Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
6 maanden oud hoelang alleen?
Moderator: moderatorteam
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
6 maanden oud hoelang alleen?
Mijn oude werkgever heeft me een baan aangeboden. Joy is inmiddels 6 maanden en ben vandaag benaderd om terug te komen voor 24uur per week. (Werkte voordat Joy kwam 32uur)
Ik heb dan ook nog een reistijd van 30mim dus 1uur reizen totaal.
Joy kan 3uur prima alleen thuis zijn. Bouw het heel langzaam op maar 24uur is 4.8uur per dag plus een uur reizen maakt 6uur ongeveer. Ik vind het zelf wel veel en twijfel enorm.
Sommige laten hun pup al heel vroeg 5 of 6uur alleen en dat is altijd goed gegaan lijkt wel. Ik doe het met mini stapjes en ben al heel trots op het resultaat. Heb daarin niemand die haar tussentijds kan uitlaten en geef niet graag m'n sleutel aan vreemde.
Is 24uur teveel per week om haar thuis te laten. Of vanaf welke leeftijd zou dat beter kunnen? De vacature is maar voor 2 maanden dus kan hem ook afwijzen.
Joy kan 3uur prima alleen thuis zijn. Bouw het heel langzaam op maar 24uur is 4.8uur per dag plus een uur reizen maakt 6uur ongeveer. Ik vind het zelf wel veel en twijfel enorm.
Sommige laten hun pup al heel vroeg 5 of 6uur alleen en dat is altijd goed gegaan lijkt wel. Ik doe het met mini stapjes en ben al heel trots op het resultaat. Heb daarin niemand die haar tussentijds kan uitlaten en geef niet graag m'n sleutel aan vreemde.
Is 24uur teveel per week om haar thuis te laten. Of vanaf welke leeftijd zou dat beter kunnen? De vacature is maar voor 2 maanden dus kan hem ook afwijzen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: 6 maanden oud hoelang alleen?
Dat is per hond verschillend.Ytje schreef:Mijn oude werkgever heeft me een baan aangeboden. Joy is inmiddels 6 maanden en ben vandaag benaderd om terug te komen voor 24uur per week. (Werkte voordat Joy kwam 32uur)
Als je per gewerkte dag 6 uur van huis bent is het waarschijnlijk wel verstandig om te zorgen voor iemand die Joy kan laten plassen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Naar een oppas?
-
Manuma
- Zeer actief
Ik vind het zelf wel een fijn idee als ze even iemand zien na max. 4 uur tenzij het echt niet anders kan.
Toen ik het alleen deed kwam tussen de middag iemand de honden uitlaten zodat de dag even gebroken werd.
Toen ik het alleen deed kwam tussen de middag iemand de honden uitlaten zodat de dag even gebroken werd.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Is het wel 4,8 uur per dag, niet 3 dagen van 8 uur?
- Ytje
- Zeer actief
Mogelijk dat ik de uren zelf kan verdelen. Kan bijvoorbeeld om 12uur beginnen etc. En een oppas die haar uitlaat zie ik niet zitten. Vrienden of familie wonen hier op minimaal half uur rijden vandaan en wil mn sleutel niet afstaan aan vreemde.
Het liefst vind ik werk in mn eigen woonplaats dat ik in de pauze naar huis kan en in iedergeval niet een uur reistijd heb per dag.
Ben er denk ik in mn hart wel uit.. Vind voor haar max 4 ook genoeg. Ik zit denk ik ook met een akelig gevoel op werk als ik de 5uur alleen zie wegtikken en ik zover bij haar vandaan ben. Fijn even te sparren hier.
Het liefst vind ik werk in mn eigen woonplaats dat ik in de pauze naar huis kan en in iedergeval niet een uur reistijd heb per dag.
