Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
irritant gedrag
Moderator: moderatorteam
-
Mockingjay
irritant gedrag
mijn hond wilt constant aandacht van ons als wij in de zetel zitten,
dan jankt hij, komt constant zijn speeltje brengen, wij negeren hem dan en dan
gedraagt hij zich stout zodat wij wel zouden reageren. hij springt dan op onze schoot en begint te bijten en te spelen.
time out geven heeft geen zin, hij begint meteen zodra hij terug mag komen,
straffen heeft ook geen zin, negeren ook niet, ik weet het niet meer..
het is echt niet leuk, niet voor hem en niet voor ons... iemand tips?
hij krijgt voldoende uitdaging, zowel mentaal als fysiek, ik zorg ook voor voldoende rust..
dan jankt hij, komt constant zijn speeltje brengen, wij negeren hem dan en dan
gedraagt hij zich stout zodat wij wel zouden reageren. hij springt dan op onze schoot en begint te bijten en te spelen.
time out geven heeft geen zin, hij begint meteen zodra hij terug mag komen,
straffen heeft ook geen zin, negeren ook niet, ik weet het niet meer..
het is echt niet leuk, niet voor hem en niet voor ons... iemand tips?
hij krijgt voldoende uitdaging, zowel mentaal als fysiek, ik zorg ook voor voldoende rust..
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: irritant gedrag
Om wat voor een hond gaat het? en hoe oud?
Hoe lang heeft hij/zij dit gedrag al?
Ben je lid van een hondenschool/club?
Heb je al een GT geraadpleegd?
Hoe lang heeft hij/zij dit gedrag al?
Ben je lid van een hondenschool/club?
Heb je al een GT geraadpleegd?
-
Mockingjay
shiba inu,
ja wij volgen gehoorzaamheid
hij vertoonde het als puppy ook, toen was het over, nu opnieuw..
hij is 13 maanden
nog geen GT
ja wij volgen gehoorzaamheid
hij vertoonde het als puppy ook, toen was het over, nu opnieuw..
hij is 13 maanden
nog geen GT
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hoe oud is je hond en wat doe je precies met hem qua activiteiten/bezigheden?
Je kunt ook teveel doen namelijk, sommige honden vinden het dan (of sowieso) moeilijk hun rust te vinden.
Wij hebben onze hond destijds beloond op rustig gedrag. Rustig liggen, zitten, staan was goedzo en een lekker koekje. Werd het echt onacceptabel dan aan de halsband rustig de bench in doen. Of zelf weggaan uit de situatie. Dat hebben ze echt wel eens door hoor.
Oh, voor dat alles hebben we correcties geprobeerd maar dat hielp hier dus niet. Mocht je eens een flinke brul vanuit je tenen op voelen komen.. laat die er dan eens uit. Wie weet helpt t .
Je kunt ook teveel doen namelijk, sommige honden vinden het dan (of sowieso) moeilijk hun rust te vinden.
Wij hebben onze hond destijds beloond op rustig gedrag. Rustig liggen, zitten, staan was goedzo en een lekker koekje. Werd het echt onacceptabel dan aan de halsband rustig de bench in doen. Of zelf weggaan uit de situatie. Dat hebben ze echt wel eens door hoor.
Oh, voor dat alles hebben we correcties geprobeerd maar dat hielp hier dus niet. Mocht je eens een flinke brul vanuit je tenen op voelen komen.. laat die er dan eens uit. Wie weet helpt t .

-
Mockingjay
ik wou hem daarnet de bench indoen (die ziet ie niet als straf) maar ook daar begon hij toen te janken,Hylos schreef:Hoe oud is je hond en wat doe je precies met hem qua activiteiten/bezigheden?
intussen ligt hij al uit zen eigen er in, en overdag probeer ik die nu ook af en toe wat verplichte benchrust te geven als hij er aan toe is of wat onrustig is, en het helpt ook steeds, behalve s avonds..
ik maak puzzels voor hem, leer een nieuw commando aan als hij de vorige kent, ga elke dag wandelen, vandaag was het slecht weer en heb ik binnen hem heel de tijd laten werken voor zijn eten door de oefeningen van de hondenschool te herhalen.
speel zoekspelletjes, heb een snuffelmat,... elke dag zorg ik voor zijn activiteiten.. als ik dat niet doe verveelt hij zich,
het lijkt wel alsof je hem gewoon niet moe krijgt, ook niet door hem mentaal te laten werken, hij is niet moe na 20min snuffelen in zijn snuffelmat bvb
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple heeft het ook een periode gehad.
Het is best lastig gedrag.
