Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over het UV examen

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Marieke*
Zeer actief

vraagje over het UV examen

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ik wil met Twister en Phila UV examen doen via de KC. Omdat ik natuurlijk niet met twee honden tegelijk kan fietsen gaat een vriend fietsen met Twister. Nu zit ik alleen met het invullen van het inschrijfformulier. Daarop staat: naam geleider: Dat zou in dit geval dus die vriend zijn. Maar het lijkt me dat op het diploma toch de naam van de eigenaar vermeldt zou moeten worden, het is namelijk een officieel diploma van de raad van beheer/cynophilia.
Dus ik heb de KC gebeld met de vraag of dit niet gewoon de naam van de eigenaar moest zijn. Volgens de KC is dit dus niet zo en komt ook de naam van de geleider op het diploma te staan en niet de naam van de eigenaar van de hond. :?
Nu heb ik op internet al gezocht naar UV diploma´s behaald door andere honden en daar staat inderdaad altijd: Eigenaar.......
Vervolgens heb ik gekeken in het Kynologisch Reglement van de RvB en op de site van Cynophilia. Maar nergens is het antwoord te vinden.......
Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad? OF weet iemand hoe dit zit?
Ik zit straks liever niet met een diploma met de verkeerde naam en dan wat straks ongeldig blijkt te zijn.......
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Zie het antwoord op jou vraag van het boxerhollander forum

Jan ;)
Jan
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Goeie vraag. Ik heb geen flauw idee hoe het zit. Bij mij is het ook niet aan de orde. Loeky loopt zeker weten geen UV-proef meer, met haar stramme knoken ;) .

Oplossing als het echt zo blijkt te zijn dat de geleider op het diploma komt te staan (waar ik me wel iets bij kan voorstellen): voor twee verschillende proeven inschrijven. Nadeel is dat ze niet op dezelfde dag hun proef kunnen afleggen, maar ze staan dan wel allebei op jouw naam ;) .

wanneer ga je trouwens de proef doen?
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Marieke*
Zeer actief

janinca2002 schreef:Zie het antwoord op jou vraag van het boxerhollander forum

Jan ;)
Klopt Jan, na jouw antwoord heb ik de KC gemaild en krijg weer terug dat het niet klopt......... :? Dus dat het toch de geleider is.........

Maar wat ook al zo vreemd is: je hoeft op het inschrijfformulier niet eens het stamboomnummer in te vullen. Lijkt me toch wel handig als ze dat weten?
Marieke*
Zeer actief

Sietske* schreef:Goeie vraag. Ik heb geen flauw idee hoe het zit. Bij mij is het ook niet aan de orde. Loeky loopt zeker weten geen UV-proef meer, met haar stramme knoken ;) .

Oplossing als het echt zo blijkt te zijn dat de geleider op het diploma komt te staan (waar ik me wel iets bij kan voorstellen): voor twee verschillende proeven inschrijven. Nadeel is dat ze niet op dezelfde dag hun proef kunnen afleggen, maar ze staan dan wel allebei op jouw naam ;) .

wanneer ga je trouwens de proef doen?
Aparte proeven is ook nog een mogelijkheid, maar ik denk dat het zoiezo verstandiger is als ik niet met Twisseman fiets ;)

Ik zit te denken aan de UV proef van eind april begin mei. Opgeven is nog een hele tijd mogelijk, dus ik ga niets overhaasten. En twijfel ik toch, dan doe ik het gewoon niet en stellen we het nog even uit ;)
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Marieke* schreef:
janinca2002 schreef:Zie het antwoord op jou vraag van het boxerhollander forum

Jan ;)
Klopt Jan, na jouw antwoord heb ik de KC gemaild en krijg weer terug dat het niet klopt......... :? Dus dat het toch de geleider is.........

gewoon jou naam er opzetten en inleveren

Maar wat ook al zo vreemd is: je hoeft op het inschrijfformulier niet eens het stamboomnummer in te vullen. Lijkt me toch wel handig als ze dat weten?
zal wel geen oficeel inschrijformulier zijn meestal moet je de stamboom meenemen, dan kunnen de certificaten meteen goed invullen

Jan
Jan
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”