Ben er denk ik in mn hart wel uit.. Vind voor haar max 4 ook genoeg. Ik zit denk ik ook met een akelig gevoel op werk als ik de 5uur alleen zie wegtikken en ik zover bij haar vandaan ben. Fijn even te sparren hier.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik heb nooit anders gedaan en bij mij is het altijd goed gegaan. bij ons zaten ze gemiddeld 6 tot 7,5 uur per dag alleen. voorwaarde was wel dat we dan doordeweeks 's avonds thuis bleven.
de volgende hond krijgt het "beter" omdat ik nu een halve dag minder werk en op een andere middag is onze schoonmaakster er.
de volgende hond krijgt het "beter" omdat ik nu een halve dag minder werk en op een andere middag is onze schoonmaakster er.

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik deed dat ook toen ik nog werkte. Man werkt fulltime, ik werkte 20 uur. Ging kwart over 7 van huis en was rond 1 uur weer terug.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Hondenoppas het kan ook bij andere mensen thuis. Kijk bijvoorbeeld een bij OOPOEH. Er zijn ook pensions die dagopvang doen.
Maar antwoord op je vraag.
Kay kon nog maar 2 uurtjes alleen zijn, tot we door autopech per ongeluk 8 uren weg waren. Hij was toen ook een maand of 5. Hij deed daar niet moeilijk over.
Per wanneer zou het werk zijn? Ik zou per direct uitproberen wat je hond er van vind. Ik zou niet zomaar de keuze maken om het niet te doen vanwege de hond. En van alles niet willen (sleutel af slaan, familie die te ver woont). Ik zou echt voor een oplossing gaan. Tja en vaak verbazen honden je dan. Geef je hond ook het vertrouwen en de ruimte om je te kunnen verbazen. Het slagen van iets, zit hem niet altijd in precies de theorie te volgen, soms kan je veel meer dan de theorie doet beweren!
Hij kan al 3 uur op een dag alleen zijn. Mijn ervaring is dat je dan ook in de regel wel wat grotere stapjes kan doen. En zou zeker in onderhandeling eventueel met je oud-werkgever of je het in komende periode eventueel ook mag opbouwen?
Maar antwoord op je vraag.
Kay kon nog maar 2 uurtjes alleen zijn, tot we door autopech per ongeluk 8 uren weg waren. Hij was toen ook een maand of 5. Hij deed daar niet moeilijk over.
Per wanneer zou het werk zijn? Ik zou per direct uitproberen wat je hond er van vind. Ik zou niet zomaar de keuze maken om het niet te doen vanwege de hond. En van alles niet willen (sleutel af slaan, familie die te ver woont). Ik zou echt voor een oplossing gaan. Tja en vaak verbazen honden je dan. Geef je hond ook het vertrouwen en de ruimte om je te kunnen verbazen. Het slagen van iets, zit hem niet altijd in precies de theorie te volgen, soms kan je veel meer dan de theorie doet beweren!
Hij kan al 3 uur op een dag alleen zijn. Mijn ervaring is dat je dan ook in de regel wel wat grotere stapjes kan doen. En zou zeker in onderhandeling eventueel met je oud-werkgever of je het in komende periode eventueel ook mag opbouwen?

-
Neeltje
Inderdaad, als hij nu al 3 uur alleen kan zijn, zal dat best met een uurtje verlengd kunnen worden.
Hier is het altijd hetzelfde gegaan als bij M@scha, eerste 4 weken thuis voor zindelijk maken en alleen zijn leren en is bij alle 3 de honden goed gegaan. Werkte bij de eerste hond ook 40 uur. De eerste paar weken tussen de middag naar huis gegaan en daarna niet meer. Maar ook door de week 's avonds niet weg tenzij de hond mee kon.
Gewoon een keer proberen of het langer ook goed gaat.
Hier is het altijd hetzelfde gegaan als bij M@scha, eerste 4 weken thuis voor zindelijk maken en alleen zijn leren en is bij alle 3 de honden goed gegaan. Werkte bij de eerste hond ook 40 uur. De eerste paar weken tussen de middag naar huis gegaan en daarna niet meer. Maar ook door de week 's avonds niet weg tenzij de hond mee kon.
Gewoon een keer proberen of het langer ook goed gaat.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Verschilt per hond.
