Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teun wordt vervelend naar visite

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Teun wordt vervelend naar visite

Ongelezen bericht door DeDiana »

Sanner schreef:
hakunamatata schreef: Deze quote ik even omdat ik denk dat je hier een heel eind mee kan komen. Je voorkomt dat hij het weer doet dat happen, want hij zit achter het hekje. Maar tegelijkertijd kan hij wel alles zien, ruiken en horen én krijgt hij afleiding in de vorm van lekkers zoeken. Als hij goed genoeg voergericht is en dan meteen koekjes gaat zoeken ipv zich met bezoek bezig houden krijg je ook een positieve associatie. Want bezoek staat voor rustig op een eigen plek lekkere koekjes zoeken. Bezoek bemoeit zich dan ook niet met hem.

Voor mij zou dat in elk geval een aanpak zijn die ik zou proberen. Je voorkomt herhaling, sluit hem niet geheel weg en probeert een positieve associatie te geven. Hij hoeft bezoek niet leuk te vinden, zolang hij maar stopt met dat happen en tetteren en gewoon afstand houdt als hij geen contact wil. Hij is dan wel een chihuahua, maar dat wil niet zeggen dat het niet om te buigen is.
Ik ga hier ook mee beginnen inderdaad, vandaag wordt het traphekje opgehangen. Denk dat als ik hem achter een gesloten deur wegsluit het alleen maar erger wordt.
Gisteren al wat koekjes gestrooid toen de bel ging, dat was alleen een pakketje. Hij is dan niet echt ontspannen koekjes aan het zoeken maar hij is wel alleen daar mee bezig dus dat is prima.
Lijkt me al een prima begin! :ok:
Als je het vaker doet, zal hij ook snel de link leggen dat er koekjes komen als de bel gaat of er mensen binnenkomen en de kans is groot dat hij dan steeds meer op de koekjes gefocust raakt dan op de bel en/of het bezoek. Grote kans dat je dan ook vanzelf meer ontspanning gaat zien.
Hopelijk leert hij door dat traphekje ook dat op een afstandje blijven als hij niets met vreemden te maken wil hebben een betere keuze is.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Teun wordt vervelend naar visite

Ongelezen bericht door sbientje »

Miranda schreef:
sjm schreef:Die problemen heb ik met Chihuahua Isa :jank: :jank: :schrik: :LOL:
Ik heb liever een chi die op mijn schoot springt dan een labje, moet ik eerlijk bekennen :tongue:
Wat flauw :D Ze springen overigens niet op schoot hoor haha, zo erg is het dan ook weer niet, maar ze dringen zich wel een beetje op :D Ik krijg ook zo weinig visite haha, het is zelfs zo erg dat Pom bij de deur gaat liggen wachten als ik dweil want 'dan komt er vast zo visite' :schrik: :D
Sanner schreef:
:LOL: Nou ik ook!

Jamie steekt graag haar tong bij iedereen in de neus, ook leuk. Maar daar hebben we wat op bedacht, geef haar een speeltje in haar bekkie dan kan dat niet. :mrgreen:
Dat heb ik Karel ook aangeleerd ja, hij springt (niet tegen je op maar wel zo hoog dat ie echt op ooghoogte komt zeg maar). Nu moet ie als ik thuiskom eerst iets gaan halen voor in zijn bek en dan begroet ik hem pas. Issie veel rustiger :D
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”