Eerst dacht ik dat hij depressief was door alle veranderingen, nu begin ik te denken dat het een TIA was of iets..
Hij heeft een periode echt ontzettend veel gedronken en was ontzettend op eten, zowel voor als na die periode, maar dat is over.
Wat echter wel blijft is dat hij soort van onbetrouwbaar is geworden.
Ik kon altijd zeggen; als jij dit doet, reageert hij zo.
Dat is nu niet meer.
Hij heeft een korter lontje. Hij is niet meer op eten, is nog steeds ontzettend lief voor ons, voor Juma en voor wie hij kent, maar hij is een stuk minder makkelijk met anderen geworden. En hij was al een eenkennig beest
Aan de andere kant is hij naar sommige vreemden veel kroeleriger (is dat nederlands?) geworden, maar naar kinderen kan hij soms ineens happen. Wel altijd in de lucht, maar toch.
Op een schoolplein staan, wat hij geweldig vond sinds een jaar of 6, is weg. Hij trekt dat niet meer en dus doe ik het ook niet meer. Hij gaat dus niet meer mee Elyna ophalen.
Komen er kinderen spelen? Prima, maar hij blijft uit de buurt.
Rennende kinderen was nooit een probleem, nu hapt hij als ze langs komen. Vreemden die hem willen aaien ontweek hij altijd, nu is het of kroelen en tegen de benen duwen voor aandacht, of happen in de lucht.
In het donker is het overigens erger, dan snapt hij het allemaal niet meer lijkt het.
Hij kan 's avonds niet meer loslopen, want hij raakt mij kwijt. Ook als ik hetzelfde rondje als altijd loop, dan is hij ineens aan de andere kant van de flat en komt ook echt niet terug om te kijken of ik daar ben.
Soms vind ik het lastig, ik hou hem bij heel veel weg, maar aan de andere kant; het is zoals het is en ik ben blij dat hij er nog is!
Maar toch, is dit iets dat 'normaal' is? Kan zoiets gebeuren na een TIA? Of is het toch iets anders geweest?