Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
slapen tussen ons in..
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
slapen tussen ons in..
Kya is nu 11 weekjes , 'snachts slaapt ze eerst onder het bed, en midden in de nacht wordt ze wakker..en komt ze lekker tussen ons in liggen, terwijl wij het niet doorhebben. 'sochtends rond 8.30 draai ik me om en voel/zie ik haar tussen ons in liggen. We laten haar liggen als ze rustig is, als ze druk is (bijten) dan halen we haar van bed. Maar dan wil ze kosten wat het kost toch tussen ons in liggen, op bed. We weten nu niet wat we moeten doen, haar lekker laten liggen, of toch van bed af .
Groetjes en een Poot van Kya
Groetjes en een Poot van Kya
Hyperdepieper
Wat jij wilt.
Als jij geen bezwaar hebt tegen altijd een volwassen hond in bed, maakt het niet uit.
Als het alleen nu maar mag omdat ze zo klein is zou ik er nog maar eens goed over nadenken.
wat nu mag mag altijd.
Je kunt ook een mandje of een bench voor een paar maanden naast je bed zetten.
Jaaaaahaaaaa, ik weet het nu wel dat er mensen zijn die dat zielig vinden.
Ik niet.
Als jij geen bezwaar hebt tegen altijd een volwassen hond in bed, maakt het niet uit.
Als het alleen nu maar mag omdat ze zo klein is zou ik er nog maar eens goed over nadenken.
wat nu mag mag altijd.

Je kunt ook een mandje of een bench voor een paar maanden naast je bed zetten.
Jaaaaahaaaaa, ik weet het nu wel dat er mensen zijn die dat zielig vinden.
Ik niet.
-
- Zeer actief
Als je haar van bed zet als ze aan het klieren is en ze probeert met alle geweld weer op bed te komen, is naar mijn mening de boodschap niet overgekomen. Daar zou je dan duidelijker in op moeten treden; geef grenzen aan en hou je daar aan. Ze kan prima op bed er bij komen liggen, maar wel op jou voorwaarden.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
- Actief
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ze liggen hier ook op bed, maar als ik zeg dat ze eraf moeten dan gaan ze er ook wel af en ik denk dat de criteria moet zijn voor wel of niet op bed (geldt ook voor de bank e.d. trouwens). Het mag hier allemaal zolang je er maar af gaat als ik dat zeg.
Als Kya dus bij jullie afdwingt dat ze op bed mag liggen ook als jullie dat niet willen of als ze vervelend is dan moet je dat niet accepteren. Ik zou haar gewoon op de grond zetten dan. Als ze daarna weer wat rustiger is kan je haar altijd met een commando weer op bed roepen.
Als Kya dus bij jullie afdwingt dat ze op bed mag liggen ook als jullie dat niet willen of als ze vervelend is dan moet je dat niet accepteren. Ik zou haar gewoon op de grond zetten dan. Als ze daarna weer wat rustiger is kan je haar altijd met een commando weer op bed roepen.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- majelle
- Zeer actief
zelf ben ik niet zo consequent met dat in bed liggen, ze hebben hun eigen slaapplaats maar ze mogen wel in bed liggen maar niet altijd want soms heb ik er even geen zin in. Ze raken er niet van in de war van ofzo.
Het enige wat ik consequent doorvoor is eraf gaan als ik dat zeg net zoals andere commado's zeg maar.
Vaak gaat Bikkel ook niet meer in bed maar gelijk op zijn eigen plek.
Als ik erin lig mogen ze er trouwens alleen maar op op uitnodiging maar als ik er niet in lig mogen ze er altijd op. toen bikkel een pup was nam ik hem de eerste dagen mee naar bed tot dat ie lastig werd en ik er niet van kon slapen toen heb ik hem op de grond naast mijn hoofd op een dik kussen gelegd, zelf kon hij nog niet op bed springen. en nu hij gewoon doorslaapt slaapt hij vaak naast me.
Succes groetjes majelle
Het enige wat ik consequent doorvoor is eraf gaan als ik dat zeg net zoals andere commado's zeg maar.
Vaak gaat Bikkel ook niet meer in bed maar gelijk op zijn eigen plek.
Als ik erin lig mogen ze er trouwens alleen maar op op uitnodiging maar als ik er niet in lig mogen ze er altijd op. toen bikkel een pup was nam ik hem de eerste dagen mee naar bed tot dat ie lastig werd en ik er niet van kon slapen toen heb ik hem op de grond naast mijn hoofd op een dik kussen gelegd, zelf kon hij nog niet op bed springen. en nu hij gewoon doorslaapt slaapt hij vaak naast me.
