Hier komen steeds meer ''klapkaken''. De bazen zelf weten amper meer of het een stafford, XXL Bully, amerikaanse-bulldog-mix of pitbull betreft, want als je het ze vraagt krijg je allerlei malle antwoorden.
Sommigen gaan er keurig mee om. Anderen hebben die beesten puur voor de show en lopen er bewust dezelfde routes mee om de wijk weer even te tonen hoe stoer ze kennelijk zijn.
Eergisteren kwam ik er met Branco nog eentje tegen. Die wilde wel even met Branco op de vuist; fixeren, grommen, trekken... Eigenaresse hield de hond gelukkig keurig kort; Branco was zich al aan het opblazen.

Dit tot grote hilariteit van een groepje fietsers die het bijzonder vonden dat mijn mormeltje niet bang was voor die grote ''pitbull''. Tja, Branco is voor de duvel niet bang.... Maar dan ben ik dus blij met een verantwoordelijke eigenaresse.
Ik vind het alleen vervelend dat er zo veel komen. Mede omdat de hond die ik het minste vertrouw (de bruine, al eerder over geschreven) bij mij in de straat woont, en de eigenaren ervan bedacht hebben dat die paar struikjes voor mijn voordeur een veeeeeel betere uitlaatstrook zijn dan het parkje een 100 meter verderop. Dus ik moet oppassen als ik de voordeur uitstap met mijn honden, want het dier hoeft mijn honden maar te zien en het gorgelen en grauwelen begint. En dan loopt er ook zo'n werkelijk typisch type mee. Afgezakte broek, petje, niet-westers uiterlijk en een verveeld hoofd. Je krijgt het beeld.
Ik heb Branco al wel eens gauw weer mee naar binnen gesleurd; ik stap de deur uit met Branco, zie de hond, de hond ziet ons, hond vloog in gorgelmodus, Branco pikte dat niet (ik zei al, voor de duvel niet bang) en ik wilde niet afwachten of dat lijntje zou houden...

Baasje van de hond vond het duidelijk amusant. De halve zool.
Een voordeeltje wel; die vent blijkt bang voor mijn Rhodi. Dus zodra Rhodi verschijnt, sleept hij zijn gorgelende hond toch maar snel mee de straat uit....
Mensagressieve ''klapkaken'' heb ik hier trouwens nog niet gezien.