Wat wij deden was eerst negeren. Blijft het vervelend, 1x waarschuwen in de vorm van 'foei' en op de plaats. Dan nog steeds vervelend? Dan in een andere ruimte zetten. Niet opsluiten in een bench ofzo. Gewoon niet in de kamer waar je zelf in zit. Als hond dan stil is, mag de hond uit de kamer en weer bij jullie. Is de hond daar ook rustig en braaf? Dan goed belonen. Het is een beetje zoals je een klein kind ook behandeld. Bij Apple werkte het altijd wel. Bij haar maakte het trouwens ook niet uit in ze veel of weinig beweging of uitdaging had. Bij leeftijd van 2,5/3 was het gedrag wel echt over.
Wel goed kijken of deze methode past bij je hond.
Het is best lastig gedrag.
Wat wij deden was eerst negeren. Blijft het vervelend, 1x waarschuwen in de vorm van 'foei' en op de plaats. Dan nog steeds vervelend? Dan in een andere ruimte zetten. Niet opsluiten in een bench ofzo. Gewoon niet in de kamer waar je zelf in zit. Als hond dan stil is, mag de hond uit de kamer en weer bij jullie. Is de hond daar ook rustig en braaf? Dan goed belonen. Het is een beetje zoals je een klein kind ook behandeld. Bij Apple werkte het altijd wel. Bij haar maakte het trouwens ook niet uit in ze veel of weinig beweging of uitdaging had. Bij leeftijd van 2,5/3 was het gedrag wel echt over.
Wel goed kijken of deze methode past bij je hond.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Neem aan dat je ook wel gaat wandelen?Mockingjay schreef:ik wou hem daarnet de bench indoen (die ziet ie niet als straf) maar ook daar begon hij toen te janken,Hylos schreef:Hoe oud is je hond en wat doe je precies met hem qua activiteiten/bezigheden?
intussen ligt hij al uit zen eigen er in, en overdag probeer ik die nu ook af en toe wat verplichte benchrust te geven als hij er aan toe is of wat onrustig is, en het helpt ook steeds, behalve s avonds..
ik maak puzzels voor hem, leer een nieuw commando aan als hij de vorige kent, ga elke dag wandelen, vandaag was het slecht weer en heb ik binnen hem heel de tijd laten werken voor zijn eten door de oefeningen van de hondenschool te herhalen.
speel zoekspelletjes, heb een snuffelmat,... elke dag zorg ik voor zijn activiteiten.. als ik dat niet doe verveelt hij zich,
het lijkt wel alsof je hem gewoon niet moe krijgt, ook niet door hem mentaal te laten werken, hij is niet moe na 20min snuffelen in zijn snuffelmat bvb
-
Mockingjay
elke dag minstens 2uur tenzij op een regendag als vandaag, vandaag was het denkwerkApple schreef:Neem aan dat je ook wel gaat wandelen?Mockingjay schreef:ik wou hem daarnet de bench indoen (die ziet ie niet als straf) maar ook daar begon hij toen te janken,Hylos schreef:Hoe oud is je hond en wat doe je precies met hem qua activiteiten/bezigheden?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dan snap ik wel dat een hond niet moe wordt van 20min snuffelmat als je normaal wel gaat wandelen. Al wordt Apple sowieso ook niet moe van een snuffelmat.Mockingjay schreef:elke dag minstens 2uur tenzij op een regendag als vandaag, vandaag was het denkwerkApple schreef:Neem aan dat je ook wel gaat wandelen?Mockingjay schreef:ik wou hem daarnet de bench indoen (die ziet ie niet als straf) maar ook daar begon hij toen te janken,Hylos schreef:Hoe oud is je hond en wat doe je precies met hem qua activiteiten/bezigheden?
Ik zou toch ook met regen je vaste structuur aanhouden en gaan wandelen.
-
Jetski
- Zeer actief
Onze vorige hond heeft ook zo n periode gehad in zn jonge jaren.
Bij hem hielp het niet als we hem negeerden.
Ook hield ie niet op als we even lekker met hem gingen spelen en daarna het commando: genoeg gaven.
Even apart leggen hielp natuurlijk alleen zolang hij apart lag..
Wat hier wel geholpen heeft :
Als mijn man en ik samen op de bank zaten en de hond begon met klieren, even samen overdreven klef doen. Ondertussen geen aandacht aan de hond..
Hij keek de eerste keer echt met zn kop scheef van verbazing..
De volgende dag heeft ie het nog 1 keer gedaan maar wederom een klef stel op de bank
Hij heeft het daarna nooit meer gedaan haha...