Ik zou het de komende tijd gewoon opbouwen en proberen (controleren via skype oid) en me er verder niet zo schuldig om voelen.
6 uur per dag weg en van tevoren een goede wandeling maken met wat hersenwerk en de rest van de dag ook er voor de hond zijn is echt prima hoor
Ik zou het de komende tijd gewoon opbouwen en proberen (controleren via skype oid) en me er verder niet zo schuldig om voelen.
6 uur per dag weg en van tevoren een goede wandeling maken met wat hersenwerk en de rest van de dag ook er voor de hond zijn is echt prima hoor

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Ik zou het gewoon even uitproberen. Of het kan.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ytje
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reacties. Ga het proberen of ze zolang alleen kan zijn. Misschien mn ma vragen of ze via skype haar in de gaten kan houden als ik op pad ben en mocht er wat zijn dat ze me dan belt ofzo. Misschien is het op te bouwen. Volgende week woensdag zal mijn eerste werkdag zijn dus even afwachten of ik haar er dan klaar voor vind.
Ook goede tip om te vragen op werk of ik het mag opbouwen qua tijd. Niet meteen hop maar langzaam iets langer werken.
Ook goede tip om te vragen op werk of ik het mag opbouwen qua tijd. Niet meteen hop maar langzaam iets langer werken.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou het wel hebben gedaan. Het verschilt natuurlijk per hond al heeft de eigenaar er ook een aandeel daarin.
Met een "geen gelul, ik moet jullie brokjes verdienen"-mentaliteit heb ik tot dusver al mijn honden en opvanghonden al heel snel voor langere tijd alleen gelaten en nooit met problemen.
Met een "geen gelul, ik moet jullie brokjes verdienen"-mentaliteit heb ik tot dusver al mijn honden en opvanghonden al heel snel voor langere tijd alleen gelaten en nooit met problemen.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
6uurtjes is voor een hond van een halfjaar best lang, maar denk wel dat het te doen is. Mijn honden slapen vaakeen paar uur na het uitlaten, snap dan ook niet wat het voor probleem is dat ze dan 6 max 7u alleen zijn als ik ze lang heb uitgelaten. Ik laat mijn honden 4x per dag uit, dan zit er ook al snel ergens 6u tussen.
Gewoon voor je werk een lekker lange wandeling, wat te kluiven geven en die 6u zijn voorbij voordat je hond het door heeft
(mits ze geen verlatingsangst hebben).
Gewoon voor je werk een lekker lange wandeling, wat te kluiven geven en die 6u zijn voorbij voordat je hond het door heeft
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
ik werk 2 dagen per week 5 uur, met rijden bij ben ik 5.30 uur van huis
blijf 1 week thuis voor de pup en dan ga ik terug werken
de eerste weken verdeel ik het werk in 3 dagen en ben dan elke keer 3 en half uur weg
vanaf de pup maand of 4 is werk ik gewoon men normale uren en dat gaat toch goed, oke, ligt wel eens een plasje
of poepje en af en toe vind ik iets gesneuveld maar tja, dat hoort erbij
blijf 1 week thuis voor de pup en dan ga ik terug werken
de eerste weken verdeel ik het werk in 3 dagen en ben dan elke keer 3 en half uur weg
vanaf de pup maand of 4 is werk ik gewoon men normale uren en dat gaat toch goed, oke, ligt wel eens een plasje
of poepje en af en toe vind ik iets gesneuveld maar tja, dat hoort erbij
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Je hond mee naar het werk is geen optie?
Ik denk dat als je het een beetje opbouwt, het alleen zijn, het best moet kunnen hoor. Of je het zelf met een gerust hart doet is aan jou.
Ik denk dat als je het een beetje opbouwt, het alleen zijn, het best moet kunnen hoor. Of je het zelf met een gerust hart doet is aan jou.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Met 6 maanden kun je best een weekje op vakantie als je er een emmer water en brokken neerzet , dus die paar uurtjes werken lukt ook best. grijns.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Hier ook een hond van 6 maanden.
Die zit ook gemiddeld 4,5 tot 6 uur alleen per dag, geen probleem.
