Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ontwarspul - conditioner
Moderator: moderatorteam
Re: ontwarspul - conditioner
cowboy magic werkt heel goed ( manen en staart ontklitter voor paarden) maar maakt de vacht wel glad...
ze hebben het ook voor honden zie ik:
http://www.dursydog.nl/merkenshop/732/cowboy-magic-hond
ze hebben het ook voor honden zie ik:
http://www.dursydog.nl/merkenshop/732/cowboy-magic-hond
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Ik zou ook zeggen manen- en staartspray voor paarden. Dat spul werkt geweldig. Je hebt allerlei soorten. Er is inderdaad spul bij wat een soort silliconenlaagje om de haren legt, dat zou ik ook niet willen bij mij hond, maar ik ken ook meerdere merken die dat niet hebben maar wel goed ontklitten.
Er zijn heel wat goede conditioners voor honden. Ik weet niet wat voor ras je hebt en of deze wel of niet regelmatig geborsteld moet worden. Lotje borstel ik om de dag.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Bij een kruising Beardie zou ik sowieso verwachten dat er minimaal 1x per week gekamd moet worden, ook met conditioner.Boutje schreef: Of moet ik echt wekelijks gaan uitkammen?
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Is dat niet sowieso nodig, wat voor spul je er ook in doet?Boutje schreef:Of moet ik echt wekelijks gaan uitkammen?
Hier staat heel wat over de vachtverzorging van een bearded collie[lurl]http://www.debeardedcollie.nl/ledeninfo/verzorging[/url], misschien heb je er wat aan. Maar ik denk dat je zeker nu toch wel regelmatig moet gaan borstelen. Je zit waarschijnlijk midden in de wissel van puppyvacht naar volwassen vacht en dan wordt het een poos pure ellende, even doorbijten. Met een jaar of 3 à 4 zijn ze er doorheen. 

- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik vind 'r leuk zeg! Wat een heerlijke scruffy look
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Norah heeft dat hier tijdens de rui heel erg. Na de castratie is dat ook iets meer geworden. Rest van het jaar hoef ik haar niet te borstelen, maar 2 keer per jaar moet ik echt meerdere keren per week de probleemgebieden uitborstelen.
Anti-klit gebruik ik sowieso. Anti-klit van paarden heb ik nooit gebruikt bij de honden. Vind het paardenspul bij de paarden al vreselijk. Tijd lang inderdaad speciaal hondenspul gebruikt, nu gebruik ik gewoon voor mensen een spuitflesje (haal ik bij de kruidvat).
Ik spray met name het probleemgebied goed in. Dat is hier bij Norah vooral de broek en de staart. Buiten de rui zelden nodig, in de rui echt wekelijks inspuiten. Ik moet zeggen dat ik tijdens de rui nog wel eens een plas en poepgootje wil knippen/scheren omdat urine en ontlasting het probleem niet minder maken en het voor mezelf tussendoor wat hygiënischer werkt. En verder ben ik heel makkelijk met klitten geworden. Ik knip het er nu vaak best resoluut tussen uit (vroeger nog netjes de knoop in de lengte mee knippen, nog gewoon horizontaal helemaal kort). Wassen doe ik dus ook 2 keer per jaar, tijdens die rui periode. En dan gaat er ook vaak flink wat conditioner tegen aan (en als ik hondenshampoo e.d. heb gebruik ik het, maar gebruik nu ook net zo best mensenspul, het is maar 2 x per jaar). Daarna is het probleem zeker weer even weg (hier net weer gewassen)
Anti-klit gebruik ik sowieso. Anti-klit van paarden heb ik nooit gebruikt bij de honden. Vind het paardenspul bij de paarden al vreselijk. Tijd lang inderdaad speciaal hondenspul gebruikt, nu gebruik ik gewoon voor mensen een spuitflesje (haal ik bij de kruidvat).
Ik spray met name het probleemgebied goed in. Dat is hier bij Norah vooral de broek en de staart. Buiten de rui zelden nodig, in de rui echt wekelijks inspuiten. Ik moet zeggen dat ik tijdens de rui nog wel eens een plas en poepgootje wil knippen/scheren omdat urine en ontlasting het probleem niet minder maken en het voor mezelf tussendoor wat hygiënischer werkt. En verder ben ik heel makkelijk met klitten geworden. Ik knip het er nu vaak best resoluut tussen uit (vroeger nog netjes de knoop in de lengte mee knippen, nog gewoon horizontaal helemaal kort). Wassen doe ik dus ook 2 keer per jaar, tijdens die rui periode. En dan gaat er ook vaak flink wat conditioner tegen aan (en als ik hondenshampoo e.d. heb gebruik ik het, maar gebruik nu ook net zo best mensenspul, het is maar 2 x per jaar). Daarna is het probleem zeker weer even weg (hier net weer gewassen)