Nou was dit wel een hond die vaak snel van begrip was, en weet niet of het wel door onze 'methode' kwam, maarja..
Bij hem hielp het niet als we hem negeerden.
Ook hield ie niet op als we even lekker met hem gingen spelen en daarna het commando: genoeg gaven.
Even apart leggen hielp natuurlijk alleen zolang hij apart lag..
Wat hier wel geholpen heeft :
Als mijn man en ik samen op de bank zaten en de hond begon met klieren, even samen overdreven klef doen. Ondertussen geen aandacht aan de hond..
Hij keek de eerste keer echt met zn kop scheef van verbazing..
De volgende dag heeft ie het nog 1 keer gedaan maar wederom een klef stel op de bank
Hij heeft het daarna nooit meer gedaan haha...
Nou was dit wel een hond die vaak snel van begrip was, en weet niet of het wel door onze 'methode' kwam, maarja..
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Izzy kan ook behoorlijk opdringerig doen. Komt ze lekker bij je zitten en je geeft haar een aai dan dien je verplicht door te gaan, anders gaat ze steeds met haar neus duwen of zelfs krabben aan je hand.
In het begin negeerde ik dat of zei gewoon nee. Dit werkte niet altijd en niet voldoende dus uiteindelijk als ik haar zat was zette ik haar gewoon weg, stukje van me af of soms gewoon op de grond. Of ik ga zelf ergens anders zitten, meestal wilde ze me dan nog achterna komen maar dan was een nee wel voldoende. Dit heb ik zo vaak herhaald dat dat een nee nu wel duidelijk is en ze het een stuk minder vaak doet. Alleen vriendlief moet er nog steeds aan geloven maar hij geeft haar ook wel vaak haar zin dus die komt er niet vanaf ook.
Maylo is ook wel van lichamelijk contact maar hij komt gewoon tegen je aan zitten en pleurt direct in slaap als het even kan, aandacht afdwingen op die manier is totaal zijn ding niet. Hij is allang al blij als hij gewoon tegen je aan mag kruipen.
In het begin negeerde ik dat of zei gewoon nee. Dit werkte niet altijd en niet voldoende dus uiteindelijk als ik haar zat was zette ik haar gewoon weg, stukje van me af of soms gewoon op de grond. Of ik ga zelf ergens anders zitten, meestal wilde ze me dan nog achterna komen maar dan was een nee wel voldoende. Dit heb ik zo vaak herhaald dat dat een nee nu wel duidelijk is en ze het een stuk minder vaak doet. Alleen vriendlief moet er nog steeds aan geloven maar hij geeft haar ook wel vaak haar zin dus die komt er niet vanaf ook.
Maylo is ook wel van lichamelijk contact maar hij komt gewoon tegen je aan zitten en pleurt direct in slaap als het even kan, aandacht afdwingen op die manier is totaal zijn ding niet. Hij is allang al blij als hij gewoon tegen je aan mag kruipen.
-
Mockingjay
[/quote]
Dan snap ik wel dat een hond niet moe wordt van 20min snuffelmat als je normaal wel gaat wandelen. Al wordt Apple sowieso ook niet moe van een snuffelmat.
Ik zou toch ook met regen je vaste structuur aanhouden en gaan wandelen.[/quote]
Ik had er de dag voordien wel mee gewandeld en de snuffelmat gebruikt ook nog erbij maar hij was ook niet moe. En hier was het gisteren de hele dag storm.. Een beetje motregen houdt ons niet tegen
Dan snap ik wel dat een hond niet moe wordt van 20min snuffelmat als je normaal wel gaat wandelen. Al wordt Apple sowieso ook niet moe van een snuffelmat.
Ik zou toch ook met regen je vaste structuur aanhouden en gaan wandelen.[/quote]
Ik had er de dag voordien wel mee gewandeld en de snuffelmat gebruikt ook nog erbij maar hij was ook niet moe. En hier was het gisteren de hele dag storm.. Een beetje motregen houdt ons niet tegen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als je geen grenzen krijgt dan neem je gewoon de ruimte gewoon omdat die er is.
Bonjour je hem toch gewoon een eind weg of tettert even in zijn oor.
Negeren is geen opvoeden , geeft geen grenzen aan , laat niet weten wat jij er van vind , het is helemaal niets dus dan moet die hond het zelf wel in gaan vullen .
Bonjour je hem toch gewoon een eind weg of tettert even in zijn oor.
Negeren is geen opvoeden , geeft geen grenzen aan , laat niet weten wat jij er van vind , het is helemaal niets dus dan moet die hond het zelf wel in gaan vullen .
Wat je zegt ben je zelfffff