Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
r ik ben er weer met een vraag rocco de doberpup steelt hij ligt meestal op een matje voor de kachel of in zijn mand en als ik naar toilet ga staalt hij de afstandsbediening van tv en verstopt het in zn mand ook hem ik hem vandaag betrapt dat hij mn pakje sigaretten heeft gestolen en de sigaretten 1voor 1 in 2heeft gebeten hij steelt eigelijk van alles portomonee aansteker (ligt op tafel ) washandjes
en dat allemaal terwijl ik op hem let he hij steelt het gewoon en loot er mee naar zijn mand om zn buit te doden kapotbijten en te verstoppen
wat moet ik hiermee hoe kan ik hem dit afleren
en zeg nu aub niet dat ik beter op hem moet letten want dat doe ik ik ben 24/24 bij hem (ga niet werken )
ik kan hem moeilijk de ganse dag in de bench stoppen vind ik dierenmishandeling
Stelen? Een van onze twee ventjes, Dundy met die kleine krulletjes, pikte alleen, maar overal vandaan, mijn sokken of pantykousjes, ook al legde ik ze onder het kussentje van mijn rieten slaapkamerstoel, hij haalde ze daar onder vandaag hoor. Nu is het afgelopen weken wat minder en het blijft alleen daarbij, gelukkig! En dan komt Bogey kijken en gaan ze samen lekker aan mijn pantykousje trekken. Gelukkig draag ik alleen maar lange broeken, want anders zouden ze een hele panty hebben om te spelen. Ben natuurlijk dan boos, maar moet inwendig ook wel lachen hoor en ze laten het gelijk los als ik uh uh zeg!
En het kattenvoer of de kattenBAK...., daar moet ik dus altijd heel goed opletten dat de afzetting voor de deuropening van de badkamer, waar de bak van Caesar staat, altijd heel goed vast zit, waardoor alleen hij eroverheen kan springen,, maar die twee donders niet. En een kattenluik zou niet helpen, want Caesar is maar iets kleiner dan die deugnieten.
Maar kleptomanen zijn het dus niet en als ik jou zo lees, heb je er heel wat mee te stellen, maar ik denk dat je toch ook wel zal lachen af en toe?
ik lach me er soms ziek mee en heb foto gemaakt van hem terwijl hij mn sigaretten vakundig en het verknabbelen was
maar ik moet toch consequent zijn
soms haalt ie zelfs mn zakdoek uit mn broekzak om er dan mee weg te rennen in de tuin
Ja, kan het me voorstellen dat je moet lachen, maar ja inderdaad, je moet ze ook opvoeden he? Ik zou er ook foto's van maken, heb sinds wij D&B hebben, gelijk ook een digitale camera gekocht en sindsdien al paar honderd foto's. Maar met zo'n digi he....is lekker gemakkelijk en je hebt een voorraad om uit te kiezen.
Maar zie het bij jou ook helemaal voor me, lachen en streng zijn, en dan ook toch wel gauw een foto maken
Opvoeden: Ik heb mijn honden altijd met een dun rolletje krant opgevoed. Ooit eens uitgevonden zelf en weet inmiddels dat het perfect werkt. Het doet geen pijn, een tikje op hun kontje, maar zodra ik die krant pakte en ook nu nog als ze eens iets uithalen, dan weten ze dat het fout is en zo heb ik mijn puppies altijd snel gehoorzaam gekregen.
Wel steeds hetzelfde rolletje gebruikt, want dan blijft er ook een geurtje aanhangen en ze maakten het ook echt niet kapot hoor, terwijl Dundy, ja die weer, wel graag af en toe een belangrijk papier versnipperd. Heb inmiddels een echte versnipperaar, maar daar gaan dingen in die ook echt versnipperd moeten worden.
Jouw hondje zie ik er wel op aan, om een krantrolletje zo snel als hij kan te versnipperen he? Maar je moet er natuurlijk wel streng bij praten en KIJKEN
Dat weet ik niet, doe met mijn hondjes geen pakwerk natuurlijk. Moet er ook eigenlijk gelijk om lachen, want het zijn natuurlijk kleine hondjes. Had daarvoor een bouvier, chowchow, Duitse staander en boxer, dus aanzienlijk groter. Maar ik heb ze alleen goed opgevoed, zodat ze overal mee naar kon konden of thuisblijven. Ook in een restaurant of op terras (ook een hobby van mij, vooral in een bosrijke omgeving na een fikse wandeling). Maar harde trainingen en pakwerk nooit gedaan en ik kan me voorstellen dat het dan wat moeilijker ligt. Want een krant of stok is voor hun misschien toch even hetzelfde qua vorm. Moet je dat maar eerst overleggen met een deskundige.