Succes groetjes majelle
ze mogen hier altijd op bed.
maar ze mogen niet tot vier uur 's nachts hard aan botjes kluiven op bed. en ze mogen niet vechten onder de dekens. en kakaboeboe mag niet naar mijn kuiten happen als ik ga verliggen.
en als ze niet meteen ophouden met hun foute activiteiten, dan gaan ze hop! met een zetje van bed. moet je zien hoe braaf ze dan na een minuutje bij je komen liggen
.
maar ze mogen niet tot vier uur 's nachts hard aan botjes kluiven op bed. en ze mogen niet vechten onder de dekens. en kakaboeboe mag niet naar mijn kuiten happen als ik ga verliggen.
en als ze niet meteen ophouden met hun foute activiteiten, dan gaan ze hop! met een zetje van bed. moet je zien hoe braaf ze dan na een minuutje bij je komen liggen

- mirella*
- Actief
Ik ben geen voorstander van het op bed slapen van de honden, sterker nog ik denk dat honden helemaal niet op de slaapkamer etage moeten komen. Mij is altijd geleerd/verteld dat het goed is als de hond(en) in een deel van het huis niet mag komen, op die manier heeft de roedelleider een eigen 'gebied' en dat bevestigd de rangorde.
Daarbij is slapen in bed volgens mij gewoon aangeleerd gedrag en slaapt de hond er niet beter dan in zijn eigen mand (evt op de slaapkamer).
Mocht je deze mening niet delen en de hond wel op bed willen/ toe laten dan moet je er, zo als eerder gemeldt, goed over nadenken of je dat ook nog wil als de hond volwassen is. Onze eerste hond (Malamute) namen wij op de bank op schoot toen hij nog jong was, hartstikke gezellig. Alleen toen hij volwassen was kwam hij nog steeds op schoot zitten en toen genoten wij er wat minder van (50 kg), het enig wat je toen nog van een afstand zag was mijn benen en een heleboel hond.
Daarbij is slapen in bed volgens mij gewoon aangeleerd gedrag en slaapt de hond er niet beter dan in zijn eigen mand (evt op de slaapkamer).
Mocht je deze mening niet delen en de hond wel op bed willen/ toe laten dan moet je er, zo als eerder gemeldt, goed over nadenken of je dat ook nog wil als de hond volwassen is. Onze eerste hond (Malamute) namen wij op de bank op schoot toen hij nog jong was, hartstikke gezellig. Alleen toen hij volwassen was kwam hij nog steeds op schoot zitten en toen genoten wij er wat minder van (50 kg), het enig wat je toen nog van een afstand zag was mijn benen en een heleboel hond.
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
De hond zal zeker op bed niet anders slapen dan in z'n mand, maar het is gewoon veel gezelliger! En natuurlijk moet je bij een pup goed over nadenken of wat hij nu mag ook nog mag als die volwassen is en misschien wel veel groter en zwaarder. Zelf woon ik verder in een woning met maar 1 etage en mogen de honden gewoon overal komen, er is wel eens gezegd dat honden niet op hetzelfde niveau mogen als jij maar er wordt ook gezegd dat een hond niet als eerste door de deur mag. Wat dat betreft lap ik nogal wat dominantie 'regels' aan m'n laars. Zolang ze nog van het bed af gaan als ik dat zeg en wachten voor de deur als ik dat zeg zie ik geen problemen. Maar heb je een hond die niet luistert dan moet je dat soort dingen niet toelaten.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
1 ding snap ik niet waarom gaat het gelijk weer over roedel leiding enz
mijn honden hebben altijd op bed geslapen van begin af behalfe de herder wand ik wist dat dat nooit ging passen op een 1 persoons bed als hij volgroeit was maar ik ben altijd de baas gebleven hoor of ze nu op of naast bed of ergens anders leggen denk dat je dat zelf het best kan beslissen
mijn honden hebben altijd op bed geslapen van begin af behalfe de herder wand ik wist dat dat nooit ging passen op een 1 persoons bed als hij volgroeit was maar ik ben altijd de baas gebleven hoor of ze nu op of naast bed of ergens anders leggen denk dat je dat zelf het best kan beslissen
- mirella*
- Actief
Ik begon er over omdat nou eenmaal veel problemen ontstaan door de verhoudingen binnen de 'roedel'. Als het bij jou allemaal prima gaat is dat alleen maar fijn en hoef je je er niets van aan te trekken. Ik melde het alleen even voor het geval het hier wel om een wat dominantere hond gaat. Een gewaarschuwt mens telt immers voor twee.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2