Daarna is alle tijd voor haar, wij gaan ook bijna nooit de deur uit s' avonds.
Die zit ook gemiddeld 4,5 tot 6 uur alleen per dag, geen probleem.
Daarna is alle tijd voor haar, wij gaan ook bijna nooit de deur uit s' avonds.
- Ytje
- Zeer actief
We gaan het testen als het zover is. Gisteren half uur langer alleen geprobeerd en het laatste stukje raakte ze gefrustreerd en zag ik dat ze het bench kleed overhoop haalde. Ook geen ramp ze gaf geen piep maar heb er geen goed gevoel bij denk dat ik het afzeg. Meer vissen in de zee.
-
Neeltje
Je hebt het wel over werk hè? En zoveel vissen zijn er voor werk niet in de zee op dit moment. Je kunt je leven toch niet 'on hold' zetten voor een hond? Ze heeft een kleed overhoop gehaald? So what? Dat is het einde van de wereld toch niet? Morgen ga je weer wat langer weg, en zo iedere dag, dan went het vanzelf. Wat doe je dan als je samen naar een feestje wilt of naar de film of weet ik waar naar toe waar de hond niet mee kan? Honden zijn niet van suiker.Ytje schreef:We gaan het testen als het zover is. Gisteren half uur langer alleen geprobeerd en het laatste stukje raakte ze gefrustreerd en zag ik dat ze het bench kleed overhoop haalde. Ook geen ramp ze gaf geen piep maar heb er geen goed gevoel bij denk dat ik het afzeg. Meer vissen in de zee.
- Ytje
- Zeer actief
Snap je punt. Heb mn leven daarin wel on hold gezet (mooie term trouwens) Een hond wil ik al ruim 10 jaar en heb er nu alles voor over dat ze goed opgroeid. Misschien doe ik het anders dan veel anderen maar ik ga in kleine stapjes en zal alles afslaan als ik merk dat het voor haar te snel gaat. Ben trouwens niet de kostwinner als ik alleen zou wonen is het natuurlijk een totaal andere situatie.Neeltje schreef:Je hebt het wel over werk hè? En zoveel vissen zijn er voor werk niet in de zee op dit moment. Je kunt je leven toch niet 'on hold' zetten voor een hond? Ze heeft een kleed overhoop gehaald? So what? Dat is het einde van de wereld toch niet? Morgen ga je weer wat langer weg, en zo iedere dag, dan went het vanzelf. Wat doe je dan als je samen naar een feestje wilt of naar de film of weet ik waar naar toe waar de hond niet mee kan? Honden zijn niet van suiker.Ytje schreef:We gaan het testen als het zover is. Gisteren half uur langer alleen geprobeerd en het laatste stukje raakte ze gefrustreerd en zag ik dat ze het bench kleed overhoop haalde. Ook geen ramp ze gaf geen piep maar heb er geen goed gevoel bij denk dat ik het afzeg. Meer vissen in de zee.
Tot nu toe zijn we nog niet naar de film geweest ze is nog net niet zover dat we kunnen gaan. Dat is nu een opoffering maar het absoluut waard. Die tijd komt wel weer. Voor nu is Joy het belangrijkste voor me dat ze de puptijd goed doorkomt en er hopelijk jaren de vruchten van mag plukken.
Vind het heel goed te lezen hoe andere het doen en een aantal erg goede tips als bijvoorbeeld laptop met skype op de bench gericht. Ik laat af en toe een camera draaien op statief.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Mooie foto's!
En ik snap je wel hoor... Ik had vandaag een heel leuk sollicitatiegesprek, maar ga het toch niet doen, omdat ik het teveel uren vind en er bij nader inzien toch weinig mogelijkheid tot thuiswerken was. Als ze wat ouder zijn doe je dat toch makkelijker...
En ik snap je wel hoor... Ik had vandaag een heel leuk sollicitatiegesprek, maar ga het toch niet doen, omdat ik het teveel uren vind en er bij nader inzien toch weinig mogelijkheid tot thuiswerken was. Als ze wat ouder zijn doe je dat toch makkelijker...