Ga trouwens nu weer stoppen, vond het wel even leuk, maar ik heb nog niet kunnen slapen en wil het nu toch even proberen tot ca. 9.00 uur.
Je ziet me hier nog wel, ik lees het vervolg nog wel. Fijne nacht verder en knuffel voor je scooby doo
Vaak nemen ze dingen mee waar een echte geur aanzit van handen.
Sleutels, afstandsbedieningen, telefoons, gebruikte sokken en kleding. En alhoewel 't niet mag heb ik dan niet 't idee dat er voor de hond foute dingen gebeuren
Ja wij houden die dingen liever heel, ooit is bij mij m'n gehoorapparaat aan 100.000 stukjes geknabbeld, volgen de winkelier niet de eerste, daar zit een boel geur aan voor de hond. (dat verdween toen zo in de prullenbak )
Met sigaretten wel erg oppassen omdat dat erg gevaarlijk kan zijn voor een hond.
Een hond steeltniet. Alles wat jij laat rondslingeren is voor hem. In een roedel mag een wolf pas eten als de alfa het laat liggen en wegloopt. Het pakken wat je pakken kan is gewoon natuurlijk gedrag. Dus laat die krant alsjeblieft in de krantenbak liggen en zorg dat je hond die dingen gewoon niet tepakken kan krijgen tenzij jij een hond wil hebben die helemaal verstijft als jij de krant gaat lezen.
Nachtuil schreef:Opvoeden: Ik heb mijn honden altijd met een dun rolletje krant opgevoed. Ooit eens uitgevonden zelf en weet inmiddels dat het perfect werkt. Het doet geen pijn, een tikje op hun kontje, maar zodra ik die krant pakte en ook nu nog als ze eens iets uithalen, dan weten ze dat het fout is en zo heb ik mijn puppies altijd snel gehoorzaam gekregen.
Bang...je hebt je puppy's snel bang gekregen. Gehoorzaam zijn is wat anders dan vermijden dat je een tikje met de krant krijgt.
Bij pups moet je gewoon je zooi opruimen, zeker sigaretten, waar ze gewoon aan dood gaan als ze die opeten. Het jatten en bijten gaat gewoon weer over, is duidelijk aan leeftijd gebonden. Behalve als het de hond vreselijk veel aandacht oplevert, dan kan hij het gesteel leuk blijven vinden. Geef hem voldoende van zijn eigen speelgoed en leg je eigen spullen buiten bereik. Daarmee geef je hem niet de kans een gewoonte te ontwikkelen. Straf komt altijd te laat want hij heeft al wat hij wilde hebben. Daarbij straf je pups niet voor dingen waar ze geen benul van hebben.
Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens! Toen mijn hond nog los in huis was als ik van huis was kwam ik standaard thuis in een ravage. Ook al was ie helemaal uitgeput. Hij sleepte werkelijk met alles. Nu is hij 2 jaar en is het wat minder maar al ben ik 3 min weg en is hij los in huis dan dan neemt ie gelijk een spurt naar de wasmand en zoek mijn ondergoed en sokken eruit. Ook favoriet is zijn mijn sportkleren. Kom ik thuis liggen er overal onderbroekjes Krijgt het er ook niet uit.
En of ze het niet meer weten na enkele momenten alle deskundige zeggen het maar zie precies aan mijn hond of ie iets heeft uitgevreten ja of nee. :
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
Nee hoor, ze zijn helemaal NIET BANG, want ik ken het verschil tegoed tussen bange honden en honden die gewoon snel leren wat niet mag. Je maakt kinderen ook niet bang door ze op een normale toon te zeggen foei dat mag niet en desnoods een vingertje opsteken. Want als ik nu een krant pak is het heus niet zo, dat ze reageren als ojee, wat doen we nu weer fout. Dus wat dit betreft heb je ongelijk, maar weet wel dat als je het anders doet, het als een soort STOK kan werken.
