeft hij geen reden meer om geluid te maken. Zo simpel is het. Ik negeerde in het begin piepen volledig. Mijn hondje heeft de eerste nacht ook gepiept. Ik wist dat dat geen reden had want ze was los, had eten en drinken en allemaal lekkere plekken om te liggen. Ze was dus niet zielig en dus vond ik het prima. Oordoppen in en slapen maar. Binnen een paar dagen heeft ze nooit meer gepiept en staat ze op als ik beneden kom. Uitrekken en dan lekker wat eten en naar de tuin. Totaal relaxed en helemaal gewend aan hoe het hier gaat. En dat laatste moet je meteen leren en niet in stappen. Slaapkamer, andere kamer, beneden en in bench en later los. Allemaal stappen die keer op keer routine doorbreken en je hond onzeker maken. Meteen doen wat jij wil en dat vasthouden. Helpen met wat lekkers is prima maar verder is het zoals het is. Je hondje is nl geen 8 weken meer en prima in staat die routine aan te nemen. Ik praat nl over herplaatsers en niet over pups. :wink:
Wij hadden vroeger thuis een poedel. Daar waren volgens mij geen problemen mee met alleen laten. Na een paar jaar kreeg ik een dwergpincher voor mijn verjaardag. Mijn moeder was overdag alleen met de honden en moest natuurlijk boodschappen doen. Met z'n tweeën hebben ze altijd gejankt en geblaft als mijn moeder weg was, de poedel ging meedoen met de pincher. 12 jaar lang. Daar is nooit aandacht aan gegeven. Mijn moeder ging buiten het boodschappen doen eigenlijk nooit weg. Maar het is nooit overgegaan. Terwijl er geen issue van gemaakt werd. Het was nou eenmaal zo. Dus ik weet niet of zoiets zomaar vanzelf overgaat.
Ik zou het liever doen zoals Renee-uk het uitlegt.
laeken
Zeer actief

Dan doe ik het toch anders. Want de hond die in paniek raakt bij het pakken van lekkers zou ik nooit wat lekkers geven. Je stimuleert dan nl angstgedrag en beloond geanticipeer op paniek. Werkt compleet averechts en wakkert verlatingsangst alleen maar heel erg aan.

De honden die altijd geblaft hebben zijn zeker mentale stimulatie tekort gekomen. Als mijn honden keihard zouden blaffen als ik weg ging zorgde ik dat ze geen boe of bah meer konden zeggen voor ik weg ging. Er zit nogal wat nuance in mijn advies en iets klakkeloos doen en daarna jaar in jaar uit laten gebeuren heeft natuurlijk het gewenste effect niet. Ik heb dit altijd zo gedaan en al mijn honden konden goed volwassen desnoods 12 uren alleen zijn. Sliepen geen van allen in bed of hadden dat in elk geval niet nodig om stil te zijn. Dus blijkbaar kan het ook prima werken. Ik denk dat Cold turkey vaak 10 keer humaner is dan langzaam afbouwen en honderd kleine stapjes.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ga wel met Laeken mee... hier krijgen ze ook iets als ik wegga of t nu los in de kamer of in de bench is. Ze staan al te wachten tot ik eindelijk wegga...
Nooit problemen gehad...
Ook hier geen honden boven... gewoon beneden. Als nieuwe pup blijf ik erbij liggen als dat nodig is maar bij de laatste 2 ben ik na een paar uur maar naar mn bedje gewandeld deed geen oog dicht van t gesnurk van die pup... hij lag uren te ronken en ik klaarwakker.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

:wink: Ze kunnen hier pas sinds een half jaar apart slapen, maar overdag alleen blijven is nooit een probleem geweest.
Ik moet geen nadruk leggen op weggaan, dan worden ze onrustig.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

mijn honden zijn waar ik ben. ben ik buiten, zijn zij dat ook. ga ik naar boven tv kijken, gaan zij vanzelf mee. Hoeft allemaal niet, dat mogen ze zelf bepalen. In iedere ruimte heb ik hondenbedden :schrik: En 's nachts liggen ze bij mij in dezelfde ruimte. Allemaal herplaatsers en toch geen verlatingsissues. Soms strooi ik wat lekkers op het erf als ik wegga, soms niet, dan is het ook goed. Denk dus niet dat een hond op je slaapkamer het recept is voor honden met verlatingsangst :wink:

Zelf ben ik niet zo van de benches (nog nooit gedaan behalve bij 1 agressieve opvanger, die moest 's nachts in de bench). Misschien kun je eens proberen de hond in de slaapkamer te laten op een kleedje zonder bench en slaapkamerdeur open. Dan kleedje rustig aan steeds ietsjes verder de gang in schuiven tot ie daar echt ligt, deur nog seeds open.
Afbeelding
Plukje
geregistreerd lid

Bedankt voor al jullie reacties. Prettig om zoveel gelijke meningen te lezen! Op internet lees je toch veel tegenstrijdige berichten. Afgelopen nacht heeft het hondje gezellig bij ons op de kamer in de bench geslapen en dat was weer een groot succes. Hij ging uit zichzelf weer vrolijk de bench in en heeft daar de hele nacht stil gelegen. Heel fijn dit. Ook piept hij nu niet meer als hij even alleen in de woonkamer is. Heel fijn om weer een vrolijk hondje te hebben. Misschien dat we het over een lange tijd nog een keer proberen met steeds een meter opschuiven. Maar wat mij betreft kan hij lekker op de kamer blijven staan:).
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Plukje schreef:Bedankt voor al jullie reacties. Prettig om zoveel gelijke meningen te lezen! Op internet lees je toch veel tegenstrijdige berichten. Afgelopen nacht heeft het hondje gezellig bij ons op de kamer in de bench geslapen en dat was weer een groot succes. Hij ging uit zichzelf weer vrolijk de bench in en heeft daar de hele nacht stil gelegen. Heel fijn dit. Ook piept hij nu niet meer als hij even alleen in de woonkamer is. Heel fijn om weer een vrolijk hondje te hebben. Misschien dat we het over een lange tijd nog een keer proberen met steeds een meter opschuiven. Maar wat mij betreft kan hij lekker op de kamer blijven staan:).
:E:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

Als je hem toch op de slaapkamer laat is dit natuurlijk het beste. Ik ging er vanuit dat dat niet de bedoeling was. Er srond dat je last van het honsje had en dat het een principe kwestie was.... :denken:
Laatst gewijzigd door laeken op 19 mei 2016 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Plukje schreef:Bedankt voor al jullie reacties. Prettig om zoveel gelijke meningen te lezen! Op internet lees je toch veel tegenstrijdige berichten. Afgelopen nacht heeft het hondje gezellig bij ons op de kamer in de bench geslapen en dat was weer een groot succes. Hij ging uit zichzelf weer vrolijk de bench in en heeft daar de hele nacht stil gelegen. Heel fijn dit. Ook piept hij nu niet meer als hij even alleen in de woonkamer is. Heel fijn om weer een vrolijk hondje te hebben. Misschien dat we het over een lange tijd nog een keer proberen met steeds een meter opschuiven. Maar wat mij betreft kan hij lekker op de kamer blijven staan:).
:cheer: :ok: :cheer: :ok:
Plukje
geregistreerd lid

Bedankt allemaal! Wij hebben weer een rustig en lief hondje terug:). Ik heb er niet zozeer problemen mee dat hij op de slaapkamer slaapt. Maar mijn vriend ervaart het nog als een last. Hij wordt wakker van zijn geluidjes en vind het nog een beetje een gek idee om een hond op de slaapkamer te hebben. Maar volgens mij begint hij er nu wel aan te wennen:)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”