-
Neeltje
En wat als ze dan nog niet alleen kunnen blijven? Dat kan ook gebeuren als je niet doorzet.Leonie. schreef:Mooie foto's!
- Ytje
- Zeer actief
Precies dan heb je er ook een beter gevoel over. Ik ga het ook niet doen. Had voor dat Joy kwam voor ogen niet meer dan 20 uur te werken. Of ze moet het heel goed doen en als ik thuis kom nog steeds uitgebreid voor pampus liggen dan is het nog te overwegen.Leonie. schreef:Mooie foto's!
20uur is mooi en hooguit meer uur als het thuiswerk kan zijn ja. Uiteindelijk is het maar geld als je kan rondkomen en mini beetje sparen en daardoor meer tijd hebben voor hond en alles er omheen is het dat denk ik helemaal waard.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Kon je destijds bij deze werkgever niet je hond meenemen naar het werk maar heb je daar toch vanaf gezien en ben je helemaal gestopt? Is mee nu dan geen optie?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Die vraag had ik ook al gesteld maar daar is geen reactie op gekomen.crutz schreef: Is mee nu dan geen optie?
- Ytje
- Zeer actief
Dat moet je trainen ik zet als ik de deur uit ga de stopwatch op mn mobiel en ga wat fietsen, boodschappen doen, even een stad verderop bezoeken, op visite en dan hou ik de tijd in de gaten. Als ik maar de deur uit bent. En dan is 3uur best lang om wat te gaan doen maar het lukt en dat uitbouwen.Neeltje schreef:
En wat als ze dan nog niet alleen kunnen blijven? Dat kan ook gebeuren als je niet doorzet.
Ben echt begonnen met 5 minuten en dan weer terug of heel snel douchen op de dag dat ze alleen in de bench zat. In een kwartier boodschappen doen wat onze eerste overwinning was. Eindelijk weer boodschappen doen! Hoe simpel kan zoiers zijn. Toen in stapjes van 5 min steeds iets langer maar ook weer korter weer terug pakken naar 10 minuten of een kwartier. Veel afwisseling en zorgen dat er geen ritme in zit maar spontaan opeens weg gaan.
Nu ze 3uur kan word het 3uur en 5 min.. dan 10min.. en zo verder. Die 4uur gaat ze hopelijk komende juni halen en dan hopelijk ook uiteindelijk 5 uur. Bios, werk, middag op stap dan word alles weer mogelijk. Stap voor stap
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Neeltje schreef:Je hebt het wel over werk hè? En zoveel vissen zijn er voor werk niet in de zee op dit moment. Je kunt je leven toch niet 'on hold' zetten voor een hond? Ze heeft een kleed overhoop gehaald? So what? Dat is het einde van de wereld toch niet? Morgen ga je weer wat langer weg, en zo iedere dag, dan went het vanzelf. Wat doe je dan als je samen naar een feestje wilt of naar de film of weet ik waar naar toe waar de hond niet mee kan? Honden zijn niet van suiker.Ytje schreef:We gaan het testen als het zover is. Gisteren half uur langer alleen geprobeerd en het laatste stukje raakte ze gefrustreerd en zag ik dat ze het bench kleed overhoop haalde. Ook geen ramp ze gaf geen piep maar heb er geen goed gevoel bij denk dat ik het afzeg. Meer vissen in de zee.
Helemaal met je eens. Ik denk daarbij ook dat je je eigen probleem creëert door er zo krampachtig mee om te gaan met stappenplannen en stopwatches en onderbuikgevoelens. Honden voelen feilloos aan wanneer je ergens gedoe om maakt, en zouden dat zomaar over kunnen nemen.
Als je thuis bent, vermaak je je hond toch ook niet de hele tijd? Ik heb honden met een hoog energie niveau, maar ook als ik thuis ben kunnen er zomaar een paar uur tussen zitten waar ik totaal geen interactie met mijn honden heb. In die uren maakt het voor mijn honden geen blubber uit of ik er nu wel of niet ben.