Onze hondjes en ook de vorigen (waarvan er een paar dus bang waren gemaakt door hun WEL AGRESSIEVE EIGENAAR) zijn altijd ongecompliceerde dieren geweest die met LIEFDE EN TACT en af toe een beetje streng opgevoed zijn. En dat is altijd maar gedurende korte tijd, want ze leren eerder met zachte hand dan met harde!
Joep doet het ook. Die eigent zich ook dingen toe die niet van hem zijn maar van mij. Van mijn kleding en mijn shag blijft hij tot nu toe gelukkig af maar hij is dol op pennen, wasknijpers, en heel eigenaardig.schuursponsjes Hij begraaft het onder zijn kussen in zijn mand, laat de goederen gelukkig wel heel. Meestal als ik weer eens wat kwijt ben kijk ik als eerste in zijn mand en haal het daar zonder problemen weer weg
Enne, tja voldoende bijtringen, speelgoed om ze heen is uiteraard altijd goed, doe je immers als honderbezitter als eerste? IK wel dus. En ook dat is de reden dat een hond WEL leert wat hij wel of niet mag doen, stelen, wegslepen etc.
Ach ja, het zijn immers en vooral in hun puppie tijd net ECHTE KINDEREN! En die moeten op kunnen groeien, kunnen spelen, af en toe ondeugend zijn en leren. En wat is er leuker dan een ondeugend ogend puppie, die best weet inmiddels dat hij je uitdaagt ofzo. Liefde, aandacht, zorgzaamheid komt er bij te pas en dat voelt een dier aanzienlijk beter dan menig mens!
Eliza, gelukkig heb ik mijn honden ook altijd alleen thuis kunnen laten, zonder ook maar enig schade of zoiets te vinden. Neem ze ook vaak mee, maar omdat het dan ook voor hun leuk is, of nodig natuurlijk.
Kortom na een paar maanden opvoeding en genietend van hun lichamelijke- als leergroei, was er amper nog een 'foei dat mag niet' nodig. Natuurlijk weet ik dat er (net als in de mensenwereld) ook probleemgevallen kunnen zijn en ook dan ben ik ervan overtuigd, uit ervaring na opvang van mishandelde, angstige of moeilijk LIJKENDE honden, dat met geduld en weer die voelbare (voor hun dus) liefde en vertrouwen in onze dieren, merendeels goed komen!
Nachtuil schreef:Nee hoor, ze zijn helemaal NIET BANG, want ik ken het verschil tegoed tussen bange honden en honden die gewoon snel leren wat niet mag. Je maakt kinderen ook niet bang door ze op een normale toon te zeggen foei dat mag niet en desnoods een vingertje opsteken. Want als ik nu een krant pak is het heus niet zo, dat ze reageren als ojee, wat doen we nu weer fout. Dus wat dit betreft heb je ongelijk, maar weet wel dat als je het anders doet, het als een soort STOK kan werken.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat dreigen met het slaan met de krant je pup niet bang maakt? Waarom stopt hij dan met wat hij aan het doen is? Een krant als stok gebruiken vind ik een teken van onmacht omdat je het blijkbaar niet op een normale wijze afkan.
Ik weet NIET waarom je ZO met hoofdletters werkt..ik kan het zo ook wel lezen.
Nachtuil schreef:Nee hoor, ze zijn helemaal NIET BANG, want ik ken het verschil tegoed tussen bange honden en honden die gewoon snel leren wat niet mag. Je maakt kinderen ook niet bang door ze op een normale toon te zeggen foei dat mag niet en desnoods een vingertje opsteken. Want als ik nu een krant pak is het heus niet zo, dat ze reageren als ojee, wat doen we nu weer fout. Dus wat dit betreft heb je ongelijk, maar weet wel dat als je het anders doet, het als een soort STOK kan werken.
allereerst leest dit vreselijk naar, kun je aub dat vette weghalen?
Daarnaast vind ik dat jij wat mist als je een pup met een krant moet meppen om hem wat af te leren. Als je het niet met je handen af kunt ben je vreselijk zielig vind ik...'t is een PUP... Ik heb geen super gemakkelijke honden maar heb ze toch nog nooit met een krant dingen hoeven af te leren... stem en handen waren en zijn genoeg.... En nee, ik ben geen type die zegt dat je niet mag straffen... straffen en belonen is prima. Maar met kranten slaan
eliza schreef:Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens! Toen mijn hond nog los in huis was als ik van huis was kwam ik standaard thuis in een ravage. Ook al was ie helemaal uitgeput. Hij sleepte werkelijk met alles. Nu is hij 2 jaar en is het wat minder maar al ben ik 3 min weg en is hij los in huis dan dan neemt ie gelijk een spurt naar de wasmand en zoek mijn ondergoed en sokken eruit. Ook favoriet is zijn mijn sportkleren. Kom ik thuis liggen er overal onderbroekjes Krijgt het er ook niet uit.
En of ze het niet meer weten na enkele momenten alle deskundige zeggen het maar zie precies aan mijn hond of ie iets heeft uitgevreten ja of nee. :
Dan zet je die wasmand toch ergens neer waar de hond er niet bij kan.
Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Niets is zo gemakkelijk als een bericht uit zijn verband te rukken. Mijn honden zijn NOOIT GEMEPT met een krant, ze kregen soms een klein tikje met een heel dun rolletje krant op hun kontje! En met je handen slaan of zoiets, nou dat vind ik dus nog erger. Maar goed, het is ook een kwestie van iets WILLEN lezen. Dus voel me volstrekt niet aangesproken als iemand die zijn dieren zou 'mishandelen'. Alsof ik de hele dag met een krant rondloopt, moet dus eigenlijk best wel lachen om sommige reacties. Want wie mij kent, weet dat ik zeer aanhankelijke (en lees nu eens niet BANGE) honden en zelfs katten heb of had.
Zelfs echte hondentrainers vonden het idee hartstikke goed. Maar ja, die lezen vermoedelijk ook iets beter en zien mijn honden, en laten we wel zijn, het gedrag van een hond spreekt meer, dan het oordeel van mensen die zwartkijken of om een andere reden verkeerde meningen hier los laten. Voor mij is dit onderwerp verder gesloten.
Nachtuil schreef:Niets is zo gemakkelijk als een bericht uit zijn verband te rukken. Mijn honden zijn NOOIT GEMEPT met een krant, ze kregen soms een klein tikje met een heel dun rolletje krant op hun kontje! En met je handen slaan of zoiets, nou dat vind ik dus nog erger. Maar goed, het is ook een kwestie van iets WILLEN lezen.
ja, je hebt gelijk..als je een hond alleen wat kan bijbrengen als je de keuze hebt tussen een tik met de krant of een gewone tik met je handen, dan wordt het inderdaad lastig.
Wonderlijk dat ik toch ook een pup heb opgevoed zonder ooit een tik te hebben uitgedeeld.
Nachtuil schreef:Niets is zo gemakkelijk als een bericht uit zijn verband te rukken. Mijn honden zijn NOOIT GEMEPT met een krant, ze kregen soms een klein tikje met een heel dun rolletje krant op hun kontje! En met je handen slaan of zoiets, nou dat vind ik dus nog erger. Maar goed, het is ook een kwestie van iets WILLEN lezen. Dus voel me volstrekt niet aangesproken als iemand die zijn dieren zou 'mishandelen'. Alsof ik de hele dag met een krant rondloopt, moet dus eigenlijk best wel lachen om sommige reacties. Want wie mij kent, weet dat ik zeer aanhankelijke (en lees nu eens niet BANGE) honden en zelfs katten heb of had.
Zelfs echte hondentrainers vonden het idee hartstikke goed. Maar ja, die lezen vermoedelijk ook iets beter en zien mijn honden, en laten we wel zijn, het gedrag van een hond spreekt meer, dan het oordeel van mensen die zwartkijken of om een andere reden verkeerde meningen hier los laten. Voor mij is dit onderwerp verder gesloten.
haha wat zijn dat voor hondentrainers dan? Ik train africhting, en daar wordt dus zowel bestraft als beloond, maar met kranten meppen (want dat is het dus nog steeds) is volstrekt uit den boze... Een pup hoef je niet met je handen of kranten te meppen... die kun je ook gewoon even in het nekvelletje pakken of gewoon toespreken... Ik heb zelf niet de makkelijkste pups gehad als ik verhalen van anderen lees, maar ik heb nog nooit een pup hoeven te slaan....